Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Michelin on lisännyt tarjontaansa uudella Road 6 mallistolla.
    Kovasti lupaillaan märkäpidon osalta parempaa pitoa vitoseen verrattuna.
    Saas nähdä tuleeko GT-versioita tarjolle raskaammille pyörille matka- ja katuajaeluihin.
    Itsellä on uusien rankaiden vaihto edessä miltei heti kauden alettua, niin eiköhän ainakin yksi sarja tule kokeiltua.

    https://www.bike.fi/uusi-michelin-ro...10-15-parempi/

    https://www.michelin.fi/motorbike/ty...chelin-road-6#

    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #2
    [QUOTE=tonttuj;6720385]Michelin on lisännyt tarjontaansa uudella Road 6 mallistolla.
    Kovasti lupaillaan märkäpidon osalta parempaa pitoa vitoseen verrattuna.
    Saas nähdä tuleeko GT-versioita tarjolle raskaammille pyörille matka- ja katuajaeluihin.

    GT-versioita on jo saatavana:

    120/70-17
    180/55-17
    190/50-17
    190/55-17
  3. #3
    Toivottavasti ei käy sama ku siirryttäessä Road 4 -> Road 5 että märkäpito paranee mutta kulutuskestävyys romahtaa. Ite kyl aion mennä Pilot Road 4:lla koska renkaanvaihtoväli tuplaantuu.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #4
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti ei käy sama ku siirryttäessä Road 4 -> Road 5 että märkäpito paranee mutta kulutuskestävyys romahtaa. Ite kyl aion mennä Pilot Road 4:lla koska renkaanvaihtoväli tuplaantuu.
    Sama havainto, joten seuraavaksi ostinkin pilot road 4:t. Vaikka taisivat mainostaa, että kestää vielä paremmin kuin neloset...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Sama havainto, joten seuraavaksi ostinkin pilot road 4:t. Vaikka taisivat mainostaa, että kestää vielä paremmin kuin neloset...?
    Jos hyvää märkäpitoa lupailevat ni en usko sekuntiakaan että ois yhtä kulutuskestävä kuin PR4.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  6. #6
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jos hyvää märkäpitoa lupailevat ni en usko sekuntiakaan että ois yhtä kulutuskestävä kuin PR4.
    Kuten tuolla toisessa saman aiheen langassa kerroin, niin Road 5GT:llä pääsi 10000km, etenkin eturengas oli jo alle 1,0mm, takarenkaalla olis ehkä 1000km vielä päässyt. PR4 GT:llä ajoin 15000km ja oli vielä n.2,0mm jäljellä, sama pyörä (FJR1300), sama ajotyyli ja olosuhteet.
  7. #7
    Ite pääsin busalla melkein 25tkm PR4:lla kun Road 5 näyttää siltä että 10tkm tulee tekemään tiukkaa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #8
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Saas nähdä tuleeko GT-versioita tarjolle raskaammille pyörille matka- ja katuajaeluihin.
    GT-versio on jo tarjolla:
    https://www.michelin.com/en/press-re...le-tire-range/
    -- Brake later and open the gas earlier --
  9. #9
    Kyllä kehitys kehittyy, mutta välillä tuntuu hukkuvan ajatus sen tarkoituksenmukaisesta suunnasta.

    Ei nelosen märkäpidossa isompaa ongelmaa ole sekalaisessa kurvailussa ja siihen nähden
    saavutetut kokonaiskilometrit ovat itse asiassa varsin jäätävän hyvät.

    Mielenkiinnolla toki noita kuutosella ajettavia kilometrimääriä odottelee.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ite pääsin busalla melkein 25tkm PR4:lla kun Road 5 näyttää siltä että 10tkm tulee tekemään tiukkaa
    Aika hurjia kilometrejä oot päässy. Mä ajoin kolmella eri Banditilla yhteensä 5-6 sarjaa noita PR4:ää. Kilometrit jäi aika tarkasti puoleen tuosta joka sarjalla. Kankaille en yleensä ajanut, mutta kuvion nollaan. Nyt on Tracerissa alla Road 5. Ajettavuudeltaan ehkä hieman ketterämpi kuin PR4, tosin pyöräkin on eri. Kestosta en vielä osaa sanoa, koska takana vasta 4000km.
    Mielenkiinnolla odotan kokemuksia tuosta Road 6:sta.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  11. #11
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    ...Kankaille en yleensä ajanut, mutta kuvion nollaan...
    Eli käytännössä ajoit viimeisen vuoden sakkorenkailla?

    Lasketaankos nekin kilometrit renkaan kestoikään. En minä vaan ihan noin sitä kestoa kyllä itte laskis.
    Suzuki SV 1000 N K4
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  12. #12
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Aika hurjia kilometrejä oot päässy. Mä ajoin kolmella eri Banditilla yhteensä 5-6 sarjaa noita PR4:ää. Kilometrit jäi aika tarkasti puoleen tuosta joka sarjalla. Kankaille en yleensä ajanut, mutta kuvion nollaan. Nyt on Tracerissa alla Road 5. Ajettavuudeltaan ehkä hieman ketterämpi kuin PR4, tosin pyöräkin on eri. Kestosta en vielä osaa sanoa, koska takana vasta 4000km.
    Mielenkiinnolla odotan kokemuksia tuosta Road 6:sta.
    Kilometrejä tulee kummasti lisää ku opettelee ajamaan sitä pyörää muutenkin kuin suoraan. Naurattaa oikeen ku kattoo renkaanvaihtoliikkeissä niitä nakkeja. Kaikki reunalta melkee koskemattomia ja keskeltä täysin sileä.

    Ite keinutan pyörää lähes koko ajan ajaessa vaikka maanteitä tms. ihan vain jotta ajotuntuma pysyy ja jotta nakit kuluu tasaisesti.

    Ja toi 25tkm täytyy myöntää että se meni niin viimeiseen asti että tuli punokset näkyviin Mut siin ei ollu flatspottia keskellä vaan se oli uraton lähes joka paikasta jo.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #13
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eli käytännössä ajoit viimeisen vuoden sakkorenkailla?

    Lasketaankos nekin kilometrit renkaan kestoikään. En minä vaan ihan noin sitä kestoa kyllä itte laskis.
    Ei nyt sentään, muuten menis kokoajan sakkokumeilla. Kilometrejä tulee reilu 10tkm kesässä.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  14. #14
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kilometrejä tulee kummasti lisää ku opettelee ajamaan sitä pyörää muutenkin kuin suoraan. Naurattaa oikeen ku kattoo renkaanvaihtoliikkeissä niitä nakkeja. Kaikki reunalta melkee koskemattomia ja keskeltä täysin sileä.

    Ite keinutan pyörää lähes koko ajan ajaessa vaikka maanteitä tms. ihan vain jotta ajotuntuma pysyy ja jotta nakit kuluu tasaisesti.

    Ja toi 25tkm täytyy myöntää että se meni niin viimeiseen asti että tuli punokset näkyviin Mut siin ei ollu flatspottia keskellä vaan se oli uraton lähes joka paikasta jo.
    Tulee niistä käytettyä reunojakin. Pidän mutkateistä ja pyrin ajelemaan kotimaassa pääasiallisesti kolmenumeroisia ja nelinumeroisia mutkateitä ja kerran kesässä alppireissu tai Norjaa. Rataa en oo vielä ajanu ja suorilla en ole alkanut teennäisesti mutkittelemaan. Minun ajeluiden keskiössä ei ole renkaiden säästäminen vaan itseni viihdyttäminen.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  15. #15
    Olikos näistä kuutosista jo kertynyt jollekin tuntumaa
    kilometrikestosta ?


    Omasta puolesta saa viitoset jäädä kauppaan kun
    pyörän mukana tulleet, alla olevat menevät vaihtoon.
    Siihen ei menne kauaa. Siihen tahtiin häviävät alta.

    Ihan ok ajotuntuma, mutta vanha kunnon nelonen kyllä
    pesee "kokonaissuorituskyvyssä" viitosen ja huolella.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #16
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Olikos näistä kuutosista jo kertynyt jollekin tuntumaa
    kilometrikestosta ?


    Omasta puolesta saa viitoset jäädä kauppaan kun
    pyörän mukana tulleet, alla olevat menevät vaihtoon.
    Siihen ei menne kauaa. Siihen tahtiin häviävät alta.

    Ihan ok ajotuntuma, mutta vanha kunnon nelonen kyllä
    pesee "kokonaissuorituskyvyssä" viitosen ja huolella.
    Itsellä sama havainto vitosista, nelosia aiemmin useita settejä kuluttaneena ja niihin hyvin tyytyväisenä odottaa tallissa vaihtoa taas PR4 gt setti. Kutonen oli paljon kalliimpi, jätin muiden testatavaksi, koska vitoseen petyin.

    Ja jännä kun mainosten mukaan aina uudella mallilla kesto ja pito paranee 10% aiemmasta 2->3->4->5->6.

    Ja silti aina vanhemman tai uudemman malliset setit on kestänyt mulla saman pyörän allakin n. 12-15 tkm paitsi vitonen. Se vaihtuu alle 10tkm...ja on kaikista kantikkain kuluminenkin.
    Viimeksi muokannut: rantave; 15.06.2022 klo 20:21.
  17.  
  18. #17
    Nyt on kutoset alla ja kestotesti alkaa.

    GEN2
    Slava Ukraini!