Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    1250 gs:stä kiinnostuneena ihmettelen missä niistä vaihdetaan kokemuksia? Täällä on aika hiljaista, kurapyöräfoorumilla ja BMW-moottoripyöräkerhon foorumilla samoin. Facebookista en osaa etsiä. Onko vielä joku muu alusta…?

    Tässä vaiheessa kiinnostaisi suomalaisten kokemukset pyörästä, pakolliset varusteet, connected telakka ja sovellus, yleiskäyttöön sopivat renkaat jne. Myöhemmin sitten pyörää pitää tietty pikkuhiljaa rakennella, löytöjä sekä kokemuksia asennuksesta ja käytöstä olisi kiva vertailla. Jos pyörän kanssa tulee ongelmia, olisi mukava kuulla josko jollain muulla on ollut vastaavaa ja miten syy selvisi ja oikeni. Jne.

    Eli mitä mä en vielä oo löytänyt, harrastettiinko moista vain ennenvanhaan vai ajeleeko uusien gessujen omistajat vailla päivitystarpeita ja ongelmia…?

    Maailmaltahan vastaavaa kyllä löytyy mutta jotenkin suomeksi olisi kivempi vaikka/koska englanniksi pääosin työni teenkin.
    Viimeksi muokannut: MikaT; 13.07.2022 klo 07:10.
  2. #2
    "bmw mp-keskustelu" niminen facebook-ryhmä on aika aktiivinen. Matkaendurot.net voi olla jotain myös.

    Edit. GS:stä ei itsellä mitään hujua.
    Viimeksi muokannut: santerik; 12.07.2022 klo 09:38.
  3. #3
    Kiitos, molemmat nyt seurannassa.
  4. #4
    Facesta Pohjolan kurapyöräilijät eli matkaenskafoorumin fb-ryhmä ja Adventuremotoristit sivuaa noitakin välillä.
    Minä olen paatunut Kotaristi mutta sivuduunin sivuvaikutuksena olen itseni 1250:n päältä löytänyt silloin tällöin.
    Melkein kiukuttaa myöntää kuinka jumalattoman hieno laitos se on. Matka-ajon mukavuus lienee itsestäänselvyys mutta maastokelpoisuus niin mukavaksi ällistyttää. Onhan se vähän pienen maatilan navettaa suurempi mutta ei sitä ajossa huomaa.
    Se enduromoodi jättää alustan aika veteläksi mutta dynamicilla kestää metristä tiputtaa tasaiselle ilman pohjaamista. Samoin sorarallittelussa dynamic on kiva jos reippaammin tykkää vetää, enska-asennossa se alustan löysyys tekee menosta vähän epämääräistä. Rauhalliseen menoon huonolla alustalla enskamoodi on hyvä.
    Niin ja se Akran kokoputkisto. Oli viime lainapyörässä semmoinen. Kuulostaa helvetin seksikkäältä kun kaahaa siivottomasti, veikkaan että siihen on ohjelmoitu sellaisia urheiluautomaisia pörähdyksiä moottorijarruun ja vaihtoihin. Kaikessa muussa ärsyttävän äänekäs. Hävetti käynnistää aamulla rivarin pihasta ja motarilla kuuli möykän vielä 140km/h vauhdissa.
  5.  
  6. #5
    Avot, noihinkin nyt pyyntö päästä mukaan vetämässä.

    Mä olen sen verran kokovammainen että mun kaikki pyörät on olleet isohkoja. Gessusta haen lähinnä kahta asiaa, soratiekelpoisuutta kaksi päällä matkailuun tarvittavasta tehosta luopumatta ja vähän nykyistä nakupyörää leppoisampaa polvikulmaa. 1250 tuntuis yhtälön hyvin ratkovan, edeltäjänsä tuntui vielä pikkuisen puhdittomalta. Enkä tarkoita etteikö 1200:sen tehot riittäisi, olin vaan ehtinyt tottua vähän räväkämpään.

    Alustamoodeista en koeajolla saanut kunnollista käsitystä, kuulostaa että dynamic tulee pääosin olemaan valittuna. Ja nykyiseen pyörään nimenomaan halusin orkkista äänekkäämmin (no ehkä virtaavammankin…) putken mutta nyt moinen ei enää ole toiveissa, lieneekö saman taudin oireita kuin loivemman polvikulman kaipuu. : )