Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pyöränvaihto mielessä ja retrokuume on kova. Jahka lomat alkaa niin täytyy suorittaa renkaiden potkimista ja mahdollisia koeajoja, mutta näyttää että heikosti on saatavilla kaikkia ja ripoteltu ympäri Suomea joten kysytään täältäkin mielipiteitä ja kokemuksia. Varmasti joku on ollut vastaavan tilanteen edessä.

    Ketjujen kiristelyyn ja rasvaukseen olen vähän kyllästynyt. Aina pitäisi tehdä jompaa kumpaa kun joko ne ovat pölyssä tai löysällä. Em. syystä kardaanivetoinen kiinnostaa. Tarkoitus ei ole mennä maailman ympäri kuukaudessa, mutta olisi mukava tehdä vähän pidempiäkin reissuja (kotimaassa).
    Pinnavanteet pieksee ulkonäössä valut 100-0, mutta ovatko ne aina sisäkumillisia (?)
    Paino on suhteellinen käsite, mutta se on tullut huomattua, että mitä kevyempi sen mukavampi nurkkapyöritellä. Tehoilla ei ole suurta merkitystä kun kaikilla 30-180hp välillä on joka paikkaan ehtinyt ja omalla kohdalla se homman suola on uudet paikat/reitit, maisemat ja rento kruisailu. Rällästely ajat on selvitty hengissä


    Eli vaihtoehtoina;

    Moto Guzzi V7 iii/iv
    + Kardaani
    + Tankin koko/range
    + Ilmeisen helppo rento ajettava vaikka painoa on. Tehoja ei paljoa ole, mutta varmasti riittää mulle
    + Hinta uutenakin realistinen omalle budjetille
    + Ilmeisesti luotettavaa tekniikkaa ja huollot helppoja
    - Saatavuus heikkoa ja nelosmalli on kolmosta melko paljon hienompi, vaikka muutokset ovatkin pieniä. Lähinnä kolmosen vanteet tökkii ja tietysti neloseen tullut tehonlisäys olisi ihan kiva.
    - Paino (tosin tästä ilmeisesti tippuu 10-15kg perusmodeilla)

    BMW R9T
    + Kardaani
    + Tankin koko/range
    + Tekniikka ilmeisesti luotettavaa
    + Varustelu kohdillaan
    - Paino
    - Hinta. Käytännössä joutuu tyytymään +20tkm ajettuun +2014 malleihin

    Ducati Scrambler 800
    + Ulkonäkö on aika passeli sekoitus modernia ja vanhaa
    + Paino jää alle 200kg:n
    + Tuttua tekniikkaa
    + Hinta. Pystyy vielä juuri ja juuri uuteen
    +/- Pinnavanteet joissain malleissa. Hienommat kuin valut, mutta käytännöllisyys
    - Ducateissa tuntuu ratkaisujen viimeistely (suunnittelu puolella) jäävän vähän puolitiehen.
    - Saatavuus käytetyissä on heikko (tummat värit)
    - Ketjut
    - Tankin koko/range

    Triumph Speed Twin 1200
    Vähän outo lintu. Ainut mitä olen kokeillut lyhyesti. Ei ihmeellistä sanottavaa. Peruspyörä joka harmaana on hieno kevyesti modattuna. Ketjuveto tässäkin on miinus. Range ihan ok, ei huono muttei mikään erikoinenkaan. Kaikessa aika keskikastia paitsi tehoissa yläpäässä. Hinta on siinä ja siinä. Käytetyllä mentäisiin.

    Royal Enfield Interceptor 650
    + Niin retro kuin voi olla ja pinnavanteet on näyttävät
    + Jos lukemat pitävät paikkansa niin range ihan o.k (noin 300km)
    + Hinta (10K€)
    - Ketjuveto
    - Uusi tulokas niin ilmeisesti ei juuri kellään vielä pyörää alla/kokemuksia
    - Jotenkin halvan oloinen.
    - Painava muihin ominaisuuksiin nähden
    - Tähän tuskin saa kahvalämppäreitä kuin aftermarkettina

    Ajatuksia ja kokemuksia ? Ulkonäöllisesti melko samanlaisia kaikki. Tehoissa BMW ja Triumph menee keulille, mutta kun itse en juuri anna painoa kuin riittävälle teholle. Samat varustelut jokainen tulisi kuitenkin käymään läpi eli kahvalämppärit, sivulaukuille telineet, putket, säädöt ja perän typistystä (niissä joissa se on oleellista). Yksi ja kaksi päällä, mutta molemmilla painoa alle 70kg.
  2. #2
    Mites toi Triumph Scrambler 1200?
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #3
    Triumphin vanha 900 Scrambler? Saatavuus ja hinta voi olla ongelma? Ensimmäiset ainakin oli kaasareilla, pienellä suutinjumpalla sai kyllä kulun kuntoon ja iskarit vaihtamalla oli ihan kelvollinen ajettavakin.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  4. #4
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Mites toi Triumph Scrambler 1200?
    Tuo olisi kyllä hieno laite. Rajoilla onko vähän liian kiillotettu maastokäyttöön. Minulla Bobberissa sama moottori miedompana ja voisin kuvitella, että erinomainen luonne Scrambleriinkin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #5
    Eikös Kawasakin W800 putoaisi tuohon sapluunaan myös ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  6. #6
    Ajelin BMW Nine T Purella 30 000 km. Ihan kypä peli mutkateilläkin. Kävin sillä Norjassakin. Suurin ongelma laitteessa on takapyörän heittämä kura ajajan selkään. Ekana meni vaihtoon peilit ja takalokarin häntä.
    https://dmoto.co/products/bmw-r-nine-t-tail-light-tidy
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  7. #7
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Mites toi Triumph Scrambler 1200?
    Tätä olen kylmätyypännyt ja mieleen jäi vaan istumakorkeus, joka siis tuntui korkealta. Speksien mukaan kuitenkin lähtee 840millistä eli ei mitenkään erityisen korkea. Ellei sitten ollut joku korotettu esittelyversio ja teline vaikuttanut samalla. Täytyy kokeilla uudestaan kun noita näyttää lähellä olevan. Tosin hinta tässä karkaa liian korkeaksi ja käytettyjä näköjään yksi myynnissä.

    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Triumphin vanha 900 Scrambler? Saatavuus ja hinta voi olla ongelma? Ensimmäiset ainakin oli kaasareilla, pienellä suutinjumpalla sai kyllä kulun kuntoon ja iskarit vaihtamalla oli ihan kelvollinen ajettavakin.
    Unohdin mainita, että kaasarivehkeitä ei enää tule. En ole mitenkään luontainen remppaaja/säätäjä vaan ainoastaan pakon edessä olen itse huoltanut. Uudempia 900:sia näyttää olevan tasan yksi myynnissä

    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Eikös Kawasakin W800 putoaisi tuohon sapluunaan myös ?
    Epäilemättä luotettavin kyllä, mutta ulkonäössä on vähän liikaa tingeltangelia omaan makuun. Tietysti aina voi modata kohti tummaa. En osaa sen paremmin selittää, mutta jotenkin japseista puuttuu se "jokin"

    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Ajelin BMW Nine T Purella 30 000 km. Ihan kypä peli mutkateilläkin. Kävin sillä Norjassakin. Suurin ongelma laitteessa on takapyörän heittämä kura ajajan selkään. Ekana meni vaihtoon peilit ja takalokarin häntä.
    https://dmoto.co/products/bmw-r-nine-t-tail-light-tidy
    Enpä huomannutkaan tuota perää. Onhan se vakiona vähän tökerö, mutta helposti modattavissa ja näköjään useat niin tekevätkin. Oliko sulla tuo monta vuotta (minkä vuotinen) ja oliko murheita ?
  8. #8
    mites tommonen indian FTR
    https://www.nettimoto.com/artikkeli/...i_flat_tracker

    jenkkipyörä kun on niin marketing pitch on enemmän flat tracker kuin scrambler
    ekat tais olla jopa tyylinmukaisesti 18-tuuman pyörillä mutta sitten siirryttiin realistisempaan 17 -kokoon

    2020-luvun uutuuspyörien pinnavanteista iso osa on tubeless-renkaille, mutta eivät suinkaan kaikki.
    niitä on pari eri tekniikkaa millä asia saadaan mahdollistettua eivätkä kaikki ole yhtä näkyviä kuin allaolevassa kuvassa

    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  9. #9
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen kylmätyypännyt ja mieleen jäi vaan istumakorkeus, joka siis tuntui korkealta. Speksien mukaan kuitenkin lähtee 840millistä eli ei mitenkään erityisen korkea. Ellei sitten ollut joku korotettu esittelyversio ja teline vaikuttanut samalla. Täytyy kokeilla uudestaan kun noita näyttää lähellä olevan. Tosin hinta tässä karkaa liian korkeaksi ja käytettyjä näköjään yksi myynnissä.



    Unohdin mainita, että kaasarivehkeitä ei enää tule. En ole mitenkään luontainen remppaaja/säätäjä vaan ainoastaan pakon edessä olen itse huoltanut. Uudempia 900:sia näyttää olevan tasan yksi myynnissä



    Epäilemättä luotettavin kyllä, mutta ulkonäössä on vähän liikaa tingeltangelia omaan makuun. Tietysti aina voi modata kohti tummaa. En osaa sen paremmin selittää, mutta jotenkin japseista puuttuu se "jokin"



    Enpä huomannutkaan tuota perää. Onhan se vakiona vähän tökerö, mutta helposti modattavissa ja näköjään useat niin tekevätkin. Oliko sulla tuo monta vuotta (minkä vuotinen) ja oliko murheita ?
    Ostin uutena 2017. Ei mitään ongelmia. Laite on koetettua perustekniikkaa. Pidin kaksi vuotta, vaihdoin kun tarjolle tuli vähän ajettu matkapyörä jonkalaisen olin jo aiemmin omistanut.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  10.  
  11. #10
    Itselle tulossa nyt pakasta repäisty Huskyn Svartpilen 701 Duken tilalle kun hiekkateitäkin tiedossa jatkossa. Senkin voi lukea tähän scrambler kastiin kai? Tubeless pinnavanteet on kai näissä viimeisissä ja 18" eturengas. Oli aiemmin Vitpilen 701 ja pelkkää positiivista sanottavaa siitä. Se toimi yllättävän hyvin matka-ajossakin 200-300 km reissuillakin. Ja tuo viimeinen versio kotarin yksipyttyisestä on kyllä todella "smooth" mielestäni.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"