Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Morjens.
    Onko kokemuksia erimerkkisten jakohihnojen laadusta/kestävyydestä?
    Pitäisi tuohon tuoreeseen hankintaan hihnat tilata ja tuolla Stein dinsellä on kolmea vaihtoehtoa, onko merkitystä mitä merkkiä laittaa?
    Dayco on ainakin merkkinä tuttu autopuolelta, Flennoria en oo koskaan kuullutkaan ja viimeinen taitaa olla orkkis.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  2. #2
    Sattumoisin itsekin samoilla asioilla. Ensi keväänä meinasin remmit vaihtaa Streetfighteriin. Edukkaimmat alkuperäiset löysin Hollannista: https://ducatiparts-online.com/

    Ducatin alkuperäinen hihna on Gates Powergrip HTD, eli ihan perusremmi. Ei mitään erikoista. Flennor on iso Saksalainen merkki, mutta kaikilla on omat kannattajansa ja haukkujansa. Sitten on niitä jenkkien Kiinassa teettämiä Exactfit-hihnoja, joita jotkut kehuvat. Itse olen käyttänyt alkuperäisiä ja hommannut sieltä mistä halvimmalla saanut.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3
    Miun Tuksussa on hihnavaihtoväli kaksi vuotta, joten tuskin se "vähän huonompi" hihna ehtii siinä ajassa pilalle mennä.
    Stein Dinseltä olen aina setin halvimpia tainnut tilata.

    Toki miun Tuksuun tulee seuraava hihnanvaihto n. 6 kokonaiskilometrin jälkeen, kun se on ollut tallissa kolme vuotta...

    Kummassa paikassa jakohihna säilyy paremmin säilytyksen aikana.
    Moottorissa vai kaapissa?
  4. #4
    Ducatilla oli hihnanvaihtoväli 2v ja se karkotti osan asiakkaista, koska marmorilla hintaa tulee n 500€. Hihnat satasen ja tunnin työ + marmorilisä. Myöhemmissä vuosimalleissa vaihtoväli pidennettiin viiteen vuoteen. Sama kone ja sama hihna. 5v on normaali hammashihnan vaihtoväli erilaisissa ajoneuvoissa sekä muissa koneissa ja laitteissa, joissa katkeaminen rikkoo jotakin. Jos ei riko, silloin vaihdetaan kun hajoaa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #5
    Sitä kans meinasin et jos parin vuoden välein vaihtaa, niin varmaan ne Flennorit sen kans kestää.
    Vaihtohan ei tosiaan ole iso homma.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  6. #6
    ExactFitille suositus. Olivat ainakin viimeksi halvemmat kuin OEM:t ja uudet lukkomutterit mukana.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  7. #7
    Lainaa AVe kirjoitti Katso viesti
    Sitä kans meinasin et jos parin vuoden välein vaihtaa, niin varmaan ne Flennorit sen kans kestää.
    Vaihtohan ei tosiaan ole iso homma.
    Tai sitten laitat Gatesit ja ajat 5 vuotta? Halvemmaksi se silti tulee.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #8
    Mulla on hyperissä (2-venttiilinen ilmajäähy) Flennorit. 3 vuotta jo ollu paikallaan. Saman merkin ohjainrullat ja kiristimetkin.
    2021 Beta RR 250 racing
  9. #9
    Onhan se päivänselvää, että joku 150-200 euroa Ducati 999:n OEM hihnoista on ryöstöä. Varmaan joku 10 euron osa todellisuudessa. Ajan myötä sentään tullut tarjontaa ja essonbaari -tason uskomukset OEM osien kaikkivoipaisuudesta ovat ainakin vähän vaimentuneet.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  10. #10
    Taitaa lähtee tuosta remmit tulemaan. https://www.ebay.com/itm/Set-of-2-Da...-127634-2357-0
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  11. #11
    Viime vuonna sai Carpimotolta ainakin Daycon hihnat tosi edullisesti 900 2v koneeseen. Tais olla alle 30€ pari.
    Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
  12. #12
    Pari vuotta sitten ostin ducatiin hihnat ihan Suomesta kohtuulliseen hintaan.

    https://www.nimark.fi/buy/dayco_941073_249/
    Moto Guzzi California 1400
  13. #13
    Joihinkin malleihin käy jonkin auton jakohihna, jolloin ne eivät maksa juuri mitään. Renault Clion remmi käy ainakin joihinkin. Toisissa taasen on spesiaalihihna ja ne ovat kalliimpia.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  14. #14
    On ollut sekä 2V että 4V koneissa eri merkkisiä, eikä niissä mitään merkittäviä eroja ole ollut. Flennorin hihnoja pääsääntöisesti, mutta nyt taisi olla Daycon valmistamat ja Gatesiakin tainnut olla. Joskus ollut jopa millin kapeampia kun orkkikset eikä ole menoa haitannut. Flennorin hihnoilla tosiaan taitaa autopuolelle olla 120tkm vaihtoväliä ja liekkö ilman vuosirajaakin. Tarvikkeina saa sen verran halvalla ja vaihto aika helppoa, ettei ole viitsinyt säästää.
  15. #15
    Tilasin sitten tuolta Hollannista ducati parts onlinelta alkuperäiset hihnat 110€ hintaan. Flennorit olisivat olleet postikuluineen satasen pintaan eri paikoissa, niin satsasin sitten kympin enemmän ja aidot Gatesit. Tuolla oli ilmainen toimitus yli 75€ tilauksiin ja hihnat muutenkin kaikkein halvimmat.

    Neljä vuotta tulee keväällä näille hihnoille.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  16. #16
    Miulle tuli ne Daycot Latviasta 55€:lla.
    Mihin väliin se kuusiokoloavain pitää laittaa että saa oikealle kireydelle ne hihnat?
    Ja oliko 5mm avain?
    Pitänee huomenna alkaa purkaa osia pois tieltä kun saa pyörän varaston suojiin.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  17. #17
    Ducati on päivittänyt huolto-ohjelmaansa myös vanhempiin malleihin. Streetfighterin hihnojen vaihtoväli oli alunperin 2v. Nyt Ducatin sivuilla vaihtoväli on 5v. Eli ois noilla hihnoilla vielä vuoden ajellut...

    https://www.ducati.com/ww/en/service...nt-maintenance
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa AVe kirjoitti Katso viesti
    Miulle tuli ne Daycot Latviasta 55€:lla.
    Mihin väliin se kuusiokoloavain pitää laittaa että saa oikealle kireydelle ne hihnat?
    Ja oliko 5mm avain?
    Pitänee huomenna alkaa purkaa osia pois tieltä kun saa pyörän varaston suojiin.
    Tuosta pätkästä löytyy hyvät ohjeet joiden perusteella olen itse tehnyt aiemmin, 5mm & 6mm avaimia käyttäen:
    https://www.youtube.com/watch?v=9vzPZ84ZRjU

    Jossain ohjeissa muistaakseni on kyllä mainittu että taaemman sylinterin hihna saa olla aavistuksen löysemmällä (koska kuumempi käyntilämpötila, nokkapyörän suurempi lämpölaajeneminen?), eli sen kohdalla 6mm saisi vielä valahtaa läpi pientä voimaa käyttäen.
    Viimeksi muokannut: Hirsa; 14.09.2021 klo 17:50.
  19. #19
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta pätkästä löytyy hyvät ohjeet joiden perusteella olen itse tehnyt aiemmin, 5mm & 6mm avaimia käyttäen:
    https://www.youtube.com/watch?v=9vzPZ84ZRjU

    Jossain ohjeissa muistaakseni on kyllä mainittu että taaemman sylinterin hihna saa olla aavistuksen kireämmällä (koska kuumempi käyntilämpötila), eli sen kohdalla 6mm saisi vielä valahtaa läpi pientä voimaa käyttäen.
    Vai löysemmällä...
  20. #20
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vai löysemmällä...
    pahoittelut aivopierusta, nimenomaan näin
  21. #21
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta pätkästä löytyy hyvät ohjeet joiden perusteella olen itse tehnyt aiemmin, 5mm & 6mm avaimia käyttäen:
    https://www.youtube.com/watch?v=9vzPZ84ZRjU

    Jossain ohjeissa muistaakseni on kyllä mainittu että taaemman sylinterin hihna saa olla aavistuksen löysemmällä (koska kuumempi käyntilämpötila, nokkapyörän suurempi lämpölaajeneminen?), eli sen kohdalla 6mm saisi vielä valahtaa läpi pientä voimaa käyttäen.
    Kiitos! Ja sama toimii siis myös 4V koneessa?
    Eilen latailin korjaamomanuskat niin näkee momentit pultteihin myös.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  22. #22
    4V koneelle lienee kyllä omat kikkansa, ei ole itse niiden kanssa tullut pelattua. Mutta vastaavia videoita löytyy kyllä YouTubesta niillekin.
  23. #23
    Nykyaikana tuo hihnan kireys säädetään akustisesti tiettyyn taajuuteen hihnaa rämpyttämällä, kuten kitaran viritys. Siihen on ihan sitä varten tehtyjä käteviä kännykkäsovelluksia, kuten Gates Carbon Drive ja Contitech Tension2Go. Menetelmä toimii hyvin ja on helppo.

    Itse olen havainnut tuon Tension2Go olevan ehkä kätevämpi.

    Edit. Nyt löytyi myös Easy Tension niminen appi, joka vaikuttaa hyvältä.
    Viimeksi muokannut: B12; 15.09.2021 klo 14:48.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #24
    Pitää Appstoresta ettiä nuo kanssa avuksi. 👍
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  25.  
  26. #25
    Eikä tuo oikeasti mitään ineneksen tarkkaa puuhaa ole. Ducatin omassa manuskassa st2:lle sanotaan, jotta kun säätää ducatin omalla hienolla laitteella ja moottori on koneessa paikallaan, niin ei mahdu sillä vehkeellä säätämään pystysylinterin hihnaa. Sen tiukkus tarkistetaan sitten vertaamalla sitä vaakasylkän hihnaan.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.