Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    Vanhassa MT-09 Tracer säikeessä oli varmaan riittävät perustelut uuden avaamiselle, joten tässä rohkea avaus. Tänään 1.6.2021 kotiutui 2021 Tracer 9 GT Tech Kamo. Katsotaan miten alkaa kertyä kokemuksia.



    Viimeksi muokannut: ankara; 01.06.2021 klo 16:53.
  2. #2
    Oikein hyvä uuden ketjun aloitus

    Laitahan kokemuksia jahka niitä kerkiät saamaan ja tietenkin onnea uudesta moposta

    Mua kiinnostaa onko toi mittaristo oikeasti väärään suuntaan (sojottaa rintaan), jota muutamissa arvosteluissa sanottu => päätä pitää kääntää alas että näkee mittariston ja ei näe mitä edessä tapahtuu.
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  3. #3
    Mittaristo on tosiaan vähän pystyyn asennettu mutta se ei ainakaan minun silmään millään tavalla huononna näkyvyyttä. Samalla tavalla mittariin on mielestäni kaikissa muissakin pyörissäni pitänyt vilkaista. Uskoisin että pysty asento myös vähentää heijastuksia. Mittaristossa itsessään on sanomista siinä mielessä että noin äkkipäätä aika sekavan oloinen ja muut paitsi nopeus ja vaihdenäyttö pienellä fontilla. Täytyy opiskella niin eiköhän siitä oleellinen irtoa.

    Muutenpa näyttää että suuria yllätyksiä suuntaan tai toiseen ei olisi. Esimerkiksi joidenkin testaajien haukkuma säätöpleksi on minusta juuri niin meluisa kun voi olla eli välittömiä muutoksia tulossa. Mutta eipä noissa aikaisemmissa pyörissä ole yhdessäkään tehtaan pleksi sellaisenaan kelvannut.

    Vaatisi myös kasauksen jäljiltä vielä hienosäätää kahvojen ja stongan asennot kunhan ehtisi, satulan nostin jo ylemmäksi ja tuntuisi olevan heti parempi itselle. Sitten pidempää tutustumislenkkiä, molemminpuolista totutusajoa
  4. #4
    Työnteko haittaa harrastuksia, niin en ole päässyt vielä tuota koeajamaan. Satutko ankara olemaan pitkäkoipinen tai edes muuten 190cm luokkaa, ja oletko kiinnittänyt huomiota negatiivisessa mielessä tuohon vaihteistomöykkyyn? Uuden MT-09:n tapauksessa itsellä ainakin saapas melkeinpä nojasi tuohon kyttyrään, ja jalkoja maahan laittaessa se tuntui olevan jotenkin tiellä. Toki jos Tracerissa penkki ja/tai tapit ovat hieman eri geometrialla, niin tilanne muuttuu heti. Samoin kommentit pakoäänten mökätasosta kiinnostavat, kun tuo uusi ysi oli kuskille selvästi meluisampi kuin nykyisin itsellä oleva MT-10.
  5. #5
    @ankara, mites sun ja Tracerin taival on nyt mennyt?

    Nythän Traceriin löytyy jo oma Akran putkikin, kaksi mallia 
    https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...54&yearId=6260

    The Missenden Flyer review video: https://youtu.be/VCP2yDr7baI
    Viimeksi muokannut: Kansipahvi; 27.06.2021 klo 19:07. Syy: Juutuupi linkki lisätty
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  6. #6
    Yamaha center Vantaa löytyy demo pyörä. Kävin koeajamassa, oikein mukavalta tuntui.

    Se pleksi ei mulle toiminut kummassakaan asennossa oikein hyvin (olen 173cm).

    Penkki ala asennossa ja jalat saa tasaisesti maahan JOS jalat kiinni prätkässä muuten joutuu varvistamaan (jalan sisämitta joku 81-82cm).

    Ylös ja alas vaihto ilman kytkintä toimii hyvin. Vakkari toimii. Pitkien valojen räpsyttely oudossa paikassa (samassa mistä pitkät päälle). Mittaristo, ihan ok - tosin kaikki saisi olla isommalla ”fontilla” että pelkkä vilkaisu riittäisi. Mutta kyllä sen nopeuden ja vaihteen sieltä näkee jos tarvitsee tietää

    ..ai niin ja penkki on aika jämäkkä, mutta kaippa siihen tottuisi.

    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  7. #7
    Shifteri alaspäin ei toimi kuin kaasu kiinni. Siihen on oikein merkkivalot. Ei kovin kätevää esim ohitukseen lähtiessä. Aika monessa pyörässä näin.
  8. #8
    Aika vähän on vielä tullut kokemuksia. No sen verran että maanantaina oli 1000km ensihuollossa (MP-Huolto Suokas, suosittelen jos maantiede kohdillaan).

    Hyvin yllätyksetön tämä on ollut tähän saakka. Pleksin kanssa vielä hakusassa lopullinen ratkaisu, mutta ainakin lämpimille keleille ratkaisu on matalampi pleksi. Oman pleksin kanssa pärjännee sitten ilmojen jäähtyessä syksyä kohden säädettävän lisälipareen kanssa, ei kovin äänetön mutta tuulen hakkaamisen saa pois.

    Takalaukun telineen sain viimein asennettua. En halunnut alkuperäistä laukkua vaan nimenomaan edellisessä pyörässä hyväksi havaitun ja omituisen riippuvuussuhteen aiheuttaneen Shad 59X:n (kokoa voi säätää). Kiinnitysadapterin joutui tekemään itse kun ei ole vielä saatavilla. Omat sivulaukut oli yhdellä retkellä paikallaan, mutta kunnollisiin tilaviin alulaukkuihin tottuneena ei mitenkään ihmeelliset, mutta kai niissä jotain kuskaa jos tarvis on.

    Mutta laukkujen takia ei kannata GT-mallia hankkia. Jälkeenpäin voisi ajatella että perusmalli QS:llä lisävarustettuna voisi olla ihan OK. Nimittäin tuo KYB semiaktiivinen tms.yms ei ole mikään ihmeidentekijä sekään. Tosin viimeinen vertailu on KTM 1290 Superadventure T:sta ja tahtoo olla että moni häviää siinä vertailussa

    Vakavin asia itselle on tuo penkki joka ei minulle toimi alkuunkaan. Puolipyöreä kuppi joka viettää eteenpäin niin että kulkuset on rutussa ja kovat reunat ikäänkuin painaisi reisiä. Alle tunnin tuo ei juuri haittaa mutta parin tunnin jälkeen en ajamisesta nauti eikä muuta osaa ajatella kuin penkin modaamista. Ensimmäiset testit irtopalasilla on tehty ja ajatus modauksen luonteesta alkaa selvitä, mutta vaatii vielä suunnittelua, katsotaan mihin se päätyy. Jammun oma comfort-penkki olisi tietty olemassa yhtenä vaihtoehtona. KTM syyllistyi kyllä samaan eli SAT:n orkkispenkki todella karu&epämukava ja lisävarusteena saatava comfort oli sitten suurinpiirtein normaali.
  9. #9
    Kävin viime kuunlopulla koeajaa tuon GT9, ei ihmeempää eroa tuohon edelliseen pyörääni GT -18 malliin. Pyörittelin niitä alustan ja moottori ohjauksen modeja, alustassa en huomannu kummempää muutosta ja moottorin 1 mode vastas lähinnä vanhan pyöräni standart modea. Tuo vanha oli käynnyt läpi putken vaihdon ja Samin autopajan...
    Noh, "naapuri" liikeessä kävin Inkkari koajopäivillä ja sille tielle jäin...
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  10. #10
    Nooh, niin siinä sitten kävi, että vaihtui MT-09 SP Tracer 9 GT:seen

    Harmi että tilatut lisävarusteet tulee jälkitoimituksena.


    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  11. #11
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Nooh, niin siinä sitten kävi, että vaihtui MT-09 SP Tracer 9 GT:seen

    Harmi että tilatut lisävarusteet tulee jälkitoimituksena.
    Onnea. Maltoit kuitenkin kolme viikkoa koeajon jälkeen. Jostainpäin suomea löytyi siis ihan varastoyksilö myytäväksi tuossa värissä? Itse juttelin Tampereen myyjän kanssa juhannuksen jälkeisellä viikolla, ja silloin oltiin ihan ”eioo eikä edes tiedä koska ehkä tulee ja millä värillä, kun joka päivä järjestelmä arpoo uudet toimituspäivät” -tilanteessa sen Suezin rahtikaaoksen takia.
  12. #12
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Onnea. Maltoit kuitenkin kolme viikkoa koeajon jälkeen. Jostainpäin suomea löytyi siis ihan varastoyksilö myytäväksi tuossa värissä? Itse juttelin Tampereen myyjän kanssa juhannuksen jälkeisellä viikolla, ja silloin oltiin ihan ”eioo eikä edes tiedä koska ehkä tulee ja millä värillä, kun joka päivä järjestelmä arpoo uudet toimituspäivät” -tilanteessa sen Suezin rahtikaaoksen takia.
    Satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, joku ei jaksanut venata enää muutamaa viikkoa. Joten pakkohan se oli ottaa kun oli vain kolmen viikon toimitusaika ;)
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  13. #13
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Nooh, niin siinä sitten kävi, että vaihtui MT-09 SP Tracer 9 GT:seen

    Harmi että tilatut lisävarusteet tulee jälkitoimituksena.
    Onnea uudesta pyörästä

    Matkalle tekis mieli ja tämän hetkinen MT-07 ei ole ihan mukavin matka-ajoon
    Viikonloppuna tuli ajettua 1200 km ja taas kaipaa mukavampaa pyörää pitkille matkoille. Suunnitelmissa ajaa ens kesänä Norjan halki viikossa (matkaa noin 4 000 km). Saman reitin olen aikoinaan Suzuki ES:llä ajanut ilman suurempaa ongelmaa, mutta MT-07:lla ei kiitos

    Missään en ole päässyt koeajamaan, joten kokemuksia lueskelen.
    Miltä tuntuu Tracer GT MT-09 jälkeen? Tuuli, melu, mukavuus?
    Viimeksi muokannut: ejj; 23.07.2021 klo 13:11.
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  14. #14
    @ejj, kiitos kiitos.

    Kävin toissapäivänä heittämässä tuollaisen 523km lenkin ja kyllä tykkäsin. MT-09SP:llä en olisi jaksanut, jo senkin takia, että siinä ei ole vakkaria (tosin 2021 mallissahan se on ).

    Noin yleisesti, oli hieman ennakkoluuloja tuon mittariston suhteen, mutta ihan hyvä se on. Nopeuden ja vaihteen näkee eikä niitä mitenkään ihmeellisesti joudu kurkkimaan, ne muut asiat siinä vasemmassa näytössä on liian pienellä mutta ei niitä ajossa tarvi. Oikeaan näyttöön olen laittanut ilman- ja jäähdytysnesteen lämpötilan, sekä vakkarin nopeuden (mihin säädetty) sekä keskikulutuksen (joka tuolla reissulla oli 4.4L/100km). Onhan tuo Yamahan ratkaisu valtavirrasta poikkeava, että on kaksi "pientä" 3.5" näyttöä VS BMW:n, KTM:n ja Triumphin tabletit, mutta alkuihastuksen jälkeen tuskin mitään noita kaipaa, katsehan on sinne tielle eteenpäin ;)

    QuickShifter toimii "smothimmin" kuin vanhassa mt-09:ssä, auto blibber toimii mutta tosiaan kaasu pitää olla poissa kun käyttää mikä on vähän meh jos haluaa lähteä ohittamaan ja sitä ennen nopeasti laittaa pienempää pesäään, itse lähinnä käyttänyt auto blibberiä kun hidastaa valoihin tms - mutta toimii sekin hyvin.

    Alusta on ollut mulla sillä löysemmällä asetuksella, ja kyllä se mun mielestä toimii erinomaisesti (tai no kun ei ole paremmasta kokemusta niin vaikea verrata), riittää mulle ainakin ja tasoittaa tosi hyvin tien epätasaisuuksia. Pehmeämpää ajoa kuin mt-09sp:llä mutta siinä mulla oli aika tiukat asetukset, että saishan senkin löysemmäksi. Tuo sähkösäätöhän vaikuttaa vain damping joten preload pitää manuaalisesti säätää.

    Toi alkuperäinen pleksi - no se on ihan jees. Välillä toimii ja välillä ei, ja nostamalla ja laskemalla voi aina kokeilla kumpi asennoista toimii juuri sillä hetkellä vai toimiiko kumpikaan asento Jahka tuohon alkaa tulemaan noita muiden valmistajien pleksejä niin pitää varmaan jotain mallia kokeilla tai sitten sitä alkuperäistä korkeampaa pleksiä.

    Ajoasento itselle hyvä, satula matalassa asennossa (itse olen 173cm ja jalan sisämitta jotain 80-81cm). Jalat saa tasaisesti maahan jos puristaa mopoa jalkojen välissä mutta sitten kun sitä pitää liikuttaa niin menee varvustamikseksi ja tuo 30kg lisää painoa VS mt-09SP kyllä vaikuttaa. Matalassa asennossa penkin korkeus pitäisi olla 810mm ja SP:ssä taisi olla sama tai 820mm mutta siinä sai jalat ihan tukevasti maahan.

    Penkkihän on tuossa jämäkkä ja luulin, että hanuri laulaa hoosiannaa hetken päästä, mutta hyvinhän tuo toimi. Välillä ajossa nousee tapeille seisomaan jos alkaa hanuri puutumaan ja taas jaksaa.

    Moottori, no yllätys, että en ole vielä huudattunut paljoa kun sisäänajossa, mutta toi triple on melkein se syy miksi tämä eikä bemarin f800XR.

    Laukut, no ne on pienet, mutta saa sinne välttämättömät asiat mukaan. Laukkujen pinta on sitten ihan älyttömän herkkää materiaalia, rapsuttelin kynnellä ötökän raadon niin pintaan jäi siitä jo jälki ja tottakai avasin laukun liian lähellä varaston puuseinää ja siitä pysty vauhtiraidat Mutta onhan noita teippifirmoja joista voisi saada mopon väritykseen sopivat teipit laukkuihin - nythän se ainut yhteinen väritys mopoon on se pieni paneeli siinä laukussa (mulla kiiltävä musta).
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  15. #15
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti

    Kävin toissapäivänä heittämässä tuollaisen 523km lenkin ja kyllä tykkäsin. MT-09SP:llä en olisi jaksanut, jo senkin takia, että siinä ei ole vakkaria (tosin 2021 mallissahan se on ).
    .
    .
    .
    Kiitos hyvästä analyysistä. Pituutta itsellä juuri saman verran, joten hyviä havaintoja.
    Kyllähän toi kuume nousee koko ajan, kun lukee lisää

    Kuulostaa olevan hintalaatusuhde/käyttötarkoitus kohdallaan.

    Tuota Travel Pack Pro:ta olen haaveillut lisävarusteiksi. Sisältää korkeamman pleksin ja lisäosan, lämmitettävän penkin jne..
    https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/pr...gvptp-r0-00/#/
    Viimeksi muokannut: ejj; 23.07.2021 klo 15:51.
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  16. #16
    Ensimmäinen pidempi reissu puolivälissä, pari päivää 450km/päivä nyt ajettuna ja vähän taukoa tukikohdassa. Reissun päällä on muutamat alkuvaikutelmat vaan vahvistuneet. Ajoasentoa jouduin hiomaan ennen lähtöä satulan korotuksella ja muotoilulla. Toimii paremmin kun polvikulma enemmän touring kuin sport eikä vietä tankkia päin niin raakasti. Geeliupotuksista huolimatta aika jämäkkä tuli joten kyllä tuollakin pullat alkaa paistua. Laukut on kyllä aika onnettoman kokoiset ja muotoiset eli terveisien ajoon lähinnä vrt. edelliset alukuutiot. Pleksiin laitoin vanhan lisälipan jolla saakin pahimmat pyörteet kuriin. Seuraava parannus voisi liittyä stongan lievään siirtoon ylös/taaksepäin nyt kun istuin aika korkea ja voi istua inasen taaempana. Yksi lisähuomio nurkkapyöritysten jälkeen on aika tiuhan oloinen välitys. Maantiellä voisi kierrokset olla hiukan alempanakin, nyt on ollut vaihdenäytölle käyttöä koska seiskalle vaihtoja tulee vielä säännöllisesti . Nopeusmittarin optimistinen näyttö alkaa myös jurppia, mars mars nopeuksissa 10 km/h liikaa. Muutoin on ollut tämän kanssa hauskaa varsinkin parhailla mutkapätkillä mitä sain matkalle pohjoiseen osumaan. Nyt kun voi jo sisäänajon puolesta kierrättää niin ei ohituksissakaan tunnu ihan niin tussulta (vrt. ex.)
    Viimeksi muokannut: ankara; 24.07.2021 klo 18:41.
  17. #17
    Vihdoin sain vähän lisävarusteita tuhon kiinni. Akran putki, sirompi kilven teline sekä led plussat taakse.



    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  18. #18
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Vihdoin sain vähän lisävarusteita tuhon kiinni. Akran putki, sirompi kilven teline sekä led plussat taakse.
    Nyt ehdottoman mielenkiintoinen kysymys. Mitä tapahtui pyörän pakoäänelle kuskin näkökulmasta? Itseä ärsytti se vakioputken pärinä, jonka oletan heijastuvan asfaltista niiden alas suunnattujen putkenpäiden vuoksi. Odotusarvo voisi olla, että tuo perinteisempi vaimennin laukun alla hiljentää kuskille kuuluvaa mökää, kun eikös tuokin kuitenkin ole e-hyväksytty?
  19. #19
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyt ehdottoman mielenkiintoinen kysymys. Mitä tapahtui pyörän pakoäänelle kuskin näkökulmasta? Itseä ärsytti se vakioputken pärinä, jonka oletan heijastuvan asfaltista niiden alas suunnattujen putkenpäiden vuoksi. Odotusarvo voisi olla, että tuo perinteisempi vaimennin laukun alla hiljentää kuskille kuuluvaa mökää, kun eikös tuokin kuitenkin ole e-hyväksytty?
    Tuota, putkia löytyy kahta mallia ja tuo mun on se kova äänisempi 😉😁
    Äänet on matalammat ja ei kumise niin kuin se vakio putki. Ja voi luoja miten kiva soundi lähtee kun vaihtaa ylös tai alas.
    Vaikka tuosta kova ääni lähtee niin ihan siedettävä myös motari nopeuksissa, eniten se rääkyy kovissa kiihdytyksissä. 30-50 km/h nopeuksissa haluaa suht pian ison vaihteen sisään, että ei liikaa kuulosta kilpa-ajajalta 😉😜
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  20. #20
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Tuota, putkia löytyy kahta mallia ja tuo mun on se kova äänisempi 
    Äänet on matalammat ja ei kumise niin kuin se vakio putki. Ja voi luoja miten kiva soundi lähtee kun vaihtaa ylös tai alas.
    Mietinkin vähän ettei sen e-leimallisen version pitänyt olla ihan tuon näköinen. Itse pikkupaikkakuntalaisena lukeudun niihin, joiden mielestä jokaisen kilometrin säteellä ei tarvitsisi kuulla, että torvea avattiin vähän enemmän kuin olisi kaikkien taiteen sääntöjen mukaan suotavaa.
  21. #21
    Miten näkee vakiovaloilla ajella pimeällä? Kyselen, ku uusissakin pyörissä tahtoo olla valoissa parantamisen varaa.

    Mahtuuko valopaneelia kiinnittämään etuiskarien väliin tai eteen, normivalojen alle? Eli joustaako keula niin paljon, että valopaneeli osuisi etulokariin. Voisiko joku omistajista mitata iskareiden halkaisijan kiinnikettä varten (noi kultaset iskariputket), ja putkien välin, kiitos.

    Entinen pyörä myyty, ja talvella uutta tilaukseen 
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  22. #22
    Mä voin mittailla jossain välissä ellei joku muu kerkiä ensiksi.

    Tuosta kuvasta https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/ac...001_Tablet.jpg näkyy kun zoomaa miten ne alkuperäiset lisävaruste sumarit tulee kiinni tuollaiseen telineeseen, eli eivät ole lokarin ja töötin välissä vaan tuolla keulan sivuilla.
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  23. #23
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Mä voin mittailla jossain välissä ellei joku muu kerkiä ensiksi.

    Tuosta kuvasta https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/ac...001_Tablet.jpg näkyy kun zoomaa miten ne alkuperäiset lisävaruste sumarit tulee kiinni tuollaiseen telineeseen, eli eivät ole lokarin ja töötin välissä vaan tuolla keulan sivuilla.
    Kiitos jo etukäteen.

    Vanhemmasta Tracer 900:sta olen nähnyt kuvia, jossa lisäpitkäksi on asennettu LED paneeli.
    Jokin noista lyhyistä voisi sopia? https://www.valostore.fi/fi/c/lisavalot_paneelit_pienet
    Esim. LED paneeliksi päätykiinnikkeellä https://www.valostore.fi/fi/tuote/li...ack_x_slim_250

    Kiinnike voisi olla aliexpress mallia, jos sopii putkien halkaisijaan eikä paneeli kolahda lokariin.
    https://www.aliexpress.com/item/1005...12882e0eTWJCNv

    Jos paneeli ei sovi, niin toi sumarien kiinnike ja irtovalot olisi tosiaan yksi vaihtoehto.
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  24. #24
    Lainaa ejj kirjoitti Katso viesti
    Vanhemmasta Tracer 900:sta olen nähnyt kuvia, jossa lisäpitkäksi on asennettu LED paneeli.
    Varoituksen sana tähän, että ohjausvirran löytäminen lisävaloille ei välttämättä ole ihan yksinkertaista näissä pyörissä, missä on täysledivalot jo tehtaalta. Pahimmillaan se voi tarkoittaa jonkun älyboksin virittämistä can-väylälle, jos valokytkin ei ohjaakaan +12v kytkentää vaan kertoo jollekin ohjainlaitteelle, että nyt pyydettiin pitkiä. En kylläkään voi mennä vannomaan, onko uudessakaan tracerissa väyläsähköt vai vielä perinteinen toteutus, jossa apurele on mahdollinen. Silloinkin käyttäisin diodilla kipinäsuojattua relettä, jotta kallis lediyksikkö ei vahingoitu.
  25. #25
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Varoituksen sana tähän, että ohjausvirran löytäminen lisävaloille ei välttämättä ole ihan yksinkertaista näissä pyörissä, missä on täysledivalot jo tehtaalta. Pahimmillaan se voi tarkoittaa jonkun älyboksin virittämistä can-väylälle, jos valokytkin ei ohjaakaan +12v kytkentää vaan kertoo jollekin ohjainlaitteelle, että nyt pyydettiin pitkiä. En kylläkään voi mennä vannomaan, onko uudessakaan tracerissa väyläsähköt vai vielä perinteinen toteutus, jossa apurele on mahdollinen. Silloinkin käyttäisin diodilla kipinäsuojattua relettä, jotta kallis lediyksikkö ei vahingoitu.
    Samaan haasteeseen törmäsin auton kanssa. LED pitkiin valoihin ei tule 12V herätettä ollenkaan.
    Jätin etsinnän auton myyjäliikkeelle, ja saivat toimimaan paneelin ja valoautomatiikan ainoastaan uusimman CAN releen ja ohjainyksikön kanssa. Piti käyttää useamman kerran liikkeessä, kun lupasivat kaupantekohetkellä asentaa paneelin. Sama on tarkoitus tehdä pyörän kanssa, saa liike etsiä ratkaisun. Ostotilanteessa myyjä lupaa kuitenkin paneeliasennuksen huollon iloksi Navigaattorin ja kaikkien muidenkin lisävarusteiden kanssa olen tosiaan käyttänyt jo pitkään ainoastaan diodilla suojattua relettä

    Tämän vuoksi kyselen mittoja ja paneelin sijoitusmahdollisuutta. Ostotilanteessa voi neuvotella asennuksen liikkeessä, ja hankkia itse osat varusteluun.
    Viimeksi muokannut: ejj; 18.08.2021 klo 11:27.
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  26. #26
    Lainaa ejj kirjoitti Katso viesti
    Miten näkee vakiovaloilla ajella pimeällä? Kyselen, ku uusissakin pyörissä tahtoo olla valoissa parantamisen varaa.

    Mahtuuko valopaneelia kiinnittämään etuiskarien väliin tai eteen, normivalojen alle? Eli joustaako keula niin paljon, että valopaneeli osuisi etulokariin. Voisiko joku omistajista mitata iskareiden halkaisijan kiinnikettä varten (noi kultaset iskariputket), ja putkien välin, kiitos.

    Entinen pyörä myyty, ja talvella uutta tilaukseen 
    Ahdasta on tuolla telarien välissä, vapaata aukkoa jää noin 155 leveydessä. Korkeutta teoriassa telarien pohjatessa jää 35mm ja vähän päälle jos nurkat voi pyöristää. Mutta torvi ja muuta pitää siirtää silloinkin. Itse mallailisin kiinnitystä katteeseen vähän ylemmäs. Aikaisemmin olen laittanut W-Light Miniä pyöriin mutta yhtä hyllyssä olevaa mallasin tähän eikä kovin hyvin istu.


    9GT.jpg
  27. #27
    Lainaa ankara kirjoitti Katso viesti
    Ahdasta on tuolla telarien välissä, vapaata aukkoa jää noin 155 leveydessä. Korkeutta teoriassa telarien pohjatessa jää 35mm ja vähän päälle jos nurkat voi pyöristää. Mutta torvi ja muuta pitää siirtää silloinkin. Itse mallailisin kiinnitystä katteeseen vähän ylemmäs. Aikaisemmin olen laittanut W-Light Miniä pyöriin mutta yhtä hyllyssä olevaa mallasin tähän eikä kovin hyvin istu.


    9GT.jpg
    Kiitos hyvästä kuvasta.

    Ahdasta näyttää olevan. Ei taida mahtua myöskään putkien etupuolelle. Paljonko on muuten iskariputkien halkaisija?

    Tämän tapaisilla kiinnikkeillä saisi tuotua putkien eteen pois torven alta, mutta taitaa katteet tulla eteen.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: ejj; 18.08.2021 klo 19:32.
    EX: Yamaha MT07 2019 (2019-2021); Yamaha XT660 2007 (2009-2019); Suzuki ES 750 (2001-2005)
  28. #28
    Lainaa ejj kirjoitti Katso viesti
    Paljonko on muuten iskariputkien halkaisija?
    Nopeasti mitattuna noin 48mm.
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  29. #29
    Tracerilla ajelu jäi lyhyeksi yhden kesän kokemukseksi. Pyörästä ei jäänyt pahaa sanottavaa, päinvastoin. Luulin vain ostaessani että parisenkymmentä vuotta matkaenduroilua riittäisi jo. Mutta kovin usein löysin Tracerilla itseni tilanteessa jossa edessä oli houkutteleva soratie mutta ei raatsi viedä poloista kivien hakattavaksi. Tuohan olisi ihan hyvä vetää sorallakin mutta ei sinne tarkoitettu ellei ala suojaamaan ja panssaroimaan. Se näkyy nyt olevan liikkeessä nettimotossa kaupan, uskallan yksilöä suositella. On sisäänajettu huolellisesti ja muutenkin vähällä päässyt ensimmäiset tuhannet kilometrit. Nyt sitten paluu oranssiin häntä koipien välissä...
  30.  
  31. #30
    Tulipahan kotiutettua Tampereen myymälän demopyörä tällä viikolla. Etupleksi menee kyllä vaihtoon asap niin kuin jo kesän koeajon jälkeen tuumin.

    Missä olette näitä vakuuttaneet? Itselle IF on ollut tähän asti monessa pyörässä halvin, mutta nyt täyskaskon ja liikenteen hinta oli täysilläkin bonuksilla posketon, vuodenaikahinnoiteltuna melkein 1700€. Nettilaskureilla Turva näyttäisi halvimmalta, vastaava vakuutus suuruusluokkaa alle 700€/vuosi.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen