Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Pari kesää olen nyt ajellut "Väinöllä", on meikäläisen eka pyörä. Tänä kesänä aloin miettiä pyörää, jolla pääsisi ajelemaan hiekkateitä eikä nuo kaikki pikitietkään kovin hyvässä kunnossa ole.
    Olen miettinyt tilalle allaround-pyörää. Nyt on mietinnässä: Yamaha XT 1200 (ajettu tosin jo yli 90 000 km), Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Storm, Triumph Sprint 1100, Suzuki DL 1000, Honda Varadero ja Honda VFR. Eniten kiinnostaisi tuo Yamaha, mutta mietityttää nuo kilometrit...
    Eniten varmaan ajoa hyvällä pikitiellä, mutta välillä tulisi ajeltua hiekkateitä ja huonoja pikiteitä. Yleensä yksin ajelen, pari kertaa kesässä emäntä kyydissä. Pituutta on 180 cm.
    Voi tätä valinnan vaikeutta...
  2. #2
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Pari kesää olen nyt ajellut "Väinöllä", on meikäläisen eka pyörä. Tänä kesänä aloin miettiä pyörää, jolla pääsisi ajelemaan hiekkateitä eikä nuo kaikki pikitietkään kovin hyvässä kunnossa ole.
    Olen miettinyt tilalle allaround-pyörää. Nyt on mietinnässä: Yamaha XT 1200 (ajettu tosin jo yli 90 000 km), Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Storm, Triumph Sprint 1100, Suzuki DL 1000, Honda Varadero ja Honda VFR. Eniten kiinnostaisi tuo Yamaha, mutta mietityttää nuo kilometrit...
    Eniten varmaan ajoa hyvällä pikitiellä, mutta välillä tulisi ajeltua hiekkateitä ja huonoja pikiteitä. Yleensä yksin ajelen, pari kertaa kesässä emäntä kyydissä. Pituutta on 180 cm.
    Voi tätä valinnan vaikeutta...
    Mites Triumph Tiger tai GS Bemari
  3. #3
    Kovasti lujaksi tuota Jamppia kehuvat. V-stromi ja DL on käsittääkseni sama kottero, Triumph Sprint ja Honda VFR taas selkeämmin katupyöriä kun muita myydään enemmän jokapaikan höylinä.
    Tuskin noista mikään suurta pettymystä tuottaa. Tuo Peten mainitsema Tigeri on Trumpalta se tuote mikä menee tuonne jokapaikan segmenttiin. Ja tosiaan Gessut on Bemarin tuotannosta lähin vastine.
  4. #4
    50tkm kokemuksella voin suositella tuota yamahaa, toki riippuu paljon mitä haetaan. "Tonnikakssatanen" Super tenere ei ole mikään raketti, jos vertaa noihin 150 heppasiin teknohirviöihin mutta kyllä sieltä jerkkua löytyy helppoihin ohituksiin maantiellä jne.. pienikulutuksinen (menee helposti alle 5L/100km jos haluaa säästellä). Kaikenlaisia pyöriä olen miettinyt seuraavaksi pyöräksi mutta loppujen lopuksi olen palannut takaisin ajatukseen, että josko vielä jatkaisi pari ajokautta Yammulla.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  5. #5
    Aloittajan vaihtoehdoista mulla on ollut Varadero, Tenere1200, V-Strom/DL650 ja nyt pihassa on V-Strom/DL1000. Samaan genreen mulla on ollut myös BMW R1200GS ja pari Transalppia 600 ja 650.

    Ainoa, joka on käynyt korjaamolla, oli Varadero muiden kanssa ei ongelmia ole ollut. Varadero on myös ainoa, jonka vaihtaminen ei ole jälkikäteen vähääkään harmittanut. Bemarissa oli jokin takaisinkutsu liittyen perään. Bemarin paras puoli oli aivan älytön jälleenmyyntiarvo.

    Parhaat, mulle, ovat olleet Tenere1200 ja molemmat V-Strommit. Näissä on yhdistynyt hyvin hinta ja mun kaipaamat ominaisuudet; sopivuus mun kropalle, sopivuus mun ajoihin, lisä- ja muiden varusteiden saatavuus, luotettavuus ja huoltoverkoston laajuus.
    .
  6. #6
    En ole omistanut 1200 Teneä mutta jonkun reissun sellaisella ajanut eikä ole pahaa sanottavaa. Olin jo ostamassa 1200 mutta kuppi kääntyi 700 Teneen ja hyvä pyörä sekin oli sekalaiseen seikkaluun, ehkä jopa parempi kun 1200 hiekkatie/metsätie ajeluihin. 1200 on luotettavan maineessa eikä satkun kilsat pelota jos on katkeamaton huoltohistoria.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    Viikon ajelin tuolla Tenerellä alppimaisemissa, vuokrakampe.

    Ja ei kai siinä mitään vikaa ole, mutta ei mun pyörä. Korkea, painava ja tehot puuttuu. 2 päällä täysillä laukuilla, aika varovasti sai serpenttiineillä pujotella.

    Mukava ajoasento, ja maantiellä menee kuin juna.

    janne
    XX
  8. #8
    Hep,

    paino on näissä kanssa kätevyyden kannalta syytä huomioida,
    esim. Versyksissä 1000:nen ja 650: nen ihan eri pyöriä, toinen painaa 250 kg ja toinen 190 kg,
    iso ero hanskaamisessa jos tie kapenee....650:nen Vstrommi jossakin näiden välissä.

    ABS ja luistonesto uudemmissa ja Kalliimmissa vakiona,
    jos tarvetta.

    Huomiona myös että Vtwinissä on munaa...
    CBR1100XX/C1800R - SS2000
    ex Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  9. #9
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Pari kesää olen nyt ajellut "Väinöllä", on meikäläisen eka pyörä. Tänä kesänä aloin miettiä pyörää, jolla pääsisi ajelemaan hiekkateitä eikä nuo kaikki pikitietkään kovin hyvässä kunnossa ole.
    Olen miettinyt tilalle allaround-pyörää. Nyt on mietinnässä: Yamaha XT 1200 (ajettu tosin jo yli 90 000 km), Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Storm, Triumph Sprint 1100, Suzuki DL 1000, Honda Varadero ja Honda VFR. Eniten kiinnostaisi tuo Yamaha, mutta mietityttää nuo kilometrit...
    Eniten varmaan ajoa hyvällä pikitiellä, mutta välillä tulisi ajeltua hiekkateitä ja huonoja pikiteitä. Yleensä yksin ajelen, pari kertaa kesässä emäntä kyydissä. Pituutta on 180 cm.
    Voi tätä valinnan vaikeutta...
    "Hiekkateitä"

    Mikä sitten on kenenkin "hiekkatie", mutta aika pitkälle asian ydin liittyy valittuun rengastukseen.
    Todellisuudessa tuohon paljon enemmän kuin itse pyörätyyppiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Kävin tänään ajamassa Tenen ja Versyksen ja kyllä oli mahtava ajella Tenellä. Oikein hymy nousi suupieliin. Ei Versyssäkään pahemmin moittimista ollut, mutta kyllä Tene vei voiton. Voimaa riittävästi, kevyt ohjaus, oman pituiselle hyvä kate. Tätä oli vielä vähän madallettu, niin jalat ylttivät hyvin maahan. Se on tällaiselle rookielle plussaa.
  11. #11
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Oikein hymy nousi suupieliin.
    Noniin.
    Valinta on silloin tehty, kun siitä itse tykkää.
  12. #12
    Neljä kesää ja 50tkm Super Tenerellä menin ja ei ole pahaa sanottavaa, mutta nyt kun olen ajanut kesän taas TDM 900:sella niin en oikeastaan kaipaa Tenerestä kuin keppivetoa. TDM on niin paljon köykäsempi käsitellä joka tavalla ja ajoasento on yhtä hyvä sekä samanlainen kaks mukinen twini.
  13. #13
    Hiekkatie on tehty hiekasta. Vaikuttaa että monet nimittävät sorateitä hiekkatieksi. Omituista.

    Soratiellä ajoon ei tosiaan tarvi mitään adventure/maastovehkeitä.
    Ready to race
  14. #14
    Asfalttiajoon ei tosiaan tarvii mitään katupyöriä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #15
    Kiveksiä ne on sora ja hiekka kumpikin.
    Mutta onhan nyt pitkäjoustoisella kivampi ajaa kiveksen päällä, kun lyhytjoustoisella katupyörällä.
  16. #16
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Mutta onhan nyt pitkäjoustoisella kivampi ajaa kiveksen päällä, kun lyhytjoustoisella katupyörällä.
    onhan se hellempi
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Nyt on kiikarissa kaksi Tenereä, joista todennäköisesti toisen ostan:

    Toinen 2011 vuosimalli, ajettu 72 000 km
    toinen 2010, ajettu 51 000 km.

    Molemmista löytyy sivulaukut ja takalaukku.
    2011 mallissa navigaattori, 2010 mallissa 12V ulosotto. Hinta lähes sama molemmissa. Ja muutenkin ihan vastaavat muilta varusteiltaan. Molemmissa hyvä huoltohistoria.
    Kumpaankohan kallistuisi?
    Yamaha XT 1200 Super Tenere
  18. #18
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kiikarissa kaksi Tenereä, joista todennäköisesti toisen ostan:

    Toinen 2011 vuosimalli, ajettu 72 000 km
    toinen 2010, ajettu 51 000 km.

    Molemmista löytyy sivulaukut ja takalaukku.
    2011 mallissa navigaattori, 2010 mallissa 12V ulosotto. Hinta lähes sama molemmissa. Ja muutenkin ihan vastaavat muilta varusteiltaan. Molemmissa hyvä huoltohistoria.
    Kumpaankohan kallistuisi?
    Entten tentten teelikamentten.... tai sitten kruuna tai klaava ehkä arpoo pitkällä tikulla.....?
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  19. #19
    Ota se jossa makeemmat graffat / värit. Että mopo näyttää kivalta omaan silmään on tärkeä asia, eipä se tietysti ajaessa näy mutta aina kun pyörää lähestyy.

    No jos tuolle et laske painoarvoa niin voit jostain ladata käyttiksen ja katsoa osuuko kilometrimäärien erotukselle jotain isoa huoltoa, niiden arvot kuiteskin satoja euroja. Virran ulosoton rakentaa helposti itsekkin, osat ei paljoa maksa, toki pitää olla paikka jossa näprätä. Jos et ennestään omista navia ja ajattelit sellaisen tarviivasi niin tuossahan sen saisit hyvin mukana. Oletetaen että ei ole ikuvanha tai automallia tai muuten huono.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #20
    Tossa 2011 mallissa tulee just 80tkm huolto eteen ja se ei ole halpa ja se kannattaa tehdä, koska siinä on venojen tarkastus/säätö. Mulla jouduttiin paria venaa säätämään just tossa huollossa.
  21. #21
    Kiitokset vinkeistä. Päädyin tuohon 2010 vuosimalliin. Ylihuomenna pitäisi pyörän tulla.
    Yamaha XT 1200 Super Tenere
  22. #22
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vinkeistä. Päädyin tuohon 2010 vuosimalliin. Ylihuomenna pitäisi pyörän tulla.

    Vilpittömät onnittelut, uskoisin että et tule pettymään
  23.  
  24. #23
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vinkeistä. Päädyin tuohon 2010 vuosimalliin. Ylihuomenna pitäisi pyörän tulla.
    Itselläkin kiinnostusta ko. pyörään. voisitko päivittää miten pyörän kanssa arki ja ajot ovat sujuneet?