Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moiks,

    Tuossa kesällä muutettiin rivarista kerrostaloon ja samalla meni se oma parkkipaikka. No hallista on paikka haussa, mutta toistaiseksi kaikki paikat ovat olleet varattuina. Tossa mietinkin jo, että kadun varressa en mopoa haluaisi kauaa pitää ja nyt se tunne vain vahvistui.

    Viereisen koulun (meritorin koulu) oppilaat ovat ilmeisesti keksineet, että onpas kiva koulumatkalla väännellä vähän mopon peilejä tai vilkkuja ja laittaa pitkiä päälle jne.. Toivottavasti eivät ole iskareiden säätöihin koskeneet.

    Kysymys kuuluukin: kuinka tällaista ehkäisisi? En ajatellut kyttäillä 7:30-10:00 tienvarressa pikku vandaaleja.
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
  2. #2
    Itse aikoinaan käytin ihan prätkän päällä "huppua" kerrostalon pihassa kun kadun varressa oli parkki. Hupussa oli pikkuinen lukko alhaalla niin ei saanut sitä ilman rikkomatta pois. Ainaki uskoisin että ainaki vähentää sitä rassailua kun ei ole suoraan näkösällä pyörä.
    Excuse me while i kill myself...
  3. #3
    Lainaa vankkis kirjoitti Katso viesti
    Itse aikoinaan käytin ihan prätkän päällä "huppua" kerrostalon pihassa kun kadun varressa oli parkki. Hupussa oli pikkuinen lukko alhaalla niin ei saanut sitä ilman rikkomatta pois. Ainaki uskoisin että ainaki vähentää sitä rassailua kun ei ole suoraan näkösällä pyörä.
    Joo mulla on kanssa sellainen peite, mutta kauhea duuni laittaa sitä aina paikalleen. Eikä viittis ihan vasta ajettuna laittaa, kun putket polttaa vielä peitteen kiinni mopoon. Sitten on vielä se säilytys. Reppua en ala sen takia kantamaan ja varastoon, autolle & kämpille on kauhea vaiva kävellä eestaas yhden peitteen vuoksi ja tulisihan se ottaa poiskin ennen ajoja..
  4. #4
    Jos ei huppua halua käyttää, niin eipä siinä sitten juurikaan enää järkeviä vaihtoehtoja.
    Jos laittaa hälyttimen, niin penskat tönii sitä rätkää siitä riemusta, että saavat hälyttimen huutamaan.

    Osta kuomullinen ja kipillinen telikärri ja tuuppaa se rätkä sinne parkkiin...
    Telikärri ja keulapyörä siksi, että kärri kestää paikoillaan rätkän pysäköintitilanteessa.
    Viekä kun ottaa kärristä sen kuulakytkimen pois, niin kärri on paljon vaikeampi pölliä.
  5. #5
    nopea se huppu on laittaa kun siihen harjaantuu mutta se on totta, että pitäisi olla pieni jäähdyttelyaika, ainakin pyörissä jossa pakarit on tyrkyllä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Kyllä noi ainakin mainostaa, että on suojattu kuumuudelta siltä osin mitä tarttee, joten voisi pistää heti päälle.

    Ei se minusta ainakaan mikään ylitsepääsemätön juttu ollut laittaa se huppu päälle. Mulla se muistaakseni jopa mahtui penkin alle. Tai siis osittain siihen taakse sen muovin alle, missä valot on. Se lukko oli hankalin osuus, mutta sekin oli oikeastaan vain siksi, että peitto ei olis lähtenyt tuulen mukaan.
    Relax!
  7. #7
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Sen hupunhan laittaa suht nopeasti - itse olen vetänyt päälle aina pari mustekalaa jalkatapista jalkatappiin niin ei tuuli vie - mutta se hupun säilytys ajon aikana on hankalampi jos asuu esimerkiksi kerrostalossa, jolloin sitä ei jaksa roudata asiakseen seitsemänteen kerrokseen eikä sitä voi kadullekaan jättää. Meillä on talossa sellainen wanhan ajan suuri sisäpiha jonne olen sen usein tunkenut johonkin rakoon, esimerkiksi tupakkapaikan penkin alle mutta sitten talonmies on vienyt sen roskikseen kaksi kertaa ja kerran lukkojen taakse autotallin rappujen alle pimeään piiloon, josta kuitenkin löysin sen. Omaa pyörää ei ole ydinkeskustassa - silloin kun kadulla sitä pidin - räplätty mutta kerran tuulenpuuska kaatoi 270kg matkalehmän keskituelta. Iso paksu riepu lisää paljon tuulipintaa.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  8. #8
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    nopea se huppu on laittaa kun siihen harjaantuu mutta se on totta, että pitäisi olla pieni jäähdyttelyaika, ainakin pyörissä jossa pakarit on tyrkyllä.
    Mulla on Oxford Rainex peite ja se menee aina pyörän päälle suoraan ajon jälkeen ja suoja lepää vaimenninta vasten, ei ole tullut palovammoja. Mutta toisissa pyörissä vaimennin käy kuumempana jos siinä samassa on katalysaattori, siinä tulee peittoon helposti uusi aukko ja vaimentimen pintaa uutta tekstuuria.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #9
    Lainaa LuutnanttiLaakkonen kirjoitti Katso viesti
    Joo mulla on kanssa sellainen peite, mutta kauhea duuni laittaa sitä aina paikalleen. Eikä viittis ihan vasta ajettuna laittaa, kun putket polttaa vielä peitteen kiinni mopoon. Sitten on vielä se säilytys. Reppua en ala sen takia kantamaan ja varastoon, autolle & kämpille on kauhea vaiva kävellä eestaas yhden peitteen vuoksi ja tulisihan se ottaa poiskin ennen ajoja..
    Jos ehdotetut keinot on "kauhee vaiva", ainoa ratkaisu on
    - Vaihda autoon
    - Hommaa semmonen pyörä jossa ei oo mitään mitä kannibaalit voi särkee
    - Muuta muualle
    - Palkkaa joku mulatti vahtimaan pyörää 24h
    - Osta halvalla joku iso paku ja paa pyörä sen sisään joka yö.

    Ymmärrän, on se vaikeeta joskus
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  10. #10
    Oon josku tätä itekki miettiny hieman.

    Sillon miettisin miten saisin pyörän sähköstettyy ku semmosen hyönteis mailan konsanaan
    Honda NSR 125, 2003vm (ex)
    Husqvarna TE 610, 1998vm (ex)
    Yamaha Thunderace, 1998vm (ex)
    Yamaha R1, 2006vm
    Yamaha MT-10, 2016vm
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aki.L kirjoitti Katso viesti
    Oon josku tätä itekki miettiny hieman.

    Sillon miettisin miten saisin pyörän sähköstettyy ku semmosen hyönteis mailan konsanaan
    Eihän tämä olis edes kauhean vaikea toteuttaa. Akusta jännite vaikka virtalukon kautta muuntajaan ja siitä pyörän metallisiin osiin. Muoviset osat voisi päällystää sähköä johtavalla kalvolla johon jännite johdetaan. Pientä rakenteluahan toi vaatisi, mutta ihan toteutettavissa. Netistä löytyy tarvittavat osat muutamalla eurolla.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #12
    Tee niinkuin minä teen. Pysäköin pyöräni taloyhtiön pihalle, riittävän näkyvään ja valaistuun paikkaan, jossa se ei häiritse muita (aina tosin löytyy joku mulkku, jota moottoripyörä häiritsee, mutta tälle ei voi mitään). Älä missään nimessä kysy lupaa pysäköidä pyöräsi, sillä sitä ei luultavasti anneta. En kysynyt minäkään. Harvemmin naapurikoulun Jonnet tai Veetit hengailee toisten pihoilla ja jos hengailee, kyllä ne siitä lähtee kun käy läppäsemässä muutamaa turpaan malliksi (no ei tietenkään väkivaltaa, missään tilanteessa).

    Ota huomioon pysäköinninvalvonta tms. Meillä ei surullinen QPark sentään sakottanut prätkiä tai naapurin peräkärryä, vaikka ne ei merkityillä paikoilla seisokaan. QPark sai kenkää ja rauha maassa jälleen (sen osalta).

    Jotenkin tolleen se vois mennä??
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  13. #13
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Jos ehdotetut keinot on "kauhee vaiva", ainoa ratkaisu on
    - Vaihda autoon
    - Hommaa semmonen pyörä jossa ei oo mitään mitä kannibaalit voi särkee
    - Muuta muualle
    - Palkkaa joku mulatti vahtimaan pyörää 24h
    - Osta halvalla joku iso paku ja paa pyörä sen sisään joka yö.

    Ymmärrän, on se vaikeeta joskus
    Juuri näin ja noin yksikertaista se on. Tohon ei ole mitää onnea, joko siihen ei kosketa tai kosketaan..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #14
    Lainaa xerxes kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noi ainakin mainostaa, että on suojattu kuumuudelta siltä osin mitä tarttee, joten voisi pistää heti päälle.

    Ei se minusta ainakaan mikään ylitsepääsemätön juttu ollut laittaa se huppu päälle. Mulla se muistaakseni jopa mahtui penkin alle. Tai siis osittain siihen taakse sen muovin alle, missä valot on. Se lukko oli hankalin osuus, mutta sekin oli oikeastaan vain siksi, että peitto ei olis lähtenyt tuulen mukaan.
    Laitoin peitteen testiin. Saa sen tuonne autoon ja autosta kun parkkeeraa. Pitää vaan muistaa ottaa avaimet. Mitähän parkkipirkot tykkää kun kilpi ja kaikki peitossa? Onneksi tuossa ei kyllä juurikaan sakoteta (auto ollut 4h paikoilla nyt 3pv ongelmitta).
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
  15. #15
    Mulla on auto samassa ruudussa pyörän kanssa ja yleensä laitan peitteen auton takaluukkuun kun lähden pyörällä liikkeelle, jos auto ei ole ruudussa niin sitten peite kellariin. Peitteen kanssa menee pari-kolme minuuttia ja siitä on tullut rutiini.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #16
    Tehokkainta lienee muuttaa omakotitaloon, jossa talli (näin olen tekemässä itse, toki löytyy kustannustehokkaampiakin ratkaisuja), mutta tuo peite toimii kyllä hyvin kerrostalon/rivarin pihassa. Meillä kun on pihassa lämpötolpat ja pidän pyörää auton vieressä, niin kätevä pistää semmosella pikalukkoliinalla kiinni tolppaan se huppu, ettei lähde tuulen mukan. Ja sitten kun ajaa pihaan, niin sillä liinalla saa näppärästi hupun pysymään mopon päällä.
  17. #17
    https://autopeite.fi/index.php/moott...te/stormforce/ tuolta varmaan kestävin pyörän peite mutta ei halvin ja saa lenkeistä lukittua lukolla tai liinalla ja tekevät pyörä kohtaiset ja on hyvä
    pierukin persettä laulattaa slava russia fuck zelenski
  18. #18
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Tehokkainta lienee muuttaa omakotitaloon, jossa talli (näin olen tekemässä itse, toki löytyy kustannustehokkaampiakin ratkaisuja)
    näin on.
    kahden auton vetoinen autotalli ja 30 neliön puuvarasto löytyy.
    silti ajopyörä ja moposkootteri on pihalla räystään alla osittain sateen pieksämänä…
  19.  
  20. #19
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    näin on.
    kahden auton vetoinen autotalli ja 30 neliön puuvarasto löytyy.
    silti ajopyörä ja moposkootteri on pihalla räystään alla osittain sateen pieksämänä…
    Ite olen jättänyt mieluummin kotilon ulos, onneksi talliin mahtuu molemmat, kunhan mopon vie ensin.
    Laskeskelin että kotilon tekniinka on peltikuoren suojassa niin se ei happane yhtä herkästi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport