Aineella mitään tekemistä asian kanssa, eikä jake sitä meinannutkaan. Pumppu vain voi tulla luonnollisen elonsa päähän.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näemmä olet Oulusta. Mulla on kyl mittaria ja t-haaraa että sen bensanpaineen saa mitattua täällä. Joskin ihan turhaa se on, jos oikein mittasit tuon tuoton. Selkeästi tuossa vikaa.
Vähän helvetillinen kiire täs ny ainaki alkuviikkoon asti, mut ens viikolla vois onnistua.
Oman Suzuki TL1000S paluuletkusta ei tullu mitään ja silti toimi normaalisti. Ei voi pumpun kunnosta tehä mitään ratkasua. Muuttuko valuvan bensan määrä kun pyörä käynnissä ja anto kiekkaa?
Puoli litraa 30 sekunnissa 3 bar painetta vasten (oletettu paine) vastaa 60 litran tuottoa tunnissa ja se riittää 150 heppaan.
Eikös tää ollu CBR 929 RR 2000? Vilkasin korjauskäsikirjaa netistä huvikseen niin täytyy sanoa että melkonen työmaa. Kaikenlaista läppähässäkkää imupuolella ja pakopuolella. Jopa jokin vahapatruunalla toimiva kylmäkäyntisysteemi...ei helvetti. Anturit pystyy kyllä speksien mukaan tarkistelee, mutta kannattaa käydä perusjuttuja läpi ennenku lähtee sukeltaa tarkempaan näpertelyyn.
Viimeksi muokannut: IsoTwin; 12.05.2022 klo 15:07.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Tuo paluuletkusta mitattu tuottohan ei kerro mitään suuttimille tulevasta ruiskutuspaineesta. Mikä on vianhaun suhteen aivan oleellinen tieto.
Jos halutaan tietää ruiskutuspaine - tuollaisessa moottorissa lienee noin 3bar, selviää korjaamokäsikirjasta - on se mitattava paineensäätimen ja suuttimen väliltä, samalla selviää toimiiko paineensäädin oikeilla paineilla. Tehdään mielellään kuormitettuna niin nähdään tapahtuuko rasitettaessa paineenlaskua - tuoton puotamista.
Jos ruiskutuspaine on matala jää ruiskutetun polttoaineen määrä ilmamäärään nähden liian pieneksi. Tarkoittaa että seos jää laihaksi ja tehonpuutetta varmasti esiintyy.
Jos halutaan mitata pumpun tuotto, luotettavimman tuloksen saa mittaamalla sen ennen paineensäädintä.
Yleisesti ottaen vianhakuproseduuri menee niin että ensin mitataan ruiskutuspaine ja tuotto. Jos niissä on poikkeamaa niin sitten mietitään - poissuljetaan - mikä komponentti, polttoainepumppu, polttoainesuodatin vai paineensäädin on viallinen.
Letkutukoskin on mahdollinen mutta ei kovin todennäköinen, jos ei mitään muuta löydy niin tämäkin mahdollisuus pitää huomioida.
Voi käydä niinkin ettei polttoainepuoleta löydy mitään ongelmaa - silloin vika on jossain muualla. Mutta polttoainepuoli on poissuljettu.
Viimeksi muokannut: Patukka; 12.05.2022 klo 17:24.
niin, eikös tässä ole painemittausta just tarjottu. Mulla ei ikinä semmoista mopoa ole ollutkaan jossa paluulinjaan pääsee edes käsiksi.
Jonkinlainen näkemys on bensapaineen yhteydestä kulkuun on kun ratamopossa on loggerissa ko. tieto ja ongelmia alkaa näkyä säädöistä riippuen kun paineesta katoaa 15%. Tuottoon asia vaikuttaa suhteessa hiukan vähemmän. Paikallaan kierrättäen paine ei saisi heilahtaa juuri yhtään, jotta vessa toimisi tuppi nurin.
On toki ja se on hyvä juttu. Toivottavasti tarjoukseesi tartutaan, että on jotain kättä pidempää viahaun tueksi.
Tekstini olikin tarkoitettu ketjun aloittajalle ohjeeksi siitä mitä ja missä järjestykessä on hyvä tehdä. Hän ei luultavasti ole tästä selvillä niin hyvin kuin esimerkiksi sinä ja minä.
Hyvä tietää. Nyt näköjään mennään käänteisessä järjestyksessä. Polttoainesuodatin on uusi ja tulossa on polttoainepumppu ja paineensäädin (käytettynä kylläkin). Nämä on nyt tarkoitus vaihtaa. Jos oireet jatkuu, niin sitten vielä paineen mittaus oikeasta paikasta (jos luvut on mitä pitää), niin voi sulkea bensapuolen häiriön pois ja alkaa etsiin muualta vikaa?
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Tarkistin korjausoppaasta
Bensanpaine 3,5 bar tyhjäkäynnillä, jolloin suurin alipaine. Kaasu pohjassa tai alipaineletku irti enemmän. Tuotto 1,88dl/10s
Kannattasko tarkistaa se kaasuläpän toiminta myös kerran se takeltelee/hirttää kiinni. Eikö sen pitäs toimia vaikka toinen vaijeri puuttuu?
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Vika voi myös olla TPS:ssä (Trottle Posision Sensor). Mittaamalla sehän selviää.
Tarvittaessa minulla käytetty 954n ruisku + kolme suutinta hyllyssä. TPS anturia ei ole saatavana varaosana erikseen.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Kattelin korjausoppaasta, niin tarvii jonku oman hondan testausjohtosarjan siihen. Onko kellään sitä täällä Oulun alueella?
Portaankorvalla varmaankin, mutta sitä ei kerkeä kyllä siellä tekemään ennen Kemoran ratapäiviä..
Tuo throttle sensor vois olla jopa vian aiheuttaja, mitä näiden uusien viestien pohjalta tuota ruiskun löpömäärää laskee, niin se taitaa pukata oikean määrän..
Mut sen saa nyt maanantaina (OSAT TULI TÄNÄÄN 13.5. eli tänään selviää) suljettua pois jos ei vika korjaannu uudella pumpulla ja säätimellä..
Viimeksi muokannut: jazzmaster; 13.05.2022 klo 14:41.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Noniin Blade toimii nyt niinkuin pitää
Yllä oleva lainaus pelasti. Kuuklettelin tuota tps-anturia ja törmäsin tähän tekstiin:
anyone else has this issue then I want to help them out. I was doing maintenence and other repairs on my 929, so I checked the valve clearence, replaced the valve cover gasket, Exhaust manifold gaskets, Clutch basket, clutch, sprockets and chain. I had most of the wiring off and out of my way while doing this. I got the bike back together and it would start and run but had absolutly no throttle response. I could slowly get it up to 7,000 - 8,000 RPM but if you goose it, the bike would bog down and die. I almost wore the manual out doing test and thought my TPS was bad, so started pulling it back apart. After getting the throttle bodies off I noticed that the MAP and the TPS connector was the EXACT same. The harness will reach either way. Long story short if you mix the two connectors it will run, but it will not run very good... Dont laugh at me TO hard and I hope it helps you if you have the same issues....
Ja sehän se syy oli! Tää Bladehan on ollu oppilastyönä keväällä pienkonekorjauksessa. Tekeville sattuu.. Kun kurssi loppui huomasin että bensapumppu oli väärin päin tankin sisällä ja lamppu syttyi heti kun luin tuon yo. tekstin. Eli vaihdoin tps anturin ja map anturin johdot keskenään ja avot , nyt pelitää.
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä, nyt on oppinu taas jotain
Ps. Ois myytävänä 4kpl puolia, bensapumppu ja paineensäädin 929cc bladeen, halvalla lähtee
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Monenlaisia osaa vikojen syyt olla. Autopuolella tuli vastaan vuotava öljynjäähdytin, minkä syyksi paljastui laturin vaihto. Pultit oli hieman eri pituisia, ja jäähdyttimen kohdalle oli kierretty se pitkä pultti puhkomaan jäähärin kylki.
Legendaarista. Ja toisaalta järjetön sattumien summa, että johdot sekä sopivat että ylettävät ristiin, ja vielä että anturien sähköinen rakennekin on sellainen, että kone yleensäkään suostuu käymään. Jälkiviisaana on helppo sanoa, että käyntioire oli kieltämättä erikoinen ollakseen väärän bensanpaineen tai tuoton puutteen aiheuttama. Todennäköisemmin se olisi silloin yskinyt, röpeltänyt, paukkunut yms vähän sattumanvaraisempaa, kun nythän se lähinnä muistutti sitä että joku laittaa syötön kiinni. Mutta eipä tämänkaltaista vikaa pysty mitenkään ennakoimaan tai arvaamaan jollei ole kokenut sitä itse ensin. Toivotaan että nyt edessä on suotuisampia kilometrejä.
Kyllä nuita tapauksia on tullu kuultua/nähtyä auto ja pyörähommissa. Typerää että ne töpselit sopii vääriin paikkoihin.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina