Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 40:sta
    Vanhat goretex alpinestarit alko viime kesn vuotamaan ja uudet tarttis tulevalle keslle.
    Olisko mitn hyvi suosituksia? Kahvalmpprit lytyy nii ei tarttis olla mitkn hirveen paksut toppahanskat mutta sellaset mill Suomessa prjis sateessa kevst syksyyn. Kuivallekki lytyy jo nahkahanskaa nii nill ei oo tarkoitus helteill ajella.
    Tavoite olis lyt mielelln alle 150 toimivat.
    Onkohan noi muut kalvolliset ku goretex nykyn toimivia? Aiemmin ollu jotkut sweepin kalvolliset ja niiss hikos kdet niin ett ji kyttmtt.
    Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
    Rukka Imatra eri vuosien versiot, pit vett ja on mukavat kdess. Kahden hanskan taktiikalla prj koko ajokauden kun lmpimll vet kteen ohuempaa hanskaa ja viilell/sateella Imatrat.
    Kyltason kurapyrilij.
    Suositus BMW 2 in 1 Paceguard ajohanskoille.

Nytt maksavan kyll n 200, mutta on kyll mun mielest hintansa arvoiset.
    Pari kes nill nyt ajellut. Nit lytyy esim Bikea Teamist.

Itse en ottaisi muita kuin gore-hanskoja, jos vedenpitvyys on vaade.
    R1200GSA LC
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Rukka Imatra eri vuosien versiot, pit vett ja on mukavat kdess. Kahden hanskan taktiikalla prj koko ajokauden kun lmpimll vet kteen ohuempaa hanskaa ja viilell/sateella
    Imatrat.
    Suositus tlle. Mys itsellni ollut Imatroista pelkstn hyvi kokemuksia. Ja kyll, mukavalta tuntuva hanska kdess, eik tule vesi sisn kovemmassakaan sateessa.
    Lainaa koistve kirjoitti Katso viesti
    Itse en ottaisi muita kuin gore-hanskoja, jos vedenpitvyys on vaade.
    Joskus GT kalvo ei takaa ett kdet pysyvt kuivana. Mulla oli kahdet Rukka Virium hanskat jotka oli ihan ok kuivalla mutta sateella sisukset mrkn tunnissa. Hanskoja tutkittiin Rukalla ja molemmat hanskat lpisi kalvotestin eli kalvo toimi kuten kuuluu. Vaihtoehdoksi ji heidn mielest hanskan sisvuori joka ei ollut riittvn hengittv mun ksille, kuulostaa oudolta mutta en alkanut kinaamaan asiasta koska kdet ei ole erityisen hikoilevat joka toisilla tekee ongelmaksi hanskojen sisuksen kostumisen. Imatrassa eri sisvuori ja sen kanssa ei ollut mitn ongelmaa vaikka ajoi pivn sateessa.

Joku niiss Viriumeissa mtti koska eri foorumeilla kerrottiin samaa tarinaa, muuten oli hyv tuntuiset hanskat vaikka oli alkuun jykt ennen kun asettui muotoon. Pyyhkij etusormessa oli todella hyv ja toimiva.
    Kyltason kurapyrilij.
    Joskus GT kalvo ei takaa ett kdet pysyvt kuivana. Mulla oli kahdet Rukka Virium hanskat jotka oli ihan ok kuivalla mutta sateella sisukset mrkn tunnissa. Hanskoja tutkittiin Rukalla ja molemmat hanskat lpisi kalvotestin eli kalvo toimi kuten kuuluu. Vaihtoehdoksi ji heidn mielest hanskan sisvuori joka ei ollut riittvn hengittv mun ksille, kuulostaa oudolta mutta en alkanut kinaamaan asiasta koska kdet ei ole erityisen hikoilevat joka toisilla tekee ongelmaksi hanskojen sisuksen kostumisen. Imatrassa eri sisvuori ja sen kanssa ei ollut mitn ongelmaa vaikka ajoi pivn sateessa.

Joku niiss Viriumeissa mtti koska eri foorumeilla kerrottiin samaa tarinaa, muuten oli hyv tuntuiset hanskat vaikka oli alkuun jykt ennen kun asettui muotoon. Pyyhkij etusormessa oli todella hyv ja toimiva.
    Itse ajattelin aloittajalle suositella ensin juuri Viriumeja, mutta sitten muistin lukeneeni, ett niiden kanssa on useammalla ollut ongelmia ksien kastumisen kanssa, joten en sen takia viitsinyt. Viriumit on nyt itsell olleet yhden kesn kytss ja kdet on toistaiseksi pysyneet kuivana pidemmsskin sateessa.
    Motorg ry, hallituksen jsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jsen
    Minulla on yhdet Rukan Gorehanskat. Mallia en nyt muista. Nuo on olleet hinta/laatusuhteeltaan ehk surkeimmat hanskat mit on vastaan tulleet. Ovat hankalat pukea plle, hiostavat ja hanska riisuttaessa tahtoo vuori tulla kden mukana ulos hanskasta ja sen takaisin laitto on oma operaationsa. Viilell kelill nuo on kohtuu lmpimt. Ei jatkoon.

Kokeiluun otin RST Paragon 6 WP hanskat. Nuo on shklmmitteiset ja pitisi olla vedenpitvt. En ole viel ehtinyt testaamaan. Budjettisi menee kyll vhn yli noiden kanssa mutta toisaalta korkea hankintahinta harmittaa vain maksaessa, jos muuten ovat hyvt.
    Viimeksi muokannut: itl; 09.02.2023 klo 10:09.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Hyv tietoa Viriumeista.

Niit meinaan harkinnut ohuemmiksi keshanskoiksi.
    Messuilla tuli kokeiltua, mutta jivt hyllyyn, kun eivt oikein istuneet mun kteen.
    Kiristi sormien ja kmmenen liitoskohdasta. En sit uskaltanut ostaa ja luottaa siihen,ett venyvt.

Nyt tytyy katella jonkun muun ohuita gorehanskoja.
    R1200GSA LC
    Nm on ittell ainakin toiminut hyvin ja voi kytt mys huoltamisen aikana. Yhteensopivia kaikkien hanskojen kanssa. Muistaakseni 100 paria on jotain 20-25 euroa.

Screenshot 2023-02-09 at 11.05.09 - Edited.jpg
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Nm on ittell ainakin toiminut hyvin ja voi kytt mys huoltamisen aikana. Yhteensopivia kaikkien hanskojen kanssa. Muistaakseni 100 paria on jotain 20-25 euroa.

Screenshot 2023-02-09 at 11.05.09 - Edited.jpg
    Saako nit niin isona, ett mahtuu ajohanskan plle? Joskus kokeilin niit keltaisia mutta en lytnyt niin isoja, ett mahtuisi hanskan plle.
    Transalp->Varadero->GSA
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minulla on yhdet Rukan Gorehanskat. Mallia en nyt muista. Nuo on olleet hinta/laatusuhteeltaan ehk surkeimmat hanskat mit on vastaan tulleet. Ovat hankalat pukea plle, hiostavat ja hanska riisuttaessa tahtoo vuori tulla kden mukana ulos hanskasta ja sen takaisin laitto on oma operaationsa. Viilell kelill nuo on kohtuu lmpimt. Ei jatkoon.
    Mulla taisi tulla yhden pyrkaupan kylkiisen samankaltaiset. En ollut innostunut, kun olen aina kyttnyt vain nahkahanskoja. Ajattelin ett no, kun kerran tyrkyttvt kylkiisen, otetaan mukaan.

Ihan jumalauta kauheat keksinnt. Ksi kun hikoaa/kostuu vhnkin, hanskaa on vaikea saada kdest pois. Takaisin ksiin niit ei sitten en saakaan, vuori kun on niin lys ja irtonainen goren sisll.

Kerran ajoin noilla, ja olivat niin paskat etten edes viitsinyt antaa niit kenellekn. Ei todellakaan jatkoon. Ei edes kylkiisen saatuina. Huonoin_mpkampe mit olen muutaman kymmenen vuoden mopoilu-uran aikana kokeillut.
    .
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jsen
    Tuo on hyv, jos vaan lytyy riittvn iso, ajohanskojen plle mahtuva koko.

Vanha kikka on hommata sadekeli varten palomiehen rukkaset, jotka laitetaan normihanskojen plle. Ne on Gorekalvolla, taatusti vedenpitvt ja kestvt hieman vkevmpienkin aineiden ksittely. Nit myyvt pelastusalan tarvikkeita myyvt kaupat.
    Tytyyp kommentoida kun parhaat on mainitsematta

Tiskihanskat. Voi kytt yksinn tai toisten pll, on tarpeeksi pitkt ja taatusti vedenpitvt ja kokoja lytyy. Nit meidn porukat kyttny vuosia.
    Vedenpitviss hanskoissa kannattaa muistaa, ett kosteudenpoisto perustuu sitten lmptila-eroon yleens kalvoissa -> jos ulkopuolella onkin kuumempi kuin sisll, niin kosteus siirtyy toisinpin. Tuossa kun kahvalmppreill pitelet hyvkin hanskaa niin vesi tulee sisn kmmenen puolelta.

Nyt en muista oliko goressa sama juttu vai perustuiko vain pirun pieniin reikiin, mutta monet tixtox-kalvot tekee ainakin tmn ja sitten ihmetelln.

Ketjun otsikkoon liittyen en ole viel lytnyt hanskaa joka ei jollain aikavlill kastuisi; jotenkin se hihaa pitkin pikkuhiljaa menee joko sis- tai ulkopuolelta ja mrkn on. Mutta kyll Rukan hanskoilla muutaman tunnin prj.
    Ja muistetaan laittaa ne takin hihat haskojen varsien plle eik sispuolelle niin on jonkinlaiset edellytykset ett sispuoli pysyy kuivana. Mys hanskojen riisumista kannattaa vltt viimeiseen asti tauoilla tai tankilla, harvoin saa ujutettua ktt kuivana hanskaan tai valutettua hihasta vett hanskan sisn.
    Kyltason kurapyrilij.
    Kiitoksia vaan ehdotuksista.
    Menee vaan aika kalliiksi noi Rukka Imatrat ainaki.
    Onko kelln kokemuksia esim. tllasista Dainese hanskoista? Onkohan toi d-dry kalvo kelvollinen?
    https://www.louis.eu/en/dainese-temp...-gloves-210819

Kai se tytyy vaan sitte lhtee pk seudulle sovittaan hanskoja kun ei tll Lahdessa tunnu olevan kovin suurta valikoimaa. Ja tollasia parin sadan hanskoja ei ainakaan raaski sovittamatta ostaa.
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ihan jumalauta kauheat keksinnt. Ksi kun hikoaa/kostuu vhnkin, hanskaa on vaikea saada kdest pois. Takaisin ksiin niit ei sitten en saakaan, vuori kun on niin lys ja irtonainen goren sisll.

Kerran ajoin noilla, ja olivat niin paskat etten edes viitsinyt antaa niit kenellekn. Ei todellakaan jatkoon. Ei edes kylkiisen saatuina. Huonoin_mpkampe mit olen muutaman kymmenen vuoden mopoilu-uran aikana kokeillut.
    ^ Ihan sama kokemus, oli jnk valtamerkin hintavat WP-mukahanskat... laatikossa vielkin. Kerran kytetty enk minkn kehtaa kenellekn edes ilman antaa.
    Oon koittanut kaikenlaista sadekelin ksitett noiden lisksi, ohut kertakyttsormikas alle, ns. vedenpitvt tyksineet yms. Toimivin ratkaisu on ollut jo pitkn neopreenisormikas. Eik maksa maltaita. Tss yksi esimerkki: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4006...ustaoranssi-11
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    SWM Superdual T 600 2019

Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    ^ Ihan sama kokemus, oli jnk valtamerkin hintavat WP-mukahanskat... laatikossa vielkin. Kerran kytetty enk minkn kehtaa kenellekn edes ilman antaa.
    Oon koittanut kaikenlaista sadekelin ksitett noiden lisksi, ohut kertakyttsormikas alle, ns. vedenpitvt tyksineet yms. Toimivin ratkaisu on ollut jo pitkn neopreenisormikas. Eik maksa maltaita. Tss yksi esimerkki: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4006...ustaoranssi-11
    Tollasia en oo koskaan kokeillukkaan... Prjk noilla siis tourinkihommissa vaikka pivn sateessa?
    Ei olis ainakaan iso sijoitus kokeilla.
    Lainaa Genesis750 kirjoitti Katso viesti
    Tollasia en oo koskaan kokeillukkaan... Prjk noilla siis tourinkihommissa vaikka pivn sateessa?
    Ei olis ainakaan iso sijoitus kokeilla.
    No m ainakin ja ilman kahvalmppreit oon menny. Mutta kylmn tunne on aika yksilllinen...Stormilla on nit kans ja kaikilla muillakin varustekauppiailla.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    SWM Superdual T 600 2019

Mulla taisi tulla yhden pyrkaupan kylkiisen samankaltaiset. En ollut innostunut, kun olen aina kyttnyt vain nahkahanskoja. Ajattelin ett no, kun kerran tyrkyttvt kylkiisen, otetaan mukaan.

En kans tykk yhtn hanskoista joissa vuori on irtonainen. Vaikka ne pitis vett niin sateella reissatessa vlill joutuu ottamaan hanskat pois, kdet kostuu, ja kun en ainakaan itse kuljeta ksipyyhett mukana, niin nihkeen hanskat kteen, viel onnistuu ehk jotenkuten. Seuraavalla stopilla vuori tuleekin sitten kden mukana ulos hanskasta, ja aika jonglri saa olla ett hanskat saa kteen takaisin.

Olen kyttnyt vuorittomia gorehanskoja, joissa kalvo on laminoitu nahkaan kiinni (olikohan ne Rukan Apollot...). Kahvalmppreiden kanssa ei ole vli vaikka kastuisivat, lmmt vaan tysille niin kuivuvat ajossa parissa tunnissa, eik ole npit jss.

Helteell sitten tuuletuksella ja suojilla varustetut stunttihanskat. Kumma kyll krossihanskoissa ei ole juurikaan suojia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Toimivin ratkaisu on ollut jo pitkn neopreenisormikas. Eik maksa maltaita. Tss yksi esimerkki: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4006...ustaoranssi-11
    Noilla kanssa ajanut vuosikausia. Yht lmmin kuivana ja mrkn.
    FJR -14
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    En kans tykk yhtn hanskoista joissa vuori on irtonainen. Vaikka ne pitis vett niin sateella reissatessa vlill joutuu ottamaan hanskat pois, kdet kostuu, ja kun en ainakaan itse kuljeta ksipyyhett mukana, niin nihkeen hanskat kteen, viel onnistuu ehk jotenkuten. Seuraavalla stopilla vuori tuleekin sitten kden mukana ulos hanskasta, ja aika jonglri saa olla ett hanskat saa kteen takaisin.

Olen kyttnyt vuorittomia gorehanskoja, joissa kalvo on laminoitu nahkaan kiinni (olikohan ne Rukan Apollot...). Kahvalmppreiden kanssa ei ole vli vaikka kastuisivat, lmmt vaan tysille niin kuivuvat ajossa parissa tunnissa, eik ole npit jss.

Helteell sitten tuuletuksella ja suojilla varustetut stunttihanskat. Kumma kyll krossihanskoissa ei ole juurikaan suojia.
    Itse ratkaisin asian niin ett ajan vain ja ainoastaan edelleen vuorettomilla nahkahanskoilla. Hvyttmn kalliit Alpinestarit ovat olleet jo yli 15 vuotta kytss koko ajokauden ajatuksella "jos sataa, saattaa tassut kastua".

Tsskin kohdin suhtkallis alkuinvestointi osoitti kannattavuutensa. Nuo hanskat nyttvt kestvn ja toimivan pidempn kun itse kuski kest.
    .
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jsen
    Nyt en muista oliko goressa sama juttu vai perustuiko vain pirun pieniin reikiin, mutta monet tixtox-kalvot tekee ainakin tmn ja sitten ihmetelln.
    Gorekalvossa on pieni reiki, josta hyrystynyt vesi (hikoilu) menee lpi mutta nesteen oleva sadevesi ei mahdu kulkemaan hanskan sislle. Ongelmahan niss on se, ett sateella vesi "tukkii" nm pienenpienet reit ja kalvon hengittvyys heikkenee tai loppuu kokonaan ja silloin alkaa hikoilu kastelemaan hanskan sispuolta.

https://www.gore-tex.com/blog/the-go...hy-you-need-it

Minua ei niinkn hiritse jos kdet kastuvat mutta kastumisen mukana tuleva kylmyys haittaa. Siksi shkhanskat ja kahvalmpprit. Kylmll ilmalla pelkt kahvalmpprit vain lmmittvt kmmenpuolta mutta ajoviimalle altis rystypuoli tahtoo kylmet. Tosin nm ongelmat yleens ilmenevt vasta pidemmill reissuilla, kun pivtolkulla pit ajaa vesisateessa.
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pyllpitj
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jsen
    Itse ratkaisin asian niin ett ajan vain ja ainoastaan edelleen vuorettomilla nahkahanskoilla. Hvyttmn kalliit Alpinestarit ovat olleet jo yli 15 vuotta kytss koko ajokauden ajatuksella "jos sataa, saattaa tassut kastua".
    Tsmlleen sama ratkaisu itsell. Ensimmiset mp-hanskat oli aikoinaan ..khkh.. Lidlist ostetut mp-hanskat, puolen tunnin ajon jlkeen ne oli mrt, ja jtvn kylmt sitten pern. Sen jlkeen ostin ohuella vuorilla olevat nahkahanskat ja ne ji saman tien aktiivikyttn. Kylmn kelin hanskoiksi ostin jossain kohtaa Rukkan gorehanskat, mutta tosi vhn on niill tullut ajeltua. Nykyn on edelleen kytss noi ekat nahkahanskat (11 vuotta vanhat vissiin, sateessakaan eivt ole pettneet) ja lisksi vuorittomat ratahanskat joilla viimeksi ajelin lokakuussa. Silloin kyll alkoi jo menn liian kylmksi. Noissa ohuissa ajohanskoissa se ajamisen mukavuus ja tunne on niinpaljon parempi, ett joku satunnainen kastuminen ei milln oikeuta ajamaan paksuilla hanskoilla. Toki asiaa sitten pit mietti jos ajo on enempi suoraan ajamista paikasta a paikkaan b, silloin ehk paksut goret voi ollakin ihan hyv ratkaisu. Pitklle lomareissulle sitten harkintaa oletettujen ajo-olosuhteiden mukaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)

Viriumit ovat kelvottomat hanskat, koska jos ksi on kostea, niin vuori tulee ulos kden mukana, jos ei muista pit sormenpist kiinni. En sitten tied, eik tiennyt messumyyjkn onko nm Virium 2.0:t paremmat siin suhteessa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Tuli kyty tnn Lahden motonetiss ja siell olikin Klimin hanskoja outlet korissa. Togwotee goretex kelkkahanskat irrotettavalla fleecevuorella ja Inversion gtx infiniumit yhteens 41 nii kokeillaan nit ku halvalla sai 
    Noi inversion goretex infiniumit ei taida olla vedenpitvt varsinaisesti kyllkn nii en tied mille kelille noi oikein sopii mutta 11 makso nii voi kytt vaikka fillarilla ajaessa.
    Jos joku tllasia kaipailee nii sinne ji viel muutama pari.
    Tuli kyty tnn Lahden motonetiss ja siell olikin Klimin hanskoja outlet korissa. Togwotee goretex kelkkahanskat irrotettavalla fleecevuorella ja Inversion gtx infiniumit yhteens 41 nii kokeillaan nit ku halvalla sai 
    Noi inversion goretex infiniumit ei taida olla vedenpitvt varsinaisesti kyllkn nii en tied mille kelille noi oikein sopii mutta 11 makso nii voi kytt vaikka fillarilla ajaessa.
    Jos joku tllasia kaipailee nii sinne ji viel muutama pari.
    Jos Gore-Tex hanskaa ei myyd vedenpitvv hanskana niin se ei tyt Goretexin standardeja ko. nimikkeen kytlle ja markkinoinnille. Eli kyll ne vedenpitvt on

inversion on mys toinen malli, jossa ei ole gorea.
    Lainaa _Make kirjoitti Katso viesti
    Jos Gore-Tex hanskaa ei myyd vedenpitvv hanskana niin se ei tyt Goretexin standardeja ko. nimikkeen kytlle ja markkinoinnille. Eli kyll ne vedenpitvt on

inversion on mys toinen malli, jossa ei ole gorea.
    Goretex kyll ite mainostaa ett infinium ei ole vesitiivis.
    https://www.gore-tex.com/en_uk/blog/...-product-range
    Pari kautta sitten tuli hankittua Halvarssonin Beast-lapaset, ja ovat kyll olleet lyttmn hyvt. Ei ole tullut vastaan keli miss nill ei prjisi, kiitos Outlast-vuoren. Hintakin nille on kohtuullinen, alle satasen luokassa liikutaan.
  30.  
    Goretex kyll ite mainostaa ett infinium ei ole vesitiivis.
    https://www.gore-tex.com/en_uk/blog/...-product-range
    Nkjn on hyv brndi lhtenyt sitten rahan perss tekemn asiat kuluttajalle vaikeaksi.

Kaikki menee nykyn huonommaksi prkl.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen