Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Scheisse! Luulin että olisivat jo oppineet tekemään kestäviä mp-kardaaneja. Eikai niiden autoissakaan ole moisia ongelmia. Pyörä menossa perjantaina chekkiin, pitääpä katsoa tuokin.
    Niin luulis. Jo muinaisessa K100-sarjassa oli vastaava ongelma . Ainakin siinä yksinivelisessä.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  2. #32
    Mun GS oli BT huollossa heinäkuussa. Ei kukaan maininnut tällaista. Ja muualta näin juttuja vasta myöhemmin.
    Maahantuojan näkemyshän on, että BMW valmistus, materiaalit ja suunnittelu edustavat alan huippua. Jos heillä olisi tässä sanansijaa, niin mitään ei tehtäisi. Tai ainakin se rajoitetaan ensiomistajiin, joka maahantuojan kirjoissa on ainoa palvelua ansaitseva ryhmä. Joo...useampi käytettynä ostettu biimeri nurkissa. En siis ole parasta A-ryhmää.
  3. #33
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Mun GS oli BT huollossa heinäkuussa. Ei kukaan maininnut tällaista.
    Mun GSA oli huollossa Juhannuksen jälkeisellä viikolla. Olin lukenut tästä kardaaniasiasta muistaakseni ADVRiderin forumilta, eli olin tietoinen asiasta. Mutta en ehtinyt huollon tiskillä suutani aiheesta avaamaan, kun todettiin että tällanenkin homma tulee nyt tehtäväksi. Ja tosiaan jo etukäteen lievästi pahoiteltiin/varoiteltiin ajanmenosta kun oli ensimmäinen tällanen homma minkä tekivät.
    Eli ei pahaa sanaa sanottavana.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  4. #34
    No onpa monenlaista kokemusta, kuitenkin aihe joka pitäisi valmistajankin ottaa tosissaan. Isoa Gessua tässä harkinnut, pitää näköjään tuokin muistaa tarkistella/kysyä myyjältä. Itselläni kyllä on tapana ottaa auki joku paikka mikä vähänkin arveluttaa. No en sentään moottoria ole vielä availlut aivan varmuuden vuoksi. Ehkäpä senkin vielä tulen tekemään.
  5. #35
    Saakohan tämän teetettyä, vaikka ei huollata pyörää samalla?
  6. #36
    Lainaa hd_janne kirjoitti Katso viesti
    Saakohan tämän teetettyä, vaikka ei huollata pyörää samalla?
    Kampanja ei ole millään tavalla sidottu siihen, että tuoko asiakas rahaa taloon.
  7. #37
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kampanja ei ole millään tavalla sidottu siihen, että tuoko asiakas rahaa taloon.
    Juurikin näin, mutta tuppaa nämä suomen bwn takaisinkutsut poiketa miten muualla maailmassa toimitaan ja ikävä kyllä huononpaan suuntaan.

    Onkohan kellekään tullut varsinaista kutsua korjaukseen/tarkistukseen ilman huoltoja
  8. #38
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Sen verran tarkennusta, että ainakaan lehtijutun mukaan tämä ei ole takaisinkutsu (recall) vaan huoltokampanja (service action). Ehkä siitäkin johtuen on eroja, miten homma hoidetaan eri maissa (lainsäädäntö, maahantuojien suhtautuminen jne.). Jälleenmyyjille nämä eivät taida olla kultakaivoksia missään.
    Jep, huoltokampanjat tehdään vain asiakasvalituksen perusteella.
  9. #39
    Mulla vuoti toinen etuputken stefa ja oli sen takuuvaihdossa kun myös tarkistivat kardaanian ja porasivet reiän tunneliin. Kardaani ei täyttänyt jotain speksejä menee nyt seuraavassa huollossa vaihtoon.
    BMW R1250GS
    ex R1200GSA, XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
  10. #40
    Tuosta näkee, mitä, miten ja millä työkaluilla tässä kampanjassa tehdään.

    https://youtu.be/6YIoEppVAWU
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  11. #41
    No joko tämä jo kampanja. En itse löydä tietoa tehdäänkö täällä meillä vai ei. Siis ilman naukumista.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  12. #42
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    No joko tämä jo kampanja. En itse löydä tietoa tehdäänkö täällä meillä vai ei. Siis ilman naukumista.
    Oma vesipää kessu 2015 kävi huollossa elokuussa. Ei tarvinut naukua eikä edes kysyä. Huoltoa varatessani huoltoheppu kertoi, että pyörään tehdään huollon yhteydessä kardaanin tsekkaus ja tarvittavat toimenpiteet. Mun tapauksessa reikä ja siihen kumitulppa, en tiä onko tulpassa reikä oder nicht.
    Paikka oli Vantaan Biketeam.
    Quot homines, tot sententiae.
  13. #43
    Kävin ostamassa Vantaan BikeTeamista varaosaa gessuun. Nyt sanoivat, että siinä on toi kampanja päällä. Että keväällä sitten. Piti kysyä asiasta, mutta ehtivät ensin. Tältä osin pitää siis perua vanhoja puheita/kirjoituksia.
  14. #44
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Kävin ostamassa Vantaan BikeTeamista varaosaa gessuun. Nyt sanoivat, että siinä on toi kampanja päällä. Että keväällä sitten. Piti kysyä asiasta, mutta ehtivät ensin. Tältä osin pitää siis perua vanhoja puheita/kirjoituksia.
    Jep, toivotaan että kaikki kardaaniaan jännittävät jaksavat lukea ketjun loppuun asti

    Oman Gessun kohdalla kilautin syyskuussa Tampereen Biketeamiin ja kysyin kampanjasta -> seuraavalle viikolle aika huohotusreikää ja kardaanin mittausta varten. Mittauksessa kävi ilmi, että kardaani vaihtokunnossa. Osaa ei ollut heti hyllyssä, mutta se tilattiin ja samalla varattiin vaihtoaika viikon päähän. Homma vaati siis sen verran omaa aktiivisuutta, että piti ottaa ja soittaa merkkihuoltoon. Kyseessä 2018 käyttöönottamani GSA ja kilsoja mittarissa 30000. Merkkihuoltoa en ole käyttänyt takuuajan jälkeen, mutta se ei tuntunut vaikuttavan saamani palvelun laatuun
  15. #45
    Lainaa HMV kirjoitti Katso viesti
    Jep, toivotaan että kaikki kardaaniaan jännittävät jaksavat lukea ketjun loppuun asti

    Oman Gessun kohdalla kilautin syyskuussa Tampereen Biketeamiin ja kysyin kampanjasta -> seuraavalle viikolle aika huohotusreikää ja kardaanin mittausta varten. Mittauksessa kävi ilmi, että kardaani vaihtokunnossa. Osaa ei ollut heti hyllyssä, mutta se tilattiin ja samalla varattiin vaihtoaika viikon päähän. Homma vaati siis sen verran omaa aktiivisuutta, että piti ottaa ja soittaa merkkihuoltoon. Kyseessä 2018 käyttöönottamani GSA ja kilsoja mittarissa 30000. Merkkihuoltoa en ole käyttänyt takuuajan jälkeen, mutta se ei tuntunut vaikuttavan saamani palvelun laatuun
    Siis 30t ja vaihtokunnossa?
  16. #46
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Siis 30t ja vaihtokunnossa?
    Joo, näin kävi, että uuden vaihtoivat.
    Toisaalta nyt kun tietää, että niissä on sanomista ollut, niin oikeastaan oon ihan tyytyväinen, että meni vaihtoon.
    En hoksannut pyytää vanhaa keppiä nähtäväksi, mutta en sitä vikaa kyllä millään tavalla ajossa huomannut...
  17. #47
    Itse olen aina sillointällöin ollut jo ostohousut puolittain jalassa menossa Gessua ostamaan, mutta olen kuitenkin malttanut mieleni kun olen katsonut hintalappua uudelleen.

    Voihan olla, että tulevaisuudessa tähän alkaen 33t€ moottoripyörän lisävarustelistaan on lisätty pullo vaseliinia ja reiän tekovälineet työkalupakkiin ?
  18. #48
    joo ja keräysliina että voi kerätä vuotaneet jarrunesteet etujarrujen alta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #49
    Seuraavaksi on tulossa kaikkiin 1250:iin softapäivitys ehkäisemään vaihteistovaurioita.

    https://www.motorradonline.de/enduro...iebe-rueckruf/

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  20. #50
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi on tulossa kaikkiin 1250:iin softapäivitys ehkäisemään vaihteistovaurioita.
    Aika vaikeaksi menee, kun softakin jo hajottaa vaihteistoja.
    Ennen oli kaikki aina paremmin.
    Pekka
  21. #51
    Lainaa hantsei kirjoitti Katso viesti
    Itse olen aina sillointällöin ollut jo ostohousut puolittain jalassa menossa Gessua ostamaan, mutta olen kuitenkin malttanut mieleni kun olen katsonut hintalappua uudelleen.

    Voihan olla, että tulevaisuudessa tähän alkaen 33t€ moottoripyörän lisävarustelistaan on lisätty pullo vaseliinia ja reiän tekovälineet työkalupakkiin ?
    Tai sitten nippu niitä irtoreikiä
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  22. #52
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika vaikeaksi menee, kun softakin jo hajottaa vaihteistoja.
    Ennen oli kaikki aina paremmin.
    Vähän onnetonta kyllä, että softalla ”korjataan” alimitoitettujen osien kestävyyttä.

    Mutta kääntäen tästä herää kyllä sellainenkin yleismaapohdinta, että sille on kenties tosiaan muitakin kuin päästöjenhallintaan liittyviä syitä, miksi moottorin tehoa ja vääntöä joissain tilanteissa rajoitetaan softalla. Sitten kun virityspajat kilpaa poistavat rajoitteita ja joku pääsee edellisen omistajan ”optimoimalla” pyörällä hengestään vaihteiston räjähdettyä, niin kenen on vastuu? Siinä on lakimiehille tekemistä.
  23. #53
    Jos tuon videon oikein ymmärsin, niin noita vaihteistorikkoja on voinut sattua tilanteissa, joissa moottori on päässyt ryntäämään kun takapyörä on käynyt ilmassa. Softamuutoksella ei kai ole tarkoitus suitsia tehoa tai vääntöä, vaan ehkäistä noita ryntäystilanteita. Paremmin saksaa osaavat korjatkoon, mun saksan opiskelusta on jo neljännesvuosisata.

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  24. #54
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Jos tuon videon oikein ymmärsin, niin noita vaihteistorikkoja on voinut sattua tilanteissa, joissa moottori on päässyt ryntäämään kun takapyörä on käynyt ilmassa. Softamuutoksella ei kai ole tarkoitus suitsia tehoa tai vääntöä, vaan ehkäistä noita ryntäystilanteita. Paremmin saksaa osaavat korjatkoon, mun saksan opiskelusta on jo neljännesvuosisata.
    Joo, tässä tapauksessa noin minäkin sen tulkitsin. Mutta pointti oli enemmänkin se, että ei tarvitse mennä lopulta montaakaan vuotta taaksepäin, kun se vaihteisto piti vaan mitoittaa kestämään myös tuo moottorin ryntäys hypyssä. Nyt voidaan säästää kustannuksia ja tehdä heikompi laatikko, kun softalla voidaan keinotekoisesti rajoittaa osiin kohdistuvia rasituksia. Toki kustannus- ja materiaalisäästöissä on hyvätkin puolensa, mutta liioittelun vaara on olemassa kestävyyden kustannuksella.
  25. #55
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Siis 30t ja vaihtokunnossa?
    Lainaa HMV kirjoitti Katso viesti
    Joo, näin kävi, että uuden vaihtoivat.
    Toisaalta nyt kun tietää, että niissä on sanomista ollut, niin oikeastaan oon ihan tyytyväinen, että meni vaihtoon.
    En hoksannut pyytää vanhaa keppiä nähtäväksi, mutta en sitä vikaa kyllä millään tavalla ajossa huomannut...
    Jaaha, mun kardaani kun hajosi vähän ennen tätä kampanjaa 90 tkm kohdalla, niin se vaihdettiin silloin vielä ihan rahaa vastaan. Sen jälkeen ehdin ajaa vain 22 tkm ja tänään kävi minunkin GS kampanjan kardaanitarkastuksessa. Vaihtoivat uuden kepin!? No, kai siihen oli syynsä. Nytpä on sitten taas uusi kardaani meikäläiselläkin.
  26. #56
    Bemari joutui ottamaan lusikan kauniisti käteen. Jatkossa vesi-gessujen kardaanit vaihdetaan BMWn piikkiin (koska myyty "huoltovapaina) tarkastus 60 tkm välein. Tämä koskee n. 700 000 pyörää, saapa nähdä koskeeko Suomeakin.

    Uusia R1300 -malleja ei myydä huoltovapaina, vaan kardaanin vaihtoväli on 80 tkm ja sen maksaa asiakas (900 eur).

    Katumalleissa R, RS, RT kardaaniongelmia ei kai juuri ole ollut, nivelten kulmat pienemmät, ajetaan parempia teitä jne, joten niitä vaihtokampanja ei koske.

    Lähde Motorrad Online
    https://www.motorradonline.de/...bmw...und-r-1300-gs/
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  27. #57
    vaihtoväli 80tkm?? ei kuulosta oikein luotettavalta..

    suomen huollon kannan varmaan arvannee, eihän täällä mene vanhemman gessunkaan polttoaineliuska takuuseen kuten jenkeissä menee takautuvasti 10 vuotta.

    tehtaalle laitoin kerran postia asiasta ja kysyin miksi ollaan eriarvoisessa asemassa, lopulta meni viikko toista ja soitti lähin bimmeriliikkeen edustaja suomesta ja sanoi, että "ne on niitä jenkkien hömpötyksiä". siinä oli maaahantuojan virallinen kanta.

    jos samaan tyyliin mennään, niin ei oikein vakuuta. mutta aika näyttää. toki oma mielipide, jos toisin käy niin sehän olisi aina parempi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #58
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Uusia R1300 -malleja ei myydä huoltovapaina, vaan kardaanin vaihtoväli on 80 tkm ja sen maksaa asiakas (900 eur).
    Maksaahan tuo muutaman kertaluokan enemmän kuin ketjut ja rattaat tuolla matkalla
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #59
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Maksaahan tuo muutaman kertaluokan enemmän kuin ketjut ja rattaat tuolla matkalla
    ja siihen rahaan viittii sitte jo kyykistyäkki jonkun kerran.. minusta toki mukavampi ollu mennä suoraan bensa-asemalla paskalle, ku muut konttaa ketjujaan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  30.  
  31. #60
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ja siihen rahaan viittii sitte jo kyykistyäkki jonkun kerran.. minusta toki mukavampi ollu mennä suoraan bensa-asemalla paskalle, ku muut konttaa ketjujaan..
    Köyhäthän ne vaan kyykistelee
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen