Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moikka,

    En nyt äkikseltään löytänyt keskustelua täältä tästä aiheesta, mutta olisko teillä tietoa, että voisiko kyseessä olla ihan vaan kalibrointikeikka?
    Eli se nauha-anturi on vaihdettu 3-4 vuotta sitten ja nyt taas bensamittari näyttelee omiaan.
    Soitin viime kesänä RM-Heinolle, jossa siis tuo nauha oli vaihdettu ja he olivat sitä mieltä, että oireiden perusteella homma selviää ihan vaan kallibroimalla. (Eivät halunneet enää korjata takuuseen)
    Eli oireiluna on se, että kun tankkaat tankin täyteen, niin mittari alkaa näyttämään täyttä. Mittari laskee tasaisesti bensan vähetessä tankista, mutta paljon hitaammin, eli kun bensa loppuu, on mittarin mukaan vielä 1/3:s osa tankillista jäljellä.
    Elieli, onko nauhan vaihto edessä, vai hoituisiko kotikonstein kalibroimalla mopo uudelleen?
    Olisiko jollakulla jäänyt ylimääräiseksi OBD-mokkulaa, joka toimii näissä pyörissä? Mulla on ittellä useampikin autokäyttöön, mutta yksikään ei toimi RT:ssä kunnolla.
  2. #2
    tuo bensaliuska on kyllä syvältä. kerran korjasin ite sytkärillä sen, toimi vain vähän aikaa..

    kuluttajaneuvonnan mukaanhan tuo on osa jonka tulisi kestää pyörän iän. en jaksanut valittaa ja maksoi itsella 150e ja asennus joku vuosi sitten. jos se menee uudestaan, niin sitten alan tappelemaan ihan ajan kuluksi, harrastus sekin. toki on se nyt toiminut harvinaisen hyvin, kun ei ole joutanut ajamaan.

    eikö tuota kannattaisi kokeilla ihan bemarin ohjelmalla kalibroida? onhan niitä täälläkin olevilla, paikkakunta toki voisi auttaa asiassa, niin tietäisi paremmin missä tarjolla. tai jos täällä joku lukee jolla ohjelma koneessa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #3
    Juu, Klaukkalassa lymytään, eli jos lähimailla olisi joku, jolla toimivat softat, niin korvaus maksetaan/hoidetaan, jos käy kalibroimassa - tuon luiskan pitää vissiin olla täysin kuiva, ennen kun alkaa kalibroida?
  4. #4
    Tuosta nauha-anturista on paljon keskustelua eri ulkomaisissa foorumeissa. Itse ajelen R1200 R:lla vm2010 ja korjaushistorian mukaan ko anturia ei ole koskaan vaihdettu, pyörässä 60tkm mittarissa. Tankkaan bemariin aina 98:a ja uskonkin että 95-bensan korkeampi etanolipitoisuus olisi mahdollinen syypää anturin vialliseen toimintaan ja lopulta rikkoutumiseen.
  5. #5
    aina ysikasia. entisen omistajan tankkauksista en osaa sanoa. ja oli jonkun vuoden mullakin ennen kuin se meni.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #6
    Lainaa Tomsson kirjoitti Katso viesti
    Tuosta nauha-anturista on paljon keskustelua eri ulkomaisissa foorumeissa. Itse ajelen R1200 R:lla vm2010 ja korjaushistorian mukaan ko anturia ei ole koskaan vaihdettu, pyörässä 60tkm mittarissa. Tankkaan bemariin aina 98:a ja uskonkin että 95-bensan korkeampi etanolipitoisuus olisi mahdollinen syypää anturin vialliseen toimintaan ja lopulta rikkoutumiseen.
    Mulla R 1200 RT vm. 2010. Ostaessani tuon sillä oli ajettu 26tkm ja ekana kesänä mun omistuksessa liuska vaihdettiin kun alkoi sekoilemaan. Liekö edellinen omistaja ajanut 95E.

    Itse uskon kanssa etanolibensan vaikutukseen, aina kun mahdollista ajan 98 ja vain satunnaisesti lähinnä ulkomailla tankkanut 95E kun ei muuta ole ollut saatavilla. Ei ole liuskaa vielä ainakaan toistamiseen tarvinnut vaihtaa. Mittarissa nyt rapiat 150tkm .

    Lähetetty minun SM-A536B laitteesta Tapatalkilla
  7. #7
    Hyvä! Eli 95 saattaa olla haitaksi tuolle...

    Onko jollakulla motoscan käytössä ja mikä OBD-mokkula toimii näissä? Jotaki mokkulaa kaupataan tuolla, mutta hintaa on jotakin 70€...olikohan se OBDLink MX tai joku sellainen.
  8.  
  9. #8
    Sama anturi on käytössä myös muissa Bemareissa esim. K- 2004 lopusta 2008 loppuun saakka. Mulla kesti anturit kahdessa K1200S:ssä vaihtelevasti alle vuodesta 5teenkin vuoteen 10-60 tkm. En ajellut 95sella eli ei kyllä automaattisesti ratko ongelmaa.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)