Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Olen huomannut, ettå näillä palstoilla ja netissä käytetään nykyään enenmmän "Vastaohjaus" termiä.
    Mihin on hävinnyt MP69 kouluttajien keksimä "Työntöohjaus"
    Pekka
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Miten ohjattiin ennen tuota keksintöä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Olen huomannut, ettå näillä palstoilla ja netissä käytetään nykyään enenmmän "Vastaohjaus" termiä.
    Mihin on hävinnyt MP69 kouluttajien keksimä "Työntöohjaus"
    No onneksi likakaivoon.... ku vastaohjausta voi myös tehdä vetämällä toisesta kahvasta... ei tartte työntää siitä toisesta.... ja esim motoparkin bussipysäkin suunnanvaihdossa ainaki ite teen molemmat... eli vedän vasemmasta ja työnnän oikeasta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #4
    Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ameriikaksi se on counter steering ja vastaohjaus on osuvampi Suomennos, ihan tarkka käännös jopa.
    Ja bussipysäkillä on kyllä pakko vetää toisesta kahvasta samalla, ihan työntämällä ei ainakaan itseltä onnistunut vaikka vauhti olikin vielä onnetonta.
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
  5. #5
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ensimmäinen kierros otti 14 vuotta ja 42 sivua.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...nt%C3%B6ohjaus

    No, onhan tässä vuosi huilittu, että taas jaksaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäinen kierros otti 14 vuotta ja 42 sivua.
    Onko Delvacistakaan saatu noin pitkää vääntöä?

    Edit. On, 18 vuotta:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...1-Mobil-Delvac
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
  7. #7
    Tää on vähä sama homma ku otetaan vaikka eläin minkä nimi on orava.

    Ketjun aloittaja kysyy että "minne hävisi Albert Josifstalininpojan keksimä termi ruskeakarvainen?"

    ....muuten hyvä mut ku se on myös harmaakarvainen talvisin...

    Mitä järkeä nimittää vastaohjausta työntöohjaukseksi, ku sit pitäis myös nimittää sitä veto-ohjaukseksi koska saman tangonliikkeen voi tehdä kummalla tahansa?

    Vastaohjaus = ohjataan tanko vastakkaiseen suuntaan kuin mihin ollaan menossa... Sen voi tehdä työntämällä tai vetämällä.

    </thread>
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #8
    Tarttee olla kaksneuvoinen ku osaa vetää ja työntää samaan aikaan.
  9. #9
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Olen huomannut, ettå näillä palstoilla ja netissä käytetään nykyään enenmmän "Vastaohjaus" termiä.
    Mihin on hävinnyt MP69 kouluttajien keksimä "Työntöohjaus"
    Höpö höpö, väärä osoite.
    Tuota työntöohjaus -termiä yritettiin lanseerata aivan muiden kioskien edustajien toimesta.
    Onneksi ja toivottavasti se on jäämässä unholaan.
  10. #10
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Miten ohjattiin ennen tuota keksintöä?
    Täsmälleen samalla tavalla
    Siis ne, jotka osasivat.

    Tuon asian treenaamisella pyritään pienentämään hävikkiä.
  11. #11
    Isä väitti vielä pari vuotta takaperin, että kallistamalla. No pyysin että ajappa polkupyörällä ja käännä tankoa oikealle, meneekö pyörä oikealle. Oli kuulemma kommunistien salajuoni kun kääntyikin vasemmalle
    Honda VFR 800 Fi
    EX Honda CB1000R
    EX Suzuki GSX-R 750
  12. #12
    Eikös se pitäisi olla kääntöohjaus, koska tankoa käännetään? Outoahan tuossa on se, että joskus pyörä kääntyy sinne suuntaan minne tankoa kääntää ja joskus ihan toiseen suuntaan. Auton ratti on paljon loogisempi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Auton ratti on paljon loogisempi.
    Paitsi jos talvikeli yllättää ja pitääkin alkaa vastaohjaamaan autollakin. Työntöohjaus autolla onkin jo konstikkaampi temppu, eli vastaohjaus on terminä yleismaailmallisempi ja siksi varmaankin vakiinnuttanut paikkansa.

    Hevosta kaiketi veto-ohjataan, tai näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää. Hevosenkin työntöohjaaminen vaatii verrattain paljon päättäväisyyttä sekä ainakin keskimääräistä suuremman lihasvoiman.
    1835
  14. #14
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Hevosta kaiketi veto-ohjataan, tai näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää. Hevosenkin työntöohjaaminen vaatii verrattain paljon päättäväisyyttä sekä ainakin keskimääräistä suuremman lihasvoiman.
    Silloin pitää olla käytössä työntötangot. Valjaat ovat niin lerppanat, että niillä ei onnistu kuin veto-ohjaus. Toki riippuu paljon hevosen yhteistyöhalustakin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Silloin pitää olla käytössä työntötangot. Valjaat ovat niin lerppanat, että niillä ei onnistu kuin veto-ohjaus. Toki riippuu paljon hevosen yhteistyöhalustakin.
    Ne on kyllä ohjakset joilla hevosta ohjataan, valjaat on se nahkahihnahässäkkä joka sen hevosen selkään ja ympärille viritellään...
  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Odottamaton käänne! Mites sitten esimerkiksi pohjeväistö?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    Pitikö tähän jotain hauskaa aloittajan aiheesta kirjoittaa?
  18. #18
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Silloin pitää olla käytössä työntötangot. Valjaat ovat niin lerppanat, että niillä ei onnistu kuin veto-ohjaus. Toki riippuu paljon hevosen yhteistyöhalustakin.
    Niissä moottoripyörissä, joissa on moottorissa työntötangot, ohjaimena Apinakiikku, kainaloissa ja bootseissa hyvä tuuletus, on nimenomaan käytettävä veto-ohjausta, koska kuskin ulottuvuus ei enää yleensä riitä työntöohjaukseen...
    Fireball
  19. #19
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Olen huomannut, ettå näillä palstoilla ja netissä käytetään nykyään enenmmän "Vastaohjaus" termiä.
    Mihin on hävinnyt MP69 kouluttajien keksimä "Työntöohjaus"
    Se juoksee kaukana parodiahorisontin tuolla puolen, kuten tämä topickin tekee.
    .
  20. #20
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Eikös se pitäisi olla kääntöohjaus, koska tankoa käännetään? Outoahan tuossa on se, että joskus pyörä kääntyy sinne suuntaan minne tankoa kääntää ja joskus ihan toiseen suuntaan. Auton ratti on paljon loogisempi.
    Voisi kutsua myös vääntöohjaukseksi. Joskus on käynyt niinkin, että kun ei ole tangosta väännetty, niin sitten on vääntynyt koko pyörä. Tällä palstallakin kyseisestä ohjauksesta on väännetty vuosien ajan, mikä sopisi hyvin lisäperusteluksi.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  21. #21
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ne on kyllä ohjakset joilla hevosta ohjataan, valjaat on se nahkahihnahässäkkä joka sen hevosen selkään ja ympärille viritellään...
    Näinhän se on. Tästä on vissiin jo 45v kun ihan pikkupoikana ajoin ukin kanssa hevosella heinäkuormaa. Sen jälkeen jäänyt vähemmälle nuo hevoshommat.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #22
    Kaikkihan sen tietää että jos pyörällä haluaa kääntyä niin silloin kallistetaan eikä työnnetä.
    Supermoto
  23. #23
    Täytyy myös muistaa että pyörää ei kallisteta.

    Se on englanniksi lean angle joka siis tarkoittaa suomeksi laiha showpainija.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #24
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Tästä on vissiin jo 45v kun ihan pikkupoikana ajoin ukin kanssa hevosella heinäkuormaa. Sen jälkeen jäänyt vähemmälle nuo hevoshommat.
    Sama juttu, enon kanssa touhuttiin mutta taitaa mulla olla n.55v.!
  25. #25
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Täytyy myös muistaa että pyörää ei kallisteta.

    Se on englanniksi lean angle joka siis tarkoittaa suomeksi laiha showpainija.
    Kyllä ne on kallistunut ihan simona. Viedään suorastaan käsistä.
    Supermoto
  26. #26
    Mulla on tässä kohta 50 vuodessa muuttunut vastaohjauksesta vatsaohjaukseksi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27
    Kallistelua se vaan, kääntää tankoa menosuuntaan. Tai minne nyt menossa.
  28. #28
    Summaan tähän oman kokemukseni:

    - käännän tankoa haluttuun kääntymissuuntaan ajonopeuden ollessa max n. 30 km/h
    - käännän tankoa haluttua kääntymissuuntaa vastakkaiseen suuntaan ajonopeuden ylittäessä tuon n. 30 km/h. Vedän ulkokurvin puoleista kahvaa
    - taitan pyörän jokaiseen mutkaan tietoisesti vastaohjaamalla ja säädän ajolinjaa halutuksi vastaohjausta tietoisesti muuttamalla
  29. #29
    Minä en kyllä viitsi ajellessani miettiä vetoja saati työntämistä. Annan tulla selkärangasta ja hyvin on tähän asti kääntynyt. Ja kääntyy vastakin.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  30.  
  31. #30
    mä ohjaan kallistamalla, pitäisin kallistusohjauksesta enemmän. Tankoon voi antaa erilaisia inputteja erilaisten kallistusten aikaansaamiseksi. joskus vastaohjaan, joskus esim soralla siirrän tankoa sivuttain sisäkaarteeseen.

    bensakin on kallistunut, mutta ei tunnu vaikuttavan kallistukseen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen