Tulokset 1:st 22:een 22:sta
    Pari kes olen nyt ajellut "Vinll", on meiklisen eka pyr. Tn kesn aloin mietti pyr, jolla psisi ajelemaan hiekkateit eik nuo kaikki pikitietkn kovin hyvss kunnossa ole.
    Olen miettinyt tilalle allaround-pyr. Nyt on mietinnss: Yamaha XT 1200 (ajettu tosin jo yli 90 000 km), Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Storm, Triumph Sprint 1100, Suzuki DL 1000, Honda Varadero ja Honda VFR. Eniten kiinnostaisi tuo Yamaha, mutta mietitytt nuo kilometrit...
    Eniten varmaan ajoa hyvll pikitiell, mutta vlill tulisi ajeltua hiekkateit ja huonoja pikiteit. Yleens yksin ajelen, pari kertaa kesss emnt kyydiss. Pituutta on 180 cm.
    Voi tt valinnan vaikeutta...
    Lainaa Donath kirjoitti Katso viesti
    Pari kes olen nyt ajellut "Vinll", on meiklisen eka pyr. Tn kesn aloin mietti pyr, jolla psisi ajelemaan hiekkateit eik nuo kaikki pikitietkn kovin hyvss kunnossa ole.
    Olen miettinyt tilalle allaround-pyr. Nyt on mietinnss: Yamaha XT 1200 (ajettu tosin jo yli 90 000 km), Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Storm, Triumph Sprint 1100, Suzuki DL 1000, Honda Varadero ja Honda VFR. Eniten kiinnostaisi tuo Yamaha, mutta mietitytt nuo kilometrit...
    Eniten varmaan ajoa hyvll pikitiell, mutta vlill tulisi ajeltua hiekkateit ja huonoja pikiteit. Yleens yksin ajelen, pari kertaa kesss emnt kyydiss. Pituutta on 180 cm.
    Mites Triumph Tiger tai GS Bemari
    Kovasti lujaksi tuota Jamppia kehuvat. V-stromi ja DL on ksittkseni sama kottero, Triumph Sprint ja Honda VFR taas selkemmin katupyri kun muita myydn enemmn jokapaikan hylin.
    Tuskin noista mikn suurta pettymyst tuottaa. Tuo Peten mainitsema Tigeri on Trumpalta se tuote mik menee tuonne jokapaikan segmenttiin. Ja tosiaan Gessut on Bemarin tuotannosta lhin vastine.
    50tkm kokemuksella voin suositella tuota yamahaa, toki riippuu paljon mit haetaan. "Tonnikakssatanen" Super tenere ei ole mikn raketti, jos vertaa noihin 150 heppasiin teknohirviihin mutta kyll sielt jerkkua lytyy helppoihin ohituksiin maantiell jne.. pienikulutuksinen (menee helposti alle 5L/100km jos haluaa sstell). Kaikenlaisia pyri olen miettinyt seuraavaksi pyrksi mutta loppujen lopuksi olen palannut takaisin ajatukseen, ett josko viel jatkaisi pari ajokautta Yammulla.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S -05
    2008: Honda CBR 600 F -07
    2009: Suzuki 1250 Bandit S -07
    2010: Suzuki Hayabusa -04
    2011: Yamaha FJR1300 -02
    2014: Yamaha FJR1300 -07
    2017: Yamaha Super Tenere 1200 -12
    Aloittajan vaihtoehdoista mulla on ollut Varadero, Tenere1200, V-Strom/DL650 ja nyt pihassa on V-Strom/DL1000. Samaan genreen mulla on ollut mys BMW R1200GS ja pari Transalppia 600 ja 650.

Ainoa, joka on kynyt korjaamolla, oli Varadero muiden kanssa ei ongelmia ole ollut. Varadero on mys ainoa, jonka vaihtaminen ei ole jlkikteen vhkn harmittanut. Bemarissa oli jokin takaisinkutsu liittyen pern. Bemarin paras puoli oli aivan lytn jlleenmyyntiarvo.

Parhaat, mulle, ovat olleet Tenere1200 ja molemmat V-Strommit. Niss on yhdistynyt hyvin hinta ja mun kaipaamat ominaisuudet; sopivuus mun kropalle, sopivuus mun ajoihin, lis- ja muiden varusteiden saatavuus, luotettavuus ja huoltoverkoston laajuus.
    .
    En ole omistanut 1200 Tene mutta jonkun reissun sellaisella ajanut eik ole pahaa sanottavaa. Olin jo ostamassa 1200 mutta kuppi kntyi 700 Teneen ja hyv pyr sekin oli sekalaiseen seikkaluun, ehk jopa parempi kun 1200 hiekkatie/metstie ajeluihin. 1200 on luotettavan maineessa eik satkun kilsat pelota jos on katkeamaton huoltohistoria.
    Kyltason kurapyrilij.
    Viikon ajelin tuolla Tenerell alppimaisemissa, vuokrakampe.

Ja ei kai siin mitn vikaa ole, mutta ei mun pyr. Korkea, painava ja tehot puuttuu. 2 pll tysill laukuilla, aika varovasti sai serpenttiineill pujotella.

Mukava ajoasento, ja maantiell menee kuin juna.

janne
    XX
    Hep,

paino on niss kanssa ktevyyden kannalta syyt huomioida,
    esim. Versyksiss 1000:nen ja 650: nen ihan eri pyri, toinen painaa 250 kg ja toinen 190 kg,
    iso ero hanskaamisessa jos tie kapenee....650:nen Vstrommi jossakin niden vliss.

ABS ja luistonesto uudemmissa ja Kalliimmissa vakiona,
    jos tarvetta.

Huomiona mys ett Vtwiniss on munaa...
    CBR1100XX/Versys650/C1800R
    ex ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
    "Hiekkateit"

Mik sitten on kenenkin "hiekkatie", mutta aika pitklle asian ydin liittyy valittuun rengastukseen.
    Todellisuudessa tuohon paljon enemmn kuin itse pyrtyyppiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Kvin tnn ajamassa Tenen ja Versyksen ja kyll oli mahtava ajella Tenell. Oikein hymy nousi suupieliin. Ei Versysskn pahemmin moittimista ollut, mutta kyll Tene vei voiton. Voimaa riittvsti, kevyt ohjaus, oman pituiselle hyv kate. Tt oli viel vhn madallettu, niin jalat ylttivt hyvin maahan. Se on tllaiselle rookielle plussaa.
    Oikein hymy nousi suupieliin.
    Noniin.
    Valinta on silloin tehty, kun siit itse tykk.
    Nelj kes ja 50tkm Super Tenerell menin ja ei ole pahaa sanottavaa, mutta nyt kun olen ajanut kesn taas TDM 900:sella niin en oikeastaan kaipaa Tenerest kuin keppivetoa. TDM on niin paljon kyksempi ksitell joka tavalla ja ajoasento on yht hyv sek samanlainen kaks mukinen twini.
    Hiekkatie on tehty hiekasta. Vaikuttaa ett monet nimittvt sorateit hiekkatieksi. Omituista.

Soratiell ajoon ei tosiaan tarvi mitn adventure/maastovehkeit.
    Ready to race
    Asfalttiajoon ei tosiaan tarvii mitn katupyri.
    Kyltason kurapyrilij.
    Kiveksi ne on sora ja hiekka kumpikin.
    Mutta onhan nyt pitkjoustoisella kivampi ajaa kiveksen pll, kun lyhytjoustoisella katupyrll.
    Suzuki & Yamaha & Honda

Lainaa Mkine kirjoitti Katso viesti
    Mutta onhan nyt pitkjoustoisella kivampi ajaa kiveksen pll, kun lyhytjoustoisella katupyrll.
    onhan se hellempi
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Nyt on kiikarissa kaksi Tenere, joista todennkisesti toisen ostan:

Toinen 2011 vuosimalli, ajettu 72 000 km
    toinen 2010, ajettu 51 000 km.

Molemmista lytyy sivulaukut ja takalaukku.
    2011 mallissa navigaattori, 2010 mallissa 12V ulosotto. Hinta lhes sama molemmissa. Ja muutenkin ihan vastaavat muilta varusteiltaan. Molemmissa hyv huoltohistoria.
    Kumpaankohan kallistuisi?
    Yamaha XT 1200 Super Tenere
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jsen
    Nyt on kiikarissa kaksi Tenere, joista todennkisesti toisen ostan:

Toinen 2011 vuosimalli, ajettu 72 000 km
    toinen 2010, ajettu 51 000 km.

Molemmista lytyy sivulaukut ja takalaukku.
    2011 mallissa navigaattori, 2010 mallissa 12V ulosotto. Hinta lhes sama molemmissa. Ja muutenkin ihan vastaavat muilta varusteiltaan. Molemmissa hyv huoltohistoria.
    Kumpaankohan kallistuisi?
    Entten tentten teelikamentten.... tai sitten kruuna tai klaava ehk arpoo pitkll tikulla.....?
    Kun lyttmt kskee haluttomat tekemn mahdottomat, syntyy projekti.

Myytv; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
    Ota se jossa makeemmat graffat / vrit. Ett mopo nytt kivalta omaan silmn on trke asia, eip se tietysti ajaessa ny mutta aina kun pyr lhestyy.

No jos tuolle et laske painoarvoa niin voit jostain ladata kyttiksen ja katsoa osuuko kilometrimrien erotukselle jotain isoa huoltoa, niiden arvot kuiteskin satoja euroja. Virran ulosoton rakentaa helposti itsekkin, osat ei paljoa maksa, toki pit olla paikka jossa nprt. Jos et ennestn omista navia ja ajattelit sellaisen tarviivasi niin tuossahan sen saisit hyvin mukana. Oletetaen ett ei ole ikuvanha tai automallia tai muuten huono.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Tossa 2011 mallissa tulee just 80tkm huolto eteen ja se ei ole halpa ja se kannattaa tehd, koska siin on venojen tarkastus/st. Mulla jouduttiin paria venaa stmn just tossa huollossa.
    Kiitokset vinkeist. Pdyin tuohon 2010 vuosimalliin. Ylihuomenna pitisi pyrn tulla.
    Yamaha XT 1200 Super Tenere
  22.  
    Kiitokset vinkeist. Pdyin tuohon 2010 vuosimalliin. Ylihuomenna pitisi pyrn tulla.

Vilpittmt onnittelut, uskoisin ett et tule pettymn