Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Kuinkas noi prosenttirajat menee katsastuksessa? Omaa pyörää pikkuhiljaa muuteltu mieluisaksi ja nyt tuli mieleen sen lainvoimaisuus. Laskeskelin trafin sivuilta että prosentit taitaa nousta 65%. Onkohan mitään tehtävissä? Pyörähän näyttäis ihan normi vanhukselta jos mutkan putkesa poistais.
  2. #2
    Lainaa mtv3 kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas noi prosenttirajat menee katsastuksessa? Omaa pyörää pikkuhiljaa muuteltu mieluisaksi ja nyt tuli mieleen sen lainvoimaisuus. Laskeskelin trafin sivuilta että prosentit taitaa nousta 65%. Onkohan mitään tehtävissä? Pyörähän näyttäis ihan normi vanhukselta jos mutkan putkesa poistais.
    Mitä kaikkea on mennyt uusiksi? On meinaan aika iso prosentti.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  3. #3
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ei alkuperäistä pyörää tarvitse olla paljon paskaakaan jäljellä. Saa ihan oikeasti yrittää, jos menee yli prossat. Ja muokatut osat ei ole vaihdettuja, oliko niin että esim. rungossa pitää olla kaksi moottorin kiinnikettä ja niiden väliset putket alkuperäistä.

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #4
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei alkuperäistä pyörää tarvitse olla paljon paskaakaan jäljellä. Saa ihan oikeasti yrittää, jos menee yli prossat. Ja muokatut osat ei ole vaihdettuja, oliko niin että esim. rungossa pitää olla kaksi moottorin kiinnikettä ja niiden väliset putket alkuperäistä.

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0
    Tätä tossa ylhäällä hain. Muokattu osa katsotaan alkuperäiseksi ja joku turbon lisääminen/putkistomuutos ei tuo kauheasti prosentteja.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  5. #5
    Muutettu.
    Etu ja takarenkaat vannekoko 2"
    Etu ja taka jousitus Koko keula ja linkku jousitus
    Moottori
    jarrut
    Turbo
    Pakoputkisto.
    Mut oon tossa selvitelly et kaikista ei mee prossia .Vaikka osat on korvattu uudemmilla kun tyyli ja olemus säilyy. Lopppujen lopuks tossa ei oo kun moottori jossa on 400cc enemmän kun pitäs ja turbo. Eiköhön noilla ja selvitä konttorilla.
  6. #6
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa mun linkissä on XLS-laskuri. Sieltä vaan ruksaamaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  7. #7
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tuossa mun linkissä on XLS-laskuri. Sieltä vaan ruksaamaan.
    Trafilla sama. Kävin sen täyttään- Mut ei huolta kyllä tämä tästä
  8. #8
    Miula on rätkä, johon vaihetaan kaikki vaatteet.
    Eli katteet, lokasuojat, satula, sarvikko, valot, jalkatapit, kahvat, polkimet, peilit, pakoputkisto.
    Kysyin konttorilta muutoskatsastusprosessia.
    Vastaus oli, että ei tarvii...

    Joten prosenteissa taidetaan tuijottaa ainoastaan moottoria, runkoa, vanteita, jarruja ja voimansiirtoa.
  9. #9
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Aikanaan kun Katanaa katsastelin, ei siitä tainnut tulla otteeseen kuin takahaarukka ja pakoputkisto, vaikka niiden lisäksi vaihdettua oli moottori, etuhaarukka T-kappaleineen, takaiskarit ja vanteet (huom. otteessa ei-alkuperäiset rengaskoot). Kannattaa katsoa, ettei vie liian virkaintoiselle konttorille.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #10
    Lainaa mtv3 kirjoitti Katso viesti
    Muutettu.
    Etu ja takarenkaat vannekoko 2"
    Etu ja taka jousitus Koko keula ja linkku jousitus
    Moottori
    jarrut
    Turbo
    Pakoputkisto.
    Mut oon tossa selvitelly et kaikista ei mee prossia .Vaikka osat on korvattu uudemmilla kun tyyli ja olemus säilyy. Lopppujen lopuks tossa ei oo kun moottori jossa on 400cc enemmän kun pitäs ja turbo. Eiköhön noilla ja selvitä konttorilla.
    Jarrut ei vaikuta, ellei niitä sit ruveta poistamaan. Jousituksen päivitys tuoreempaan ei välttämättä vaikuta, riippuu pitkälti vaihtuuko tyyppi paljonkin. Muutenkin kun katsoo sun listaa niin sellanen katsuri, joka on pyörien kanssa pelannut ei ala niuhottamaan. Kannattaa vaan ennakkoon kysyä konttorilta, että onko ne touhunnut muutosten kanssa. Jokin aika sitten toisella forumilla joku ukko kyseli näistä jutuista myös ja sille oli katsuri sanonut ettei tiedä nykypäivän pykälistä mitään ja että tutkimiseen käytetty aika veloitetaan toteutuneen mukaan

    Mulla on yhdessä pyörässä alkuperäistä runko ja takahaarukka. Moottori on uudempi, mutta saman kokoinen. Vaihteisto uudempi. Keula uudempi, mutta saman tyyppinen. Tankki, penkki ja lokarit muutettu ja lisäksi ovat uudemmasta pyörästä.
    Prosentit tässä ainoastaan 32% ja perusteena juuri tuo alkuperäistyyppisten osien käyttö/muokkaus. Turvallisuusvarusteet ja uudempi tekniikka on vaan hyvä asia ja periaatteessa sun tapauksessa päästöt on lisäks pienemmät koska turbo.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  11. #11
    Itsellä mietinnässä miten mahtaa inssi suhtautua kun kakstahtinen on vaihtumassa ahdettuun nelariin jälkimarkkinaruiskulla jos perse kestää.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12.  
  13. #12
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Itsellä mietinnässä miten mahtaa inssi suhtautua kun kakstahtinen on vaihtumassa ahdettuun nelariin jälkimarkkinaruiskulla jos perse kestää.
    Käännät lippalakin lipan taakse ja selität että kytät vei kilven kun oli kilpi liian vinossa mutta nyt on ihan hyvin ja leima tuohon.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy