Faktaa vai fiktiota?
Mitataanko todelliset tehot?
Kiinnostaako tehopenkki?
Tule Antaksentielle 11.6.2022 klo 10–16.
MotOrg ja Eurobiker järjestävät yhdessä kaikille motoristeille mahdollisuuden tehon mittaukseen tehodynamometrissä.
Prätkäpaja Oy tuo käyttöömme penkin ja ammattitaitoisen mittaajan. Dyno on malliltaan MJP 2100 ja se mittaa tehon ja väännön takarenkaalta. Mitattavalla teholla ei käytännössä ole ylärajaa mutta pyörän akseliväli ei saa ylittää 1,90 m.
Tapahtuma ja tehonmittaus on tarkoitettu ihan kaikille motoristeille, pyörän mallista, tyylistä, kuutioista tai tehoista riippumatta. Eikä maksa mitään (lue: ilmainen).
Penkkiin pääsee millä tahansa moottoripyörällä, alkaen piikeistä eikä ylärajaa ole.
Rohkeasti kaikki mukaan, tavoitteenamme on mitata tehot parista sadasta moottoripyörästä saapumisjärjestyksestä.
Siis mopo jonoon, penkkiin, kunnon rykäisy ja tulokset taululle.
Halutessasi voimme myös mitata pyöräsi melut ns. Ahvenistosäännöillä.
Siis lauantaina 11.6.2022 alkaen klo 10 osoitteessa Antaksentie 4 Vantaa, parkkialueella Eurobikerin ja Biketeamin välisellä alueella.
Tarjolla on myös ”kahvia ja pullaa” niin kauan kuin tavaraa riittää.
Viimeksi muokannut: Goofy S; 06.05.2022 klo 11:51.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Pikku lisäys...
Varautukaa siihen että mittaustuloksesta ei tule paperitulostetta.
Tämä oletetun ruuhkan ja nopean toiminnan vuoksi...
Kuva näytöltä niin siinähän se todiste on.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Vaadin et MotOrgBike penkitetään
52874752_10157428862592697_4810089459980697600_n.jpg
Ja tehot julki. Et ei enää tartte "persdynolla" arvailla, onko yli/alle 200hp
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Melko hyvin olemme saaneet jo näkyvyyttä tapahtumalle:
https://www.bike.fi/maksuttomasta-te...esson-baariin/
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...-Vantaalla.htm
https://www.facebook.com/Motorgry/ph...3255154728425/
Kiitokset Posille ja satzumalle!
Ole mukana ja jaa tietoa tapahtumasta!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Huomenna siis Pakkalaan.
Nähdään!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Sehän onnistui!
Sää suosi meitä oikein kunnolla.
Iso kiitos teille kaikille jotka olitte mukana!
Oli hieno nähdä monenmoista osallistujaa, oli vespaa, oli piikkiä, oli customia, oli kyykkyä jne.
Sopivasti jonoa penkkiin koko päivän ajan, arviolta noin 100 pyörää pääsi penkille.
Kiitos!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kiitos tapahtumasta!
Olisiko jotain mediaania/keskiarvoa näistä mittauksista, että minkä tehoisia mopoja tuolla liikenteessä keskimäärin liikkuu?
Triumph Speed Triple 1050 -12
Tässä vähän kuvapaloja tapahtumasta, voinee sanoa että ei paljon paremmin olisi voinut päivä mennä. Turbobusat jäi näkemättä tosin!
Liite 25119 Liite 25120 Liite 25121 Liite 25122 Liite 25123
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
jos ens kesänä järjestetään niin katotaan saadaanko turbomitoviragoducati rullille kanssa
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kiitoksia kaikille mittauksiin ja kilpailuun osallistumisesta!
Tulokset takapyörätehoina.
Alle 125cc vapaastihengittävät:
Yamaha YZ 125, 34.5hp
Alle 750cc vapaastihengittävät:
Kawasaki 6R 636, 120hp
Yli 750cc vapaastihengittävät:
Kawasaki ZZR 1400, 204hp
Ahdetut:
Kawasaki H2 ST SX, 216hp
Unlimited luokka (erityismaininnat)
Kawasaki GPZ 500S, 43hp. Hieno ja erikoinen isolla omavalmisteastella oleva pyörä ihastutti tapahtumassa.
Vespa PX 150, tätä pyörää ei saatu penkkiin lyhyen akselivälin takia, mutta haluamme palkita kuljettajan/rakentajan osallistumisesta tapahtumaan näin hienolla laitteella.
Luokkien voittajiin ja muihin palkittaviin olemme yhteydessä myöhemmin sähköpostitse.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kiitos tapahtumasta, pulla ja kahvi oli hyvää ja vuoden 2004 2-sylinteristen suzukien luokkavoitto 113 hevosella
Kunnes joku ilmoittaa isomman
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Erittäin karkea hattuarvio on, että mitattujen pyörien keskimääräiset tehot pyöri n. 80-120hv kieppeillä.Olisiko jotain mediaania/keskiarvoa näistä mittauksista, että minkä tehoisia mopoja tuolla liikenteessä keskimäärin liikkuu?
-- Brake later and open the gas earlier --
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Jos on ABS Jarrut, niin eikös mee vikatilaan. Kun takapyörä pyörri kovaa ja etu ei ollenkaan??
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Yleensä ne on mahdollista kytkeä pois päältä tai ei tule muuten ongelmia. Yhden pyörän kanssa tuli ongelma, mikä korjaantui vikakoodit kuittaamalla.
Jokusen pyörän kanssa oli ongelmana luistonesto, mutta niistä saatiin kuitenkin suurin osa penkitettyä.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha