Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Kyselin stage 2 -nokkia pyörääni ja liikkeestä sanottiin, etteivät he pysty enää niitä tilaamaan 2018 tulleen EU-uudistuksen takia. Huomasin myös, että yksi tubettaja Briteistä kommentoi, ettei saa Fatboyhin edes uusia slipareita EU-uudistuksen takia. Mulla on tämä uudistus mennyt ihan ohi. Tietääkö joku siitä, ja onko tästä uudistuksesta ollut juttua jossain? Taas uusi syy hakeutua pois täältä sääntölandiasta?

    8.45 alkaen höpinää EU-muutoksista:
    https://m.youtube.com/watch?v=9zfYaNgDmPI&t=605s
  2. #2
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    Taas uusi syy hakeutua pois täältä sääntölandiasta?
    Venäjä kaivannee vapaaehtoisia.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    kohta alkaa pakoputkien ja nokkien salakuljetus ehehehee
  4. #4
    Brittitubettajan EU-uudistus: Brexit?
  5. #5
    Ai että EU vaatii pakoputkiin CO2-anturit?
  6. #6
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    ...Taas uusi syy hakeutua pois täältä sääntölandiasta?...
    Mihin meinasit lähteä ? EU alueelle pääset vapaasti, mutta ongelma ei poistu, kun siellä on katsastuspakkokin. Muualla saattavat kysellä viisumin tai GreenCardin olemassaoloa pidempiaikaisessa oleskelussa
    Fireball
  7. #7
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    kun siellä on katsastuspakkokin.
    Sitä ootellessa milloin moinen pakko saadaan tänne kekkoslovakiaankin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Kekkoslovakia lakkasi olemasta aika pian Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen.
    Katsastusasiaa kannattaakin murehtia taas etukäteen, ja sekin on tietenkin EU:n syytä. Tosin esim. britit katsastavat moottoripyörät vuosittain, kolmen ensimmäisen vuoden jälkeen.
  9. #9
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Mihin meinasit lähteä ? EU alueelle pääset vapaasti, mutta ongelma ei poistu, kun siellä on katsastuspakkokin. Muualla saattavat kysellä viisumin tai GreenCardin olemassaoloa pidempiaikaisessa oleskelussa
    Lähinnä siis USA:ta meinasin. Siellä saa kuitenkin parillakymmenellä donalla uuden auton ja bensa on halpaa. Seuraava green card -lotto taas syksyllä.

    Briteissä ilmeisesti seuraavat ainakin vielä EU-säädöksiä, vaikka heidän ei sitä toki enää tarvitse tehdä.
  10. #10
    Mie oon katellut Venezuelaa sillä silmällä, kun siellä on bensa käytännössä ilmaista.
  11. #11
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Kekkoslovakia lakkasi olemasta aika pian Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen.
    Katsastusasiaa kannattaakin murehtia taas etukäteen, ja sekin on tietenkin EU:n syytä. Tosin esim. britit katsastavat moottoripyörät vuosittain, kolmen ensimmäisen vuoden jälkeen.
    Saksassa tulee katsastuksessa hylky, jos väärän merkkiset renkaat alla?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    Sääntölandia?

    On niitä sääntöjä Amerikoissakin:

    3. In Minnesota, a motorcycle with dirty tires is viewed as a “nuisance that affects public peace, safety, and general welfare.” As such, a muddy bike might land you a ticket.

    2. Make sure to be on your best verbal behavior when driving in Maryland. Cursing from your vehicle is considered a misdemeanor in this state.

    1. Pennsylvanians are required to let off a rocket signal for every mile of country road they ride down.
    After the flare is sent, they also have to wait 10 minutes for the road to clear of livestock before they can continue their journey


  13. #13
    Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia ostaa Harrikan virinokkia tänä kesänä.
  14. #14
    eikä jenkeissä ainakaan sairaalaan kannata joutua ellei vakuutusta..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #15
    Tässä tuskin ongelma on niinkään tekninen. Joidenkin mielestä kehitysmaissa on hyvä elää ja se heille sallittakoon.
  16. #16
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Sitä ootellessa milloin moinen pakko saadaan tänne kekkoslovakiaankin
    minä ainakin jätän kekkosslovakia, natsi siwa yms jutut omaan arvoonsa osoittaa tiettyä tyhmyyttä sanojasta.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  17. #17
    Suotta lähteä ison rapakon taakse. Tuossa ihan vieressä rajan takana voi kyllä vetää isolla liekillä ja ei ole euro6 murheista suurin.
    Supermoto
  18. #18
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    ...Taas uusi syy hakeutua pois täältä sääntölandiasta?
    ...
    Tervemenoa. Kerro terveisiä. Täällä tuskin moni jää kaipaamaan?
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Saksassa tulee katsastuksessa hylky, jos väärän merkkiset renkaat alla?
    Kun katsastus ennemmin tai toivottavasti myöhemmin tulee, on vähintään pidettävä huolta, ettei Horst ja Günther (tai siis Dekra) saa määritellä koko EU:ta koskevia vaatimuksia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    Tämä taitaa olla sellainen politiikkaketju joten uskallan heittää oman kommenttini mukaan. Jos on sitä mieltä että Suomessa on liikaa sääntelyä tai sääntelyä pitäisi jotenkin korjata saat tällaisia kommentteja:

    "Venäjä kaivannee vapaaehtoisia."
    "Joidenkin mielestä kehitysmaissa on hyvä elää ja se heille sallittakoon."
    "minä ainakin jätän kekkosslovakia, natsi siwa yms jutut omaan arvoonsa osoittaa tiettyä tyhmyyttä sanojasta."
    "Tervemenoa. Kerro terveisiä. Täällä tuskin moni jää kaipaamaan?"

    Yleensä mennään EU:n taakse ja sanotaan että ohjeet tulee sieltä. Tämähän sopii suomalaiselle sääntönikkarille oikein hyvin. Täällä pitäisi kuitenkin olla sen verran selkärankaa että kaikkia ei tulkittaisi niin pilkulleen kuten eivät muutkaan tee. Kaipaisin enemmän kritiikkiä EU-pykäliä kohtaan ilman että haukutaan persuksi, putinistiksi yms. Myös viralliselta taholta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  21. #21
    Ei noita sääntöjä foorumilla valittamalla vähennetä, kuten ei myöskään kehitysmaahan karkaamalla. Vähentämiseen on kaksi tapaa:
    1. Äänestät sääntövastaisia ehdokkaita ja toivot että saavat äänensä kuuluville.
    2. Asetut itse ehdolle ja toivot riittävää kannatusta jotta pääset läpi ja saat äänesi kuuluville.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #22
    Suuri osa suomalaisista tuntee hyvin suurta peppukipua jos joku uskaltautuu tätä maata vähänkään arvostelemaan.
  23. #23
    Lainaa mrBarrelNut kirjoitti Katso viesti
    Suuri osa suomalaisista tuntee hyvin suurta peppukipua jos joku uskaltautuu tätä maata vähänkään arvostelemaan.

    eli oot just nuita natsi siva juttuja kannattava jotka höhöttää sylkiringissä että kylläpä sitä ollaan kovaa jätkää. lapa pystyssä kyllä ajellaaan muttta parkissa jos ollaan ni luumuillaan piilossa ettei vaan kukaan tule porisemaan.

    monenkaltaista motoristia olen tienpäällä nähny ja emäntäki repiny pois ku ulkomaalaisia tai suomalaisia oon ollu menossa porisuttaan ku aina oon suustani kiinni jääny ja matka ei etene (prkl tähän hymiö kaulimella päähän)
    Viimeksi muokannut: mh jkl; 06.08.2022 klo 17:44.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  24. #24
    Mutta onko kenelläkään selvinnyt mikä mystinen EU-lainsäädäntö on kieltänyt virinokat ja HD:n sliparit?
    https://www.youtube.com/channel/UCcVsgarn1qTRBvwys6-34Lg
  25. #25
    Lainaa sailstone kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko kenelläkään selvinnyt mikä mystinen EU-lainsäädäntö on kieltänyt virinokat ja HD:n sliparit?
    Eikös nuo ole kielletty uudemmissa pyörissä katukäytössä jo valovuosia sitten? Eri asia sitten kuinka valvotaan missäkin maassa. Kyllähän noita on kaupat pullollaan ja varmaan haluavat myydäkin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #26
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Uusimmassa tyyppihyväksyntäasetuksessa tuli uusia varaosiin liittyviä markkinavalvontapykäliä. En ihan tarkkaan muista millaisena se meni läpi, enkä jaksa alkaa kertaamaankaan (koska ei ihan niin paljoa kiinnosta), mutta siinä taisi olla sellaista juttua, että tyyppihyväksyttyihin pyöriin ei saa myydä ei-tyyppihyväksyttyjä osia ja ei-tyyppihyväksyttyjen osien maahantuoja voi joutua vastuuseen tällaisten osien käytöstä tyyppihyväksytyissä pyörissä.

    Teoriassa siis "Not for Highway Use" ei enää riittäisi maahantuojan käsien pesemiseen asiasta. Käytännössä homma taitaa kuitenkin olla vähän eri.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #27
    No mistäs se myyjä tietää mihin käyttöön osa tulee. Tietenkin näyttelyä varten vaikka. Ehkä voisi kuvitella, että liike ei saa asentaa laitonta osaa rekisterissä olevaan katupyörään. muutenhan se myynti pitäisi lopettaa kokonaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #28
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    eli oot just nuita natsi siva juttuja kannattava jotka höhöttää sylkiringissä että kylläpä sitä ollaan kovaa jätkää. lapa pystyssä kyllä ajellaaan muttta parkissa jos ollaan ni luumuillaan piilossa ettei vaan kukaan tule porisemaan.

    monenkaltaista motoristia olen tienpäällä nähny ja emäntäki repiny pois ku ulkomaalaisia tai suomalaisia oon ollu menossa porisuttaan ku aina oon suustani kiinni jääny ja matka ei etene (prkl tähän hymiö kaulimella päähän)
    Fiksua päättelyä ja muutenkin pinssin arvoista tekemistä sinulta.
    Supermoto
  29. #29
    Tässä nyt selkeästi avautui kaksi keskustelua. Pääasiassa siis kiinnosti aikuisten oikeasti se, mikä muutos on tullut. Siihen vähän tulikin jo selvyyttä.

    Kuulemma muutos on tullut voimaan vuoden 2018 alusta. Lisäksi siis valmistajan omat stagesarjatkin ovat kiellettyjen listalla. Pitää ilmeisesti osat tilata itse epävirallisia kanavia pitkin. Hankaluudeksi jää, että uusi tune pitäisi ajaa sisään, mutta merkkihuolto sitä ei kai voi tehdä. Näin siis olen käsittänyt asian.

    Mietin, meneekö tämä sitten siihen, että kaikki mahdolliset kilkkeet on pakko ostaa tehdastilauksena uuteen pyörään. Se edelleen tarkoittaisi sitä, että EU-tullimaksun ja alvin päälle ruvetaan laskemaan autoveroa. Ts. hemmetin kalliiksi tulee.

    Mitä sitten tulee tuohon sääntelypuoleen, niin ainakin omalla kohdalla hankaluus on, että tällaiset muutokset tulevat voimaan salakavalasti taustalla. Ts. siksi kirjoitin, jotta ymmärtäisin, ketkä näitä muutoksia käsittelevät ja miten. Ulkomailla jo asuneena voin sanoa, että Suomi maana on ainutlaatuinen siinä, kuinka kansalaiset hyväksyvät minkä tahansa muutoksen mukisematta antaen vielä keskenään raippaa toisilleen, vaikka kukaan ei muutoksesta edes pitäisi. Sellaista käytöstä en ymmärrä, että kaikki sääntely otetaan sisään kritiikittömästi. Palautetta on hyvä antaa ja ohjata toimintaa oikeaan suuntaan.
  30.  
  31. #30
    No kyllähän tuollaisen määräyksen tavallaan ymmärtääkin. Valmistaja on testannut ja hyväksyttänyt pyörän myyntiin tietyillä päästöillä ja desibeleillä. Sitten valmistaja itse myy ja asentaa kilvissä olevaan pyörään osat, joilla pyörä ei enää täytä määräyksiä.

    Vähän kuin tuo dieseljupakkakin oli. Myytäisiin auto, joka täyttää määräykset ja sitten sanottaisiin, että kurvaa tuolla korjaamon puolelta, niin laitetaan vähän höpäkkää lisää ja otetaan hiukkassuodatin ja muut eegeeärrät pois samaan hintaan.

    Näyttely ja "kilpakäyttöön" voi sitten myydä osia varmaan jatkossakin?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen