Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olisiko kellään tuolle välille reittejä / reittiä suositella pääväyliä vältellen?
  2. #2
    Koita välttää tietä nro: 79 (Rovaniemi - Sirkka). Se oli ainakin viime kesänä miinoitettu sellaisilla 50m välein olevilla ihme hidastetöyssyillä joku parikytkilsaa ennen Leviä. Ei niihin tarvinnut jarruttaa mutta perin kettumainen ajaa, kun pyörä töksähtelee niihin parin sekunnin välein. Mikä lie tarkoitus niillä?

    Itse ajelisin Itäsuomen kautta Kuusamoon ja siitä Pyhä - Luosto tunturitien kautta Leville. Tulee vähän kierrosta mutta eikös moottoripyörällä lähdettäessä tien päällä 0n jo perillä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #3
    Jeps, kiitoksia. Pieniä kyliä/kaupunkeja ja nähtävyyksiä olisi tarkoitus kierrellä matkalla. Itä-suomen kautta mutka voisi olla hyvä vaihtoehto.
  4. #4
    Pääväyliä ja miksei sivuteitäkin voi vältellä Helsinki Vantaa (HEL) -> Kittilä (KTT) -tyyppisesti. Hyvin näkyy olevan tilaa eikä tule poro turbiiniin.
    R1
  5. #5
    Pieniä kyliä/kaupunkeja ja nähtävyyksiä olisi tarkoitus kierrellä matkalla.
    No tässä tapauksessa Pelkosenniemi ja Andyn patsas on must. Sitä pienempää kylää tuskin Suomesta löytyy.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  6. #6
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Itse ajelisin Itäsuomen kautta Kuusamoon ja siitä Pyhä - Luosto tunturitien kautta Leville. Tulee vähän kierrosta mutta eikös moottoripyörällä lähdettäessä tien päällä 0n jo perillä.
    Ääni tälle, itse olen joskus ajellut Kuusamo - Kajaani välin teitä 843 ja 912 tavoitteena oli ajella lähintä itärajaa kulkevaa päällystettyä tietä. Oli mukavaa mutkapätkää ja pieniä kyliä ja piitkiä yksinäisiä taipaleita, tykkäsin.

    E63:sta vältä kuin ruttoa, isoa tylsää suoraa baanaa ja venäläisiä rekkoja...

    Kuusamosta puottelisin ehkä Posion kautta Rovaniemelle, on kyllä nopea mutta mukava reitti, varsinkin Autin jälkeen maisemat paranee, kun tie myötäilee jokea. Rovaniemi - Kittilä tie 79 ei sekään ole paskempi.

    Levillä ollessa sitten Ehdottomasti ajettava rinki leviltä tie 79, tie 940, tie 9401 tie 80, ja taas tie 79 Leville. Mukava lenkki ja tuo osuus 9401 on upea maisema tie ja samalla voi ottaa pönötys kuvat Jounin kaupalla Ylläksellä...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  7. #7
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    No tässä tapauksessa Pelkosenniemi ja Andyn patsas on must. Sitä pienempää kylää tuskin Suomesta löytyy.
    Melekosen pieni Pelekosenniemi...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  8. #8
    Ja siellä Levillä tunturin huipulle ajo on pakollinen juttu. On melko komeat maisemat ja kiva tie ajaa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  9.  
  10. #9
    Tuleeko mieleen hyviä majoituksia itä-suomen kautta Leville ajaessa? Hyvän reitin saa kyllä... esim kuopio,vuokatti,hossa,kuusamo,posio,luosto... Eikä matka merkittävästi edes pitene.

    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Koita välttää tietä nro: 79 (Rovaniemi - Sirkka). Se oli ainakin viime kesänä miinoitettu sellaisilla 50m välein olevilla ihme hidastetöyssyillä joku parikytkilsaa ennen Leviä. Ei niihin tarvinnut jarruttaa mutta perin kettumainen ajaa, kun pyörä töksähtelee niihin parin sekunnin välein. Mikä lie tarkoitus niillä?

    Itse ajelisin Itäsuomen kautta Kuusamoon ja siitä Pyhä - Luosto tunturitien kautta Leville. Tulee vähän kierrosta mutta eikös moottoripyörällä lähdettäessä tien päällä 0n jo perillä.