Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olemme työstämässä suomalaista draamasarjaa Moto GP:hen liittyen, ja olen kuumeisesti etsinyt MP-asun immateriaalioikeuksien (aka kuka omistaa tuotemerkin) omistajaa. SGN group ja All Right Europe on jo käyty läpi, ja nämä on käsittääkseni myyty eteenpäin, olisikohan kenelläkään tietoa, kuka voisi nämä oikeudet tällä hetkellä omistaa?
    Laura Laine
  2. #2
    Olenko ihan väärässä vai onko tuolla nykyisellä M-Racing -brändillä jotain tekemistä tuon ammoisen MP-Asu brändin kanssa? Ei tuolle M-Racingillekaan kyllä näytä kovin helposti valmistajaa/omistajaa löytyvän, mutta sitä näyttää ainakin Kärkkäinen ja MC-Scartter myyvän, pääsisiköhän sieltä kautta eteenpäin? Voi toki olla, että muistan väärin koko MP-Asu - M-Racing yhteyden (Ainakin M-Racing kamppeissa näyttää lukevan, että ”Designed in Finland”), joku paremmin tietävä varmaan varmistaa.
  3. #3
    Lainaa PTuru kirjoitti Katso viesti
    Olenko ihan väärässä vai onko tuolla nykyisellä M-Racing -brändillä jotain tekemistä tuon ammoisen MP-Asu brändin kanssa? Ei tuolle M-Racingillekaan kyllä näytä kovin helposti valmistajaa/omistajaa löytyvän, mutta sitä näyttää ainakin Kärkkäinen ja MC-Scartter myyvän, pääsisiköhän sieltä kautta eteenpäin? Voi toki olla, että muistan väärin koko MP-Asu - M-Racing yhteyden (Ainakin M-Racing kamppeissa näyttää lukevan, että ”Designed in Finland”), joku paremmin tietävä varmaan varmistaa.
    On joo sitäkautta että M-Racing oli edesmenneen Allrightin tuotemerkkejä kuten myös MP-Asu. Alunperinhän MP-Asu oli Tamperelaisen nahka-räätäli Rainer Westerlundin firma / tuotemerkki.
    Alla Hikon nahka muisteluja missä pätkä myös MP-Asusta:
    https://www.vanhamoto.net/2012/12/hi...arusteita.html

    Allright:han siirtyi perustajiltaan ensin Arwidsonin omistukseen ja sitten Sumekolle (tai varmaan siis SGN groupille). Arwidson meni konkurssiin joku vuosi sitten ja SGN tosiaan ajoi Allrightin alas ja lopetti toiminnan.

    Ja tosiaan en tiedä kuka MP-Asun oikeudet nykyään omistaa mutta Arwidsonin konkurssipesän tai SGN:n suunnasta kyselisin...
    Viimeksi muokannut: Hsippe; 02.07.2022 klo 02:01.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4. #4
    Olen ollut siinä käsityksessä, että MP-asun konkan jälkeen merkki oli All-Rightin perustajien Ilen ja Visan hallussa ja he myös jatkoivat MP-asun kanssa myytyään All-Rightin pois, mutta ylläoleva siis ihan mutua ei tietoperäistä pohdintaa. En tiedä mitä veljekset nykyisin puuhailee, mutta heillä uskoisin olevan ainakin tietoa aiheesta.



    PS.PS.

    EUIPO:n mukaan MP-Asu pitäs olla All Right Europe Oy:n ja asiaa hoitaa kaiketi Asianajotoimisto Heinonen & Co
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 03.07.2022 klo 05:50.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #5
    Liekö omistaja kovin kiinnostunut jos on vaikea löytää. Vähän logoa vaihtamalla voisi löytyä aktiivisempi kumppani. Ainakin Duell on kunnostautunut viime vuosina ostamalla Halvarssonin ja Lindstrandsin merkit ja muutenkin kansainvälistynyt aktiivisesti. Mulla ei tietoa firmasta, nämä googlaamalla.
  6. #6
    Ellen väärin muista niin mp-asun (tai sitten se oli m-racing) tuotemerkki myytiin huutokaupat.com sivuilla Allrightin alasajamisen jälkeen. Ostajaa en muista kuulleeni.
  7. #7
    Kait se oikeuksien omistaja ilmaantuu, kun ohjelmanne saa julkisuutta? Varaat vaan sopivasti valuuttaa asian kompensoimiseksi.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  8. #8
    Kiitos kaikille vastaajille avusta!
    Laura Laine
  9. #9
    Westerlundin Rainerin jälkikasvua on kait edelleen mukana ajovarustevalmistuksessa, ehkä sitä kautta voisi saada lisätietoa niistä vanhoista ajoista. Mikä tää firma nyt on jolla oli myymälä Mäntsälän pohjoisessa liittymässä, ei nyt tule nimi mieleen.
  10. #10
    Hanxilla oli takavuosina liike Mäntsälä P:ssä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  11. #11
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    On joo sitäkautta että M-Racing oli edesmenneen Allrightin tuotemerkkejä kuten myös MP-Asu. Alunperinhän MP-Asu oli Tamperelaisen nahka-räätäli Rainer Westerlundin firma / tuotemerkki.
    Alla Hikon nahka muisteluja missä pätkä myös MP-Asusta:
    https://www.vanhamoto.net/2012/12/hi...arusteita.html

    Allright:han siirtyi perustajiltaan ensin Arwidsonin omistukseen ja sitten Sumekolle (tai varmaan siis SGN groupille). Arwidson meni konkurssiin joku vuosi sitten ja SGN tosiaan ajoi Allrightin alas ja lopetti toiminnan.

    Ja tosiaan en tiedä kuka MP-Asun oikeudet nykyään omistaa mutta Arwidsonin konkurssipesän tai SGN:n suunnasta kyselisin...
    Aivan. Tuo teksi tuossa housujen lapussa varmaan oli se tekijä, joka sai minut yhdistämään nuo kaksi merkkiä jotenkin toisiinsa. Ilmeisesti se on jotenkin tiedostamatta alitajuntaan painunut.
  12. #12
    Tuli vielä mieleen, kun Raineri teki viimeksi minulle puvun hän oli Tampereeen Pyörä ja Mopossa ja suunnitteli vielä MPT-ajoasuja Nakkilan Pyörä ja Mopolle, ehkä sieltä kauttakin voi löytyä jotain infoa.
  13.  
  14. #13
    Hyvin löyhästi liittyy aiheeseen, mutta eipä täs koronan kourissa fiksumpaakaan ole...

    Kaapista löyty vuoden 2001 Allright kataloogi. Allright myi tuolloin neljää tekstiilipukua, Mp-asu, Sinisalo, Alpinestars ja Shoei! En ois kyllä muistanut, että Shoei ois tehny myös ajopukuja. Itellä oli muistikuva, että myös IXS ois ollu Allrightin myymä merkki. Nahkapukuja oli niin ikään Held, Alpinestars ja Shoei.

    20220716_184027_1024x768.jpg

    Jotain hintaa/ ajanmukaista tyyliä ja Corduraa. Tuo reilu 2000 mummonmarkkaa tuskin sanoo monellekkaan mitään. Hatarat muistikuvat niiltä vuosilta oli, että teollisuussähkärin kahden viikon tilistä jäi käteen aika tasaseen 3000 markkaa.

    Ja sitte turhaa triviaa... Katalogin viimesellä sivulla oli lista vuoden 2001 kokoontumisajoista, joita oli sille kesälle reilu 90! Tämähän oli sikäli tärkeä tietolähde, että ainakaan mulla ei ollu internettiä vuonna 2001 ja kaikkitiedottavaa Facebookkia tuskin oli tuolloin keksittykkään....


    Vintageterveisin Ile