Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Suunnitteilla viikon reissu Pohjois-Saksaan toukokuussa. Majoitus luultavasti Lyypekissä ja sieltä päiväreissuja ympäristöön. Tarkoitus lähinnä nautiskella moottoripyörällä ajelusta. Nähtävyyksiä yms. ei ole erityisemmin tarkoitus katsella. Suositelkaa hyviä reittejä. Autobaanalle tietysti pitäisi myös päästä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  2. #2
    Omakohtaista kokemusta pyörällä noilta kulmilta ei ole kuin muutama ohiajo, mutta täältä itse olen vierailla kulmilla reittejä etsinyt: https://www.bestbikingroads.com/
    .
  3. #3
    En itse jäisi noin ylös, aivan pohj.Saksa on hieman tylsähkö mutta jo n.400km alempaa löytyy hyviä mutkia ja maisemia, esim Harz, Sauerland tai Eifel. Toukokuussa olis myös tarkoitus lähteä pitkästä aikaa, kunhan tuo saamarin korona vaan hellittäis.
  4. #4
    Heiligenhafenissa kannattaa käydä kahvilla ja hiekkarantaa katsomassa.

    Rostokista koilliseen on Vorpommersche Boddenlandschaft National Park
    Siellä maisemalenkkejän rauhallisesti nautiskellen.

    Siitä ei ole pitkä matka enää Peenemündeen.

    Lyypekkiin pääsee takaisin vauhdilla tietä numero 20

    Joku jo mainitsi, että ylä- ja alamäkiä on aika vaikea löytää.
  5. #5
    Vanhan DDR:n alueella on järvien (Müritz yms.) ympäristössä ihan mukavia pätkiä. Korkeuserot ovat kuin Pohjanmaalla, mutta muuten aika vaihtelevaa. Kyliä ei ole ihan niin taajassa kuin länsipuolella, joten moottoriteiden ja pääteiden (Bundesstrasse) ulkopuolellakin pääsee vähän pidempään ajamaan yli viittä kymppiä.
    2x HD, 2x Savage
  6. #6
    Peemunde ja Rugenin saari.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  7. #7
    Rugenista löytyy biitsiä jos kelit on kohdillaan sekä myös jonkun verran sotahistoriaa jos se kiinnostaa. Stralsundissa on oikein hyvä merimuseo.

    Toi 20 tie Berliinin suunnasta on muistaakseni betonitietä eikä ihan paras alusta koviin vetoihin, kosteana myös liukkaampi kuin asfalttipinta.

    Noita pienempiä Landstrasseja tuolta hoodeilta alaspäin/ylöspäin etelästä on tullut ajeltua moneen kertaan kun baanaa on saanut tarpeekseen. Nättejä paikkoja, pikkukyliä ja -kaupunkeja. Monesti oon valinnut yöpaikan just sellaisesta.
    Ihan pohjoisessa on melko paljon pelkkää peltoo.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  8. #8
    Parina vuonna olen kyttäillyt Saksan kelejä kun olis tehnyt mieli kans lähteä kevätturneelle. Jäi sellainen mielikuva että aika myöhään lämpeni. Sääkarttoja kannattaa katsella, nimittäin jos lämmintä on alle 10 astetta ja vettä sataa niin ainakin itse ajelen mieluummin kotinurkilla.

    Sitten tuo Hampurin suunta on ollut aika ruuhkainen silloin kun olen siitä ajanut. Mutta luulis että liikennetilanteen sais katottua joltain nettisivulta, radiosta sen kuulee myös jos saksa sujuu. Motarilla on tylsää jos osuu 50km stau kohdalle.

    Näitä kahta asiaa tarkistelisin, säitä ennen reissua ja liikennetilannetta paikan päällä. Jos ei ole kulmilla ennen käynyt, niin melkein kaikki pikkukylät on mukavia. Rannikolla on paljon saksalaisten lomakohteita, eiköhän sieltä palveluita löydy. Itse olen kyllä sen verran levoton sielu etten ole kahta yötä peräkkäin malttanut pysyä samassa paikassa, saati useampaa (voisin kyllä kokeilla - tulipas taas hyvä syy lähteä reissuun). Voi olla hyväkin strategia, etenkin jos on kyytiläinen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #9
    Parina vuonna olen kyttäillyt Saksan kelejä kun olis tehnyt mieli kans lähteä kevätturneelle. Jäi sellainen mielikuva että aika myöhään lämpeni. Sääkarttoja kannattaa katsella, nimittäin jos lämmintä on alle 10 astetta ja vettä sataa niin ainakin itse ajelen mieluummin kotinurkilla.

    Sitten tuo Hampurin suunta on ollut aika ruuhkainen silloin kun olen siitä ajanut. Mutta luulis että liikennetilanteen sais katottua joltain nettisivulta, radiosta sen kuulee myös jos saksa sujuu. Motarilla on tylsää jos osuu 50km stau kohdalle.
    Erittäin hyviä pointteja. Kymppiasteen lämpötilassa odottelen mieluummin parempia kelejä. Pitää nyt kuitenkin ensin katsoa toukokuun koronasulut yms.

    Mitenhän noissa Finnlinesin laivoissa on yleensä tilaa viime hetken matkan varaajalle näin ennen lomasesonkia?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #10
    Kuten ylempänä jo mainittu, niin Lubeckin seutu on tasankoa. Toki sielläkin on nähtävää, mutta jos kaipaa enemmän polveilevia teitä, niin sitten kannattaisi tukikohta perustaa esim. 3-4 tuntia etelämmäksi, jossa on hieman jo korkeuseroja ja sitä myötä teistäkin on pitänyt tehdä mutkaisempia.

    Edit: Karrikoidusti sanoen: Jos tykkää ajella kylästä kylään suoria teitä peltojen välissä, niin Pohjois-Saksa on siihen hyvä paikka.
    Toki pikkukylät tarjoaa toisinaan parempaa silmänruokaa verraten vaikka Suomessa Alavieskaan tai Kylmäkoskeen.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 14.01.2022 klo 14:41.
  11. #11
    Arvelen että lomakauden ulkopuolella tilaa on laivalla hyvinkin. Itse olen aina löytänyt jopa saman päivän lähtöön. Eiköhän tuo korona ole karsinut hupimatkailijoita (mutta tuskin hintaa). Laivayhtiöltä voi tietysti kysyä, vaikka myyntihenkilö saattaa painottaa sanomistaan kaupan lukituksen suuntaan (vanhin myyntikikkahan on menetyksen pelko).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Olen arponut erilaisia tulokulmia jos sitä uskaltaisi kesällä lähteä etelämmäksi ajelemaan. Yhtenä vaihtoehtona pitkän siivun laivaan olen katsellut Turku - Tukholma laivaa, vähän ajelua ja Ystad - Sassnitz laivaa. Muistaakseni tuossa on liki 12 tuntia aikaa Ruotsin kohteiden katseluun ja läpiajoon. Sassnitzisiin saavutaan puoli ysiltä. Tuossa on Berliini ihan nurkilla ja Puola vielä lähempänä. Itse kyllä suoriutuisin Harzin nurkille ja perustaisin sinne leirin.

    Ex-työkaveri oli expattina Hampurissa useamman vuoden ja kovasti kehui kaupunkia. Siellä on enemmän pöhinää ajopäivän jälkeen jos sellainen kiinnostaa, muutoinkin kuin se tunnetuin baana ko. kylässä.
  13. #13
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Olen arponut erilaisia tulokulmia jos sitä uskaltaisi kesällä lähteä etelämmäksi ajelemaan. Yhtenä vaihtoehtona pitkän siivun laivaan olen katsellut Turku - Tukholma laivaa, vähän ajelua ja Ystad - Sassnitz laivaa. Muistaakseni tuossa on liki 12 tuntia aikaa Ruotsin kohteiden katseluun ja läpiajoon. Sassnitzisiin saavutaan puoli ysiltä. Tuossa on Berliini ihan nurkilla ja Puola vielä lähempänä. Itse kyllä suoriutuisin Harzin nurkille ja perustaisin sinne leirin.

    Ex-työkaveri oli expattina Hampurissa useamman vuoden ja kovasti kehui kaupunkia. Siellä on enemmän pöhinää ajopäivän jälkeen jos sellainen kiinnostaa, muutoinkin kuin se tunnetuin baana ko. kylässä.
    Onks tuo Ystad-Sassnitz yölaiva? Jos on niin sehän olis hyvä. Käytännössä finnlinesilläkin menee 2 yötä ennenkuin on täysi ajopäivä edessä. Tylsää tulla satamaan iltapimeessä ja ajaa heti hotlaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14
    Joskus olen mennyt ja silloin kesti vajaa neljä tuntia. Nyt näyttää olevan kaks ja vartti. Linkin perästä lisää infoa.
    https://www.frs-baltic.com/en/timetable-prices
  15. #15
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Onks tuo Ystad-Sassnitz yölaiva? Jos on niin sehän olis hyvä. Käytännössä finnlinesilläkin menee 2 yötä ennenkuin on täysi ajopäivä edessä. Tylsää tulla satamaan iltapimeessä ja ajaa heti hotlaan.
    Kyllästyneenä Tukholma-Malmö -välin ajamiseen käytin viime kesänä reittiä Turku-Tukholma ja Göteborg-Kiel. Molemmat laivat yölaivoina. Jälkimmäinen laiva on kyllä melkein yhtä ankea kuin Finnlinesin laivat, mutta nukkuessa se ei juuri haittaa.
    Ja ainakin viime kesäkuussa laivojen yhteenlaskettu hinta oli pienempi kuin Hki-Travemünde.
  16. #16
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Onks tuo Ystad-Sassnitz yölaiva? Jos on niin sehän olis hyvä. Käytännössä finnlinesilläkin menee 2 yötä ennenkuin on täysi ajopäivä edessä. Tylsää tulla satamaan iltapimeessä ja ajaa heti hotlaan.
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Kyllästyneenä Tukholma-Malmö -välin ajamiseen käytin viime kesänä reittiä Turku-Tukholma ja Göteborg-Kiel. Molemmat laivat yölaivoina. Jälkimmäinen laiva on kyllä melkein yhtä ankea kuin Finnlinesin laivat, mutta nukkuessa se ei juuri haittaa.
    Ja ainakin viime kesäkuussa laivojen yhteenlaskettu hinta oli pienempi kuin Hki-Travemünde.
    Tähän viel toinesena yölaiva vaihtoehtona on: Malmö - Travemunde.
    Sitä välii menee sekä päivä & yölaivoja. Yölaival lähtö Malmöst klo 22:00 ja Traves klo 07 aikaan.

    Tätä vähän suunnittelin viime kesäks. Tohon iltalähtöön Malmööhön, ehtis viel hyvin H:ki - Tukholma lautasta, niin ei tarttis ajaa Turkuun.

    Edit: linkki malmö travemunde laivojen aikataulu
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #17
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Tähän viel toinesena yölaiva vaihtoehtona on: Malmö - Travemunde.
    Sitä välii menee sekä päivä & yölaivoja. Yölaival lähtö Malmöst klo 22:00 ja Traves klo 07 aikaan.

    Tätä vähän suunnittelin viime kesäks. Tohon iltalähtöön Malmööhön, ehtis viel hyvin H:ki - Tukholma lautasta, niin ei tarttis ajaa Turkuun.

    Edit: linkki malmö travemunde laivojen aikataulu
    No tota Malmö-Trave-väliä koitin metsästää viime vuonna mutta tiä sitten miksen löytänyt.

    Tosin jos Malmöön ajaisin niin saman tien sitten Köpikseen, siellä majailee entinen kolleega, jota on mukava käydä moikkaamassa kun ohi ajaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Itse kovasti tykkään Saksassa ajelusta. Hyvät motarit ja heti kun niiltä poistuu alkaa mukavat moottoripyöräilytiet. Kauniita pieniä kyliä jossa voi käydä matkalla murkinoimassa. Aivan pohjoissaksa on tylsää tasaista peltomaisemaa pois lukien Lüneburger Heide, joka on tasaista mutta hienonnäköistä. Itse olen ajellut Hannoverin tasolle asti josta alkaa mielekkäimmät mopotiet. Erityisesti voi suositella Eifel -vuoristoa, Harz'ia ja Thüringer Wald'ia.

    Tästä kartasta näkyy minusta hyvin miten maisema muuttuu Hannoverin kohdalla.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  19. #19
    muisto ajalta ennen koronaa
    varmaankin oli trelleborg mutta saatto olla ystadkin
    paukautin sukkana terminaalin portille
    ei ollut sijaa lautassa
    eli nämä linjat saattavat olla ruuhkaisia, varaaminen etukäteen kannatta
    itse asiassa tais olla niinkin että olin näitä jo peräti pari viikkoa etukäteen väijynyt että sikäli lopuunmyynti ei ollut yllätys

    toinen asia
    isot korkeuserot tarkoittavat yleensä mukavaa ajomaastoa
    näiden löytämiseen google maps (edes terrain layer päällä) tai kotona kansalaisen karttapaikka eivät ole olleet niin hyviä kuin toivoisi
    mutta nyt kun googlasin niin taivas avautui
    https://en-gb.topographic-map.com/maps/s5d7/Europe/
    huomaa että zoomatessa myös kartan värit skaalautuvat
    eli tämän avulla voi ettiä seutukunnan pienempäää mäkee kun muukin kuin aito vuoristo erottuu
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #20
    Tästä sivustosta löytyy ihan hyvännäköisiä valmiita reittejä esittelyineen, myös Pohjois-Saksasta. Näistä voi apinoida ja säästää omaa aikaa ja vaivaa ja myös ehkä vähentää epäonnistumista reittisuunnittelussa. Google vaihtaa konekäännöksenä kielen, jos saksan kieli ei suju.

    https://www.tourenfahrer.de/reise/motorradreiseziele-regionen-und-themen/motorradtouren-deutschlands-traumstrassen/

    Edit: Tässä on myös aika fiksu reittisuunnittelutyökalu, josta saa esim. tehtyä karkean reitin esim. Rostock - Munchen, reittisuunnittelutyökalu näyttää sitten tuon pääreitin lähistöltä kaikki erilliset mutkareitit, hotellit, mopomiitit, nähtävyydet, moottoriradat, enskareitit... yms. mistä voi ideoida pysähdys- ja yöpymispaikkoja yms. ohjelmaa.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  21. #21
    Kappas aivan samanlaisia ajatuksia,
    vaihtoehtoina on pohdittu baltian läpi/ruotsin läpi -ja edelliset tehtynä päätetty etä paatilla travemundeen ja sieltä suunta etelään.
    Tuo edellisen nettiisivu on tosi hyvä, sen perusteella tavoitteena olisi ekana ajopäivönä paahtas kovempaa jonnekin Eifel-Taunus -korkeudelle...
    Mitäs lähtöpäiviä olette haarukoineet, keväästä riippuen kaverin kanssa on hahmoteltu huhtikuun vikaa viikkoa.
  22. #22
    Mitäs lähtöpäiviä olette haarukoineet, keväästä riippuen kaverin kanssa on hahmoteltu huhtikuun vikaa viikkoa.
    Luultavasti toukokuun kolmas viikko mutta on vähän liikkuva maali Ukrainan tilanteen ja siitä seuraavien asioiden vuoksi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  23. #23
    Torstaiksi 19.5 on varattu hotelli Göteborgista (johonkin piti booking etuseteli käyttää). Nyt pohditaan mistä ajaisi laivaan. Tuonne on Tukholmasta niin lyhyt matka, että ehtii Helsingin laivaltakin. Olen asunut tuolla seudulla lapsena, muutettiin pois kun olin kolme. Ajattelin käydä ottamassa muutaman foton vanhoista mestoista äidille, omat muistikuvat ovat hiukan haaleat.

    Sitten viimeistään toukokuussa pitää päättää lähteäkö tuosta laivalla Tanskaan, maanteikse Norjaan vai perunko hotellin ja lähden kotimaan matkalle suoraan omasta pihasta. Tällä hetkellä suunnitelmat pyörii Tatran kahta puolen mutta pitää katsoa missä rintamalinja kulkee tuolloin.
  24. #24
    Viking line aloittaa Turun linjalla aamiaistarjoilun samaan aikaan kun laiva on satamassa. Tuolla reitti valinnalla ei ole mitään kiire vaikka söisi aamiaista pari tuntia, mutta onko tuossa joku raja mihin mennessä pitää ajaa prätkä pois laivasta?

    Vaihtoehtoinen lähentymiskulma, aamiaispaikka suosituksia jos suuntaa kohti Västeråsia E18 baanaa pitkin?
  25. #25
    Jos kilvanajo kiinnostaa, Spassa on 24h kisa kesäkuun ensimmäinen viikonloppu (ewc-sarjaa)
    Tosin aina kun olen siellä ollut niin siellä on satanut
  26. #26
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Viking line aloittaa Turun linjalla aamiaistarjoilun samaan aikaan kun laiva on satamassa. Tuolla reitti valinnalla ei ole mitään kiire vaikka söisi aamiaista pari tuntia, mutta onko tuossa joku raja mihin mennessä pitää ajaa prätkä pois laivasta?

    Vaihtoehtoinen lähentymiskulma, aamiaispaikka suosituksia jos suuntaa kohti Västeråsia E18 baanaa pitkin?
    Aamiainen alkaa 1h ennen saapumista satamaan.
    Freude am Fahren.
  27. #27
    onko jossain saksan mp-tapahtumien tai viikkotapaamisten päiviä ja -paikkoja?
  28. #28
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    onko jossain saksan mp-tapahtumien tai viikkotapaamisten päiviä ja -paikkoja?
    Tarjontaa on jokaiseen makuun, laita vaikka googleen hakusanaksi "motorrad treffen 2022", niin alkaa löytymään. Saksassa tämä harrastus on vähän toisessa mittakaavassa kuin meillä, joten yhtä kattavaa listaa on vaikea löytää.
  29. #29
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Aamiainen alkaa 1h ennen saapumista satamaan.
    Niin onkin, se on vaan oudosti ilmoitettu. Saapuminen ja aamiainen molemmat 6:30, mutta aamiainen ilmoitetetaan Suomen ajassa. Eiköhän se kallistu tuohon Turun laivaan.
  30.  
  31. #30
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    onko jossain saksan mp-tapahtumien tai viikkotapaamisten päiviä ja -paikkoja?
    Varmasti on listausta muuallakin, mutta esim. tossa mun aiemmin linkkaamassani sivustossa on toiminto, joka näyttää tapahtumat suunnittelemasi reitin varrella, esim. näyttelyt, kokoontumiset, yms. Tähän aikaan keväästä varmaan vielä keskeneräinen ja täydentyy:
    https://www.tourenfahrer.de/events-s...orrad-termine/

    Ja jos googlettelee saksankielisenä, "treffen" sanan ohella voi käyttää "termine"
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen