Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Toinen tunnettu poikkeus säännöstä on Bilteman pulttipyssy.
    Mulla oli semmonen muovirunkoinen 220V ja se kyllä suorastaan mureni käsiin. Harvemmin niin totaalista tuhoa ensimmäisen vartin kohdalla tulee. Kahva jäi ehjäksi
    ex.Honda ST-1100, Honda XL 1000V, BMW R 1200 GS/2009
  2. #32
    Mulla ketjutyökalu on jokin muistaakseni motonetin edullinen, mutta järeä. Käytän sitä vain ja ainoastaan sivulevyn painamiseen kohilleen. Kai sillä voi niitata onttopäiset niitit - ehkä kaikilla näillä välineillä. Niittauksessa oon käyttänyt paljon parjattua pyöreäpäistä vasaraa. Täytyy tosin kokeilla ontoille niiteille laakerikuulalla puristus konstia. Vaikuttaa hallitulta, siistiltä ja nopealta!

    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Tietysti voi olla että joku pitää vähän ääriainekseen kuuluvana kun ohjauslaakerin kiristystä varten ostin siihen tarkoitukseen puikkomomenttiavaimen (jota siis käytin kaksi kertaa). Oishan sen saanut muutenkin oikeaan kireyteen. Aika hintava kampe taisi olla sekin. Mutta kun on muuten nuuka!
    Mä en enää viitsi momenttiin kiristää ohjauslaakeria. Meni kuitenkin liian kireälle. Nyt olen oppinut, miten se laitetaan oikeaan kireyteen ilman momenttia ns näppituntumalla. Uskon puutteessa laitoin edelleen liian kireälle. Mutta koeajohan sen paljastaa ja kolmas kerta toden sanoo Vinkki taisi olla jossain täällä foorumilla.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  3. #33
    Nuista Motonetin niittaimista voin sanoa, että omistan molemmat. Hyvän ja halvan. Halvemmaksi olisi tullut, kun olisi heti ostanut sen hyvän. Se halvempi ei kestä montaa 530 ketjua. Omastani hajosi runko kuudennen ketjun kohdalla, mutta jos on täysin kertaluonteinen homma niin kait sekin sitten on perusteltua.
  4. #34
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mulla ketjutyökalu on jokin muistaakseni motonetin edullinen, mutta järeä. Käytän sitä vain ja ainoastaan sivulevyn painamiseen kohilleen. Kai sillä voi niitata onttopäiset niitit - ehkä kaikilla näillä välineillä. Niittauksessa oon käyttänyt paljon parjattua pyöreäpäistä vasaraa. Täytyy tosin kokeilla ontoille niiteille laakerikuulalla puristus konstia. Vaikuttaa hallitulta, siistiltä ja nopealta!



    Mä en enää viitsi momenttiin kiristää ohjauslaakeria. Meni kuitenkin liian kireälle. Nyt olen oppinut, miten se laitetaan oikeaan kireyteen ilman momenttia ns näppituntumalla. Uskon puutteessa laitoin edelleen liian kireälle. Mutta koeajohan sen paljastaa ja kolmas kerta toden sanoo Vinkki taisi olla jossain täällä foorumilla.
    Joskus saa foorumeilta hyviä vinkkejä, itsekin saanut. Tosin, tässä kohtaa halusin tehdä kuten kirja sanoo ja arvelen että onnistui hyvin. Syy oli että halusin todeta myös oliko alunperin kireys sama molemmissa moottoripyörissä...

    Niin, mikrometrillä saa hyvin mitatuksi kohdalleen niitin pään levityksen! Joskus moisia hankkinut muitten juttujen mittaamiseksi.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  5. #35
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mulla ketjutyökalu on jokin muistaakseni motonetin edullinen, mutta järeä. Käytän sitä vain ja ainoastaan sivulevyn painamiseen kohilleen. Kai sillä voi niitata onttopäiset niitit - ehkä kaikilla näillä välineillä. Niittauksessa oon käyttänyt paljon parjattua pyöreäpäistä vasaraa. Täytyy tosin kokeilla ontoille niiteille laakerikuulalla puristus konstia. Vaikuttaa hallitulta, siistiltä ja nopealta!
    Arvelen että niittilukon o-renkaiden keston kannalta juurikin tuo sivulevyjen puristus oikealle etäisyydelle on se tärkein. Tapin päätä ei paljonkaan tarvi murjoa kun sivulevy on jo tiukassa. Toki ei se nyt iso vaiva ole yrittää tehdä "by the book" sen kerran kun sen tekee. Näyttäis siltä että mun ajoilla ketju vaihdetaan joka toinen kausi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #36
    Itellä on tollanen ketjutyökalu, jonka ostin stormilta muutama vuosi sitten ja on ollut mielestäni selkeä ja toimiva työkalu.

    20230405_233152 - Edited.jpg

    20230405_233131 - Edited.jpg

    Sivulevyt olen puristanut paikalleen ja kokeillut vain, että ketju liikkuu hyvin ja niitin pään levityksen olen katsonut tarkasti silmämääräisesti. Omassa käytössä ketjurataspaketti on kestänyt n. 15-20tkm.
  7. #37
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Sivulevyt olen puristanut paikalleen ja kokeillut vain, että ketju liikkuu hyvin ja niitin pään levityksen olen katsonut tarkasti silmämääräisesti. Omassa käytössä ketjurataspaketti on kestänyt n. 15-20tkm.
    Sivulevyn etäisyys on helppo tarkastaa tönärillä ja laittaa sama kuin viereisessä tehtaalla niitatussa lenkissäkin on. Nuo x-renkaat eivät purista kovaa ja liian löysä vuotaa ja liian tiukka hajottaa ajastaan tiivisteen.

    DID:llä ainakin on ihan selkeät ohjeet ja mitat niittaukselle. Liian paljon tyssätty ontto pää halkeaa ja kuvia niistä on netti täynnä. Muutenkin tuollainen karkaistu tappi kannattaa niitata aika huolella. Ikinä en ole nähnyt ketjua, mikä olisi katkennut muualta kuin itse tehdyn niittauksen kohdalta, eli tappi mennyt poikki syystä tai toisesta. Puristaminen on se oikea tapa. Pallopäävasaralla naputtamisessa on vaara, että tapin pää väsyy ja säröilee.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #38
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Sivulevyn etäisyys on helppo tarkastaa tönärillä ja laittaa sama kuin viereisessä tehtaalla niitatussa lenkissäkin on
    Ok. Kiitti vihjeestä, niin tietää ens kerralla tehdä enemmän oikein
  9.  
  10. #39
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Nuista Motonetin niittaimista voin sanoa, että omistan molemmat. Hyvän ja halvan. Halvemmaksi olisi tullut, kun olisi heti ostanut sen hyvän. Se halvempi ei kestä montaa 530 ketjua. Omastani hajosi runko kuudennen ketjun kohdalla, mutta jos on täysin kertaluonteinen homma niin kait sekin sitten on perusteltua.
    Joo, D.I.D -kone on toimiva, niitä näkyy varikolla tuolla endurancen mm-tasollakin. Se halpis-motonet ei kestänyt kunnolla yhtäkään niittausta...
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12