Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olen uusimassa vm.2006 keulan sisäputket. Tarvikeputkia saatavilla 2004 ja 2005 malleihin, mutta tarjontaa 2006 putkille heikompaa.
    Käykö 2004-2005 putket 2006 malliin? Mitkä ovat mahdolliset erot? Varaosanumeron kaksi viimeistä numeroa eri eli 00=>30.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  2. #2

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Olen uusimassa vm.2006 keulan sisäputket. Tarvikeputkia saatavilla 2004 ja 2005 malleihin, mutta tarjontaa 2006 putkille heikompaa.
    Käykö 2004-2005 putket 2006 malliin? Mitkä ovat mahdolliset erot? Varaosanumeron kaksi viimeistä numeroa eri eli 00=>30.
    Itse kysymykseen en osaa valitettavasti vastata, mutta ovatko alkuperäiset putket kierot?
    Pintaahan noissa on päällä joitain kymmeniä tuhannesosia ja harvoin sekään kuluu ihan täysin läpi puhki perusaineeseen asti ja vaikka sieltä olisi vähän kulunut, niin se ei kokonaisuuteen vielä kauheasti vaikuta.

    Olen hionut noita putkia sellaiselle "ristihoonaus -kuviolle", karheus Ra luokkaa 0,07-0,10. Siten kuitenkin, että lopuksi pinnankarheuden huiput kiillotellaan pois jättäen kuitenkin vähän syvempää naarmua sekaan.

    Luistaapi kivasti niin tiivisteellä, kuin liukuholkilla. Myös liukuholkkien välyksellä on jotain merkitystä. Joiltain ihan nimekkäiltäkin iskari sepiltä saattaa saada tältä osin seuraavan tuloksen:

    "Helppo korjata, nolla pistettä."
    ---
  3. #3
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Olen uusimassa vm.2006 keulan sisäputket. Tarvikeputkia saatavilla 2004 ja 2005 malleihin, mutta tarjontaa 2006 putkille heikompaa.
    Käykö 2004-2005 putket 2006 malliin? Mitkä ovat mahdolliset erot? Varaosanumeron kaksi viimeistä numeroa eri eli 00=>30.
    Pari mahdollista mahdollisuutta:

    Ulompien liukuputkien väri on muuttunut, ja sen takia sisempien liukuputkienkin numero on muuttunut.

    Alustan toimittaja on muuttunut (esim Showa vs Kayaba) ja sen takia numero on muuttunut.

    ... vaikka sisempi liukuputki olisi edelleen sama.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4.  
  5. #4
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Todellisuudessa autan espanialaista ystävääni Antoniota keulaongelmassa. Keula vuotanut pari kertaa lyhyessä ajassa ja purettaessa totesin, että etuputkien kromi kulunut pahasti puhki kuten liukuholkit.
    Todettiin, että parasta laittaa putket vaihtoon.

    Antonio käyttänyt paikallista keulagurua keulansa huolloissa. Keulahuollot tehty huolimattomasti ja seurauksena keulaputkien vauriot. Rohkaistuna Antonio vei puretut keulaputket ko. huoltoon ja reklamoi. Tuloksena uudet putket vaihtotyö ja kasaus nimellisä korvausta vastaan, eli hyvä diili.

    Kuitista katsoin, että korjaamo käyttää 2004-2005 varaosanumerolla olevia putkia 2006 keulaan, joten Scuuban oletus lienee ihan oikea. Samaa olen todennut cbr 1000rr 2004-2007 keulaputkien suhteen. Vuosimalleissa eri varaosanumerom, mutta sopivat ristiin käytettyinä.

    Toivottavasti päästään taas pikapuolin Antonion kanssa vuoriston serpentiineille ajelemaan.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?