Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Koitin haulla etsiä, mutta vastaan ei tullut suuremmin vertailua nykyisistä vedenpitävistä nahkoista. Halvarssoneja olen sillä silmällä katsellut ja varsin niistä olisin kokemuksia vailla. Rukkaa olen päälle testannut, mutta niiden mitoitukseen pitäisi olla kädet kuin apinalla ja lihava.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  2. #2
    Ratkaisu BMW Atlantis takki ja housut ?. Kokovalikoima laaja (ainakin Saksassa). Kun vähän googlaa saattaa löytyä vähänajettuja käytettynäkin. 22 vuoden kokemuksella väitän, että toimii. Myös muunmerkkisten pyörien sarvissa.
    https://www.bmw-motorrad-bohling.com...nthracite.html
    Fireball
  3. #3
    Mulla on Halvarssonit ollut useita vuosia. Olen tyytyväinen pienellä varauksella.
    Ei ole 100% vedenpitävä. Pitää runsaan tunnin, ennekuin kostuu sisältä. Vetoketjut ja kaula-aukko ovat mielestäni ongelmakohdat. Taskutkin kostuu, kun vetoketju päästää hieman läpi.
    Ostaessa pitää huomioida että nahka ei veny normaalilla tavalla, kun se on kyllästetty membraanilla.
    Kauluksessa ei ollut ainakaan silloin säätöä. Suutari asensi mulle toisen nepparin entisen viereen. Varaneppari löytyy muuten rintataskusta.
    Reissussa mulla on mukana sadeasu jota käytän kaatosateella. Ravat lähtee puhtaalla vedellä huuhtoen. Talvisin olen käsitellyt puvun nahanhoitoaineella.
  4. #4
  5. #5
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Ratkaisu BMW Atlantis takki ja housut ?. Kokovalikoima laaja (ainakin Saksassa). Kun vähän googlaa saattaa löytyä vähänajettuja käytettynäkin. 22 vuoden kokemuksella väitän, että toimii. Myös muunmerkkisten pyörien sarvissa.
    https://www.bmw-motorrad-bohling.com...nthracite.html
    Onkohan nuo BMW tuotteet Heldin valmistamia? Heillä taitaa olla ainakin joitain jokasään nahkatuotteita.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  6. #6
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Halvarssonit ollut useita vuosia. Olen tyytyväinen pienellä varauksella.
    Ei ole 100% vedenpitävä. Pitää runsaan tunnin, ennekuin kostuu sisältä. Vetoketjut ja kaula-aukko ovat mielestäni ongelmakohdat. Taskutkin kostuu, kun vetoketju päästää hieman läpi.
    Ostaessa pitää huomioida että nahka ei veny normaalilla tavalla, kun se on kyllästetty membraanilla.
    Kauluksessa ei ollut ainakaan silloin säätöä. Suutari asensi mulle toisen nepparin entisen viereen. Varaneppari löytyy muuten rintataskusta.
    Reissussa mulla on mukana sadeasu jota käytän kaatosateella. Ravat lähtee puhtaalla vedellä huuhtoen. Talvisin olen käsitellyt puvun nahanhoitoaineella.
    Tuollainen tunnin sateen kesto olisi aivan riittävä. Riittää jokapäiväiseen tarveajoon ja reissuille sitten sadepukua mukaan.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  7. #7
    Ostin keväällä Halvarssons Selja takin ja housut (housut taitaa olla mallinimeltä jotain muuta), joihin olen ollut todella tyytyväinen. Pitää vettä ainakin parin tunnin rankahkon sateen ajan. Pinnasta toki kostuu mutta toistaiseksi ei ole läpi tullut. Istuvuus oli todella parempi kuin Rukan Aramoksella ja hintakin oli alle puolet Rukan hinnasta, suosittelen!
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  8. #8
    Lainaa Midas kirjoitti Katso viesti
    Onkohan nuo BMW tuotteet Heldin valmistamia? Heillä taitaa olla ainakin joitain jokasään nahkatuotteita.
    Valmistajaa en tiedä, mun vanhassa puvussa luki Made in Romania. Nykyisestä en ole katsonut. Myyntimies kertoi aikanaan, että tuotteen taika olisi sen Nahka joka oli jostain Baijerin vuorilta olevista lehmistä. BMW kuulemma ostaa kaiken minkä saavat. Vievät sitten alihankkijalle ommeltavaksi. Nahka käsitellään sitten jollain ihme systeemillä, jolla siihen saadaan tiiviyttä. Lisänä GoreTex vuori. Vanhoissa oli irtonainen ja nykyisissä se on ommeltu/laminoitu Takkiin ja housuihin. Minulle vanha malli oli parempi (=viileämpi), koska laitoin Gore vuoren paikalleen vain jos ennustivat monsuunisadetta. Nahka pitää pikkusateet kevyesti ilmankin. Nyt minulla on vanhan mallin takki ja uuden mallin housut. Uudet housut on helteellä hieman lämpimät vanhoihin verrattuna tuon vuoren johdosta.
    On se erikoinen puku, kun illalla saapuu majapaikkaan uitettuna rottana, pinta valuu vettä ja niin aamulla puku on kuiva.
    Näyttää puku harmaantuvan vanhetessaan, mutta kun pesee kotikoneessa BMW taikapesuaineen kanssa, niin palautuu hetkeksi alkuperäisen väriseksi. Tuote oli kallis uutena, nykyisen ostin Rikun poistomyynnistä vuosia sitten.
    Vanhoissa heikko kohta vetoketjut, uusissa sellainen parempi "sukelluspukukalvovetoketju". Kaulus pitää olla sopiva koska sieltä se vesi sitten ensimmäiseksi läpi tulee. Minulla ei ongelmaa koska ajan aika pystyssä aina, pyörästä riippumatta...
    Fireball
  9. #9
    Lainaa Midas kirjoitti Katso viesti
    Tuollainen tunnin sateen kesto olisi aivan riittävä. Riittää jokapäiväiseen tarveajoon ja reissuille sitten sadepukua mukaan.
    Mun kalvoton (lue: mukava säällä kuin säällä) nahkatakkini pitää kyllä sen tunnin verran vettä. Paitsi vetoketjun kohdalta. Olen mä vissiin pari kertaa noin kymmenen vuoden aikana pyyhkäissyt sitä Ekol Olja:an kastetulla rätillä. Reissussa on sitten mennyt tosiaan kyllästetty tuulitakki (juu! ) sadetakiksi päälle. Kuivana on pysytty näiltä osin.

    En siis itse näe järkeä nahkojen pilaamisessa kalvolla (bensaa liekkeihin, tiedän) mutta jokaisella toki on omat olosuhteet ja tarpeet ja niiden mukaan pitää toimia.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  10. #10
    samaa mieltä. nahkat nahkoina ja sadepuku mukaan.

    jos taas meinaa ajaa joka säässä jokapäivä, niin sitten gore/muut puvut käyttöön.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Tuo tuulitakki on kyllä hyvä ajatus. Menee mukavan pieneen nippuun verrattuna sadeasu.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  12. #12
    Edelleen sitä mieltä, että sateella sadeasu.
    Koska, varsinkin housut kuraantuu.
    Kummat on helpompi pestä.
    Ajohousut vai sadehousut...
  13. #13
    Mun valinta on vedenpitävällä kalvolla laminoitu nahka-asu. Mulle ei maistu se sadeasujumppa tienposkessa ja en tykkää ajaa hiostava sadeasu päällä. Lisäksi se vie aika paljon tilaa reissuvarustuksesta.
    Mielestäni ne nahkahousujen lahkeet huuhtelee ihan samalla vaivalla kuin sadehousujen tai -haalarin lahkeet.
    Mutta jokainen toki saa valita varustuksensa oman tarpeen ja mieltymyksensä mukaan.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  14. #14
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Mun valinta on vedenpitävällä kalvolla laminoitu nahka-asu. Mulle ei maistu se sadeasujumppa tienposkessa ja en tykkää ajaa hiostava sadeasu päällä. Lisäksi se vie aika paljon tilaa reissuvarustuksesta.
    Mielestäni ne nahkahousujen lahkeet huuhtelee ihan samalla vaivalla kuin sadehousujen tai -haalarin lahkeet.
    Mutta jokainen toki saa valita varustuksensa oman tarpeen ja mieltymyksensä mukaan.

    Juuri näin...
    eikä ole pitkään aikaan tarvinnut raaputella pakokäyristä sulanutta muovia/kumia. Mutta löytyy kaapista myös normi nahkatakki/housut, Gore-puku ja ajofarkutkin lyhyemmille pätkille.
    Sadepukukin on ollut rullalla 20 vuotta. Pelkään, että jos sen avaa niin murenee tallin lattialle
    Fireball
  15. #15
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Mun valinta on vedenpitävällä kalvolla laminoitu nahka-asu. Mulle ei maistu se sadeasujumppa tienposkessa ja en tykkää ajaa hiostava sadeasu päällä.
    Oma valinta on perforoitu nahkapuku, koska en tykkää ajaa hiostava kalvopuku päällä. Sadeasujumppa on pieni murhe, usein ei tarvitse pukea kuin takki. Sadeasutkin ovat nykyään hengittävällä kalvolla varustettuja
  16. #16
    Heps heijjaa!

    Mulla on BMW Atlantis 4 puku. Ostin käytettynä saksan "torista" eli kleinanzeigen sivustolta.
    Puku on todella mukava. Pehmeä ja taipuisa. Ainakin käytettynä hankittuna. Takki ja housut ovat eri paria ja takki voisi olla kokoa pienempi. Housut on taas tehty hoikan-pitkän-pojan housuista avaamalla vyötäröä. Sopii mulle ja mun tikkujaloille

    Pitää sadetta todella hyvin. Parin tunnin rankkasateessa testattua nakulla ja kyykyllä.
    Kuivuu lisäksi todella nopeasti. Housuihin olen erittäin tyytyväinen, takki on minun makuun hieman liian "herraskainen" eli ei ehkä kaikista käytännöllisin touring-käyttöön. Esim kaulus on matala ja hihojen vetoketjut hankala sulkea kun hanskat on siellä alla. Mun mielestä takki voisi olla myös hieman pidempi.

    Aika usein tulee käytettyä Atlantis housuja ja jotain muuta takkia. Nyt itseasiassa hakusessa takki (kangas luultavasti). Luulin jo löytäneeni hyvän touring takin (BMW Streetguard), mutta se ei pitänytkään vettä ja lähti takaisin.

    EMC24 oulussa/netissä myy muuten silloin tällöin BMW kamoja edullisesti.
    R1200GSA LC
  17. #17
    Sen vielä sanon, että tuon Streetguard takin myötä menetin luottamuksen BMW all weather (kangas) kamoihin. Netistä sitten selvisikin, etten ollut yksin ongelmani kanssa. Atlantis 4 pukuja on ollut kaksikin ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
    R1200GSA LC
  18. #18
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Halvarssonit ollut useita vuosia. Olen tyytyväinen pienellä varauksella.
    Ei ole 100% vedenpitävä. Pitää runsaan tunnin, ennekuin kostuu sisältä. Vetoketjut ja kaula-aukko ovat mielestäni ongelmakohdat. Taskutkin kostuu, kun vetoketju päästää hieman läpi.
    .
    Vastaavat kokemukset Halvarssonin takista, pikkusateen pitää ulkopuolella mainiosti, mutta kaatosateen jälkeen takki oli ulkopinnasta niin kostunut, ettei ehtinyt yön aikana kuivua lainkaan. Vetoketjuista ja kaula-aukosta tuli vesi takin sisäpuolelle.

    Pekka T
    FZ8-N & MT-09 Tracer & MT-07 2 kpl
  19.  
  20. #19
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Oma valinta on perforoitu nahkapuku, koska en tykkää ajaa hiostava kalvopuku päällä. Sadeasujumppa on pieni murhe, usein ei tarvitse pukea kuin takki. Sadeasutkin ovat nykyään hengittävällä kalvolla varustettuja
    Itselle ei tuo kuumuus ole ongelma. Suomen kesässä ei montaa ”liian” kuumaa päivää ole ja kelit muuttuu omaan makuun epämiellyttäväksi heti, kun lämpö laskee alle kahdenkymmenen. 😄 Sadeasujen ongelma on nimenomaan tila. Jos kahdestaan heittää viikonloppureissun, niin nopeasti raketin sivulaukut on niitä täynnä.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1