Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
  1. #31
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    No joo, mä meinasin lähinnä sitä lopputulosta pyöräilijän kannalta. Mutta tuota auton luovuttamista kortittomalle en ymmärrä yhtään enempää kuin auton luovuttamista juopuneellekaan. Harmi kyllä lakisääteistä sanktiota ei taida olla määrätty kuin jälkimmäiseen.
    Kyllä ainakin mulle 70-luvulla kirjoittivat sakot kortittomalle luovuttamisesta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  2.  
  3. #32
    Lainaa Leikkimotoristi kirjoitti Katso viesti
    Luulis että monessa on ollut jo aika pitkään. Jopa omassa, yhtä poikkeusta lukuunottamatta
    hyvin 8 vuotta palvelleessa, diesel autossani on sellainen. Ainoa poikkeus toimivuuteen
    syntyi kun ajoin talvella sisään erääseen parkkitaloon ja ilmeisesti parkkihallin kosteus kondensoitui tuulilasiini
    niin tiiviiksi että tutka luuli sitä esteeksi ja teki yllättäen täysin turhan automaattisen hätäjarrutuksen.
    Onneksi ei ollut muita autoja takanani juuri silloin. Olis varmaan syntyny peräänajo jonka syyllinen
    vissiin olisi ollut lain mukaan minä koska äkkilliseen jarrutukseen ei ollut mitään syytä. Vai mitenköhän
    Suomen laki käsittelisi tuollaisen tilanteen jos kolari syntyisikin ?

    Meni kyllä luottamus näihin elektroonisiin apuvälineisiin ja olisi kiva sammuttaa kaikki ajonvakautta
    myöten.
    Jarrutuksen syy ei vaikuta peräänajon syyllisyyskysymykseen. Takanatulijan on aina pidettävä riittävä väli, ettei törmää edellä ajavaan. Aiheettoman jarrutuksen tekijä saa sen sijaan tiketin liikenteen vaarantamisesta ja kolarin aiheutuessa tästä, tekomuoto on helposti törkeä liikenteen vaarantaminen. Sitä en mene sanomaan, miten oikeudessa katsotaan teknikaalin aiheuttamia yllätysjarrutuksia, ennakkotapauksia ei vielä liene.
    Honda CX 500 ->
    Honda ST1100 ->
    BMW R 1200 GS
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12