Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 37:sta
    Satuin lukemaan Bike ja siin olevassa valojutussa mainittiin, ett prtkss saa olla kaksi huomiovaloa.

Rekoissa nytt vlill olevan koko keula tynn huomiovaloja ja mahtaako ne olla hyvksyttyj, koska rekkaa on vaikeanpi huomata, kuin moottoripyr, vai eivtk rekkakuskitkaan vlit koko snnst, kuten en oikeastaan minkn. Minulla on kolme huomiovaloa mopossa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Satuin lukemaan Bike ja siin olevassa valojutussa mainittiin, ett prtkss saa olla kaksi huomiovaloa.

Rekoissa nytt vlill olevan koko keula tynn huomiovaloja ja mahtaako ne olla hyvksyttyj, koska rekkaa on vaikeanpi huomata, kuin moottoripyr, vai eivtk rekkakuskitkaan vlit koko snnst, kuten en oikeastaan minkn. Minulla on kolme huomiovaloa mopossa.
    Mit mahdat tarkoittaa huomiovaloilla? Jos drl eli pivajovaloja niin niit saa olla kaksi yksi kummallekkin puolelle. 14 vuoden kokemus rekanratissa 99% rekoista on laillinen mr pivajovaloja. (Vanhan kansan nimikkeell huomiovaloja)

Jos taas tarkoitat rivaloja eli parkkivaloja niit kyll sallitaan rekassa enemmn mutta niitkin tiettyyn pisteeseen asti. Niss poliisit ja katsurit hieman antaa menn lpi sormien valoje mrss.

Pitkiss valoissa poistui ledien tultua yleiseksi parittomien valojen mr keulalla.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
    Juurikin tarkoitin drl pivajovaloja.

Melkoisia valopattereita noissa rekan keulissa nkyy. Ei sill, ett se haittaisi.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Juurikin tarkoitin drl pivajovaloja.

Juu,, se mit itse seurannu ni ei niit kyll ylimrsi ole..
    Ehk min olen sitten kuvitellut koko jutun.
    Aamulla jakelukuorma-autossa oli kaksi drl valoa ja katolla kolme "angel-eye" valoa ja raksan eteen pyskidyss rekassa ylhll kolme oranssia huomiovaloa lispitkiss, joten kai ne sitten lasketaan eritavoin.
    Aamulla jakelukuorma-autossa oli kaksi drl valoa ja katolla kolme "angel-eye" valoa ja raksan eteen pyskidyss rekassa ylhll kolme oranssia huomiovaloa lispitkiss, joten kai ne sitten lasketaan eritavoin.
    Valvonta on lhes loppunut ja kuulemma osalla konttoreistakin vhn niin ja nin raskaan liikenteen osalta. Eli mit nkee liikenteess ei tarkoita ett olisi hyvksytty.
    FJR -14
    Mulla oli kuorma-autossa kaapin ylkulmissa eteenpin DRL puikot kulmavaloina monta vuotta eik ne kiinnostanu tuon taivaallista sen enemp katsuria kun tienvarsiratsioita pitvi vallesmannejakaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumnkkri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Valvonta on lhes loppunut ja kuulemma osalla konttoreistakin vhn niin ja nin raskaan liikenteen osalta.
    l nyt juuri vhn aikaa sitten oli syksyn tehovalvontaviikko nimenomaan raskaalle liikenteelle. Seuraavan kerran sitten kevll, jos ei mrrahoja leikata enemp.
    3x HD, 2x Savage
    No 100% varmuudella jos lispitkiss on jotain oranssia ni ne ei ole huomiovaloja. Ihan vaan parkkivalot. (Oranssit ei edes kelpaa huomiovaloiksi)
    [IMG][/IMG]

Kuvassa olevissa volvoissa on toisessa huomiovalot pll niit 1kpl per puoli. Loput on rivaloja/parkkivaloja.
    eli moottoripyrnkin voisi kehyst rivaloilla
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Juu. Nyttv ledinauhaa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Motorg ry, hallituksen jsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jsen
    Moottoripyrien lisvalot on vlill niin luovasti hankittu ja asennettu, ett pimen aikaan saa usein mietti mik ihme tuolta lhestyy. Onko se auto, mopo, mnkkri, moottoripyr, UFO vai joku muu. Nit asennuksia nkee erityisesti noissa adventurepyriss. No eip siin mitn, trkeint ett nkyy ja kuski nkee eteens
    -- Brake later and open the gas earlier --
    kerran yss mkin nin sen UFO mut se olikin rekka miss oli normi valokirkaudesta x 6 valot, ja valoja se helvetin rekka tys .
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Itseasiassa ei, etisyysmrt ei tyty ja vain kuorma-autoissa/rekoissa saa laitaa etuakselin takapuolelle valoja..
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    No 100% varmuudella jos lispitkiss on jotain oranssia ni ne ei ole huomiovaloja. Ihan vaan parkkivalot. (Oranssit ei edes kelpaa huomiovaloiksi)
    [IMG][/IMG]

Kuvassa olevissa volvoissa on toisessa huomiovalot pll niit 1kpl per puoli. Loput on rivaloja/parkkivaloja.
    Joo nyt nytt sellaiselta, mit olen nhnyt. Tuollaisia vasemman puoleisia virityksi olen nhnyt ja oikeanpuoleisen nin tnn.

Nyt tulee mieleen miksi mopossa saisi olla vain kaksi valoa, mutta rekassa tuollainen patteristo eri valovirityksi?
    Mitn haittaahan noista ei minusta ole, eik muuten moottoripyrpoliisitkaan ole minua kolmen valon takia pysyttneet. Ehk ne ajattelee, ett tuo haluaa hengitt?
    Itseasiassa ei, etisyysmrt ei tyty ja vain kuorma-autoissa/rekoissa saa laitaa etuakselin takapuolelle valoja..

Se on hyv, ett virkamiehemme uurastavat tuollaisten mrysten parissa, vaikka kahvi- ja ruokatuntien vliin tuskin j paljoakaan luppoaikaa
    sken nin Sitikan kotilon, jossa oli kuusi DRL:(?) vinoittain molemmin puolin jaettuna ja vaikutti tehdastekoiselta,
    sken nin Sitikan kotilon, jossa oli kuusi DRL:(?) vinoittain molemmin puolin jaettuna ja vaikutti tehdastekoiselta,
    Tss pstn taas sitten siihen saivarteluun, ett jos ne tyyppihyvksyntvaiheessa kikkaillaan sopivasti, niin todennkisesti siin on ollut kaksi DRL-valaisinta, joissa nyt vaan sattuu olemaan kolme erillist valonlhdett. Vhn sama homma kuin ett eihn takavalojakaan saisi olla kuin yksi per puoli, mutta kytnnss osa siit voi olla takaluukun kannessa ja osa auton korin puolella, kunhan kyseess on tyyppihyvksyntvaiheessa siihen liittyvt normit tyttv toteutus.
    Nyt tulee mieleen miksi mopossa saisi olla vain kaksi valoa, mutta rekassa tuollainen patteristo eri valovirityksi?
    Olen jokseenkin 100% varma, ett nuo kuvan autot eivt ole lhellkn laillista, jos aletaan pykli lukea. Joskus yritin ohjeita googlatakin, mutta tuntuivat olevan kovin salaisia, liekhn kukaan muu lytnyt?

Edit. Ja eiks kolme oranssia valoa suht vierekkin keskell keulalla / katolla kertonut, ett kyseess on yhdistelmajoneuvo jolla on krry perss?
    vai ei hiritse rekan katolla olevat lentokoneen laskeutumisvalot mitk nyt / hiksee 10 kilsan phn. Ajappa sit rekkaa vastaan sellasella tiell miss niit men nyppylit mist ne laskeutumisvalot nyt yli eik se kuski n tai vlit siint vastaan tulevasta ajoneuvosta vitun teiden ritarit
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Olen jokseenkin 100% varma, ett nuo kuvan autot eivt ole lhellkn laillista, jos aletaan pykli lukea.
    Joo, mut tytyyhn noillakin joku lerssinjatke olla!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Elkelinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki / Hyrskyl
    MotOrg ry jsen
    Toi snt poistu joo jokunen vuosi sitten.

Nykyn saa mys henkilautoon laittaa lisvalot,mys etuakselin taakse.

Muuttu samalla ku pariton mr lispitki tui sallituks.
    "Puput on kyll suloisia, muttei kovin lykkit"

Ajoin jokunen vuosi sitte mun adventurella vaimo kyydiss syyspimess 8-tiet Oravaisten jlkeen pohjoseen pin. Mulla GSA.n vakio sumuvalot pll, jotka nytti "vaakasuoraan", kukaan henkilauto ei kuitenkaan ollu vilkuttanu valoja.

Kunnes vastaan tuli tollanen valopatteripellerekkamies ja sytytti 25 m ennen kohtaamista kaikki keulan pitktlamput plle! Sen ehdin huomata ett se keula oli ihan tynn lumeneita kunnes meni nk! Mun oli pakko sokeana hiljent vauhtia, pit pyr suorassa ja sain ohjattua meidt pientareelle hieromaan silmi. Koko loppu matkan ajattelin ett aamulla soitan kaikki maailman kuljetusfirmat lpi ja kysyn kuka ajoi tuohon aikaan tossa kohtaa ja kerron mielipiteeni asiasta.

Toi oli vaarallisin tilanne mp.ll mit oli koskaan ollu eik thn menness tullu!
    R1200GSA ext F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
    Oletko ihan varma tuosta laintulkinnasta? (lihavointi mun)

-jp-
    Iloa elmn: BMW R1200GSA Rallye & R1200GSA Triple Black
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Ajoin jokunen vuosi sitte mun adventurella vaimo kyydiss syyspimess 8-tiet Oravaisten jlkeen pohjoseen pin. Mulla GSA.n vakio sumuvalot pll, jotka nytti "vaakasuoraan", kukaan henkilauto ei kuitenkaan ollu vilkuttanu valoja.

Kunnes vastaan tuli tollanen valopatteripellerekkamies ja sytytti 25 m ennen kohtaamista kaikki keulan pitktlamput plle! Sen ehdin huomata ett se keula oli ihan tynn lumeneita kunnes meni nk! Mun oli pakko sokeana hiljent vauhtia, pit pyr suorassa ja sain ohjattua meidt pientareelle hieromaan silmi. Koko loppu matkan ajattelin ett aamulla soitan kaikki maailman kuljetusfirmat lpi ja kysyn kuka ajoi tuohon aikaan tossa kohtaa ja kerron mielipiteeni asiasta.

Toi oli vaarallisin tilanne mp.ll mit oli koskaan ollu eik thn menness tullu!
    S ajat syyspimell sumarit (joiden tehtv nimenomaan on antaa kirkasta hajavaloa) pll ja ihmettelet kun vastaantulijaa vixuttaa??? (lihavointi jlkeen mun)

-jp-
    Iloa elmn: BMW R1200GSA Rallye & R1200GSA Triple Black
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    S ajat syyspimell sumarit (joiden tehtv nimenomaan on antaa kirkasta hajavaloa)
    Hphp. Oikeiden sumuvalojen keila on korkeussuunnassa nimenomaan tarkkaan rajattu ja yls pin menee mahdollisimman vhn hajavaloa. Vaakasuoraan niit ei kyll kuulu st vaan about 1% alenemalla.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
    Lainaa MattiRK kirjoitti Katso viesti
    Hphp. Oikeiden sumuvalojen keila on korkeussuunnassa nimenomaan tarkkaan rajattu ja yls pin menee mahdollisimman vhn hajavaloa. Vaakasuoraan niit ei kyll kuulu st vaan about 1% alenemalla.
    Juuri nin. Sumuvalojen idea on nimenomaan olla nostamatta kuskin eteen sit ylspin vuotavasta hajavalosta tulevaa sein. Samaisesta syyst autoissa sumuvalojen suuntaus tarkastetaan katsastuksessa samaan tapaan kuin ajovalojenkin. Siihen en ota kantaa, ett millaiset tuikut GSAssa on vakiona, ja mihin kyttn ne on tarkoitettu, mutta kaipa ne kuitenkin tieliikennekyttn hyvksytyt ovat.
    Minulla on vhn kaksjakoinen mielipide raskaankaluston liskaukovaloista.
    Ne on tehokkaat ja tekevt pimell ajamisesta vhemmn stressaavaa, mutta vrll kytll joudutaan riskitilanteeseen kohtaamisessa.
    Kohtaamistilanteessa pitisi lyhyille vaihtaa mahdollisimman myhn ennen hikistymist ja katse olisi hyv olla suunnattuna tiensivuun eik suoraan vastaantulijaan.
    Jos siirrytn liskaukovaloilta suoraan lyhyille j kohtaamistilanteessa turhan paljon valaisematonta tieosuutta. Eli kannattasi ensin kytke lispitkt ja lhempn kohtaamista vasta pitkt pois plt.

Suomessa on aivan ihmeellinen kohteliaisuuskulttuuri ja lyhyille valoille siirrytn psntisesti liian aikaisin ja ajoneuvojen vliin j turhan paljon valaisematonta aluetta. Se, ett vaihtaa pitkille muutamaa metri ennen kohtaamista koetaan rimmisen vittuiluna vaikka siin ei tapahdu hikisy.

Henkilautoissa ihmetytt se, ett lyvaloilla varustettuihin autoihin lydn Kiinalaiset ledivalot antamaan listehoa. Eik silloin olisi kannattanut ostaa auto ilman kalliita Multibeam ledej, joissa on muuttuva valokuvio?
    R1200R
  30.  
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Sulla oli vaakasuoraan suunnatut sumuvalot ja rouva pertuhdolla. Eli toisin sanoen, tuossa tilanteessa oli vhn ylviistoon suunnatut sumuvalot, jotka sitten hikisivt vastaantulijoita, joista sitten yksi ptti huomauttaa hikisyst. Molemmat siis hikisitte toisianne vrll valojen kytll, eli eik toi ollut aika lailla tasapeli?

Monesti muuten perustellaan pitkin vittua suunnattuja, tai ihan ite heijastinumpioihin asennettuja xenoneja sill, ett kukaan vastaantulija ei ole vilkutellut, eli ei n hikise. Tosi harva vastaantulija jaksaa vilkutella valoja, varsinkaan katuvalaistuilla alueilla. Eli se, ett henkilautoilijat eivt valoja vilkuttele, ei ole mikn tae siit, etteivtk ne sinun vhn sinne pin suunnatut valot hikisisi.
    1835
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen