Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ehkä tämä on nyt vain heikkohappisen eläkeikää lähestyvän äijän jorinoita, mutta kyselen silti.

    Löytyykö tuolla Lapissa (Ruotsi, Norja, Suomi) ihan Norjan rannikolle asti majoitusta mökeissä, jossa olisi sähkövirtaa saatavilla, petivaatteet ja ehkä lämpöakin kopissa.... vai onko ne yleensä pelkkiä ns. kylmiä koppeja, jonne saa omalla makuupussilla sen lämmön ja muuta ei... toki lämmikettä löytyy monenlaista ? Kyselen, kun en tuollapäin ole juuri käynyt kuin autoreissuilla ja hotellissa.

    CPAP-laitteen pakkaus; en ole vielä laukkuja ostellut, mutta onko kokemuksia toimiiko pehmeät ja kovat laukut molemmat ja pakkaatteko jotenkin erityisesti ko. laitteen vai pysyykö ehjänä omassa laukussaan? Käyttääkö joku muuten minilaitetta?
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  2. #2
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Ehkä tämä on nyt vain heikkohappisen eläkeikää lähestyvän äijän jorinoita, mutta kyselen silti.

    Löytyykö tuolla Lapissa (Ruotsi, Norja, Suomi) ihan Norjan rannikolle asti majoitusta mökeissä, jossa olisi sähkövirtaa saatavilla, petivaatteet ja ehkä lämpöakin kopissa.... vai onko ne yleensä pelkkiä ns. kylmiä koppeja, jonne saa omalla makuupussilla sen lämmön ja muuta ei... toki lämmikettä löytyy monenlaista ? Kyselen, kun en tuollapäin ole juuri käynyt kuin autoreissuilla ja hotellissa.

    CPAP-laitteen pakkaus; en ole vielä laukkuja ostellut, mutta onko kokemuksia toimiiko pehmeät ja kovat laukut molemmat ja pakkaatteko jotenkin erityisesti ko. laitteen vai pysyykö ehjänä omassa laukussaan? Käyttääkö joku muuten minilaitetta?
    Minilaite on kulkenut mukana sivulaukussa muutaman vuoden. Olen laittanut sen kankaiseen pussiin, taitaa olla alunperin tyynyliinaksi tarkoitettu. Tämä pussi sitten vaatteiden sekaan sivulaukkuun. Ei ole ongelmia ollut. Sairaanhoitopiirin isoa laitetta en ole mukana kuskannut. Minulla on ollut käytössä kovat laukut, pehmeissä laukuissa kulkisi varmasti ihan samalla tavalla.

    Senjan saarelta ainakin löytyi kuvaamasi kaltainen mökki, petivaatteet, lämpö ja sähkö muuta majoitusta ei siellä sitten ollutkaan tarjolla.
    .
  3. #3
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Minilaite on kulkenut mukana sivulaukussa muutaman vuoden. Olen laittanut sen kankaiseen pussiin, taitaa olla alunperin tyynyliinaksi tarkoitettu. Tämä pussi sitten vaatteiden sekaan sivulaukkuun. Ei ole ongelmia ollut. Sairaanhoitopiirin isoa laitetta en ole mukana kuskannut. Minulla on ollut käytössä kovat laukut, pehmeissä laukuissa kulkisi varmasti ihan samalla tavalla.

    Senjan saarelta ainakin löytyi kuvaamasi kaltainen mökki, petivaatteet, lämpö ja sähkö muuta majoitusta ei siellä sitten ollutkaan tarjolla.
    Joo, tuo minilaite olisi kätevä; toki maksaa 1000€, mutta tarvitsisin työreissuillakin.

    Pitää sitten setviä majapaikkoja hiukan huolellisemmin; toki 1 - 2 yötä menisi ilmankin laitetta, mutta sitten taas vaikka kunnon hotelliin niin mahdolliset univajaukset hoituu.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  4. #4
    Tähän asti kaikissa mun kohdalle osuneissa mökeissä on ollut sähkö. Pohjoisessa on sen verran viileää että lämmitys on tarpeellinen. Vesijohtoa ei aina ole ollut.

    Mulla on aina mukana silkkinen makuupussin sisäpussi, menee pieneen tilaan ja korvaa lakanat, on hyvä myös jos sattuu olemaan viileää. Pohjoiseen otan myös pieneen tilaan pakkautuvan makuupussin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    Normi CPAP ollu mukana usemalla Norjan reissulla, jätän kuljetuslaukun kotia ja pakkaan maskin vesisäiliöön letku ja poweri mukaan. Leirintäalueilla saa telttapaikoillekin sähköäkin jos haluaa maksaa muutaman kruunun. Itse pärjään ilmankin, mutta mukavampi nukkua kunnolla... minilaite ois kyllä hyvä mutta tyyris.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #6
    Senjälkeen kun minä aloin käyttää mokomaa (ResMed airsense 10) niin en ole yhtään yötä nukkunut pyöräreissulla ilman sitä. Ja siinä omassa laukussa se on mukana tullut, yli viisi vuotta se on mukana kulkenut. Pari viimeistä vuotta tullut Hussen kyydissä mutta ihme kyllä ikinä ei ole mitään hajonnut. Vie melkein kokonaan yhden pehmeän laukun. Telttayöt ei ole enää minua varten, jossen opi että mitenkä ja mistä saisi akkukäyttöisen..
    Husqvarna 701LR
  7. #7
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Telttayöt ei ole enää minua varten, jossen opi että mitenkä ja mistä saisi akkukäyttöisen..
    Resmediin saa akkuadapteria ja sen kanssa pärjää melko pienellä akulla jos ei kostutin ole käytössä. Minulla on vanha mp-akku, joka ei enää jaksa pyörittää harrikan starttia, mutta silti jaksaa kolme yötä pyörittää CPAP-laitetta. Käytännössä pitää olla kahden hengen teltta, jotta laitteen saa sijoitettua järkevästi, ettei sitä töni yöllä kääntyessä
    2x HD, 2x Savage
  8.  
  9. #8
    Onko kokemuksia tästä laitteesta.
    https://www.cpapeuropa.com/product/b...4aAh-vEALw_wcB
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei