Sain ipanat viimein petiin niin pääsin mittaamaan, joko muistin pahasti väärin tai sitten olen mitannut väärin mutta mullahan on etulaikassa pintaa karvan yli 14mm joka tarkoittaa että sehän on kokolailla uusi tai ainakin kohtuuhiljattain vaihdettu! Takalevy sitten onkin jo 8,5mm joka lienee alle vaihtorajan mutta niitä saa eikä ne maksa ihan tolkuttomia...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuossa yksi ohje. Muunlaisiakin niittejä lienee, joten googlen kimppuun vaan. Siellä on tietoja/malleja/videoita noista ihan loputtomasti.
https://www.youtube.com/watch?v=tRPaUyXrtbE
.
Hyvä tietää että niitä saa mutta kuten mainittua etulevy onkin vielä aivan hyvä pitkään, takanen täytynee ens talvena vaihtaa kerta rengas on irrotettava kuminvaihdon takia enivei.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tänään ehdin ensi kertaa alkaa tarkemmin tutkimaan tuota pakoputken vuotoa ja sanotaanko että tuhon laajuuden valjetessa selattiin sitä kuuluisaa sivistyssanakirjaa useampi sivullinen... Neljästä klemmarista yhden joutui oikeen avaamaan kolmen jämät voi vaan kammeta putkien, tai siis sen mitä niistä on jäljellä, päältä...
Alkujärkytyksen laannuttua nappasin rälläkän käteen, sipasin putket tasaan ja pyöritin tyngät läpi teräsharjalaikalla ja porakoneella samoin kuin putsasin noi alkukäyrät sekä sudin tohon kattiin fosforihapot pintaan. Eihän toi nyt lopulta NIIN paha ole, uudet tulot tarvii vaan tehdä. Täytyy alkaa metsästää noiden tiivisteholkkien mittoja jotta niiden perusteella voi päätellä minkä kokoista putkea niiden pitäis olla alkuperäiset oli niin mätiä ettei niistä enää mittoja saanut.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kokeile teräs- ja rosteriosiin tätä. Saatat yllättyä.
https://www.motonet.fi/tuote/harpic-...oduct=86-04215
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Eääh aivopieru prööttilasin pätkän putkea että olis päässy ton katin hitsaamaan viikonloppuna, no se tuli tänään ja paketista kaivaessa vasta muistin että putket myydään ULKOmitan mukaan eli nyt ois sit puolen metrin pätkä 35mm putkea kun ois pitäny 38x1.5:aa tilata
Nooo onneks täs on aikaa just käänsin piikkarit takas molempiin autoihin kun huomenna pitäis tulla lisää lumipaskaa... Jostain pitäs nyt vaan kiekasta pätkä tota kolmekasia, ei viittis kuuen metrin kankee tilata neljän peukunmittasen pätkän takia... EDIT: Marteliukselta löyty nyt vaan taas sit ootellaan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
WhatsApp Image 2025-04-21 at 15.28.16.jpgWhatsApp Image 2025-04-21 at 16.29.37.jpgWhatsApp Image 2025-04-21 at 19.37.56.jpgWhatsApp Image 2025-04-21 at 19.45.10.jpg
Sielä olis ny katalysaattorissa uuet sisääntulot, hirmusen nättiä en siitä saanu kun en oo pitkään aikaan juuri hitsannu ja ydinjätelanka roiskii vaikka mitä tekisit mutta on ne lampun kanssa käyty läpi ja tilkitty että ainakaan vuotoja ei pitäis olla eikä tuo tuolta mihkään näy kun alakate on paikallaan. Tällä viikolla pitäis Savenmaalta tulla uuet klemmarit niin pääsee sit niputtamaan koko mopon ja pistää myyntiin, vinkvink jos jotakuta lukijaa sattuu kiinnostamaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91