Tulokset 1:st 17:een 17:sta
    On ruvennut nyt hetken tauon jlkeen taas toi moottoripyrily nousemaan harkintaan ja mietinnss on tommosen ison Brevan hankkiminen ns. "loppuin" pyrksi keski-ikistyvlle herrasmiehelle. Millaisia kokemuksia on kestvyydest ja omatoimisesta huollettavuudesta? Mit tyyppivikoja kannattaa tsekata, jos tuollaisen ostaa?

Omaa motoristihistoriaa on liki 20 vuotta takana, mutta nyt on ollut parin kesn tauko motoilussa.
    Mit ne ulkomaalaisetkin meist ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Tuolla ainakin kehutaan ko. tuotetta...
    http://foorumi.guzziclub.fi/index.php
    Mulla on vm. 2008 Breva 850 kahdeksatta vuotta. Tm 850 on harvinaisempi versio, jota valmistettiin parin vuoden ajan 1100-mallin rinnalla. Tehoja tss hiukan vhemmn 72 hp vs 86 hp, muuten tysin sama pyr.

Joo, kovasti olen tst Brevasta tyknnyt, ennen Brevaa alla oli useamman vuoden FJR1300 johon olin totaalisen kyllstynyt. Brevalla lytyi taas se kateissa ollut ajamisen ilo. Ensi kosketus Brevaan Yamahan jlkeen oli kyllki aika jrkytys, pyr trisi, tutisi ja heilui sivusuunnassa kun tuppea knsi. No nm kaikki on juuri sit luonnetta, mik Yammun jlkeen toi hymyn huulille

Breva on hyv ja tukeva ajettava, parhaimmillaan tietysti mutka- ja maanteill. Brevalla ollaan kyty kaksi pll aina Vlimerell ja Ranskan Alpeilla asti, eli sopii mys mainiosti matka-ajoonkin. Satula on mukava ja leve. Ja ketjujakaan ei tarvi rasvailla. Laukkuja saa tarvittaessa sivulle, taakse ja tankin plle.
    Hallintalaitteet on kohdallaan ja ajotietokonekin lytyy selkest mittaristosta.

Varsin ongelmatonta on ollut taival Brevalla, takana nyt minun omistuksessa kahdeksan vuotta ja mittarissa reilut 30tkm. nimerkki vaimeni jossain kohtaa, hain Biltemasta uuden 10:lla ja vaihdoin itse viidess minuutissa. Yksi ajovalon polttimo on mys mennyt.
    Tietynlainen tyyppivika on vuotavat venttiilikopan tiivisteet, noita tiivisteit on erilaisia versioita ollut tuotannossa vuosien varrella ja jotkut noista falskasivat. Itselle kvi noin Euroopan reissulla ja sitten ajeltiin lahje ja saapas ljyss kotiin. Koti-Suomessa sitten vaihdettiin paremmat tiivisteet ja ne on pitneet hyvin. Kustannukset tss muutaman kympin verran. Kaikki huollot olen tehnyt ProItaliassa.

Mun mielest Breva on moderni, tyyliks, luonteikas ja luotettava ajokki
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 02.09.2021 klo 17:52.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    ei vika vaan ominaisuus. leiskasta johtuen kytkin on pyrn keskipisteess. on automainen kuiva yksilevy joten tarvitsee harvoin huomiota mutta sitten kun tarvii niin joutuu paljo purkaa kamaa. on tosin ihmiselle sopivaa tyt.

ecu on siin mrin hienostunut ett jos se havaitsee ett akun jnnite on alhainen niin se ei anna startille lupaa edes kokeilla startata. voi hmt vianhaussa. itse starttinappulakin on hieno, sit ei tarvii pit pohjassa, vaan kertapainallus riitt ja shkaivo hoitaa loput

brevat eivt en ole ihan tuoreita ts. vastaavia juttuja kuin muistakin kytetyist pyrist voi zoomata

1100 on viel vanhan liiton 2-venttiilinen ilmajhy => miljardeja onnellisia kilometrej tiedossa. sit tais olla viel 1200 2v kuten mys 1200 4V. Nist jlkimmisess ollut nokka-akselin pinnanlaatuongelmaa

jos et lyd hyv Breva-yksil niin mallit Norge ja Sport ovat muunnoksia samasta aiheesta
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    jos et lyd hyv Breva-yksil niin mallit Norge ja Sport ovat muunnoksia samasta aiheesta
    Mys Griso on muunnos samasta teemasta.
    Relax!
    Vain Breva tulee kyseeseen. Se on mun mielest ollut kauneimpia pyri mit on evr tehty ja se on joko se tai ei mitn.
    Mit ne ulkomaalaisetkin meist ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    Vain Breva tulee kyseeseen. Se on mun mielest ollut kauneimpia pyri mit on evr tehty ja se on joko se tai ei mitn.
    Totta, Breva on kaunis pyr. Sport on kyll ulkoisesti ihan sama pyr kun irroittaa lampun pll olevan tuulisuojan ja matkustajan satulan pll olevan katteen, eli mielestni Sport kannattaa pit laskuissa mukana. Nm osat saanee irti ja takaisin parissa minuutissa.
    Mittarit Sportissa tosin valkopohjaiset.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Nettimotossa myytvt Sportit nyttisivt olevan 1200cc ja neliventtiilikannet? Onko tuossa jotain huomioitavaa? Breva kyll viehtt enemmn ulkonltn ja onko niin, ett tuo vanha 2-venttiilitekniikkainen on mekaanisesti luotettavampi?
    Minun silmn BMW:n R sarjan 850R, 1150R tai 1200R on kovin samanhenkinen ulkonllisesti.

Tarjontaa Bemarissa varmaan paremmin ku Motoguzzissa.
    Mutta jos sydn on jo pttnyt, ni sit ei kyll maha mittn.
    Suzuki SV 1000 N K4
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
    No moottoripyr ei valita jrjell kun yliptn moottoripyrn omistamisessa ei ole mitn jrke, vaan se on 100% tunnejuttu.

Jrkevn liikkumiseen mulla on auto.
    Lainaa xerxes kirjoitti Katso viesti
    Mys Griso on muunnos samasta teemasta.
    Osittain joo, moottori-vaihteisto - CARC-per. Mutta muuten eroa rupeaa lytymn isommin, erityisesti muotoilussa. Grisossa ei myskn koskaan ollut ABS-jarruja. Samalla tavoin Stelvio kuullu CARC-aikakauden Guzzeihin, kuten mys harvinaisempi Bellagio.

1200 4 -venttiili per sylinteri moottorissa on aika rajun profiilin nokka-akselit, korkea nosto ja jyrksti nouseva ramppi. Alkupn moottoreissa osa joka seuraa nokan profiilia, onko se nyt venttiilin nostin vai painin vai mik, niin kuiteskin tappet englanniksi niin se joutu koville ja lisksi sen pinnan kovuudessa ollut ongelmaa niin ennen pitk pinta ruennut antamaan periksi. Loppupn moottoreissa puolestaan rakenne muutettu rullanostajiksi eli nokkaa vasten oleva pinta ei liu'u vaan pyrii. Vastaava muutos mahdollista tehd mys alkupn moottoreihin, mutta osat ja ty maksaa, takuuseen tehdas ei nuita ruennut muuttamaan.

Nilt osin vanhempi 2-venttiilinen varmempi, huipputehoahan siin ei ole samalla tapaa mutta se taas on henkilkohtainen asia miten merkittvksi seikaksi sen arvostaa.

Semmonen viel ett Guzzilla ollut vapaamuotoisen italialainen suhtautuminen 4V -merkintn pyrn mallinimess. Joskus sill tarkoitettu nelj venttiili per sylinteri, joskus per moottori.

Imuttakaapa tst fiiliksi.

https://youtu.be/fcbf9zRp-aQ
    Viimeksi muokannut: TIJ; 02.09.2021 klo 22:38.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Onks tietoa miten service-herja kuitataan Brevan mittaristosta?
    TuneECUlla pitisi kait onnistua?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Onks tietoa miten service-herja kuitataan Brevan mittaristosta?
    Tarkoitatko jakoavaimen kuvaketta? Ajotietokoneen valikosta syttmll koodi (koita 36421). Tuolla saa ehk muutkin herjat pois kun jakoavaimen..
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Ok. Ei oo akuutti asia, mutta kvin yht koeajamassa, jossa loisti varoituskolmio ja service -teksti. Mietin ett jos siihen pdyn, niin onko nuo aina merkkikorjaamojuttuja. Oletan ett kyse on vain kilsojen tyttymisest, eik mistn vakavammasta.
  17.  
    Ko sattaa, annethan sattaa.