Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 33:een 33:sta
  1. #31
    Lainaa ileumi kirjoitti Katso viesti
    Hehheh... Hyvä, että vika löyty ja joskus juurisyy saattaa yllättää!

    Kun vika on kerran löytynyt niin wanha pieru muistelee.... Mulla oli aikanaan W123 riisselimersu, joka niin ikään alko kuluttamaan paljo löpöä. Meno loppui siinä 450 km kohdalla ja eiku maatiloilta vinkumaan diisseliä, hätätapauksessa tupaöljyä, että pääsi huoltoasemalle.


    -Ile-
    Muistelua lisää: purin ja säädin Chevyvanin nelikurkkuisen Holleyn ja olin intoa täys, kun kulutus putosi ensimmäisellä tankillisella huomattavasti.
    Valitettavasti kulutuksen putoaminen oli harhaa, bensamittari oli hajonnut näyttämään neljäsosatankillista ja pääsin bensan loputtua reippailemaan lähimmälle bensa-asemalle.
    Kilometri kävelyä bensikselle tuntui sadalta, kun totuus säätöjen poikkeuksellisesta onnistumisesta selvisi.
  2. #32
    Ihan näin helposti en tietenkään tästä(kään) selvinnyt. Eilen katsoin, että sekä matka, että trippi kulkevat samassa tahdissa, mutta koska kulkevat, niin nyt on sitten pienoisen arvioinnin paikka, että paljonko on oikeasti kilsoja kertynyt ja tämähän on tietenkin oleellinen tieto huoltojen, osien ja renkaiden suhteen. Onneksi otan yleensä täysiä tankillisia ja vain harvoin vajaita ja lisäksi muistan, kun tätä oiretta alkoi ilmaantumaan ensimmäisiä kertoja ja silloin heitto oli 50km luokkaa. Joitain vajaita tankillisia olen siinä välissä ajanut, mutta en monia. Nopea oma arvioni (pohjautuen muistikuviini) oli, että mittarista puuttuu ehkä n. 750-1000km.
  3.  
  4. #33
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Näyttikö muuten nopeusmittari oikein? Jos näytti niin vika ei liene vaijerissa vaan jossain mittarin sisällä siinä matopyörä muoviratas osiossa mikä pyörittää (mekaanista kiekkomallista) matkamittaria.
    Nopeuamittari näytti oikein. Olisikohan se aika vaihtaa kokonaan mittaristo digitaaliseen?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12