Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Terve

    Toisessa projektitopikissa varovasti kysäsin ohimennen että teenkö topikin tästä k100:sta. Ääniä ajatukselle tuli nolla. Joten teen topikin

    Elikkäs 2021 lopputalvesta/alkukeväästä vaimo puheli että semmonen bemari olis pähee missä näkyy moottori kivasti kyljestä bmw:n logoilla.
    No google kuvahaku esille ja katselemaan. Sielä tuli vastaan useita caferacereita joista moni näytti kieltämättä ihan kivalle.
    Koko kaffilakilpurimaailma on itelle täysin vieras kuten bemarin pyörätkin (autoja ollu kyllä useita).

    Silloin mulla oli viittävaille valmis sillonen gixeri, ja jostain syystä rupesin selailee erilaisia k-sarjan bemareita netistä.
    No pitihän saada tekemistä tulevaisuudeksikin joten pari viikkoa meni ajatuksen esille tulosta siihen että 5.4.2021 käytiin kipasemassa omaksi K100LT -90.

    Ikään nähden siisti. Mittarissa 78tkm. Viime vuodet lähinnä seissy tallissa. Muutamat kerrat ainakin kaatunut paikallaan mutta ei mitään hälyttävää.
    Kasetti mankka ja kirkaa näytti soittavan komeasti









    Eka pyörä missä mulla on "kattovalo/sisätilavalo"


    Tässä pahimmat kosmeettiset haitat. Sallitaan tähän ikään.


    Tämä kylki säilynyt parempana.



    Maailman pehmein ja letkein pyörä ajella ja kyllä mahtuu menemään kakspäällä vaikka olis tavaraaki mukanaki. On peilit mistä oikeasti näkee.
    Ei tartte ketjuja rasvailla ja putsailla takavannetta: D

    Mutta ompahan painoo ja tosiaan vähän liianki letkeä kovemmassa vauhdissa. Mutta eipä tämmösellä saakkaan kiire olla.
    Myös vaati vähän totuttelua että vasen vilkku on vasemmas kahvas, mutta oikea oikeassa kahvassa.
    Paino yllätti pariinki otteeseen. Kerran kaaduttiin paikallaan pihassa kakspäällä kun nylkytettiin liikkeelle keskijalalta istuessaan.
    Toisen kerran kaatu kun horjahti tallin kynnykselle. Kaatui gixerin päälle jossa 2vk uudet katteet, joka kaatui aprilian päälle...
    Jos kiroilua ei lasketa nii olin varttin hiljaa.

    Punnittuna lähes tyhjällä tankilla.


    Täydellä tankilla ~270kg. Okei on painavempiakin pyöriä mutta itse suosinut tähän mennessä ns. sporttikyykkyjä.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tykkään. Lukases on/off palstalaisen proggis joidenkin vuosien takaa. Antaa tai ei anna ideaa…

    http://www.moottoripyora.org/keskust...-Ugly-Duckling
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Eli mun tietämys k-pyöristä oli tasan nolla mutta onneksi meillä on internet ja mulle ei tuota omantunnontuskaa pilata hyviä pyöriä.
    Joten tästä tulee epäpuhdas toteutus caferacerista joka miellyttää tekijänsä silmää.

    Hommat alkoi purkamisella:


    Talli on edelleen ahdas mutta pieni. Sillä ei pääse keulii.


    Kun mankat,kaiuttimet ynnä muut turhat on purettu. Eli toisin sanoen painoa lähti korkealta paljon, niin nyt näyttäisi että tässä olisi
    mukavan matala painopiste.


    Hyvin nopeasti näytettiin rälläkkää perälle. Turhaa näin pian kun ei tiedä pituutta, mutta ehkä sillä on jonkimoinen rituaalinen
    merkitys itselle että "nyt ei enää voi perääntyä".


    Johdot mulla on ollu tapana merkata tarkkaan. Myös ne "turhat". Helpottaa ja nopeuttaa nii sikana kasausvaiheessa.




    Vaihteisto, perä ja apulaitteet sai 30vuotis kylvyn ja maalia niskaan.




    Laturiin tuli samalla uudet kumikytkimet kun vanhat oli kulahtaneet väljiksi. Internetitkin sanoivat sen olevan tyyppivika ja voi ikävästi kolista.

    Tyyppivioista tuli mieleen kun selailin kokemuksia näistä pyöristä nii yks kommentti kuului: "omassa ainoa vika on ollut että lumi pakkautuu ikävästi etulokariin".
    Jos se näiden ainoa ongelma on nii pitäs kohtuu huolettomia olla
    No mä opin myöhemmin et on näissä muutakin.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tais olla se mun linkki raakasti myöhässä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tykkään. Lukases on/off palstalaisen proggis joidenkin vuosien takaa. Antaa tai ei anna ideaa…

    http://www.moottoripyora.org/keskust...-Ugly-Duckling
    Kiitti! Täytyy tsekata!


    Tässä vaiheessa suurin osa romuista vietiin "isolle puolelle" (työpaikalle). Ja kotiin jäi vain koosatkun sydän.
    Aika mölttihän tuo on.
    Niinkuin auton moottori kaadettu kyljelleen.


    Töissä sit silottelin rungosta lisää ylimääräisiä kiinnikkeitä, lukkoja, nostokahvoja. Myös myöhemmin tarkeitä kannakkeita lähti samalla
    Reijät hitsuuttelin umpeen ja sit maalia niskaan. Värinä tylsän tuttu musta.






    Historian havinaa muurin ajoilta.




    Peräpaksin kanssa kävi niin että otin shortcutin ja tilasin aihion. No mulle saapui väärä, mutta sovittiin että mä pidän tän ja sain heille
    vähän piikkiä auki kun oli muutakin tilattavaa.
    Oikeastaan siksi päädyin tähän ratkasuun kun mä kerkesin kuivasovittaa mulle saapuvaa paksia. Voi "#/ ku näytti hyvältä.


    Joten onni onnettomuudessa.
    Tykkään muutenki kasailla turhaa essuntassun jotta pystyy hahmottaan kokonaisuutta + se lisää samalla ihan sikana motivaatiota tekemiseen
    kun hämäävästi muka valmistuu
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  6. #6
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tais olla se mun linkki raakasti myöhässä
    Mä yskin tätä tarinaa puoliks jälkijunassa tähän


    Ajoasento kun tässä muuttuu radikaalisti etunojaan, täytyy siirtää tappeja taaksepäin. Siihen löyty samasta lafkasta kuin takapaksi,
    tuollainen valmis setti jolla muuttuu tapit, vaihdevivut, jarrupoljin uudella sylkällä. Nyt ei muista merkkiä, mutta caferacer webshopista tilasin.








    Sit päästäänki rengastukseen. Kun pyörästä oli vasta katteet purettu, sanoi vaimo että mikä ihmeen tunturi supersportti mulla on tallissa.
    Ymmärsin yskän sama otti munki silmään. Eli sirkkelipyörät ohkasilla pumpuilla suht massiivisessa rungossa.

    Huono kuva havainollistamaan mutta tajuatte yskän.

    Lääkkeeksi randomilla ostin gsxr1000 k4 keulan jarruineen. Tässä vaiheessa koiraki ihmetteli mitä meinaan.




    Sitä kuivasovitelles huomasi että kääntösäteestä joutuu tinkimään inansa mutta vois toimia. Joten soittoa tutulle joka voisi koneistaa mulle keskiputken
    kolmioiden väliin.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  7. #7
    Eli tehtiin semmonen että sinne sopii k100:sen orkkis kääntölaakerit. Ne tuli joo uutta, mutta helpottaa hommaa varmasti tulevaisuudessa että
    voi tilaa orkkis kamaa, eikä tarvinu lähtä järkeilemään muita vaihtoehtoja.





    Sit vaikutti siltä että mennään välillä kasailemaan pyörään nämä kiinni ja otetaan kuivatyypit.







    Pitihän siinä koittaa istua ja kuten näkyy, hymyilyttää! Kivoja vaiheita projektin edetessä välillä naittia keskeneräisestä.




    Takavanne kuvassa vielä vakio 2.75tuuman 130leveellä kumilla. Siihenki on huono lääke tulossa.
    Mutta nyt nukkumaan. kirjottelen huomenna lisää
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  8. #8
    Eli takanahan fillarin leveyden muutosta haittaa kardaani. Sen ku olisin ostaessa tiennyt että kannattaa katsoa ns. monolever takavoimansiirrolla oleva k100.


    Tilasin sitten ebaystä parikin vannetta kun ei tiennyt sopivuuksista. 3-puolaisen 3x17. Tällä ei nyt veveyttä tule vanteeseen kuin 0,25tuumaa lisää.
    Mutta muotoilu mätsää etuvanteen kanssa jos seuraava pläni ei wörki.
    Eli vanne jonka haluan sopimaan on 3-puolainen 4,5x18. Kyllä tuumakoko kasvoi myös korkeudesta. Tämä vanne on uudemmasta K100 jossa aiemmin mainittu erilainen takavoimansiirto.




    Aiemmin hioin ja maalasin etuvanteen ja tilasin ebc-levyt siihen. Mutta levyt ei käynytkään, vaan selvisi että vanne olikin gsxr600 k7 peräsin.
    No levyt sain mylhemmin kaupaksi ja italiasta tuli sopivat tilalle.




    Valmis etuvanne. Teipeisssä meidän ristimä nimi fillarille painonsa vuoksi. Big Bertha. Renkaat tais tulla jotku misukan pilot roadit 130. (ei muista nyttarkkaan)


    Taakse tilasin bridgestonen batlaxin koossa 160/60r18. Tällä vierintäkehä paljon pienempi kuin alkuperäisellä, johtuen orkkiksen jäätävästä profiilista.(nyt ei muista sitä ulkoa)
    Vaikka nykypäivänä tämäkin on kapea rengas nii muuttaa ilmettä tämmöseen paljon!


    En tiedä onko vannetta joskus taottu suoraksi vai minkä takia tämä oli halpa ja hintaan sisältyi pistemäisiä jälkiä.


    hiottu ja kitattu.


    Maalattu. Ajossa sit näkee vispaako maantiellä.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  9. #9
    Tässä välissä pikku tsekkaus. Nyt rupeaa olemaan pyörä mieleen ja perinteisestä caferaceristakin ollaan poikettu jonnekki, ties minne...


    Seuraavaksi puukotellaan takapaksia. Työkaveri oli tässä välissä pudottanut takapaksin lattialle ja se oli haljennut koko matkalta päädystä yms.
    No mä leikkasin siihen valoa varten aukon ja askartelin pahvista valolle muotin.


    En ole ikinä eläessäni lasikuiduttanut mitään. Eli nollasta lähdettiin ja se varmaan näkyy näistä. Eli muotti kiinni.


    sisäpuolelle ensiksi mattoa.


    Sitten ulkopuolelta.


    Ei tullu mikään timantti, eli kelpuutan.


    Sen jälkeen korjasin siitä vekit ja hioin ja kittasin monena iltana. Se ei oikeen tahdo luonnata meikäläiseltä. Pitää tehä moneen moneen moneen kertaan.




    Tankkiin sit taas tein itse klommon. putosi tuolilta Ei ny mikään älytön, mutta tältäkin turhalta hommalta olis voinu välttyä varosuudella.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  10. #10
    Pohjamaalin jälkeen taas nousi pientä hymyä korville. Varsinkin kun jonkun verran noita tuli hinkkailtua.










    Etuvaloksi tosiaan tuli tuttu ja turvallinen LSL Urban. Se tarkotus vetää tulevaan väriin myös. Joten seki sai saman käsittelyn.


    Tankki on mulla edelleen kesken, mutta eiköhän sekin pian valmistu.




    Paljon menny aikaa myös kaikkeen mikä ei näy. Sähköjä poisteltu ja myös lyhennelty. Käyttäen jos mahdollista niin orkkis kiinnikkeitä. Sillai että olisi mahdollisimman vähän mitään jatkoja missään.

    Sivujalka tuli oikealle puolelle kun näissä on tyyppi ominaisuutena semmoinen että tuprauttelee öljyä käynnisäessä jos makaa sivujalalla.
    Kun venttiilit ovat tosiaan vasemmalla kyljellä niin on ne jalalla ollessaan "väärinpäin" ja päästää ölppää inansa välistä.
    Keskijalka lähti ja sitä ei tule. mun mielestä pilaa pyörän kuin pyörän. Tulee niin pappamainen. Joo tää on mun outo päähänpintymä.
    Mutta samalla säästettiin taas monta kiloa painoa. Yllättävän painava kompleksi sekin.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  11. #11
    Silloin kun siirsin koko öljykrematorion työpaikalle huomasin että pyörän nostimessa oli pikkuläikkä jäähäriä. Oli tullut Öljy/vesipumpun "juorureijästä".
    Näissä ei ole selkeästi vikoja vaan ominaisuuksia. Joista yksi on vesipumpun stefat ja siinä mahdollisesti kuluva akseli.
    No nesteet pois. Koppa irti. Ja yllätykseksi pumpun pyörä oli tosi siisti verrattuna internettien pelottaviin kuviin. Ehkä tällä ei oikeastikkaan ole ajettu paljoa. Taikka sit kertaalleen korjattu. En tiä...


    Akselitiivisteet olivat kuitenkin aivan entiset. Tähän tuli Kpartshollandista korjaussarja. Sieltä muutenki tilattu kohtuu kiitettävästi palikkaa. Hyvä saatavuus osissa näihin.


    Pyyhkäsin akselista pienet pintymät. Ei tuntunut sormille ainakaan pykälää. Korjatusta löytyi vain jokin Instagram tarinakuva.
    Tässä välissä on mainostaa ottaa seurantaa instagramissa: @blabar_racing . Sinne tulee säännöllisen epäsäännölisesti tarinaa rakentelusta.


    Takasin pyörään uusilla pulteilla.


    Samassa rytäkässä oli luontevaa vaihtaa öljyt + suodatin. Tarvis hommata kotia kans nosturi. Hiukan mukavempi tehä seisaaltaan versus lattias kyykys tai makuultaan.




    Tässä kuvassa näkyy samalla että orkkis puolitoistametrinen äänenvaimennin sinkohäkkyrä on saanu kyytiä ja tilalla sievä kollektori jossa jatkona Snellin ääni"torvi"
    Nyt kuulostaaki miltä näyttääkin


    Nyt aletaan olla tarinassa tässä päivässä.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  12. #12


    Tää alkaa näyttää aikas hyvältä!
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  13. #13
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    On taas vahvan oloista suorittamista

    Ajattelin, ettei tommosessa lähtökohdasta voi saada mitään järkevää aikaiseksi. Olin näköjään väärässä
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  14. #14
    Mielenkiintoinen projekti ja hyvä osoitus siitä että lähtökohta voi olla oikeesti ihan mikä tahansa.
    Tulee hyvän näköinen mopo.
    Onnittelut ja hatun nosto!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  15. #15
    Todella hyvältä näyttää jo puolivalmiina! Jalka oikealle puolelle on rohkea veto, kiinnostaa myös kovasti mitä vaaka näyttää valmiille pyörälle. Korvautuuko orkkis mittaristo jollain vähemmän hirveällä?
    Lajin halpuus viehättää.
  16. #16
    Komealta näyttää, on kyllä mielettömästi muuttunut alkuperäisestä ja painoakin on varmaan tippunut paljon.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  17. #17
  18. #18
    Kiitos kaikille tasapuolisesti kommenteista

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin, ettei tommosessa lähtökohdasta voi saada mitään järkevää aikaiseksi. Olin näköjään väärässä
    Sitä en tiedä onko kovin järkevää tehdä tämmösestä järkevää. Epäileväinen olin(olen) minäkin

    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Komealta näyttää, on kyllä mielettömästi muuttunut alkuperäisestä ja painoakin on varmaan tippunut paljon.
    Onneksi on tullut tavaksi käyttää pyörät puntarilla ihan mielenkiinnosta joten kiva nähdä ero, jahka saa ajoon.

    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Todella hyvältä näyttää jo puolivalmiina! Jalka oikealle puolelle on rohkea veto, kiinnostaa myös kovasti mitä vaaka näyttää valmiille pyörälle. Korvautuuko orkkis mittaristo jollain vähemmän hirveällä?
    Joo jalka varmasti vaatii totuttelua. Ja toivottavasti siitä ei aiheudu mitään vahinkoa
    Koitettu tehä sopivaan kenoon ettei liikaa kallista.


    Joo orkkis mittaristo on kyllä, uskokaa tai älkää, jäätävän raskas. On se kookaskin. Se ei tähän jää, muutakuin "testeriksi". En kesäksi alkuun mennään varmaan ihan vain halpis sigmalla että saa nopeuden.


    Sinänsä pähee mittaristo ollu aikanansa kun on vaihdenäyttökin

    Sähköihin paneudun ens talvena isommin ja sillon tulee joku aftermarket mittaristo. Haluan että se olisi silmiin hyppäämättömän kokonen mutta silti saisi olla vaihdenäytöt lämmöt sun muut.
    Siksi sigma ettei tarvi tuhota nykymittariston johtoja, jos ja kun tarvii katsoa/varmistua jonkin toimivuudesta.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  19. #19
    Lataus ei toimi ilman mittaristoa, eikä vilkkujen automaattinen palautus. Tarvikemittariston kanssa tarvitaan siksi Marulabs BEP 3.0 purkki tai vastaava. Motobrick.com on hyvä tietolähde näolle lentäville tiiliskiville.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  20. #20
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Lataus ei toimi ilman mittaristoa, eikä vilkkujen automaattinen palautus. Tarvikemittariston kanssa tarvitaan siksi Marulabs BEP 3.0 purkki tai vastaava. Motobrick.com on hyvä tietolähde näolle lentäville tiiliskiville.
    Latauksen toimimattomuus ei taida riippua muusta kuin siitä latauksen merkkivalosta? Sehän on helppo ohittaa sopivalla vastuksella sopivassa välissä jos näin.
    Lajin halpuus viehättää.
  21. #21
    Onko tässä pyörässä sellainen autoistakin tuttu vaihtovirtalaturi?

    Näissähän laturin esimagnetointi tulee tyypillisesti latausvalon kautta. Mutta laturi alkaa kyllä lataamaan ilman esimagnetointivirtaa, kun pistää vähän reilummin kierroksia.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  22. #22
    Asiallisen näköinen laite!
    -eeko
  23. #23
    Lainaa eeko kirjoitti Katso viesti
    Asiallisen näköinen laite!
    -eeko
    Kiitti

    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Lataus ei toimi ilman mittaristoa, eikä vilkkujen automaattinen palautus. Tarvikemittariston kanssa tarvitaan siksi Marulabs BEP 3.0 purkki tai vastaava. Motobrick.com on hyvä tietolähde näolle lentäville tiiliskiville.
    Okei.. täytyy tarkistaa jahka saan taas siihen malliin että tankki on paikoillaan.
    Jos tosiaan mittaamalla näyttää ettei lataa nii sitten sörkin vielä johtoja taikka joutuu laittaa jo nyt kättä taskuun ja hommailla tarvittavat...
    En ees tienny että tämmöisessä on vilkun automaattipalautus

    Kiitos infosta/varoituksesta noloa jäädä tien varteen tämmösen takia.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  24. #24
    Tästä on tulossa hieno.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  25. #25
    Hieno pyörä! Käännä bensakorkki oikein päin, kun on kuvassa asennettu väärin päin. Menee muuten sadevedet tankkiin, kun tyhjennysreikä on tukossa noin asennettuna. Enempää en ala neuvomaan

    Edellä mainittu BEP3.0 on hyvä hankinta. Saa uusi mittari kaikilta alkuperäisiltä antureilta signaalit(vaihdenäyttö, nopeus, varoitusvalot, ym.), kun kytketään vain vanhan mittarin liittimet boksiin ja uuden mittarin johdot boksiin. Ainakin Acewellin mittarilla toimi hyvin.

    Mielenkiinnolla seuraan projektia, kun itsekin sellaisen joskus tein samaan pyörään.
  26. #26
    Näitä projektikuvia katsellessa mietin, että miksi nahkahousut on laittanu tuohon nuo katteet alunperin
    Pyörähän näyttää jo nyt oikein hyvältä.
    SE
  27. #27
    Kiitokset kaikille palautteesta ja vinkeistä!

    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Onko tässä pyörässä sellainen autoistakin tuttu vaihtovirtalaturi?

    Näissähän laturin esimagnetointi tulee tyypillisesti latausvalon kautta. Mutta laturi alkaa kyllä lataamaan ilman esimagnetointivirtaa, kun pistää vähän reilummin kierroksia.
    Jep. Juuri näin näytti toimivan!

    Lainaa Keimo kirjoitti Katso viesti
    Hieno pyörä! Käännä bensakorkki oikein päin, kun on kuvassa asennettu väärin päin. Menee muuten sadevedet tankkiin, kun tyhjennysreikä on tukossa noin asennettuna. Enempää en ala neuvomaan
    Hemmetin hyvä huomio!


    Aikaa vierähtäny ja jotaki tässä välissä tapahtunut. Koitan tehdä tän lyhyellä kaavalla. Kiitos kaikille vinkeistä sähköjen suhteen!
    tosiaan nyt mennään "vakio" sähköillä tämä kesä. Toki ylimääräiset on revitty pois ja olemassa olevat on lyhennetty nykyisen fillarin mittoihin.
    Mutta tehden niin ettei maallikko edes huomaisi sielä kenenkään käyneen. Eli orkkis pistokkeet käytössä yms...



    Töissä oli työkalut että sai painettua johdot pois pistokkeista ja wurthistä sai uudet pinnit.


    Tuskin erottaa että kukaan on touhunnu täälä omiaan.


    Akulle täytyi väsätä kiveniskusuoja kun ei enää alkuperäistä rapakaarta ole. Kaari tuli vaihteiston päähän kiinni kumitatteihin jotka oli putkisokkien päällä.
    Hyödynsin sitä sillai että otin putkisokat veke ja niitten reikien tilalle tein helicoilit johon sitte sai kiinni pellistä kyhäillyn kiveniskusuojan.


    Paljon kaikkea muuta pientä mistä ei ole kuviakaan.
    Mutta kun oli pohjavärit niskassaki ja töissä ei oikein voi ruiskulla ruveta maalaamaan joten pyörä nippuun ja kotio: )






    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  28. #28
    Laitetaan fotoo eri kulmista

    Ihan veikee pohjavärilläkin. Teki mieli jättää tälläiseksi








    Tosiaan ruiskulla en ole maalannu ikinä eikä mulla ole paikkaa maalata. Tai siis eihän mulla ole koko ruiskuakaan.
    No kaupasta ruisku, maalit sun muut.
    Kaikki sanoi että tarvii sitä sun tätä, eikä kannata, tuhlaat aikas ja rahat yms yms blaablaablaa...
    Mutta sit taas jos pelkästään speksaillaan ja kaikki pitää tehä niin oikein ku voi, ettei kannata ees yrittää nii ei eipä tule mitään ikinä tehtyäkää.

    Melkeinpä meinas tulla pieni provo päälle ku lynkataan yrittäminen. Toki myös jännitti pilata pyörä tässä vaiheessa.
    Mutta kas kuinkas sattuikaan. Mullahan on pirkanmaan puupölysin vaja, huonolla valolla, ilman ilmanvaihtoa.
    Eli maaliuuni -check!
    Kompura -check! (appivainaan Einhell vuodelta keppi)
    Joten maalaamaan!

    Kuvassa näkyvä kattoon menevä paineilmaletku on mun vesisuodatin.. Tai siis yritti toimia sellasena (ei toiminu)


    No hitto. Kyllä paskoilla olosuhteillaki väriä saa puupölyn lisäksi.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  29. #29
    Kerran väriin tuli nii lakataan kans.

    Okei....Tässä vaiheessa myönnän että riittävä ilmanvaihto olis ihaaaaan hemmetin jees...
    Siis jumankekka ku en nähny sit oikeestikkaan mitään. Ottakaa huomioon että kuvanottohetkellä on pöly laskeutunu hetken: D
    Ja ilman suojaimia, tottakai.... Oikeen ääliö meininkiä. No heikot karsiutuu ja darwin vai miten se meni..


    Pölyn laskeuduttua oli hämmästyksekseni ylläri semi ookoota pintaa. Roskia ja tankin logojen alla valumat, mutta hitto vie, kelpaa hyvin mulle!
    Lokarin alaosissa huonosti lakkaa ja sokeena pudotin etuvalonkehyksen. Paikkasin jälkeenpäin 1k lakalla mut se halkeili. Eipä kukaan oo huomannu ellei maininnu.






    Kuivuttuaan kasaan ja heti fiilistelemään. Tottakai.
    Väri on siis Bmw tanzanian blue. Tykästyin tähän kovasti kun specsailin mikä sopisi mun visioiman teeman kanssa ennen kuin edes ostin tän pyörän.
    Ja siis aiemmin tilasin vahingossa väärän väriset (ne oranssit) vanneteipit. Ja ne näyttikin kivalta, nin meinasin hylätä alkuperäisen suunnitelman ja maalata tämän mustaksi.
    Viime hetkillä luonto ei antanut periksi vaan halusin pitäytyä siinä miksi edes halusin rakentaa tämän.

    Joten vanneteipit meni vaihtoon ja ne melkeinpä paljastaa mun vision kahvilakilpurin teemasta.












    Väriä on vaikea saada kuvattua kameraan kun varjossa se näyttää tosi tummalta, mutta valossa on taas hyvinkin vaalea.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  30.  
  31. #30
    Mä oon siis tykänny ihan sikana vanhoista kilpa-autoista joissa martinin teema. Lancia Delta, porsset yms...
    Ja sellasen teeman tähän halusin toteuttaa.

    Tämä ei välttämättä ole lopullinen ilme, tämän pidemmälle en usko meneväni. Koska nytkin ollaan overin rajamailla.
    Mutta omaan makuun nyt erittäin bueno.




















    Teipit siis ebaysta metritavarana ja tuo ei oikein taipunut vaikka lämmitti. Joten ryppyjä tuli. Mutta valumat ja roskat pitää muutenkin vesihioo, joten teipitkin pitää laittaa uusiksi.
    Mutta se taitaa olla syksyn juttuja.
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen