Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Morjens.
    Eli semmonen tilanne, olen menossa tehdä ajokoet A2:lle omalla enduro pyörällä, ja paperissa lukee n. 7kw. Mutta ajokortti-infon mukaan pyörä pitää olla vähintään 20kw.
    Onko edes mahdollista suorita koe mun omalla pyörällä sitten kuin se nyt tiedenkin on yli 20kw mutta paperissa ei. Miten tarkkaa ne ovat? Tai onko sitten pakko yrittää löydä joku laina pyörä jostain?

    Kiitoksia.
  2. #2
    Mitä ne vastasi siellä, jossa se ajokoe otetaan vastaan?
  3. #3
    Voihan sitä kysyä, mutta pitäisin sitä pientä suurempana ihmeenä, jos tuo kelpaisi. Kun kerran pykälissä lukee tuo 20kW minimivaatimus ja rekisteriotteen mukaan pyörä ei sitä täytä, niin viranomainen (tutkinnon vastaanottaja) tekisi ilmiselvän virheen, jonka jälkeen ajokortin laillisuus ja pätevyys voitaisiin kiistää ajoneuvorekisterin tietojen perusteella.
  4. #4
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mitä ne vastasi siellä, jossa se ajokoe otetaan vastaan?
    En olen kysynyt vielä mitään, mutta ehkä sitä sitten kannatais tehdä ennen..
  5. #5
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Aivan takuulla lainapyörähommia. Valitettavasti.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #6
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Voihan sitä kysyä, mutta pitäisin sitä pientä suurempana ihmeenä, jos tuo kelpaisi. Kun kerran pykälissä lukee tuo 20kW minimivaatimus ja rekisteriotteen mukaan pyörä ei sitä täytä, niin viranomainen (tutkinnon vastaanottaja) tekisi ilmiselvän virheen, jonka jälkeen ajokortin laillisuus ja pätevyys voitaisiin kiistää ajoneuvorekisterin tietojen perusteella.
    Joo, sen olen myös hieman huolissani. Ehkä minun kannataa soita ennen nimettömänä ja ei ottaa sitä riskiä.. kiitos
  7. #7
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Aivan takuulla lainapyörähommia. Valitettavasti.
    joo, eiköhän se sitten on ainoa oikea... kiitos
  8. #8
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Aivan takuulla lainapyörähommia. Valitettavasti.
    Rekisteriotteesta tarkastetaan tiedot ennen käsittelykoetta, joten näin se menee.
    2x HD, 2x Savage
  9. #9
    Minä olen aina ihmetellyt noita tehovaatimuksia ajokokeessa.
    Koe kuitenkin suoritetaan lähes aina ja ainakin pääosin keskusta-alueella, jolloin tehoja ei käytetä juuri lainkaan. Vaativampaa olisi, jos kortti perustuisi pyörän massaan. Piikkipyörät sitten erikseen.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  10. #10
    Saattaa olla Trafin oma juttu tuo. Puhun siis tuosta 20 kW minimistä koska ilmeisesti jo yli 125 cc on lain mukaan automaattisesti A2. Vaikkei edes olisi teholtaan yli 11 kW.

    Ja vastaavasti jos A2 tehopainohde on parempi kuin 0,2kW/kg, se olisi sitten jo A, vaikkei tehoa ole enempää kuin 35kW.

    Mutta se minkä Trafi vaatii niin se vaatii.

    Ajokorttilaki.
  11. #11
    Eikös Kouvolan suunnalla osattu luovia näissä ajokorttiasioissa?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  12.  
  13. #12
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Minä olen aina ihmetellyt noita tehovaatimuksia ajokokeessa.
    Koe kuitenkin suoritetaan lähes aina ja ainakin pääosin keskusta-alueella, jolloin tehoja ei käytetä juuri lainkaan.
    Ajatus on varmaan siinä, että pitää osata olevansa sinut tehojen kanssa eikä lähde lapasesta ekassa mutkassa. Kun tarkastus tehdään rekisteriotteesta, niin se on yhtä tyhjän kanssa. Aika paljon A2 kortteja on ajettu pyörillä joista on rajoitukset poistettu, eikä kukaan ole huomannut.
    2x HD, 2x Savage