Asiantuntemusta Simonilla on, mutta se ei valitettavasti takaa useinkaan ammattimaista ulosantia. Välillä on juttu yhtä jyynöyta, typerää. Kuten meillä nämä totaaa, totaninni, muttatotaa, ettätotaa jne, joita melkein kaikki hokee jostain syystä. Eikä pysty edes vaihtamaan ambientille...
Hetken jo melkein ehti harmittaa tuo videopassin hinta, kun D+ tuli aika myöhään halvalla hinnalla saataville. Nyt ei harmita enää yhtään, kun kuulin, että Terva-aho on raahattu takas selostuskoppiin.
Olihan kyllä taas hyvät kisat kaikissa luokissa. MotoGP:n tasasuus näyttää vain tasaistuvan. Kolme kisaa ja yhdeksän eri ukkoa palkintopallilla. Ensi viikonlopulle onkin sit oikein moottoriurheilun rautaisannos, kun tulee samaan syssyyn MotoGP jenkeistä, WorldSBK kauden avaus Aragonista ja F1 Australiasta.
Superbike #7
Tuossa MotoGP videopassissa on se ikävä ominaisuus, ettei kisan tallenne ole heti katsottavissa. Ärsyttää, jos ei ehdi heti livelähetyksen alusta mukaan niin saa sitten odotella epämääräisen ajan, että näkee kisan.
-- Brake later and open the gas earlier --
Mikäköhän kivikautinen Formula 1 -kisa se oli, jossa selostaja kertoili rauhakseen niitä näitä, mutta karjaisi täysin spontaanisti JJUUMMAALLAAUUTA, kun jonkun auto lähti suoralla ilmalentoon ja tuli alas katolleen. Kyllä katsojat heräsivät. Olisikohan ollut Jussi Varjosaari, jos en ihan väärin muista.
Ekaa vuotta on videopassi käytössä ja ihan mukavaa lisätietoa tulee. Varsinkin kun katsoo muitakin pätkiä kuin itse kisaotoksia. Onneksi ei selostus ole samanlaista huutamista kuin lätkässä. Henkilökohtaisesti ärsyttää sellainen ja olen pitkälti tämän takia jättänyt lätkän katsomatta. Formulat on muuten vaihteeksi muuttuneet mielenkiintoisiksi. Ohittaminen on helppoa ja tallit tasaväkisiä (poislukien mersut jotka ei kule mihinkään).
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Kiitti vinkistä, enpä tullut ajatelleeksi tätäAika nopeesti ne yleensä sinne tippuu. Ja jos liven aikana ehtii mukaan niin voi kelata alkuun.![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Jaaha, ei se Markun sairasloma kovin pitkä ollut, paluu tositoimiin jo Austinissa.
https://motogp.hondaracingcorporatio...plots-revenge/
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Vähänkö saa jännittää MM:n puolesta, jos ajossa on yhtään atakkia![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika usein tullut tehtyä näin...ainakin viime vuonna kävi joskus niin, että aloin katsoa päivän viimeistä kisaa tällä tavalla tosi paljon jälkijunassa...ja viivästetty stream katkesi samalla hetkellä kun Live stream loppui. Sitten piti odotella tunnin verran, että kisa tuli "tallenteena" katsottavaksi. Sitten vasta näki viimeiset kierrokset.
Tänä vuonna aloittanut sen verran ajoissa, että palkintojen jaot ym. jatkuu vielä livenä. Eli ei ole tullut kokeiltua, josko tilanne on sama.
Toivottavasti Marc nyt pysyisi pyörän päällä että nähtäisiin mies Kymiringillä. Mikähän siellä muuten on meininki, onko rata edes jokseenkin kisakunnossa?
Toivottavasti Markki saa itsesnä kuntoon, minkä verran nuo loukkaantumiset ja silmäongelmat sitten vaikuttaa ajamiseen, sen varmaan näkee lähiaikoina.
Tuo diplopia on siinä mielessä ikävä vaiva että se ei parane samaan tapaa kuin vaikka luunmurtuma vaan se voi tulla uudestaan ja uudestaan aina kun silmähermo ärtyy jostain kolhusta, voi olla loppuelämän jatkuva vaiva.
Tää on kyllä mahtavaa että discovery näyttää myös treenit, vaikka toki ilman selostusta. Vieläkö sais siihenkin selostuksen niin ai että.
Tattista
Tänään Kutonen lähettää ohjelmatietojen mukaan MotoGP lähetyksen Yhdysvaltojen GP:stä 20:45 alkaen.
Onkohan maksavia tilaajia sen verran vähän että tarjotaan tiiseria köyhille.
Eipä silti, kyllä mulle kelpaa.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Mikä Marquezin kammottavaan starttiin oli syy?
Muutenhan hän taas oli aivan valtavan nopsa. Ihme heppu.
.
varmaan launch control sekoili jotain. tai unohti laittaa sen päälle. karua että kisa meni siinä. varmaan olis voittotaistelussa ollut helposti ilman tuota.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Hyvä kisa. Tosi mielenkiintoinen. Suzukeilta komea nousu, kuten myös Marcilta. Edelleen kyllä ihmetyttää Ducatin tehdastiimin vaisut esitykset ja se, että Gresini Racing pyyhkii pöytää Ducati Lenovolla. Marcilla oli joku tekninen vika, kun lähtö meni ketuiksi, motogp.comin selostaja taisi mainita jotain nopeusrajoittimesta joka oli startissa päällä tjs![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Hyvä ku tommosii näytetään ihan meille tavallisillekki kuluttajille.
Ja nyt tyhymä kysymys, jos saa fiksun vastauksen....
Mikä tuo super-moto tyyli on ajaa mutkiin, eli useemmassa vasurissa kuski dippaa jalkapohjan rataan? Viimeks oon katsonu näitä kisoja noin 15 vuotta sitte, enkä kyllä silloin muista näkeneeni tuommosta kikkailua.
-Ile-
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rossihan tuota tais ruveta ekana käyttämään joskus 10(?) vuotta sitten ja nykysin melkeinpä jokainen kuski roikottaa jarruissa sisäpuolen jalkaa, kun mennään limitillä. Jonkun verran tuota näkee jo SM sarjan kuskeiltakin (niiltä nuoremmilta). Kuskit sanoo, että se vaan tuntuu paremmalta, mutta kai sillä saa painopistettä ihan inan lisää alas ja taakse, jolloin voi jarruttaa vähän kovempaa + jalka toimii ilmajarruna. En edes lähde arvailemaan paljonko tuo vaikuttaa pysähtymismatkaan vai onko vaikutus lähinnä henkinen.
Tosta vielä Toprakin tyylinäytettä World Superbiken puolelta: https://www.youtube.com/watch?v=45Tx0D4bwi8
Edit. Hippi oli näköjään nopeempi.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 11.04.2022 klo 12:20.
Superbike #7
Ekan kierroksen jälkeen oli 4.8sek johtajan takana, siitä ero kasvoi n. 5.3sek ja alkukierroksien aikana pahimmillaan oli yhden virheen jälkeen n. 5.7sek. Pienimmäällä eroa oli 4.4sek. Maalissa eroa 6.6sek. Lopussa ero kasvoi siinä vaiheessa kun Bastianini lisäsi vauhtia. Tietysti Marcilta vei vauhtia ajella muiden takana ja ohitella, mutta olisi tuossa ollut tekemistä ilman huonoa starttiakin. Mutta aivan limitillä veti ja oli fyysisesti varmaan rankka kisa kun lopussa ehkä pahin atakki jäi pois, toki renkaatkin varmasti kului.
Pyörässä syttyi ennen lähtöä vikavalo, syykin ilmeisesti selvillä. Käyttäytyi kuulemma sen vuoksi aivan kummallisesti ekaan mutkaan saakka, jossa holeshotin pudottua pois alkoi pelata, vaikkakin vikavalo päällä edelleen.
https://www.crash.net/motogp/news/10...bike-was-crazy