Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 196:sta
  1. #121


    Ducatin jakkara saapui perjantaina joten sitähän oli pakko hiukan mallailla viikonloppuna. Ei se ihan niin helposti istu kuin etukatteet, todennäköisesti rakentanen kokonaan uuden apurungon se nyt ei ole homma eikä mikään kunhan ehdin opettelemaan miten tota tiggikonetta käytetään. Sillehän ei voi mitään että Mitossa on deltabox runko SS:n V-Trellis:in sijaan mutta päässä muhii jonkinmoinen idea rakentaa sitä jossain määrin mukaileva apurunko.



    Kytkimeen tuli vaihdettua pussin mukaan 15% alkuperäistä jäykemmät EBC Racing kytkinjouset ja kopan väliin tehtyä itse tiiviste koska miksi maksaa 30eur sarjasta jos voi tuhlata saman rahan tiivistepahviin ja käyttää vapaa-aikaa leikelläkseen ne itse No pahvi löytyi jo omasta takaa Benellin peruja ja näprääminen on kivaa joten tein sitten kytkinkopan keskustan jämästä tivarin myös magneeton puolelle odottelemaan edm ulosvetäjän saapumista.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #122
    En tiedä mikä tässä projektissa kiehtoo mua..
    Onko se erilaisuus, vai mikä

    Mutta joka tapauksessa on tällä hetkellä meikälle mielenkiintosin projektitopikki
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  3. #123
    Heh mukavahan se on kuulla jos kelpaa Mä oon ottanu näihin projekteihin semmosen asenteen ettei näitä kantti ottaa liian vakavasti, turha kurtistelu vie hommasta hauskuuden.

    Äsken tuli poistettua paikallisesta rautakaupasta kahdeksan metriä terästä eri muodoissa joten pyhinä toivottavasti alkaa apurunkoa syntymään. Mitään dimestäkkiä on sit turha odottaa mä olen aiemmin TIG hitsannut kerran kokeilumielessä ja jälki oli sen mukaista Tarvii varmaan yrittää räkiä jotain jämäpaloja ensin yhteen että sais vähän tatsia hommaan, olisi sangen ikävää jos pulttiajo päättyisi ojaan siksi että takahäkin hitsaukset pettää...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #124
    Tiggi vaatii kyllä treeniä aina paljon, jos meinaa instagram-laatua saada. Katso youtubesta "weldingtipsandtricks", "fabrication series" ja "hagojibi welding" kanavia. Ne ovat parhaat. Sitten treeniä ja treeniä. Tig on oikeaa hitsausta ja vaatii käsikoordinaatiota potenssiin kaksi miggiin ja puikkoon verrattuna. Joku sanoi, että miggi on vähän kuin hitsauksen kuumaliimapistooli
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #125
    Joo tota fabrication seriesiä olenkin katsonut ja toi ensimmäinenkin kuullostaa tutulta. Noista videoista saa peruskäsityksen siitä miten homma menee mutta käytännön toteutusta ei vaan opi millään muulla kun tekemällä vitusti sutta Auttais toki jos joku kattois vieressä ja osais sanoa mitä tekee väärin mut aika hankala tässä elämäntilanteessa mihkään kurssille itteään saada joten ei auta kun yrityksen ja erehdyksen kautta niinkun miggikin aikanaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  6. #126
    Kaikkein tärkeintä on pitää valokaari lyhyenä, eli "tight arc" kuten ameriikan velhot sanovat. Se on vaikeaa ja alussa dippailee elektrodia sulaan monta kertaa. Liian pitkällä valokaarella ei tule mitään ja vain sulattelee raudat pilalle. Sovitteet helpompi olla hyvät ja tigillä on hankalaa täyttää rakoja. Vaikeuskerroin vain kasvaa turhaan.

    Alumiini sitten oma lukunsa, mutta ei oikeastaan sen vaikeampaa, erilaista vain. Meillä on töissä hitsausinsinööri, hitsausneuvojia jne, jolloin apua kyllä löytyy hyvin tarvittaessa.

    Treeni on kaikkein tärkeintä, että koordinaatio kehittyy. Katsoo vaikka jonkin videon ja kokeilee käytännössä. Menee alussa vituix kuitenkin. Katsoo uudelleen ja miettii mitä teki väärin ja yrittää uudelleen. Jollakin fabrication series videolla sanoi hyvin, että alussa turha analysoida sen enempää, koska koordinaatio ja kaikki hukassa, eikä mikään mene oikein. Kun pääsee vähän jyvälle, voi alkaa testailemaan eri arvoja ja tekniikoita.
    Viimeksi muokannut: B12; 14.04.2022 klo 20:40.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #127
    Ei se auta kun reenata, siel on nyt tallilla odottelemassa puolen tusinaa putkenpätkää harjoituksia varten leikattuna. Asiaa ei myöskään auta että sillon kun mä jonain heikkona hetkenä hankin ton koneen oli tarvikkeiden saanti todella kiven alla, pitkän argonpullon sain vasta nyt kun sillon sitä ei ollu missään, samoin ainoa lanka mitä kotoa löytyy on 316lsi-tä ja volframikärjet ovat mallia harmaa eli vissiin mustan putken liittämiseen ei ne ihan optimaaliset vaihtoehdot mutta tarkoitus olikin alunperin hoitaa tigillä rosteristen pakarin osien hitsaus ja migillä muut mutta sitten elämä tapahtui ja miggi täytyi myydä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #128
    Harmaalla elektrodilla (cerium 2%) hitsaa kyllä kaikki teräkset ja alumiininkin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #129


    En tiiä minusta tää on jossain määrin jopa helpompaa kuin MIGaus... Ammattilainen voi varmaan pelata "etsi viisi virhettä" peliä mutta ottaen huomioon kyseessä olevan ensimmäinen vakavissaan tehty kokeilu niin kyllä minä tuon kehtaan tehneeni tunnustaa, olkoonkin että kädenjälki nyt on hieman epätasalaatuista.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  10. #130

    Hiukka alustavaa suunnitelmaa apurungosta, lopputulos muuttunee tuosta hieman kunhan näen pari juttua in rial laif.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #131


    Tuosthan sitä lähtee syntymään...



    Heh juuei...



    Noniin nyt alkaa näyttää joltain, eli huomenna yläputket tankin takaa poikki ja perää nelisen senttiä ylös, sit voi alkaa suunnitella alaputkia ja tukia.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #132


    Tuohon loppu aika ja hönkä tänään, en tiiä millon ehtii jatkamaan kun huominen päivä mennee siivotessa koko taloa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #133
    Mukavaa kertomusta ja mielenkiintonen projekti.
    Kerranki jotai todella erilaista
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  14. #134


    Täytyi värvätä oikein rapakon takaa isosta maailmasta kaveri heiluttamaan hieman digitussia kun en siihen itse oikeen kykene mutta halusin nähdä toimiiko päässä muhiva maalausidea alkuunkaan ja eihän se toiminut. Ideana siis oli kevyehkö lipan tipautus MV Agustan F-sarjaa kohtaan mutta omalla twistillä ja halusin nähdä miten tuo taittuu ässässän katteiden muotoon.

    Kolme iltaa tuota hierottiin ja kokeiltiin varmaan kakskymmentä eri variaatiota mutta tämä alkaa nyt olla kohtuu hiton lähellä sitä visiota joka mulla silmämunien takana muhii mutkun en saa sitä itse sieltä "paperille"




    Pikku twiikkauksia tuohon vielä tehtäneen mm. numerolaatan koon ja sijainnin sekä ton fontin suhteen, samoin voi olla että etumaskin keskusta muuttuu vielä hopeiseksi mutta täytyy myöntää että tuo iridium- sinisen ja candy apple punaisen yhdistelmä saa minun moottorin hyrräämään noinkin...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15. #135
    Oberdan Bezzi on kova poika piirtelemään moottoripyöriä.
    Sieltä mie hain ulkonäkövihjeitä omaan projektiin
    https://www.google.com/search?q=Ober...&bih=937&dpr=1
  16. #136
    Tuosta kaksipyöräisestä Multiplasta saattaa kehkeytyä ihan menevän näköinen peli sopivalla värityksellä.

    Itse laittaisin kirkkaan visiirin, koska vähän retroa muotoilu ja maalausteema.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #137
    Mulla on tuola se puolinaku etukate jossa on vähän korkeemmalla patilla kirkas pleksi, en muista käykö se tuohon toiseen mutta saanee sen siihen jollain niparipatentilla sen verran että näkee miltä näyttää. Itse pidän tuosta iridiumista, se antaa mukavaa kontrastia useammammallakin tavalla.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #138
    En tiedä miten kävisi runkoon tai mistä löytyisi, mutta Hyosungin koneella saisi aidot V2 äänet.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #139
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    En tiedä miten kävisi runkoon tai mistä löytyisi, mutta Hyosungin koneella saisi aidot V2 äänet.
    Tai 125 Viragon pata.
    Se on kyllä ilmajäähy ja miten putket turbolle, ellei sitten vaan toiselta sylinteriltä ainoastaan turbolle.
  20. #140
    Eikös piikkisessä Varaderossakin ole V2:n? Kuvittelen vesikoneeksi mutten tiedä.
  21. #141
    Tuota varaderoa en muistanutkaan ja luulin, että virago 250 on pienin. Kyllä noihin Ducatin kattesiin v2 olisi nappivalinta. Turbokin tykkää useammasta sylinteristä.

    Jos Masa olisi Allen Millyard, niin äkkiäkös sitä lisää yhden pytyn koneeseen kuin koneeseen.
    Viimeksi muokannut: B12; 24.04.2022 klo 12:39.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #142
    Eipä oo tullu sopivaa vastaan... Yks piikkinen virren kone oli kerran nettivaraosassa mut se meni nenän edestä toiselle.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #143
    Muuten tuosta ykspyttyisyydestä turbon kanssa, olin joskus lukevinani jonkun ohimenevan maininnan että yksmukiseen olis hyvä tehdä ennen turboa jonkinlainen pieni paisuntakammio tasoittamaan pakopulssia. Kenelläkään mietteitä tästä?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #144
    Itse itselleni vastaten, ei pakopuolelle vaan imupuolelle takaamaan tasainen paine sinne, kooltaan 2-5xCC, akkumulaattori voi olla fyysisesti pienempi jos siinä on jäähdytysripoja tai lämmönsiirrin.

    Minun korvaan tuo kuullostaa siltä että iskee sinne vaan vähän ylisuuren välijäähdyttimen ja se on sillä pihvi...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #145
    Piikkisessä toki se että 4x iskutilavuus tulee esim kaljatölkistä Eli ahtoputkisto itsessään toiminee aika helposti painekotelona.
  26. #146
    Mites polttoaineensyöttö? Noitahan saa Kiinasta Megasquirtiin perustuvia täydellisiä ruiskupaketteja aika edullisestikin?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #147
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Mites polttoaineensyöttö? Noitahan saa Kiinasta Megasquirtiin perustuvia täydellisiä ruiskupaketteja aika edullisestikin?
    Joku tämmöinen olisi suunnitteilla. Myöhemmät piikkicebarit olis kyllä ruiskuja jo ihan tehtaalta joten orkkissysteemin metsästyskin olis yksi vaihtoehto.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #148
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Piikkisessä toki se että 4x iskutilavuus tulee esim kaljatölkistä Eli ahtoputkisto itsessään toiminee aika helposti painekotelona.
    Nojuu totta tämäkin liian iso kotelo aiheuttaa vaan hillittömän lagin
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #149
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Itse itselleni vastaten, ei pakopuolelle vaan imupuolelle takaamaan tasainen paine sinne, kooltaan 2-5xCC, akkumulaattori voi olla fyysisesti pienempi jos siinä on jäähdytysripoja tai lämmönsiirrin.

    Minun korvaan tuo kuullostaa siltä että iskee sinne vaan vähän ylisuuren välijäähdyttimen ja se on sillä pihvi...
    Joo, imupuolella turbon ja koneen välissä olisi hyvä olla riittävästi tilavuutta. Noin pääpiirteissään tarvittava tilavuus menee suhteessa yksittäisen sylinterin tilavuuteen, minkä takia sitten koneen kokoon nähden tarvitaan sitä enemmän tilavuutta mitä vähemmän sylintereitä on. Ilman jäähtymisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä vaan tarkoituksena on tasata painevaihteluita imutahtien välillä.

    Välijäähyn ja ahtoputkiston tilavuus auttaa tuohon myös, kunhan vaan reitti imukanavaan on tarpeeksi väljä ja esteetön. Joka tapauksessa jonkinlainen selvästi imukanavan halkaisijaa isompi kammio ennen kaasuläppää voisi olla hyvä idea, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ylimääräisestä tilavuudesta ei ihan heti ole haittaa turboviiveen kannalta. Tuosta saa hyvin käsitystä kun laskeskelee millaisen ilmamäärän kone vetää lävitseen sekunnissa toimintakierroksilla.
    Arttu
  30.  
  31. #150
    Juu tarvii tuota ihmetellä sit kun saa nyt edes ensin koneen runkoon ja sitten hankittua turbon ja päätettyä mihin se tulee. Tällä hetkellä proggis käytännössä seisoo odotellessa sitä vauhtipyörän vetäjää että pääsee tarkastamaan nokkaketjun ohjurien kunnon ennenkun lyö kopat kiinni.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen