Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    No mitä muuta toimintaa boxista sun mielestä on, kuin se sytytyksen ohjaus? Kipinättömyyteen mun mielestä vaikuttaa vain se pulse-coilin puuttuva signaali, toi tappo/kytkinkahva/vapaavaloanturin ohjaus ja sivutuen katkaisija, joka ilmeisesti tulee eri reittiä, omalla piuhallaan. Noihan voi repiä pois, kun tietää, tarviiko ne kipinään virran/maan vai irrotetun johdon.

    Puolahan on jo testatusti ehjä, samoin ilmeisesti mittasit sen vanhan pulse-coilin ehjäksi, ainakin vastukseltaan. Eli turhia ostoksia.
    no ei mitään muuta muutakun ne muutakun nuo hemmetin turva katkaisijat ja ne tulee sinne cdi boksille pinkin värisellä johdolla pitääkö se maadottaa vai ei sen kun tietäis mitä se tarvii

    joo vanha pulse-coil oli mittauksiltaan ehjä mutta johdot ihan ilman suojia mangneetto kopan luota ja yritin lkorjata sitä niin oli menny niin kovaksi että katkes sieltä pulse-coilerin juuresta siihen saakka oli ehjiä

    pulser-coilin ja manggeeton välissä siinä sytys kohdan välissä on rakoo 0.05 onko se liian lähellä voiko johtua siintä ?
    Viimeksi muokannut: petri man; 26.01.2023 klo 11:30.
  2. #32
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    pulser-coilin ja manggeeton välissä siinä sytys kohdan välissä on rakoo 0.05 onko se liian lähellä voiko johtua siintä ?
    Se mitä olen nähnyt, niin yleensä kipinä jää pois, jos tuo väli on liian iso, toi viisi satkua lienee OK, jos ei kerran kiinni ota. Onko toi väli edes säädettävissä, ainakaan korjaamokirjoissa ei mainintaa.

    Noita sähkökaavioitahan (kuten myös syttyvehkeitä) näky olevan useampaa versiota, onko sulla nyt eriparia koneen pää ja muut sähköt?

    Muoks: Kokusan 4K-2 magneetosta sanotaan ilmaraoksi 0.75mm https://www.manualslib.com/manual/13...age=104#manual

    4K-3:sta ei vastaavaa ohjetta ollut (kiinteä?), siinä oli syttyhetken säädöstä jotain ohjetta. Kumpi sulla lienee?
    Viimeksi muokannut: ts18056; 26.01.2023 klo 11:57.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #33
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Vielä sitä pulser-coilia jankkaan. Saatko mitattua, tuleeko sieltä pulssia syttyhetkellä? Ei varmaan onnistu muuten kuin jollain yleismittarilla, jossa on peak hold (pulssi on niin nopee, ettei muuten digitaalimittari reagoi), taikka sitten oskilloskooppi.

    Eiks toi pulser-coil ole jossain siellä magneeton luona, joku syttylevykö sen ohi pyyhkäisee? Jos siellä kerran on rojua ollut rikki, niin onko toi mahdollinen syttylevy ehjä, paikallaan ja riittävän likellä tota coilia tms? Vai mikä siellä laukaisee tuon signaalin?
    Kyllä sen mitata voi ihan yleis(digi)mittarilla, Flukella ainakin on toiminut. Kannattaa mitata myös jiohdot cdissä kiinni. Tuohan on pelkkä käämi, hall-anturit on sitten ehkä eri asia.
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  4. #34
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    laitoin oikein päin ne johdot tai ainakin sillein laitoin kun siinä se liitin oli valmiina eli cdi boksille menee valkonen ja vihreä johto ja liittimessä ne oli saman lailla eli valkonen valkoseen ja vihreä vihreeseen.
    voisko olla niin että ne pitäis kääntää kumminkin toisinpäin ?
    sitä en oo koittanut vielä

    cdi boksille johdot oon mitannu moneen kertaan ja tutkinut liitokset ja purkanut kaikki johtosarjan suojat irti ja seurannut niitä ettei ole missään mitään huonoa kohtaa ja mitannut että yhteys on kunnossa.

    nyt epäilen että olisiko sytytyspuola tai cdi boksi hajonnut en tiedä mutta on ainuat osat sytty puolella joita en oo vaihtanut
    Jostain jos saisi lainaan nuo osat niin testaisi niillä. Puola tuskin on mennyt vaikka sekin on mahdollista.
    Se cdi boksi on todennäköisemmin rikki. Sen saa mahdollisesti korjattua ellei ole valettu epoksiin. Epoksiin valetut on ikäviä purkaa ja vahingoittuu siinä helposti.
  5. #35
    On mustaan epoksiin valettu boksi. Tuskin kukaan on näitä korjaillut samalla metodilla kuin vanhoja Motoplatteja?
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  6. #36
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Se mitä olen nähnyt, niin yleensä kipinä jää pois, jos tuo väli on liian iso, toi viisi satkua lienee OK, jos ei kerran kiinni ota. Onko toi väli edes säädettävissä, ainakaan korjaamokirjoissa ei mainintaa.

    Noita sähkökaavioitahan (kuten myös syttyvehkeitä) näky olevan useampaa versiota, onko sulla nyt eriparia koneen pää ja muut sähköt?

    Muoks: Kokusan 4K-2 magneetosta sanotaan ilmaraoksi 0.75mm https://www.manualslib.com/manual/13...age=104#manual

    4K-3:sta ei vastaavaa ohjetta ollut (kiinteä?), siinä oli syttyhetken säädöstä jotain ohjetta. Kumpi sulla lienee?
    tuommoset sähköt minulla on siinä jos auttaa asiaa yhtään

    cdi boksi
    lc4 584 39 031 700
    6B7506 3L12
    kokusan denki

    ja kuvat sähköistä en tiedä auttako asiaa yhtään entiiä ymmärtääkö nämä sähköt toisiaa
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: petri man; 26.01.2023 klo 18:37.
  7. #37
    Eikös toi ole juurikin toi 4K-2, jossa ilmarako tuon manuaalisivun mukaan pitäis olla se 0.75?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #38
    Nuo numero löysin vuosimallin perusteella 640 supermotolle
    58439031500 vanha
    58639031600 uusi

    Sitä en tiedä onko musta vai harmaa moottori?
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  9. #39
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Nuo numero löysin vuosimallin perusteella 640 supermotolle
    58439031500 vanha
    58639031600 uusi

    Sitä en tiedä onko musta vai harmaa moottori?
    kait se on tuo cdi boksikin tilattava jostain

    minun pyörässä on musta moottori

    ja minulla on tulla tallissa harmaa ktm mootorikin purettuna ja siinä on magneetto paljon pienempi kiinni ja staattori niin ne on ainakin ihan erilaiset.
    ja sitten on yksi ktm musta lohkoinen mikä ei ole sähköstartilla niin siinäkin on erilainen magneetto se on taas siintä välikokoo.

    nyt mikä minulla on niin siinä on isoin magneetto

    mulla on semmonen kun flywheel kokusan GP9128 ´97

    58439005100

    tässä mun projekti moottorissa mihin yritän saada kipinän oli ennen tämmö magneetto
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: petri man; 26.01.2023 klo 18:59.
  10. #40
    minun kotarissa oli ennen tuommonen magneetto kuin ensinmäisessä kuvassa on ja nyt siinä on tuommonen mikä on viimisessä kuvassa.
    kaikki pulse coilin tunnistin kohdat ovat samassa kohtaa kuin vanhassa ja kiila urakin on samassa kohtaa ja minulle sanottiin että tuo käy siihen vanhan tilalle kun soitin ja kysyin asiasta kyseisestä liikkeestä mutta en sitten tiedä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  11. #41
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikös toi ole juurikin toi 4K-2, jossa ilmarako tuon manuaalisivun mukaan pitäis olla se 0.75?
    voi olla en tiedä

    minun pyörässä on musta moottori

    ja minulla on tulla tallissa harmaa ktm mootorikin purettuna ja siinä on magneetto paljon pienempi kiinni ja staattori niin ne on ainakin ihan erilaiset.
    ja sitten on yksi ktm musta lohkoinen mikä ei ole sähköstartilla niin siinäkin on erilainen magneetto se on taas siintä välikokoo.

    nyt mikä minulla on niin siinä on isoin magneetto

    mulla on semmonen kun flywheel kokusan GP9128 ´97

    58439005100
  12. #42
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    voi olla en tiedä
    Ainakin se on saman näköinen kuin tuossa huoltomanuskan kuvassa. Ja rako säädettävissä noi kaksi pulttia avaamalla ja oikeen kokoinen rakotulkki väliin. Kokeilu ei maksa mitään?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #43
    Kyllä noi cdit pitäisi olla -500, -600 ja -700 ja -900 ihan keskenään yhteensopivia oli kone sitten duke, enduro tai sm
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  14. #44
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin se on saman näköinen kuin tuossa huoltomanuskan kuvassa. Ja rako säädettävissä noi kaksi pulttia avaamalla ja oikeen kokoinen rakotulkki väliin. Kokeilu ei maksa mitään?
    oon kokeillu jo kaiken näkösiä välejä siihen ei auttanu nt siinä on se 0.05 en uskalla enään lähemmäs laittaa jouduin viilaamaan jo kiinnitys pulttien reikiäkin isommaks.
  15. #45
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noi cdit pitäisi olla -500, -600 ja -700 ja -900 ihan keskenään yhteensopivia oli kone sitten duke, enduro tai sm
    kiitos tiedosta

    kysyin jo tuolta yhdestä firmasta johtosarjaa missä ei ole mitään ylimääräisiä kytkin tunnistimia tai mitään muutakaan ylimääräistä.

    se minua ihmetyttää kun antaa virtaa sille cdi boksille eikä kytke sitä sytys puolaa maihin niin sytyspuolan maa johtoon tulee jatkuva 240 volttia vaikka ei konetta pyöritäkkään.
    onko siellä cdi boksissa joku oikosessa vai sytyspuola ?
    sitten kun kytkee sytyspuolan miinuksen runkoon niin purkaa virran samantien.

    onko se ihan normaalia ?
  16. #46
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    oon kokeillu jo kaiken näkösiä välejä siihen ei auttanu nt siinä on se 0.05 en uskalla enään lähemmäs laittaa jouduin viilaamaan jo kiinnitys pulttien reikiäkin isommaks.
    Noh, ehkä se pitäis palauttaa siihen kirjan mukaseen 0.75 +-0.2mm?

    Mut joo, mun osaaminen loppuu tähän, mikä sen CDI:n olisi särkenyt jos se kerran vanhalla koneella oli toimiva.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #47
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Noh, ehkä se pitäis palauttaa siihen kirjan mukaseen 0.75 +-0.2mm?

    Mut joo, mun osaaminen loppuu tähän, mikä sen CDI:n olisi särkenyt jos se kerran vanhalla koneella oli toimiva.
    vanhassa koneessa siinä ilman sähköstarttia olevassa on ihan erilaiset sähköt ja cdi boksi niin nämä on uudet saisikin toimimaan niillä vanhoilla sähköillä mutta se vanha cdi boksi tarvii jonkun tiedon sieltä staattorilta ja tuossa uudessa staattorissa ei oo sitä osaa minkä se tarvii se vanha boksi tai jos joku osaa sanoo miten sen vanhan boksin saa kytkettyä noihin uusiin sähköihin niin laitan sen.
    ite oon yrittänyt selvittää miten sen sais kytkettyä tuohon kun se vanha staattori ei käy tuohon moottoriin missä on sähkö startti.

    jos joku on jotenkin saanut toimimaan nuo keskenään niin olisin kiinnostunut miten ne kytketään noihin sähköihin tuo vanha cdi boksi noihin toisiin sähköihin.

    kun ymmärsin että tu cdi boksi tarvii jonkun korkee jännitteen sieltä staattorilta en oo kyllä ihan varma asiasta mutta jos joku tiettää niin hyvä homma
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  18. #48
    Just joo, eli tämän "uuden" CDI:n toiminnasta ei ole mitään takeita? Ja kun noita noin kolmee tai neljää erilaista kytkentäkaavioo on tavannut, niin muutoksiahan niissä on juurikin noiden turvakatkaisijoiden kytkennöissä, ja siinä miten ne siihen boksiin tuodaan (ja boksin nastalukumäärässä). Mua epäilyttää se sivutuki, kun ainakin jossain toi tuodaan suoraan omaan nastaansa siinä CDI:ssä, ja sehän on juurikin sellainen jonka pitää myös sammuttaa kone, ei pelkästään estää starttaamista. Eli väärin kytkettynä hävittää kipinän. Noi muuthan pitäis estää myös starttaamisen, mutta starttihan sulla pyörii...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #49
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Just joo, eli tämän "uuden" CDI:n toiminnasta ei ole mitään takeita? Ja kun noita noin kolmee tai neljää erilaista kytkentäkaavioo on tavannut, niin muutoksiahan niissä on juurikin noiden turvakatkaisijoiden kytkennöissä, ja siinä miten ne siihen boksiin tuodaan (ja boksin nastalukumäärässä). Mua epäilyttää se sivutuki, kun ainakin jossain toi tuodaan suoraan omaan nastaansa siinä CDI:ssä, ja sehän on juurikin sellainen jonka pitää myös sammuttaa kone, ei pelkästään estää starttaamista. Eli väärin kytkettynä hävittää kipinän. Noi muuthan pitäis estää myös starttaamisen, mutta starttihan sulla pyörii...

    joo startti pyörii ja sen oon mitannut että pinkki johto liittyy siihen turva katkasijoihin tietäisvaan että pittääkö se maadottaa vai antaa virtaa vai mitä tietoo se tarvii.
    kun kytkee sen sivujan johdot yhteen niin se maadottaa ottaa irti niin ei oomihinkään yhteydessä mutta kumpaakin vaihto ehtoa olen koittanut mutta e kipinää löydy.
    näin olen ymmärtänyt että niillä 2 ja 3 vaihteen johdoilla ei oo mitään tekemistä kipinän kanssa saa ja pitääkin korjata jos olen väärässä.

    juu uuden cdi boksin tai tämän johtosarjan kanssa ei oo kipinää näkynyt ostin halvalla koko paketin moottorin missä on sähköstartti johto sarjoineen aattelin että eihän tämä ole vaikeakaan homma mutta kyllä sevaan on.
    myyjä sano että ne on purettu samasta kotarista johtosarja ja moottori mutta nyt alan epäilee että näinköhän asia on
  20. #50
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    On mustaan epoksiin valettu boksi. Tuskin kukaan on näitä korjaillut samalla metodilla kuin vanhoja Motoplatteja?

    Epoksi pehmenee alkoholilla. Sinol on ihan toimivaa tuohon. Liotukseen ja rapsutteluun menee sitten päiviä vähintään , se ei ole mitään nopeaa hommaa. Ja kun tuo on mustaa niin se tee hommasta vielä vaikeampaa kun komponentteja ei näy jolloin niiden varominen on vaikeaa. Siinä ei ihan tuntipalkoille pääse ellei sitten korjaa ainutkertaista laitetta joka maksaa maltaita kaupassa.

    Ja sitten lopuksi paljastuu että puolijohteista on lähtenyt kaikki merkinnät ja se palanut komponentti on ihan tunnistamaton eli kaikki työ meni hukkaan
  21.  
  22. #51
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    se minua ihmetyttää kun antaa virtaa sille cdi boksille eikä kytke sitä sytys puolaa maihin niin sytyspuolan maa johtoon tulee jatkuva 240 volttia vaikka ei konetta pyöritäkkään.
    onko siellä cdi boksissa joku oikosessa vai sytyspuola ?
    sitten kun kytkee sytyspuolan miinuksen runkoon niin purkaa virran samantien.

    onko se ihan normaalia ?
    On. Näinhän sytytysjärjestelmä on toiminut kautta aikain, jo silloin kun käytössä oli virranjakaja ja katkojankärjet. Silloin puolan plus-johtoon tuotiin virtalukon kautta virta, maadoitusjohto vietiin jakajalle ja sieltä kärkien kautta maihin. Jakajan nokka pyöri, ja katkoi tuota maayhteyttä. Ajattele nyt sitä kärjille tulevaa maajohtoa, kyllä siinä on jännite myös koko ajan, virta kulkee ja puola magnetisoituu niin kauan kuin kärjet ovat kiinni, ja sytytyshetkellä kärjet avautuvat, virta ei kulje, ja tulppa lyö kipinän. Ainut ero tässä CDI-järjestelmässä on se, ettei katkota sitä puolan maajohtoa, vaan sitä virran syöttöä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12