Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Pitäisi vanhan museo-Susnan moottoria alkaa puhdistamaan. Siihen on kertynyt aika paljon eri aineita, eikä alumiiniosien pintakaan enää aivan uudelta näytä. Onko kellään hyvää vinkkiä mikä toimisi parhaiten?
  2. #2
    Pintty irroitti kaikki kuonan mun suzukin moottorista aika helposti.
    SE
  3. #3
    Mahtaako olla kuluttajamyynnissä missään? Ite olen käyttäny ihan ruokakaupan punaista tolu-spraytä, eihän se mitään megatehopesua ole mutta yllättävän hyvä rasvanpoistoaine eikä maksa mahottomia. Eikä ole ainakaan toistaiseksi vahingoittanut mitään pintaa ja pesty on keittiön tasoista nahkasohvaan kaikkea mahdollista.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Tällä olen pessyt moottoreita https://m.motonet.fi/fi/tuote/606029...distaja-500-ml

    Alumiiniin ei taida auttaa kuin mekaaninen puhdistus. Lasikuula- tai soodapuhalluksella tms. lähtee pinttymät.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  5. #5
    Würth voimapesu / tehopesu on toiminut oikein hyvin. Riittävän jäykkä harja kaveriksi, niin irtoaa kaikki mitä ilman puhallusvehkeitä lähtee. Jos on ultraäänipesuri käytössä niin kaikki sinne mahtuvat osat puhdistuvat vaivattomasti.
    2x HD, 2x Savage
  6. #6
    Lidlin pölynimurin kokoisella höyrypesurilla lähti kanssa jollain lailla hankalatkin paikat niin kauan kuin laite kesti. Ei kai suunniteltu autotalli-/ pihakäyttöön eli muutaman kympin hintaansa nähden kelvollinen kampe kun kesti kuitenkin useamman vuoden ja litroittain höyrytettyä vettä. Satunnaiseen putsailuun vaan turha tilanvielä säilytettäväksi.
  7. #7
    Tässä pitää vähän miettiä sitäkin mitä uskaltaa käyttää. Tsekkasin esim. tuon Pintyn tietoja niin siinä näyttää PH olevan 14. Lähteekö lian lisäksi muutakin, hapettumat tms, tai korrodoiko itse perusainetta?
  8. #8
    Käyttöturvatiedotteen mukaan tehoaine Pintty:ssä on natriumhydroksidi. En käyttäisi alumiinille missään tapauksessa.
    2x HD, 2x Savage
  9. #9
    Jos rasvasta halutaan eroon, niin

    - https://www.biltema.fi/autonhoito/au...ine-2000033768
    - https://www.puuilo.fi/polaric-liuotinpesu-1l-nox-wax
    - Korrek Lensitil

    Yllämainitut taitavat kaikki olla suht samaa kamaa. Siis teollisuusbensiiniä, jossa mukana pieni määrä tensidiä helpottamaan vesihuuhtelua.
  10. #10
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Tässä pitää vähän miettiä sitäkin mitä uskaltaa käyttää. Tsekkasin esim. tuon Pintyn tietoja niin siinä näyttää PH olevan 14. Lähteekö lian lisäksi muutakin, hapettumat tms, tai korrodoiko itse perusainetta?

    Hyvin lähti puhtaaksi ja vielä jäi alumiinia tähteelle. Joten toimiva aine. Toki ei tarvinnut lotrailla montaa päivää sitä puhtaaksi.
    SE
  11. #11
    Öljyinen lika lähtee hyvin tällä:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6035...inpesuaine-1-l
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #12
    Öljyiseen likaan paras on WD 40
    Vene
  13. #13
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Öljyinen lika lähtee hyvin tällä:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6035...inpesuaine-1-l
    Suht hyvin tuo toimii minun mielestä, parempi vaan jos on huuhteluun lämmintä vettä.
    FJR -17
  14. #14
    Lainaa Hombre kirjoitti Katso viesti
    Öljyiseen likaan paras on WD 40
    +1

    On muuten myös ainoa aine, jolla putsasin aikoinaan Harrikan valkosivurenkaiden sivut takaisin valkoisiksi ilman hillitöntä hikeä.

    Polaricin tuotteet on muuten ulospäin todella myyviä. No, jos sisus toimii, mitä sitä panostaa kuoriin, eiks je?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  15. #15
    Solmasterin AS 40 tehopesua olen käyttänyt lähes kaikkeen jo vuosia. Toimii myös moottorinpesussa oikein annosteltuna.
    Autofixareiden ja rekkapesijöiden suosituksesta siihen lähdin enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa ainetta. Biohajoavuus on plussaa
    ainakin minulle. Mutta makuasioita näissäkin.
  16. #16
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Solmasterin AS 40 tehopesua...
    Urbaani legenda kertoilee, että Motox Tehopesu olisi samaa kampetta eri kuorissa. Tiedä sitten???
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  17. #17
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Urbaani legenda kertoilee, että Motox Tehopesu olisi samaa kampetta eri kuorissa. Tiedä sitten???
    Tuoteseloste on usein aika paljastava.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tuoteseloste on usein aika paljastava.
    Eli siis ei ole. Kiitos tarkennuksesta. Olen käyttänyt molempia ja paska irtoaa. Anteeksi,
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  19. #19
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Urbaani legenda kertoilee, että Motox Tehopesu olisi samaa kampetta eri kuorissa. Tiedä sitten???
    Kumpikin haisee sitruunalle ja aika vastaavia tuotteita ovat, jos ei samoja. Jossakin motonet motoxit pullotuttaa omiin purkkeihinsa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20.  
  21. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tuoteseloste on usein aika paljastava.
    Käyttöturvallisuustiedote on myös hyvä tiedonlähde. Motoxeista ei vain oikein tahdo niitä löytyä.