Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
  1. #31
    Minä en voi käsittää miksi edellä menevän paikka kaistalla kiinnostaa juuri millään tavalla.
    Ready to race
  2. #32
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Minä en voi käsittää miksi edellä menevän paikka kaistalla kiinnostaa juuri millään tavalla.
    Oikeassa reunassa ajava on helpompi ohittaa vaikka tulee porukkaa vastaan ja risteyksissä on helpompi splitata keulille?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Oikeassa reunassa ajava on helpompi ohittaa vaikka tulee porukkaa vastaan ja risteyksissä on helpompi splitata keulille?
    Tästä syystä pitäisikin alkaa kampanjoida autoilijoille, että pysyvät siellä kaistan oikeassa reunassa. Useimmiten en Lahdessa kehtaa splitata, kun autojen ajattelemattomat kuskit ovat liikennevaloissa parkkeeranneet kotteronsa kaistan vasempaan (!?!) reunaan. Luonto ei anna periksi ohittaa oikean reunan puolelta.

    Tosin yhtenä aamuna sattui niin mukavasti, että kaksissa peräkkäisissä valoissa oli kaistan vasemmassa reunassa runsaasti tilaa, joten siitä vaan pysähdyksissä olevan jonon ohitus samaa kaistaa pitkin (sehän oli kai sallittua?). Tämän kesän tähän mennessä ainoat splittaukset. Mut huomenna tulen käymään Hesassa. Siitä saattaa tulla tilastoihin lisämerkintöjä!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #34
    Välillä tuntuu että se kaistan tukkiminen ei ole vahinko.
    Ready to race
  5. #35
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Tästä syystä pitäisikin alkaa kampanjoida autoilijoille, että pysyvät siellä kaistan oikeassa reunassa. Useimmiten en Lahdessa kehtaa splitata, kun autojen ajattelemattomat kuskit ovat liikennevaloissa parkkeeranneet kotteronsa kaistan vasempaan (!?!) reunaan. Luonto ei anna periksi ohittaa oikean reunan puolelta.

    Tosin yhtenä aamuna sattui niin mukavasti, että kaksissa peräkkäisissä valoissa oli kaistan vasemmassa reunassa runsaasti tilaa, joten siitä vaan pysähdyksissä olevan jonon ohitus samaa kaistaa pitkin (sehän oli kai sallittua?). Tämän kesän tähän mennessä ainoat splittaukset. Mut huomenna tulen käymään Hesassa. Siitä saattaa tulla tilastoihin lisämerkintöjä!
    Joskus poliisi on kuulemma linjannut, ettei splittaamiseen puututa, jos autojonot ovat paikallaan ja mopon nopeus on aivan rauhallinen. Virallista lausuntoa lienee kuitenkin vaikeampi löytää.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  6. #36
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Joskus poliisi on kuulemma linjannut, ettei splittaamiseen puututa, jos autojonot ovat paikallaan ja mopon nopeus on aivan rauhallinen. Virallista lausuntoa lienee kuitenkin vaikeampi löytää.
    Pääasia että kaikille on selvää, että mitä vahinkoa tahansa sattuu, maksumiehestä ei tule epäselvyyttä, valitettavasti
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  7. #37
    Tyhjällä tiellä ajelen keskellä kaistaa. Kehäteillä ja autojen keskellä ajelen aina sillä puolella, millä on muita autoja. Eli oikealla kaistalla ajan vasemmassa rengasurassa ja vasemmalla kaistalla ajan oikeassa rengasurassa. Jos on kolme kaistaa enkä ole vaihtamassa kaistaa lähiaikoina, niin sitten vaan tasapuolisesti keskellä. Jos tiellä on yksi kaista kumpaankin suuntaan, niin keskellä.

    Ai miksikö? Maksimoin näkyvyyteni autoilijoille ja näen liikenteen kauemmas eteen, kun olen kaistan reunassa. Useamman kerran nähnyt, kun autoilija on vaihtanut kaistaa juuri mopottimen kohdalla, kun mopottimen kohta jonossa on näyttänyt aukolta eikä ole kaistaa vaihtaessa huomannut mopotinta...
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  8. #38
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Joskus poliisi on kuulemma linjannut, ettei splittaamiseen puututa, jos autojonot ovat paikallaan ja mopon nopeus on aivan rauhallinen. Virallista lausuntoa lienee kuitenkin vaikeampi löytää.
    Mut pysäytti tällaisessa tapauksessa ja piti pienen puhuttelun. Ei mitään sen enempää kuitenkaan. Niillä oli juuri siinä risteyksessä joku valvonta käynnissä, liekö muuten lähteneet pysäyttelemään.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  9. #39
    Mielestäni on kylläkin turvallisempaa ajaa mp:llä kaistan keskellä, kunhan ei roiku toisten perässä kiinni. Siinä kaistan keskellä ei ole niin paljoa uria, kuoppia yms. Lisäksi on ollut moninkertaisesti vähemmän läheltä piti tilanteita missä autoilija tulee sivutieltä tai risteyksestä eteeni. Ilmeisesti ovat tajunneet paremmin että olen ajamassa mp:llä, enkä millään 50cc mopolla. Oikeassa reunassa joutuu paljon helpommin valotolppien, liikennekylttien yms. piilottamaksi autoilijoilta.
  10. #40
    Hyvä aihe. Itse ajelen kanssa kaistan keskellä ja autoilijat jotka tulevat takaa hopulla niin heille vastaan menemällä kaistan vasemmalle puolen. Annan ymmärtää että jos ohitellaan niin kyllä tästä minäkin lähden. Ehkäpä sekin autoilijoita ärsyttää. Koska riippumatta ajoneuvosta "omistat" sen oman ajokaistasi. Järki mukaan tässäkin.
    Aina on niitä autoilijoita jotka eivät pysty ajamaan: A. Pakettiautojen perässä. B. Ajoneuvoyhdistelmän perässä. C. Moottoripyörän perässä. D. "Mulla on iso Audi/MB/BMW/Porsche/Lexus jne. niin Minun on saatava ajaa muiden edellä". Naurettavaa.

    Mutta malttia liikenteeseen kaikille.
  11. #41
    Unohdit skodakuskit jotka on kuulemma noussut liikennemulkkujen kärkitilastoon, saa halvalla tehoja ja sitä pitää näyttää. Niitäkin joutuu tämän tästä laittaa liikennevaloissa ojennukseen riisikipon kanssa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #42
    Turvavälin pitäminen taaksepäin on aivan yhtä tärkeää kuin edessäkin. Ajonopeus on valittava siten, etteivät amatöörit ohittele. Silloin välttyy monelta vaaratilanteelta ja ongelmalta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #43
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Turvavälin pitäminen taaksepäin on aivan yhtä tärkeää kuin edessäkin. Ajonopeus on valittava siten, etteivät amatöörit ohittele. Silloin välttyy monelta vaaratilanteelta ja ongelmalta.
    Juuri näin, ikinä ei ole ollut perseessäroikkujia kun matkavauhti on sanotaanko vaikka riittävä
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  14. #44
    Tänään kotia päin ajellessa Sipoon Nikkilästä Keravan suuntaan 50;n alueella parivaljakko volvo+biimeri tuli turhan likelle, väistin bussipykälle ja annoin heidän jatkaa kisaansa. Ei ole kivaa kun roikutaan kilvessä kiinni.
    Kaikki bensat tankataan ajamista varten...........
    Triumph Tiger 1050
    Ex: Sprint ST1050
  15. #45
    Näin. Pimeällä olen usein päästänyt saavuttaneen auton ohi ja jatkanut matkaa suurempaa marssivauhtia kun joku kantaa edellä valoja sen myrskylyhdyn sijasta minkä tehtaan sedät ovat mopoon laittaneet.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  16. #46
    Lainaa Markq kirjoitti Katso viesti
    Tänään kotia päin ajellessa Sipoon Nikkilästä Keravan suuntaan 50;n alueella parivaljakko volvo+biimeri tuli turhan likelle, väistin bussipykälle ja annoin heidän jatkaa kisaansa. Ei ole kivaa kun roikutaan kilvessä kiinni.
    Näitä on kyllä aina tuolla syrjäteilläkin, rajoituksen vaihtuessa kahdeksaankymppiin katoavat jonnekin peileistä.
    Lajin halpuus viehättää.
  17. #47
    Soratiellä kolmonen silmään ja takarengas pyörimään 140 km/h. Tekee mieli jättää turvaväliä.
    Ready to race
  18. #48
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Soratiellä kolmonen silmään ja takarengas pyörimään 140 km/h. Tekee mieli jättää turvaväliä.
    Aivan oikein.
    Pitää olla ready to race ja jotain on keksittävä jos meinaa jäädä jalkoihin. Se olisi melko nössöä jos päästäisi lujempaa takaa tulevan ohi.
    Supermoto
  19. #49
    Tiistaina sattui lapin erämaassa eteen touring armada joka taittoi matkaa muodostelmassa. Aikani roikuin siinä perässä ihmetellen kun ei elettäkään tuon tukon purkamiseksi, sata varmasti puhelimet käytössä joten kyllä tiesivät että kiireisempi tienkäyttäjä haluaisi ohi.
    Sitten sain noin puolet siitä letkasta ohitettua niin seuraava edessä olija alkaa ajamaan keskiviivan päällä, että minua et ainakaan ohita. Onneksi jonkun kilometrin jälkeen siirtyi oikealle, että nyt saa mennä.

    Pyörällä tuon armadan väliin kyllä olisi mahtunut ihan ok, mutta autolla ei ole oikein kiva tunkea pieneen väliin.
    Freude am Fahren.
  20. #50
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Tiistaina sattui lapin erämaassa eteen touring armada joka taittoi matkaa muodostelmassa. Aikani roikuin siinä perässä ihmetellen kun ei elettäkään tuon tukon purkamiseksi, sata varmasti puhelimet käytössä joten kyllä tiesivät että kiireisempi tienkäyttäjä haluaisi ohi.
    Sitten sain noin puolet siitä letkasta ohitettua niin seuraava edessä olija alkaa ajamaan keskiviivan päällä, että minua et ainakaan ohita. Onneksi jonkun kilometrin jälkeen siirtyi oikealle, että nyt saa mennä.

    Pyörällä tuon armadan väliin kyllä olisi mahtunut ihan ok, mutta autolla ei ole oikein kiva tunkea pieneen väliin.
    1, kysymys: Letkan ajonopeus, oliko yli vai alle rajoituksen?
    2. kysymys: Ajoitko hälytysajoneuvoa?
    3. kysymys: pääsit kuitenkin ohi?
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  21. #51
    Ohitettavan tehtävä ei taida kuitenkaan olla ohittajan ajonopeuden arviointi, eikä varsinkaan ohituksen estäminen?
  22. #52
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Ohitettavan tehtävä ei taida kuitenkaan olla ohittajan ajonopeuden arviointi, eikä varsinkaan ohituksen estäminen?
    Kyllä kotimainen kateus vie tuossakin voiton.
    Supermoto
  23. #53
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    1, kysymys: Letkan ajonopeus, oliko yli vai alle rajoituksen?
    2. kysymys: Ajoitko hälytysajoneuvoa?
    3. kysymys: pääsit kuitenkin ohi?
    Tuskin yli, tikkari tai alle.
    En.
    Pääsin, mutta huomattavan paljon vähemmän harmitusta minulle sekä näille rinnakkain ajajille jos ajaisivat jonossa normaalein välein.

    Nythän se oli 40 metrin tiivis paketti ilman välejä.
    Tahallaan järjestetty.
    Ja sitten vielä kaupanpäälle tämä keskiviivan tallaaja.
    Freude am Fahren.
  24. #54
    Moottoripyörä armada vielä menee kun ne ylensä pitää jonkinlaista vauhtia yllä, mutta kun sattuu mutkatiellä 15-20 polkupyörän perään jotka ajaa koko kaistan leveydeltä niin siinähän ajat perässä kahtakymppiä kunnes tulee riittävän pitkä suora että pääsee ohi. Yhteen aikaan näitä polkupyöräilijöitä, jotka pyöristä ja vaatetuksista päätellen kuvitteli olevansa ajamassa tour francea, oli meidän kylän mutkatiellä riesaksi asti. Eikä tietenkään voi ajaa pyörätiellä jopojen ja tuntureiden seassa...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  25. #55
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Tuskin yli, tikkari tai alle.
    En.
    Pääsin, mutta huomattavan paljon vähemmän harmitusta minulle sekä näille rinnakkain ajajille jos ajaisivat jonossa normaalein välein.

    Nythän se oli 40 metrin tiivis paketti ilman välejä.
    Tahallaan järjestetty.
    Ja sitten vielä kaupanpäälle tämä keskiviivan tallaaja.
    Mulle on sattunut useita näitä, yleensä hapsutakkeja. Ei anna tietä ei millään. Yleensä ajan tikkari +10% En ymmärrä mikä vittu siinä on ettei voi väistää, hieman tietä antaa. Pääsen kyllä ohi ei siinä, mutta onko se niin kova pala jos joku haluaa mennä ohi.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  26. #56
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Mulle on sattunut useita näitä, yleensä hapsutakkeja. Ei anna tietä ei millään. Yleensä ajan tikkari +10% En ymmärrä mikä vittu siinä on ettei voi väistää, hieman tietä antaa. Pääsen kyllä ohi ei siinä, mutta onko se niin kova pala jos joku haluaa mennä ohi.
    Toimisko sama ku pyöräilijöihin jotka ajaa kolme rinnan? Töötti pohjaan kaks metriä takana?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  27. #57
    Ajorata on ihan sallittu paikka pyöräilijöille. Sikailevat autoilijat se ongelma on.
    https://yle.fi/uutiset/3-12006757
    Asennekasvatusta kaivataan kovasti täällä perähikiällä.
    Lajin halpuus viehättää.
  28. #58
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Ajorata on ihan sallittu paikka pyöräilijöille. Sikailevat autoilijat se ongelma on.
    https://yle.fi/uutiset/3-12006757
    Asennekasvatusta kaivataan kovasti täällä perähikiällä.
    Yhtä sallittua ajaa polkupyörällä tai hiihtää ajoradalla, kuin ajaa autolla kilpaa pyörätiellä tai hiihtoladulla. Jos pyörätie on, on ajettava sillä. Jos ei ole, niin reunaviivan oikealla puolella. Jos ei ole, sitten niin lähellä tien oikeaa reunaa kuin mahdollista.
    Vähän huonosti tullut reissailtua tänä kesänä ja aina on mahtunut jostain välistä, joten en ole vielä osannut enemmälti pahastua kanssaihmisten valinnoista. Voisitteko laittaa esille, missä kohdalla ajorataa ajatte, niin voisin vetää herneen nenään kätevästi etänä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #59
    Pyörätie menee vieressä niin silti ajetaan autotiellä. Autotiellä on yli metrin pientareet mutta silti ajetaan autokaistan puolella. Näyttää että määrätynlaiset pyöräilyvermeet ostamalla korottuu mä voin tehdä mitä vaan ylipyöräilijäksi.
    Ready to race
  30.  
  31. #60
    Mamil, tuo maanteiden ja muidenkin kulkuväylien kuningas.

    Mamilia ei voi syyttää mistään, koska mamil ei tee virheitä.
    Aina on vika muissa.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen