Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään kokemusta moottoripyörän kuristamisesta A2-luokan tehoihin. Miten olette kuristaneet pyörän? Missä Oulussa voisi kuristaa moottoripyörän A2-tehoihin eli 35 kilowattiseksi?
    Viimeksi muokannut: TNZA; 13.07.2022 klo 20:50.
  2. #2
    Riippuu paljon pyörästä kuinka toteutetaan. Osaan on myytävänä valmiita kuristussarjoja. Yksi tapa on rajoittaa kaasukapulan liikealuetta. Monet moottoripyörähuoltopaikat noita tekee. Oulun paikoista minulla ei ole tietoa.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  3. #3
    Tilasin Stormilta Atimpex-muutossarjan (249 euroa) pyörän tiedoilla.

    Se tuli alle viikossa, asensin sarjassa olevan kaasun liikettä rajoittavan palikan paikalleen ja ajelin konttorille sarjan mukana tulleet paperit taskussa.
    Rekisteritietojen muutos A ---> A2 maksoi 65 euroa.

    Helppo tie, ei tehomittausta. Palikan voi myydä edelleen seuraavaan samanlaiseen pyörään, ei välttämättä sitten mene noin vain leimalle koska paperit on yksilöity valmistenumerolla, mutta palikka on helppo asentaa itse ja sittenhän tarvitaan vain tehomittaus ja --> leimalle. Hinta palikalle tietysti jotain ihan muuta kuin sarjan 249 euroa.

    Vakuutuksen hinta putoaisi vuositasolla liikennevakuutus 7 euroa - bonus 80% = 1,40 euroa ja kaskovakuutus 1,00 euroa, vakuutusyhtiö oli sitä mieltä ettei ylivakuuttaminen haittaa missään tilanteessa joten en vaihtanut vakuutusta vaan pyörä on edelleen täysitehoisena vakuutettu.
    Tästä seuraa se ettei 2 vuoden päästä tarvitse ilmoitella vakuutusyhtiölle kun oletettavasti rajoitin poistetaan ja tehdään muutos takaisin --> A
    DL650 V-Strom / GSX650F
  4. #4
    Lainaa 76239 kirjoitti Katso viesti
    Tästä seuraa se ettei 2 vuoden päästä tarvitse ilmoitella vakuutusyhtiölle kun oletettavasti rajoitin poistetaan ja tehdään muutos takaisin --> A
    Mites muutos takaisin A-luokkaan - pitääkö tehoja mittauttaa ennen katsastuskonttorille menoa, kun kahvasta poistaa rajoittimen? Alkuperäiset tehothan näkyvät mittauksessa, joka tehtiin rajoittamisen yhteydessä?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5
    Ei tarvitse mitata, käyttää vaan konttorilla. Sitä kysyin että eikös se ole sama juttu sitten toisinpäin ja sanoivat että kyllä.
    Itse asiassa luulisin että riittää kun käy vaan pyytämässä että muutetaan tiedot takaisin ja maksaa muutoksen, mitäpä tuosta pyörästä tutkimaan kun muutos niin päin.
    Kuten kerroin ei tähän ole tarvinnut tehdä tehomittausta, ei ole mitään tietoa tehosta ennen tai jälkeen rajoittimen. Toki perstuntuma kertoo että varmasti rajoittui sinne 35kW tienoille.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  6. #6
    Katsuria ei kiinnostanut saanko tuon Atimpex -palikan poistamisella lisää tehoa.
    Kävi kuitenkin paikalla katsomassa ja näytin mitä olin tehnyt.
    Katseli vähän ylimalkaan pyörääkin.
    Yllättävän helppo juttu ottaen huomioon että asioidaan virallisen tahon kanssa.
    H2 SX SE -18
    KTM 250 EXC-F -16
    Honda CB350 -69 (vaimon)
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  7. #7
    600cc hornetti kyseessä siis. Atimpexillä on siihen näemmä valmis sarja. Saksassa näytti olevan toinen yritys (3ppp.de) joka tekee kaasukahvakureja. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä yrityksestä?
  8.  
  9. #8
    Itse olen yhden Honda CB500:n kuristanut ja rekisteröinyt A2:ksi Kickstart Engineeringin setillä: https://a2restrictors.com/

    Kyseinen malli kuristettiin peltilevyllä, joka tuli kaasarin eteen (vai oliko taakse). Katsastuskonttorilla meni läpi mukinoitta. Merkittiin vaan papereihin, että millä pyörä oli kuristettu. Otin puhelimella varmuuden vuoksi muutaman kuvan asennusprosessista ja itse levystä, mutta ei siellä niistä oltu kiinnostuneita eikä pyörääkään sen kummemmin tutkittu.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84