Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Mallitietämys customeista on kehnolla tasolla, joten katsotaan löytyisikö täältä apuja.

    Haussa kesän fiilistelyihin custom.

    Pakko olla:
    -ruiskukone
    -hintaluokka reilusti alle 10k (esim. 2000-luvun alkupuolen mallit ok)
    -hauska ajaa

    VS1400 intruder on ollut aiemmin. Mukava peli, mutta pyörän ikä ja tekniikka alkoi jossain vaiheessa tulla tarunsa loppuun. Kaasareiden kanssa sai taistella aika ajoin, joten tuli päätettyä, ettei enää kaasarikoneista tule hankittua.

    Talvella on aikaa haaveilla. Löytyykö vinkkejä mitä malleja kannattaisi harkita?
  2. #2
    Sportticustom, eli California Jackal
    https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2844503

    Kunnon custom, eli California Vintage
    https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2874702

    Lopuksi vielä kunnon spesiaali, eli Bellagio
    https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/bellagio/2818143
  3. #3
    Huntter:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Mänttilä pieni kylä Hesan ja Lahden välissä.
    Suzuki Indruder 1800M, itse ajoin kyseisellä pyörällä 50tkm ja mitään vikaa ei ollut. Monella kaverilla on kyseinen malli ja ei vikoja.
    Halvimmat taitaa olla nyt lähellä 7t€
    KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .YamahaFZS1000 -04 .Kawasaki Z1000-03

  4. #4
    itse miettisin sitä, että jos päättää ettei kaasaria enää, niin samoin voisi miettiä kannattaako sitä customia ostaa.

    koettu ja nähty? asfalttipätkät jo kierrelty...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse miettisin sitä, että jos päättää ettei kaasaria enää, niin samoin voisi miettiä kannattaako sitä customia ostaa.

    koettu ja nähty? asfalttipätkät jo kierrelty...
    Sporttinakuilla ajelin yli 20v ja se tuli nähtyä ja koettua. kivaa oli, mutta aikansa kutakin. Cruiserilla hämmästyttää eniten se, kuinka mukavaa voi olla jopa rajoituksen mukaan ajaminen.

    Perskeles, Rokettiakin saa jo noin halvalla: https://www.nettimoto.com/triumph/rocket-iii/2723799

    Trumpat ovat hyviä pyöriä. Joku japsikin, mutta yli litran kone kannattaa toki olla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #6
    Lainaa z kirjoitti Katso viesti
    Pakko olla:
    -ruiskukone
    -hintaluokka reilusti alle 10k (esim. 2000-luvun alkupuolen mallit ok)
    -hauska ajaa
    Nuo muut kriteerit täyttyvät helposti, jopa ennen niin kalliin merkin kuin H-D valikoimista.
    Mutta tuo viimeinen, mitä sinulle on hauska ajaminen? Mutkatiellä toisten alistamista? Operaattorin ja koneen välisen synergian fiilis? Rock n' Roll? Ei-epämukavaa matkantekoa?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #7
    [QUOTE=TIJ;6738674
    Mutta tuo viimeinen, mitä sinulle on hauska ajaminen?[/QUOTE]

    Tuossa tuli oikeastaan se olennaisin asia. Ehkä vielä tuunattuna huomiolla..... customilla?

    Cusse on toki lähtökohdiltaan aina Cusse, mutta niin helvetin erilaisia ajettavia ja
    oloisia löytyy, että asiassa ei taida päästä järkevällä tavalla etenemään ilman "oman kivan" määrittymistä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #8
    Kawasakin VN-mallistoa 900, 1600, 1700 ja 2000. Kaikissa ruiskut ja melkoisen luotettavia kulkimia ovat.
  9. #9
    ääni trumpille. itse katselin kanssa kaikkia mahdollisia ja koeajelinkin-
    mutta ratkaisevin tekijä oli lopulta koko. bonnevillet ja trumpan kustomit on ainoita jotka sopii myös pidemmälle kuskille. japsit tuntu niin pikkusilta tai sitten muuten vain ahtailta, polvet aina yli tankin... tosin nyt messuilla kun otin tyyppejä uusista trumpan bobbereista nekin oli jotenkin pienemmille ukoille muutettu.

    Itsekin siis hain oikeasti halpaa laitetta-5000euron hintaluokassa. ainakin speedmasterit yms. johkin 2015 saakka on reilun kokoisia ja ruiskuilla (2008-)
  10. #10
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    ääni trumpille. itse katselin kanssa kaikkia mahdollisia ja koeajelinkin-
    mutta ratkaisevin tekijä oli lopulta koko. bonnevillet ja trumpan kustomit on ainoita jotka sopii myös pidemmälle kuskille. japsit tuntu niin pikkusilta tai sitten muuten vain ahtailta, polvet aina yli tankin... tosin nyt messuilla kun otin tyyppejä uusista trumpan bobbereista nekin oli jotenkin pienemmille ukoille muutettu.

    Itsekin siis hain oikeasti halpaa laitetta-5000euron hintaluokassa. ainakin speedmasterit yms. johkin 2015 saakka on reilun kokoisia ja ruiskuilla (2008-)
    Kun mulla oli HD Heritage -90, kaveri kuittaili, että se näyttää ihan mopolta mun alla. Vaihdoin Trumpan Rocket 3 Touringiin, kuittailu loppui. Nyt on tallissa Trumpan Thunderbird 1700 ja kyllähän silläkin iso mies pystyy ihan kelvosti ajamaan. Ovat vieläpä todella kelpoja ajaa. Nykyään Rockettiakin saa reilusti alle 10k€.

    On mulla Speedmasterkin, ei tosin ruiskukoneella, ollut ja silläkin pääsi, eipä siinä. Tuo Bobber, vaikkakin hieno laite, on tosissaan vähän pienemmille ihmisille mitoitettu ja kun vielä ottivat siitä mini-apehangerin pois, kärsi ulkonäkökin omaan silmään melkoisesti.

    Ääni siis myös Trumpalle.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  11. #11
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    ääni trumpille. itse katselin kanssa kaikkia mahdollisia ja koeajelinkin-
    mutta ratkaisevin tekijä oli lopulta koko. bonnevillet ja trumpan kustomit on ainoita jotka sopii myös pidemmälle kuskille. japsit tuntu niin pikkusilta tai sitten muuten vain ahtailta, polvet aina yli tankin... tosin nyt messuilla kun otin tyyppejä uusista trumpan bobbereista nekin oli jotenkin pienemmille ukoille muutettu.

    Itsekin siis hain oikeasti halpaa laitetta-5000euron hintaluokassa. ainakin speedmasterit yms. johkin 2015 saakka on reilun kokoisia ja ruiskuilla (2008-)
    No Bobber ei ole mitenkään kauhean suuri pyörä. kaksimetrisen alla saattaa jo näyttää vähän mopolta. Trumpan cruisereissa tulee kaupan päälle ajo-ominaisuudet, eli niillä on ihan hyvä liikkuakin.

    Yksi kaveri oli vannoutunut HD-mies. Vaihtoi jossain vaiheessa Speedmasteriin ja iloitsi ajo-ominaisuuksista ja siitä, että voi lähteä reissuunkin ilman että pyörä hajoaa kesken matkan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    .... Ovat vieläpä todella kelpoja ajaa. Nykyään Rockettiakin saa reilusti alle 10k€.
    On mulla Speedmasterkin, ei tosin ruiskukoneella, ollut ja silläkin pääsi, eipä siinä. ...
    Ääni siis myös Trumpalle.
    ja tehojen suhteen ei ruisku tuo mitään enempää, ero kaasarimalleihin on lähinnä päästöissä ja mahdollisesti jonkun desin pihistämisessä, ja tietty ei tartte (lue;voi) vetäistä huikkaa päälle- eikä unohtaa sitä.
    olen ollut ihan tyytyväinen tehoihin vaikka harrikoihin tottuneelle koneen kuutiotilavuus kuulostaa pieneltä. sanoisin että samalta se tehojen puolesta tuntuu kuin mikä vaan perusharrika (poislukien veerodi ja jotkut S-mallit yms upouudet). ainakin 800:nen kawan vn jää jälkeen kirkkaasti. en tiedä isommasta väinöstä kuinka se liikahtaa, varmaan letkeämmin kun puolet isompi.
    kantsii käydä testaan tarjonta 5-9.6.2023, vaikka uusia ovatkin: https://moottoripyorienkoeajopaiva.messukeskus.com/
  13. #13
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Yksi kaveri oli vannoutunut HD-mies. Vaihtoi jossain vaiheessa Speedmasteriin ja iloitsi ajo-ominaisuuksista ja siitä, että voi lähteä reissuunkin ilman että pyörä hajoaa kesken matkan.
    Mä ajelin sillä mun Speedmasterilla jokusen 40tkm ilman mitään vikaa. Aivan uskomattoman luotettava laite. Yksi kevät oli toisen kaasarin tyhjäkäyntisuutin tukossa, mutta sehän ei ole pyörän vika jos bensa on paskaa ja stabilaattori tankin sijasta autotallin hyllyllä.

    Kulkupuoli tuossa 800cc kaasaripelissä on ehkä vähän tukkoinen vakiona, mutta kun vaihtoi vapaavirtaussuodattimen, Thunderbiken suorat putket ja sitten tietysti suuttimet näiden mukaan ja kirsikkana kakkuun Thruxtonin neulat, piristyi laite kummasti, eikä sillä enää todellakaan jalkoihin jäänyt. SAI vielä pois, niin ei paukutellut pahasti putkessa. Ruiskupeli on tietty helpompi, kun vaan tietokone pysyy käsissä ja on oikea kartta...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  14. #14
    thunderbirdillä tuntuu ainakin vauhti aina kovalta, kun jalkalauta ottaa joka rampissa maahan
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Yksi kaveri oli vannoutunut HD-mies. Vaihtoi jossain vaiheessa Speedmasteriin ja iloitsi ajo-ominaisuuksista ja siitä, että voi lähteä reissuunkin ilman että pyörä hajoaa kesken matkan.
    Voi tätä paskapuheiden määrää. Molemmilla ajellut ja molempia omistanut. Miten Speedmaster poikkeaa alustaltaan vaikka vastaavasta Dyna Harrikasta ? Yhtä pitkälle olen molemmilla päässyt ja takaisinkin. Lähden kyllä yleensä matkalle ehjällä pyörällä... Taitaa kuitenkin H-D:n hinta ja jälleenmyyntiarvo olla kovempi kuin Trumpalla.
    Fireball
  16. #16
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    thunderbirdillä tuntuu ainakin vauhti aina kovalta, kun jalkalauta ottaa joka rampissa maahan
    Bobberilla sama, homma, eli tappi raapii maata suuremmin yrittämättä. Minulla vielä mini apet tankona ja satasen jälkeen meno on sarvissa roikkumista. Vauhdin hurmaa tulee pienessäkin vauhdissa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #17
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Voi tätä paskapuheiden määrää. Molemmilla ajellut ja molempia omistanut. Miten Speedmaster poikkeaa alustaltaan vaikka vastaavasta Dyna Harrikasta ? Yhtä pitkälle olen molemmilla päässyt ja takaisinkin. Lähden kyllä yleensä matkalle ehjällä pyörällä... Taitaa kuitenkin H-D:n hinta ja jälleenmyyntiarvo olla kovempi kuin Trumpalla.
    Enpäs tiedä, mutta näin kaveri oli havainnut. Liekö sitten ollut harikoissa vikaa tai jossain. Oli mm Night Rod Special ja ei ikinä saanut sitä toimimaan kunnolla. Aina oli ruiskun säädöissä jotakin vikaa jne. Mitä itse olen harikoilla kokeillut, niin ihan ok kötkötellä maantiellä.
    Viimeksi muokannut: B12; 10.02.2023 klo 15:55.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Taitaa kuitenkin H-D:n hinta ja jälleenmyyntiarvo olla kovempi kuin Trumpalla.
    Mitä vähemmän on pääomaa kiinni, niin sitä halvempia kilsoja tulee ja se on todellista arvoa
  19.  
  20. #19
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mitä vähemmän on pääomaa kiinni, niin sitä halvempia kilsoja tulee ja se on todellista arvoa
    Näinhän se taitaa olla. Sen takia kai niitä halpoja kopioita tehdään ?... tosin en ole harrastanut moottoripyöräilyä halpojen kilometrien vuoksi... ehkä juuri muiden arvojen vuoksi...
    Fireball