Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko joku kokeillut/vertaillut molempia eli onko GT-Airin kakkosversiossa oikeasti jotain parannuksia ensimmäiseen verrattuna ?

    Itsellä siis kolme vuotta vanha ykkösversio ja se kaipaisi uutta visiiriä, pinlockia ja kypäräpuhelinta. Lähinnä mietin ostaako tuohon nykyiseen nuo tarvikkeet (300€) vai tilaako suoraan uuden potan ja siihen Shoein "oman" bluetooth systeemin (700€). Näköjään tuohon ykkösversioonkin saa Sena 10U:lla integroitua bluetoothin/musiikit joka maksaa noin 200€. Nykyinen on bt XL-moton halppis jossa on surkea akkukesto (ehkä 5-6h)
  2. #2
    Minäkin painiskelin saman dilemman kanssa keväällä. Tosin kypärpuhelin oli jo hankittuna. Päädyin ostamaan vanhaan Gt-Airiin uuden visiirin + pinlockin Motorgin jäsenalennuksella Eurobikeristä. Kustansi jotain 40€. Ja sittenhän siinä kävi niin, että toisella käyttökerralla kuula putosi vahingossa maahan ja upouusi visiiri oli taas naarmuinen
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #3
    Minulla ei valitettavasti ole kokemuksia vanhasta versiosta, joten "moot point", mutta ostin juuri tuon kakkosen ja olen kyllä tyytyväinen ostokseen. Paljon hiljaisempi kuin vanha kypäräni ja paremman tuntuinen päässä.
  4. #4
    Ainakin 2 versiossa on parempi visiirin mekanismi, koska visiirin saa vähemmän raolleen ala-asennossa.
    Itse ostin 1 versioon 2:n mekanismin, niin ei tarvinnut kypärää vielä vaihtaa.
    Ducati Monster 1200 S -14
    Yamaha AG175 -83 *myytävänä*
  5. #5
    Tämä ei nyt suoraan liity otsikon kypärään, mutta uuden hankintaan yleisesti kuitenkin. Monilta on mennyt ohi, että tänä vuonna käyttöön on tullut uusi ece 22.06-kypärästandardi, joka parantaa turvallisuutta monellakin tapaa. Shoeilla ensimmäinen uuden normin mukainen kypärä on NXR2 joka tulee kauppoihin syksyllä, ja Arailta taitaa olla Quantic-malli jo myynnissäkin. Sinänsä vanhan standardin kypäriä saa myydä 2023 loppuun asti, ja sen jälkeenkin ne ovat käytössä laillisia. Mutta jos nyt ostaa uutta, niin ainakin itselläni tuo ohjaisi valintaa.
  6. #6
    Vaihdoin Shoei GT-Air kypärän GT-Air II malliin.Ei voi kuin ihmetellä ison merkin täysin fiaskoa GT-Air mallia.
    Kypärillä on eroa, kuin yöllä ja päivällä ja vähän tuo emämoka haiskahtikin, kun huomasi, miten nopeasti GT-Air malli kuopattiin, mutta myytiin silti premium kypäränä..

    Tässä "uudessa" mallissa visiiri, ilmastointi, aerodynamiikka ja kaikki toimivat vanhaa paremmin. Eli siten, kuin premiumhintaisessa kypärässä pitäisikin toimia.

    Mielestäni Shoein olisi pitänyt hyvittää kaikille GT-Air omistajille päivitys GT-Air 2 malliin jollain hyvän mielen eleellä.. Oli jo lähellä, että ei 14 vuoden merkkiuskollisuus katkennut.
  7. #7
    Hyvä tietää. Vielä mennään (toisella) Raid II:lla, joka hankittu viime tingassa kun valmistus oli loppumassa.
    FJR -17
  8. #8
    Lainaa juky2200 kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin Shoei GT-Air kypärän GT-Air II malliin.Ei voi kuin ihmetellä ison merkin täysin fiaskoa GT-Air mallia.
    Kypärillä on eroa, kuin yöllä ja päivällä ja vähän tuo emämoka haiskahtikin, kun huomasi, miten nopeasti GT-Air malli kuopattiin, mutta myytiin silti premium kypäränä..

    Tässä "uudessa" mallissa visiiri, ilmastointi, aerodynamiikka ja kaikki toimivat vanhaa paremmin. Eli siten, kuin premiumhintaisessa kypärässä pitäisikin toimia.

    Mielestäni Shoein olisi pitänyt hyvittää kaikille GT-Air omistajille päivitys GT-Air 2 malliin jollain hyvän mielen eleellä.. Oli jo lähellä, että ei 14 vuoden merkkiuskollisuus katkennut.
    Mulla on mennyt täysin usko kypärien eroihin ja noihin valmistajan parannuksiin. Tuntuu että ne ovat samanlaisia "prosenttiparannuksia" kuin puhelimien speksiparannukset nykyään

    Tuo GT-Air 1 on mielestäni ollut ihan peruskypärä eli ei mitenkään huono, mutta ei mitenkään niin ihmeellinen kuin arvosteluissa annettiin ymmärtää. Tosin noissakin ne tuntuu lähes poikkeuksetta aina kehuvan kaikkia mullistaviksi (maksettuja?).
    700€ tohon uuteen GT-Air 2 + Sena settiin menisi, mutta ehkä tämän palopuheen jälkeen voisi kokeilla. Jos ei ole eroa niin jatkossa miellän kaikki kypärät samanlaisiksi
  9. #9
    Itse vaihdoin GT Air -> GT Air 2 noin kuukausi sitten.
    Onhan uusi parempi kuin vanha.
    Mutta jos sun vanha Air on edelleen tikissä en koe että parannuksen hinnan arvoisia.
    Omalla kohdalla vanha sai osumaa joten vaihto tuli vähän pakosta.
    Honda NSR 125, 2003vm (ex)
    Husqvarna TE 610, 1998vm (ex)
    Yamaha Thunderace, 1998vm (ex)
    Yamaha R1, 2006vm
    Yamaha MT-10, 2016vm
  10. #10
    Tarvis yhden kypärän lisää perheeseen niin ajattelin josko saisi reilujakin alennuksia kun ottaa kaksi kerralla + bluetoothit Kysymällähän se selviää. Airissa ei sinänsä siis ole "vikaa". Kypäriä on vaikea arvioida kun ne vaihtuu sen +3v välein niin ei ikinä muista oliko edellinen huonompi vai parempi
  11.  
  12. #11
    Hepsistä!

    Alkukesästä hommasin GT air kakkosen ja samalla integroidun Senan siihen.
    Entinen oli Nolan N87. Odotin, että ero vanhaan olisi ollut suurempi.
    Esim melussa etc. Ero oli selvästi pienempi mitä odotin. Se vähän jopa yllätti.

    Olen kuitenkin ollut tyytyväinen hankintaan. Hyvä kypärä ja puhelinsysteemi on intregroitu tosi nätisti siihen.
    Visiirin irrotukseen voisi Shoein inssit vähän panostaa.
    Se on hankalin mitä mulla on ollut.

    Nyt jos ostaisin, harkitsisin vakavasti Neontecin ostoa.
    Pyöräkin, kun vaihtui R1:stä K1200GT:hen
    R1200GSA LC