Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Ostin käytetyn 1-os. kengurunnahasta tehdyn nahkapuvun, jos vaikka eksyisi radalle. Ja voihan sitä mutkapätkälenkilläkin käyttää. Puku oli kuitenkin ollut jonkin aikaa varastossa ja tosi kuivassa kunnossa. Siksi käsittelin sen valjasrasvalla ja näyttäisi että nahka on hyvin elpynyt. Levitin siis hiukan reilummin valjasrasvaa puvulle koska oli niin kuiva, annoin olla jonkin aikaa ja pyyhin mikrokuituliinalla ylimääräiset rasvat pois.

    Kysymys kuuluu että pitääkö käsittelyn jälkeen odottaa joku tietty aika että rasva imeytyy? Milloin voi ottaa käyttöön? Vai voiko lähteä vaikka heti testaamaan?

    Ja jos löytyy jotain muita vinkkejä miten saa nahan pysymään hyvänä niin saa kertoa
  2. #2
    Puku paranee istuvuudeltaan mitä enemmän sitä päälläsi pidät. Uusi "rasvaus" jos tuntuu kuivalta, vaikka vain osittain.

    Jos satut kastelemaan/kuraamaan puvun pahemmi n vesisateella, huolellinen kuivaus ja tarvittaessa pesu + evyt rasvaus.

    Itse olen pessyt ihan vesipesuna laimealla pesuaineella ja pehmeällä juuriharjalla, kauden jälkeen. Talveksi kannattaa laittaa tuulettuvaan, lämpimään tilaan ei kuivu pakkasessa koppuraksi. Vetoketjuihin voi laittaa vielä esim. silikonia tms. Ennenvanhaan laitettiin parafiinia.

    Säännöllinen huolto pidentää käyttöikää ja hetkeksi ödöörikin paranee.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  3. #3
    Kissasaippua on erinomainen tuote nahkapuvun pesemiseen ja hoitamiseen. Tunnetaan myös nimellä Marseillesaippua. Tätä olen itse käyttänyt nahkapukuihin, nahkavaatteisiin sekä auton penkkeihin ja kaikenlaiseen muuhun missä on hoitoa vaativaa nahkaa. Saippua sisältää runsaasti oliiviöljyä ja myös talia jotka hoitaa nahkaa ja jättää siihen kivan pinnan.

    Tuotemerkeistä esim. Le Chat:
    https://www.puuilo.fi/le-chat-saippu...marseille-400g
    -- Brake later and open the gas earlier --
  4. #4
    Kostealla rätillä, esim. mikrokuituliina, oon välillä pyyhkinyt enimmät hyönteiset ja muut liat. Vaihtelevasti käyttäny jotain Bilteman tai muuta nahkarasvaa, valjasrasvaa tai nahkaöljyä. En oo huomannu eroja halvempien ja kalliimpien aineiden välillä paitsi hinta ja tuoksu.

    Puvulla ikää yli 15 vuotta ja kilsoja 100 000+, koska on myös tikstekspukua.

    Vetskareita on vaihdettu useita. Hyvin pelittää. Orastavaan tiukkuuteen keskikehon kohalta puvun huolto ei tunnu jostain syystä vaikuttavan
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  5. #5
    Käytettynä kaksi nahkapukua ostin ja molemmat käsittelin valjasöljyllä, Puuilossa litra maksaa n.12 euroa. Toisesta tuli kerralla hyvä ja kun puku oli ennestäänkin hyvin hoidettu niin on nyt kuin uusi. Toinen puku on pikkuisen kuivunut mutta muuten siistissä kunnossa ja ajattelin uusia käsittelyn pariin kertaan tai sitten joku rasvaisempi tavara pintaan.
    Born to be middle aged.
  6. #6
    Onko puku heti ajokunnossa vai pitäisikö odottaa rasvauksen jäkeen jonkin aikaa?

    Muuten onkin tullut jo hyviä vinkkejä.
  7. #7
    Varsinkin öljy imeytyy minuuteisssa. Eiköhän rasvakin. Kovaa ajoa vaan ja uutta rasvaa tai öljyä pintaan, jos tuntuu kopuralta.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  8. #8
    Pyyhkäisin tuon aiemmin kerran kevyesti valjasöljyllä sipaistun kuivuneemman Alpinestarsin puvun nyt äsken tällä tavaralla:

    https://www.puuilo.fi/w-valjasrasva-800ml

    Heti alkoi nahka pehmitä, ja varmaan täytyy pyyhkäistä ylimääräiset pois pinnasta kun ehkä vähän reilu käsittely tuli. Lupaavalta näyttää onnistuminen. Ja rasva on halpaa ja siitä purkista sitä riittää ties kuinka monen puvun käsittelyyn.
    Born to be middle aged.
  9. #9
    Puuilon heppaosastolta kelpo tavaraa on myös tämä nahkabalsami https://www.puuilo.fi/carr-day-marti...abalsami-500ml
  10. #10
    Tuo Puuilon nähkaöljy haisee hiukan pahalle. Muuten hyvää tavaraa. Biltemassa oli aiemmin saatavilla semmonen aika tuoksuton versio, mutta se on jäänyt pois valikoimasta. Nahkabalsamia siellä vieläkin on. Puuilon nahkaöljyllä mennään täälläkin.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  11.  
  12. #11
    Aikaisemmin olen hoitanut nahkatakkia ja -housuja satulasaippualla. Puhdistaa ja suojaa hyvin. Yleensä olen vielä vetänyt lopuksi tekstiilisuihkeen pintaan (kun siis nahka on kuivunut).

    Satulasaippua on hyvä tuote, mutta jättää pinnan hieman kiiltäväksi. Nykyinen nahkarotsi on musta ja mattasävyinen, enkä haluisi kiilottaa sitä.

    Onko jollain kokemusta nahanhoitotuotteista, joka ei tee pinnasta kiiltävää?