Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 63:een 63:sta
  1. #61
    Jätänpä tämän vain tähän jotta myytinhuutelijat saa jatkaa myytinhuuteluaan ku fysiikan lait tuntuu olevan ylitsepääsemättömiä.

    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #62
    Vastaohjauksen olleessa kyseessä, kun kaksipyöräinen vehje on pystysuorassa ja halutaan lähteä kaartamaan, niin ensin käännetään eturengasta ulospäin, jotta saadaan vehje kallistumaan.

    Kun taasen ollaan saavutettu haluttu kallistuskulma, ja kallistuskulma halutaan pitää vakiona, ja vehje kaartaa haluttuun suuntaan, niin silloin se, mihin suuntaan eturengas osoittaa, on (lähinnä) kiinni siitä mikä on renkaan leveys ja profiili, ja mikä on vehkeen etupään geometria, ja mikä on vehkeen kallistuskulma.
    Ja riippuen noista, eturengas voi osoittaa joko ulospäin, tai eteenpäin (vehkeen keskilinjan suuntaisesti), tai sisäänpäin.
    Nopeudella ei ole sinänsä merkitystä tuossakaan.
    Tyypillisesti pienillä kallistuskulmilla eturengas osoittaa ulospäin, ja suurilla kalistuskulmilla sisäänpäin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3.  
  4. #63
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Oma empiirinen kokemukseni moottoripyöräilystä ei vastaa tuota. Vedän koko kaarteen eturengas ulkokaarteeseen päin harittaen. Näin siis kun vauhti on >30 kmh. Kuten Nitrolle jo alkuperäisessä langassa -vuosia sitten- kuvalinkkien avulla osoitin, niin kilpakuskien kuvista oli suorastaan vaikeaa löytää tapauksia, joissa etupyörä ei olisi osoittanut ulkokurvin suuntaan.

    Polkupyörällä taas eturengas itselläni aina osoittaa sisäkurviin päin.
    Kovin on tarkka silmä sulla. Scuuba tossa jo täydensikin tuota mun yksinkertastettua vastausta aika hyvin.
    Superbike #7
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123