Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    TomTom Rider 410 ollut käytössä jo useamman vuoden ja puutteineenkin ihan toimiva kampe. Tulin nyt hankkineeksi Tompan oman varkaudenestoratkaisun:

    https://www.tomtom.com/fi_FI/drive/a...solution-2016/

    Vaikuttaa ihan käypäiseltä systeemiltä, niin ei tarvi joka kahvipaussilla irroittaa telineestä. Eihän tuo tietysti päättäväistä varasta pidättele, mutta ei sitä helposti hetken mielijohteesta viedä.

    Mutta mutta...tuo anti theft -systeemi lukitsee kyllä navin telineeseen ja telineen kiinnityskuulaan. Mutta itse tankokiinnike on edelleen suojaton, pari ruuvia muovikupujen alla. Eli koko kokonaisuuden saa lenkkiavaimella irti varsin helposti

    Miten olette ratkaissseet tämän ongelman? Turvaruuveilla, millaisilla? Mitäs muita vaihtoehtoja olisi?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  2. #2
    Jos on joku vipuvarsi mukana, niin tuo lukko pidättää varasta sekunnin taikka kaksi, koska kuulan ympärille tuleva varsi antaa varmasti periksi. Ei siinä paljon turvaruuvit auta.

    Nuo lukitusratkaisut ovat niin heppoisia kaikki, että itse otan navin aina mukaan kun poistun pyörän vierestä.
    2x HD, 2x Savage
  3. #3
    Puhelin on jo pitkään toimittanut navigaattorin virkaa ja sen olen ottanut joskus mukaan tai heittänyt näkösuojaksi kypärähupun, kun puhelin on jäänyt lataukseen.
    En ole kauheasti viitsinyt stressata - tosin en myöskään juuri liiku paikoilla, missä piripäitten tiheys on suuri.
  4. #4
    Vastatakseni aloittajan alkuperäiseen kysymykseen ns. turvaruuvvit on ihan ok vaihtoehto, mutta ei tosiaan pysäytä varasta joka on oikeasti varautunut sen ottamaan. TomTom:in käyttämä barrel lock on oikealla työkalulla ikävän nopea avata.
    Pelkästään normaali lukitus estää perus varasta, joka etsii helppoa kohdetta ja jotain jonka saa nopeasti matkaan ilman työkaluja.

    Mutta jos haluaa lähteä setuppia parantamaan, niin täällä näyttäisi olevan ihan hyvä keskustelu aiheesta: https://discussions.tomtom.com/en/di...e-tomtom-rider
    Hullu saatan olla, mutta tyhmäks älä hauku!
  5. #5
    Jep, tiedostan kyllä, että tuo Tompan lukitusratkaisu varmasti antaa periksi jos joku sen oikeasti haluaa viedä. Ja niin saa koko moponkin äkkiä heitettyä pakun kyytiin jos on tekemisen meininki
    https://www.youtube.com/watch?v=5oSxI3QNDBQ
    Tarkoitus on vain laiskana antaa itselle hetken mielenrauhaa, ettei esim. kahvipaussin tai huoltiskäynnin aikana joku ohikävelevä sitä ihan hetken mielijohteesta nappaisi mukaan.
    Täytyy noita turvaruuveja varmaan harkita, mitään kovin kallista tai vaivalloista ratkaisua ei jaksa miettiä kun koko navin arvokaan ei paria sataa enempää ole.
    Olen myös entistä luuria käyttänyt navina, Quadlockin kanssa mutta nykyiseen en ole vielä ehtinyt hommata koteloa. Puhelinta en kyllä jättäis tankoon kiinni jos näköyhteys pyörään katkeaa.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  6.  
  7. #6
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Jos on joku vipuvarsi mukana, niin tuo lukko pidättää varasta sekunnin taikka kaksi, koska kuulan ympärille tuleva varsi antaa varmasti periksi. Ei siinä paljon turvaruuvit auta.

    Nuo lukitusratkaisut ovat niin heppoisia kaikki, että itse otan navin aina mukaan kun poistun pyörän vierestä.
    Lowrange myy viidelläkympillä lukitusruuvia jolla voi lukita hemmetin kalliin luotaimen kiinni parin millin muoviin Tuo oman Riderini teline on sen verran kätevä, että navi sujahtaa ajotakin taskuun hetkessä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...