Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ostin Suzuki SV 1000:n. Pyörä on tuotu aikanaan Belgiasta ja sen teholukema on Trafin mukaan 78 kW eli 106 hv.
    Näitä pyöriä on tuotu keskieuroopasta varmaan muitakin. Onko kellään tietoa, miten tämä kuristus on toteutettu ja pystyykö pyörän palauttamaan 120 hevosvoimaiseksi niinkuin Suomessa myytävät pyörät olivat. Jos on mahdollista niin mitä sille moottorille täytyy tehdä. Itse en hommaan pysty, mutta mikä liike ja mihin hintaan tekisi? Toki on mahdollista, että kyseinen homma on tehty (kenties jo Belgiassa), mutta siitä ei ole tietoa. Itse en ole vielä pyörällä paljonkaan ajanut eli en kyllä pysty päättelemään, onko hevosvoimia 106 vai 120.
    SV 1000
  2. #2
    Pyörän ikä vaikutanee myös siihen miten on kuristeltu/mitä pitä pitää/voi tehdä
    parhamillan on 1 johto ECU:la maihin/maista pois
    (vaihatta ali teho kartan ECU:sa valmina olevaan täys teho karttaan tai toisin päin)

    kysy tuolta samin autopajamitä on tehtävissä
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #3
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    Ostin Suzuki SV 1000:n. Pyörä on tuotu aikanaan Belgiasta ja sen teholukema on Trafin mukaan 78 kW eli 106 hv.
    Näitä pyöriä on tuotu keskieuroopasta varmaan muitakin. Onko kellään tietoa, miten tämä kuristus on toteutettu ja pystyykö pyörän palauttamaan 120 hevosvoimaiseksi niinkuin Suomessa myytävät pyörät olivat. Jos on mahdollista niin mitä sille moottorille täytyy tehdä. Itse en hommaan pysty, mutta mikä liike ja mihin hintaan tekisi? Toki on mahdollista, että kyseinen homma on tehty (kenties jo Belgiassa), mutta siitä ei ole tietoa. Itse en ole vielä pyörällä paljonkaan ajanut eli en kyllä pysty päättelemään, onko hevosvoimia 106 vai 120.
    Itsellä vuoden '04 missä ihmettelin tuota samaa. ECUn karva 25 siinä olevinaan tuo rajoitetun kartan määräävä.
    Itse sen nipsaisin irti ja dynossa sen jälkeen takarenkaalta 101 heppaa. Kai se tekee jotain 110 - 115 välillä moottorilta eli yli sen 106 ainakin menee.
    Vaikuttiko mihinkään? En tiiä, en penkittänyt ennen johdon irroitusta.
    Persdyno sanoo ehkä se kipittää vähän ripeämmin täydellä kaasulla korkeilla kierroksilla. Normiajelussa muiden ihmisten seassa ei eroa, ei vaikuta ala- eikä keskialueen tehoon.

    Uudemmissa \ vanhemmissa saattaa olla erilaiset liittimet ja eri johdin mikä pitää napsaista, vastuuta en ota mistään jos leikkelette johtojanne.

    https://www.sv-portal.com/threads/dy...ehaviour.2420/

    SV-portalissa useampikin ketju aiheesta, sen verran vanhoja ketjuja myös että sieltä löytyvät linkit sun muut tuskin toimii enää.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  4. #4
    Aiheen innoittamana vilkaisin oman pyörän englannissa mitattua käppyrää, ja kas, siinäkin ennen Devilien ja PC III:n asentamista teho 106 hp.
    Ja muutoksen jälkeen 111 hp.

    Mutta onko takarenkaalta, ja onko EU hevosia vaiko brittien hp (noissa pienin ero)...

    https://www.carwow.co.uk/guides/glos...orsepower#gref

    Jos pyöriltä, koneteho vois ollakin lähellä tehtaan nimellistä ~120 hv.

    Ajossa en ole kyllä huomannut mitään sellaista että pitäis alkaa pyörää repimään auki sen vuoksi.

    Semmoista huhua olen kuullut, että näissä saattaa olla rajoitus päällä 1. ja 2. vaihteella, mutta tuommoisestakaan ei persdyno ole älynnyt valittaa, ihan tarpeeks liikkuu minun tarpeisiin.
    Viimeksi muokannut: Havis; 25.08.2021 klo 08:43.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  5. #5
    Olen lukenut/kuullut, että jos pyörään laittaa vaihdenäytön niin siinä yhteydessä pienten vaihteiden tehorajoitukset poistuvat. SV:hen kyllä tahtoisin vaihdenäytön. Ei sillä korkeiden kierrosten teholla ole minulle suurta merkitystä. Kaksipyttyisen moottorijarrutus on sitä luokkaa, että riteykseen tai tiukkaan kaarteeseen tullessa ei tarvitsisi miettiä, mikä vaihde on päällä. Hayabusan ja B-Kingin kohdalla vaihteella ei juurikaan ole merkitystä - olen omistanut molemmat. Niissä kyllä vaihdenäytöt on, mutta ei sillä suurta merkitystä ole, kun voimaa on kaikilla kierroksilla ja kaikilla vaihteilla eikä moottorijarrutus ole sitä luokkaa, että saisi takapyörän luistamaan - tosin niissä taisi olla luistokytkimet.
    SV 1000
  6. #6
    Kyllä tuossa Giprossa on se vaihderajoitusten poisto. Mulla oli tuosta näytöstä se aiempi versio (kun oli SV1000 vuosia sitten), se ainakin toimi loistavasti.

    https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...tre-g2-suzuki/

    Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla
    4. BMW F 650 GS (twin)
    (3. Suzuki SV 1000 S)
    (2. Suzuki GSX 750 F)
    ....piiiitkä pyörätön aika...
    (1. Yamaha TZR 125)
  7. #7
    Itsekin tuon Healtech Gipro ATRE:n omaan SV:hen aikoinaan asensin ja olin tyytyväinen. Asensin sen mahdollisimman ylös, jottei tarvinnut paljoa katsetta siirtää. Asennuksessa käytin alumiinisoiroa ja hyvää liimaa. Tuossa pätkässä tuo näkyykin. https://youtu.be/xER8ZjVAs4M
  8. #8
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    ...tosin niissä taisi olla luistokytkimet.
    Lukemani mukaan SV:ssä on luistokytkin vakiona, toisin kuin vastaassa DL:ssä (V-Stromissa).

    Moottorijarru on tehokas, muttei koskaan oo sentään rengasta lukkoon yrittänyt.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  9. #9
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti

    Semmoista huhua olen kuullut, että näissä saattaa olla rajoitus päällä 1. ja 2. vaihteella, mutta tuommoisestakaan ei persdyno ole älynnyt valittaa, ihan tarpeeks liikkuu minun tarpeisiin.
    Niio, ja tuolla Gipron vaihdenäytössä olevalla ATRE:lla sen, kuulema, saa kierrettyä. Itsellä syöttää ECUlle että olis 4 vaihde koko ajan niin ei pitäisi rajoittaa ykkösellä tai kakkosella.

    Vaikuttaako mihinkään? No en tiiä tästäkään taas.
    Vahva ehkä
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  10. #10
    Lainaa Rekkakalevi kirjoitti Katso viesti
    Itsellä vuoden '04 missä ihmettelin tuota samaa. ECUn karva 25 siinä olevinaan tuo rajoitetun kartan määräävä.
    Itse sen nipsaisin irti ja dynossa sen jälkeen takarenkaalta 101 heppaa. Kai se tekee jotain 110 - 115 välillä moottorilta eli yli sen 106 ainakin menee.
    Vaikuttiko mihinkään? En tiiä, en penkittänyt ennen johdon irroitusta.
    Persdyno sanoo ehkä se kipittää vähän ripeämmin täydellä kaasulla korkeilla kierroksilla. Normiajelussa muiden ihmisten seassa ei eroa, ei vaikuta ala- eikä keskialueen tehoon.

    Uudemmissa \ vanhemmissa saattaa olla erilaiset liittimet ja eri johdin mikä pitää napsaista, vastuuta en ota mistään jos leikkelette johtojanne.

    https://www.sv-portal.com/threads/dy...ehaviour.2420/

    SV-portalissa useampikin ketju aiheesta, sen verran vanhoja ketjuja myös että sieltä löytyvät linkit sun muut tuskin toimii enää.

    Tutkin noita vinkkejä ja sieltä löytyi maininta tuosta johdosta nro 25 ja sen katkaisusta. Siellä oli myös maininta, että jos pyörän rungossa olevassa laatassa on merkintä e4 niin silloin pyörä on kuristettu. Minun pyörässä (vm 2005) tuo e4 on.
    Mistä se ECU löytyy ja miten siinä on ne numerot ilmaistu? Vai onko johtoja 25 kpl tai enemmän? Itse en ymmärrä (sähkö)tekniikasta mitään eli olisiko parempi jättää homma ammattimiehelle, vaikka ECUn ja kyseisen johdon löytäisinkin?
    SV 1000
  11. #11
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    Tutkin noita vinkkejä ja sieltä löytyi maininta tuosta johdosta nro 25 ja sen katkaisusta. Siellä oli myös maininta, että jos pyörän rungossa olevassa laatassa on merkintä e4 niin silloin pyörä on kuristettu. Minun pyörässä (vm 2005) tuo e4 on.
    Mistä se ECU löytyy ja miten siinä on ne numerot ilmaistu? Vai onko johtoja 25 kpl tai enemmän? Itse en ymmärrä (sähkö)tekniikasta mitään eli olisiko parempi jättää homma ammattimiehelle, vaikka ECUn ja kyseisen johdon löytäisinkin?
    Akun vierestä penkin alta löytyy ECU. Semmoinen littana musta loota mihin menee yksi iso liitin, muistaakseni kaksi riviä johtoja liittimeen meni. Liittimen muovissa oli jonkinlainen numerointi ja muistaakseni johtimia oli yli 25.

    En nyt varmaksi sano montako johtoa meni. Oma pyörä jo talviunilla toisella paikkakunnalla niin ei pääse nopeasti tarkistamaankaan minkä johdon sieltä teloin poikki.
    Voin toki katsoa jos muistan kun\jos siellä käväisen.

    Vähän hintsusti tilaa mutta jos sen johdon silpomisen hoitaa niin että saa vielä liitettyä tarvittaessa kiinni niin ei kai siinä sen ihmeempää vaaraa ole. Vaikka vetäisi vahingossa vääränkin johdon jos pääsee liittämään takaisin kiinni.
    Rauhassa kaivelee johtosarjaa esiin riittävästi pyörästä ja kaivelee itse johtoja suojan alta riittävän pitkältä matkalta eikä katkaise heti liittimen vierestä vaan jättää reilusti johtoa ennen katkaisukohtaa.

    Tai viedä ammattimiehelle jos on epävarmaa. Ei siinä kauaa pitäisi nokan tuhista kun etsii oikean johdon ja nipsaisee poikki.

    Tai jättää katkomatta.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  12. #12
    Ok.Kiitos neuvoista. Katsonpa huomenna, mitä löydän ja mitä teen - tai jätänkö ammattimiehen tehtäväksi.
    SV 1000
  13. #13
    Älkää menkö katkomaan niitä johtoja, kun ne saa niistä liittimistä irti ihan ehjänä. Vaatii vain hieman sorminäppäryyttä ja esim. elektroniikka- tai hienomekaniikkatyökaluja.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  14.  
  15. #14
    Vein pyörän huoltoliikkeeseen. Katkaiskoon tai iroittakoon. Samalla laitetaan vaihdenäyttö. Löysin kyllä sen ECU:n satulan alta, mutta siihen oli niin vaikea päästä käsiksi akun irroituksen jälkeenkin että katsoin parhaaksi jättää ammattimiehen tehtäväksi.
    SV 1000