Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Käytiin vaimon kanssa pojan piikillä vähän kurvailemassa ja pitkän ajan jälkeen alkoi mopoilu taas innostamaan. Entisen pomon GS ja RS kokeiltua varsinkin Bemarin moottori teki vaikutuksen sitkeydellään ja varsin laiskana miehenä ei jaksais hirveesti pykällellä.

    Ollaan kuolattu LT: n perään mutta palstalta luettua pyörä ei taida olla kesken kasvuisille tehty painon ja korkeuden takia. Runkoa kun meikäläisellä on ilman pipoa n. 165cm niin ko. pyörällä ei varmaan ole kuin nesteessä.

    RT on tullut kans katseltua, mutta taitaa istumakorkeus olla vielä LT korkeempi, painoa taitaa kuitenkin olla se 100kg vähempi. Onkos Bemariin saatavissa tämmöisille pienille ihmisille olevia ratkaisuja esim. matalampaa satulaa, matalampaa alustaa jne.

    Kertokaa hyviä vinkkejä mikä pyörä olis hyvä myös takapenkkiläiselle koska aina kun pyörä liikkuu niin vaimokin on mukana. LT olis se haave mutta kannattaako edes ajatella.
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  2. #2
    RThen saa matalan satulan, käy koeajamassa, siitä ei paljon matkapyörä parane.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #3
    Käsittääkseni tuohon RT-malliinkin saa tehtaan madallussarjan, silloin löytynee myös muilta valmistajilta. F800S:n madallus hoitui penkillä ja lyhyemmillä jousilla eteen ja taakse. Penkki BMW, jouset Hyperpro. istumakorkeus madaltui noilla reilun 8 senttiä. Hyvin yltää vaimolla jalat nyt, aiemmin just ja just varpaat maahan.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  4. #4
    Lainaa 1tumppi kirjoitti Katso viesti
    Käytiin vaimon kanssa pojan piikillä vähän kurvailemassa ja pitkän ajan jälkeen alkoi mopoilu taas innostamaan. Entisen pomon GS ja RS kokeiltua varsinkin Bemarin moottori teki vaikutuksen sitkeydellään ja varsin laiskana miehenä ei jaksais hirveesti pykällellä.

    Ollaan kuolattu LT: n perään mutta palstalta luettua pyörä ei taida olla kesken kasvuisille tehty painon ja korkeuden takia. Runkoa kun meikäläisellä on ilman pipoa n. 165cm niin ko. pyörällä ei varmaan ole kuin nesteessä.

    RT on tullut kans katseltua, mutta taitaa istumakorkeus olla vielä LT korkeempi, painoa taitaa kuitenkin olla se 100kg vähempi. Onkos Bemariin saatavissa tämmöisille pienille ihmisille olevia ratkaisuja esim. matalampaa satulaa, matalampaa alustaa jne.

    Kertokaa hyviä vinkkejä mikä pyörä olis hyvä myös takapenkkiläiselle koska aina kun pyörä liikkuu niin vaimokin on mukana. LT olis se haave mutta kannattaako edes ajatella.
    Ei kai tuo sopivuus foorumia selatessa aukee, pylly ylös penkiltä ja MP-liikkeisiin henk. koht. asiaa testaamaan.

    Eiks sulle jääny noista GS / RS kokeiluista mitää mielikuvaa hallinnan helppoudesta/istuinkorkeudesta?
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  5. #5
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Ei kai tuo sopivuus foorumia selatessa aukee, pylly ylös penkiltä ja MP-liikkeisiin henk. koht. asiaa testaamaan.

    Eiks sulle jääny noista GS / RS kokeiluista mitää mielikuvaa hallinnan helppoudesta/istuinkorkeudesta?
    Varpaillaanhan siinä oli. Ajattelin että kyytiläisen ja romppeitten kanssa aika hankalaa.
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  6. #6
    Kyytiläinen ja kamppeet tuo lisää painoa taakse siten jouset menee enemmän kasaan ja istuinkorkeus tipahtaa pari senttiä.. Toki säädöt vaikuttaa tuohon..

    Eikait tuo 1200cc boxeri nyt mikään evoluution kruunu ole? Ei ehkä kannata fakkiutua yhden merkin tarjontaan, maailma avautuu uusin mahdollisuuksin, jos katselet muitakin merkkejä, lähes kaikilta löytyy matkaenduroa, matkalehmää ja luxusmatkalehmää.

    mutta jos ajatus on lukittu siihen, että BMW on pakko olla niin kylläpä ne parannusvaihtoehdot tulikin jo aiemmissa viesteissä.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  7. #7
    Jos löytyy vähän ajettu K 1300S, hanki se.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  8. #8
    Tuolta löytyy paljon merkkejä/malleja joissa voi katsella vakiomallien korkeuksia ja jalkojen ylettämistä

    https://cycle-ergo.com/
    FJR -17
  9. #9
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    Kyytiläinen ja kamppeet tuo lisää painoa taakse siten jouset menee enemmän kasaan ja istuinkorkeus tipahtaa pari senttiä.. Toki säädöt vaikuttaa tuohon..

    Eikait tuo 1200cc boxeri nyt mikään evoluution kruunu ole? Ei ehkä kannata fakkiutua yhden merkin tarjontaan, maailma avautuu uusin mahdollisuuksin, jos katselet muitakin merkkejä, lähes kaikilta löytyy matkaenduroa, matkalehmää ja luxusmatkalehmää.

    mutta jos ajatus on lukittu siihen, että BMW on pakko olla niin kylläpä ne parannusvaihtoehdot tulikin jo aiemmissa viesteissä.
    No juu, kyllä muitakin katellaan. Varsinkin Pan european myös kiinnostaa...
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  10. #10
    Selailin nettimotoo, gt 1200 näyttäs olevan aika mukavasti varusteitakin. Saakohan madalluksia ko. Laitteeseen.
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  11. #11
    Jos, taikka kun tarve on ostaa Gold Wing, silloin kannattaa ostaa Gold Wing.
    Ennemmin taikka myöhemmin asia tulee eteen, joten miksi viivytellä?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  12. #12
    Ei wingiä, intissä ajelin T54:lla...
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  13. #13
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Jos, taikka kun tarve on ostaa Gold Wing, silloin kannattaa ostaa Gold Wing.
    Ennemmin taikka myöhemmin asia tulee eteen, joten miksi viivytellä?
    Nopea laskenta tuotti tulokseksi 18 eri moottoripyörää omistushistoriaksi, joista vain 1500 Gold Wingin myynti on jäänyt kaihertamaan. Kaikista muista olen ilolla luopunut.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  14. #14
    Taasko täällä Riisikeitinosaston pojat rienaa?? Älä välitä veli, sillä he eivät tiedä mistä puhuvat.

    Madalluskitti K1200GT:
    http://www.lustracing.co.uk/suspensi...ring-kits.html

    Tuolta löytyy erikorkuisia istuimia useisiin malleiheihin ja täyttää puhtaussäännön:
    https://www.wunderlich.de/shop/en/bmw-r-series.html
    R1200R
  15. #15
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  16. #16
    Kiitokset linkeistä! Tuo GT alkaa kiinnostamaan, ovat aika kaukana käydä katsomassa ja kun tuo aikakin on aika kortilla...
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  17. #17
    Lainaa Jussiboy kirjoitti Katso viesti
    Taasko täällä Riisikeitinosaston pojat rienaa?? Älä välitä veli, sillä he eivät tiedä mistä puhuvat.

    Meilläpäin on sanonta, että vittuilu on välittämistä
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  18. #18
    On tullut kierreltyä prätkäliikkeitä koe istumassa erilaisia pyöriä. Gtr 1400 kawan ajoasento miellytti mutta niinku monissa muissakin on vaan niin pirun korkee minulle.

    Lähdettiin Kuusamoon lomareissulle, aikaa oli selailla nettimotoa jossa huomasin että Ranuan tarvikekeskuksessa oli myytävänä 1150 rt bemu. Ajattelin että perkule sehän on tuossa naapurissa (150km) käydään vilkasemassa.

    Lähestyin pyörää hiukan jo samallisissa hieman apaattisissa fiiliksissä kun muitakin koska ulkoa päin näytti aika korkealta mopolla.

    Hyppäsin penkkiin ja perk.... melkein kantapäät ylsi lattiaan. Vaimo nousi takapaksiin ja jalat oli tontista. Voi jestas olis ollu mukava nähä oma naama, taatusti yhtä hymyä.

    Kysäisin myyjältä että onkohan jakkara alimmassa asennossa joten siinä oli kohta iso kasa ukkoja pähkäilemässä miten saadaan penkit irti ja toteamaan. Loppujen lopuksi penkit saatiin irti ja todettiin että oli alimmassa asennossa.

    Totesin että vaikka kantapäät ylsi kaks päällä maahan ei se oikein riitä helppoon liikutteluun koska pyörä romppeineen helposti alkaa painamaan lähelle 400kg joten senttejä pitäisi saada alemmaksi.Käsittääkseni pyörässä on vakiopenkki.

    Myyjä kertoi että he ovat teetättäneet matalampia penkkejä jossakin oululais firmassa. Eikös ko. pyörään ole saatavissa bemarin omaa matalampaa penkkiä, onkohan mitenkä paljon vakiota matampi? Mitä mieltä oletta kannattako oma penkki madaltaa vai oma matalampi baihtoehto? Minkähän hintaisia maihtoehdot?

    Olo on kun pikkupojalla karkkikaupassa, hyvä kun ei vie yöunia... Rt tuntuu jotenkin näppärän kokoiselta pyörällä, no joo jos 280kg voi sanoa näppärältä...

    Täytyy kyllä loppuu sanoa että Ranuan pyörä on tosi siistiä kunnossa ja palvelu liikkeessä oli erinomaista. Kovasti tarjosi kaupanpäälle kotiin toimitusta, kerran olen pyörän ostanut talvella koeajamatta ja toista kertaa ei tule vaikka olis kuinka ulkoisesti Ok.
    Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
    GPX 500R nyt. Suzuki gsx 1100 f
  19. #19
    Mulla LT ja 170 cm just yltää maahan ilman madalluksia. Pakki ja sähköinen keskijalka (vm 04 eteenpäin) auttavat tosi paljon käsittelyssä.
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  20. #20
    Osta se joka eniten miellyttää SINUA, ei meitä muita.
    Mulla on kohtuullisen pitkä kokemus RT:stä ja LT:stä. RT:ssä mulla oli ns. Comfort istuin (se paksumpi) joka aiheutti sen, että päkiät vain ylti maahan. LT:ssä vakio penkillä myös kantapää. Kun pyörää ei kuitenkaan ajeta varpailla tai kantapäillä niin ei merkitystä. Pikkureissuilla, kaupungissa ja hiekkatiellä RT oli minulle sopivampi ja ketterämpi vaihtoehto. Oikein pitkillä reissuilla LT oli mukavampi. Molemmissa on hyvä aerodynamiikka ja kuljettaja hyvin suojassa. LT:ssä parempi viihdeosasto. Matkustajan olosuhteet riippuvat hieman plexin korkeudesta/säädöistä. R1200RT lienee lähempänä LT:tä satulan ja suojaavuuden osalta ?
    Kumpikin kuulu Matkapyöräosaston huipulle. Ne ominaisuudet ei selviä lyhyellä lenkillä.
    Go for it !
    Fireball
  21. #21
    Noita jousia voi hieman madaltaa ilman mitään uusia osia. Nuo krossipajat niitä muuttelee on helppo ja yksinkestainen homma.
    Takajousen madallus "siirtäminen" sentillä pudottaa runkoa noin 3cm satulasta mitattuna. Jopa tällaiselta poropeukalolta onnistuu, olen tehnyt. Muuhan ei muutu kuin ulosjousto hieman pitenee ja sisäänjousto lyhenee hieman, ei sanottavaa merkitystä normaali ajossa.
  22. #22
    Asiahan ei mulle kuulu, mutta itselläni on ollut 1100 RT ja 1150 RT ja jos nyt joutuisin valitsemaan niin ottaisin tonnisatasen ennemmin kuin 1150:sen. Se kuudes vaihde on ihan turha meidän maantienopeuksissa ja tonnisatasen välitykset tuntuu toimivan paremmin.
    Lisäksi en oo koskaan ymmärtänyt mistä toi bokseri on saanut vääntävän koneen maineen. Omasta mielestäni se on ennemminkin rytkytin . Ajoasennossa ei kyllä ole mottimista, mutta heinäkuussa sillä ei tee mieli ajaa kun katteet suojaa liian hyvin ilmavirralta silloin kun ulkona on +25 ja enempi.
  23. #23
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    .... Se kuudes vaihde on ihan turha meidän maantienopeuksissa ja tonnisatasen välitykset tuntuu toimivan paremmin. Lisäksi en oo koskaan ymmärtänyt mistä toi bokseri on saanut vääntävän koneen maineen...
    Sen verran kokemusta tuosta 6. vaihteesta, että pudotti polttoaineen kulutusta pitkillä matkoilla 0,5-0,8 litraa sadalla km:llä. Pidensi toimintasädettä huomattavasti RT:ssä. Vaikka onhan se aika pitkä kyllä 1100RT:säkin.
    Useimmilla loppuu hanuri ennenkuin bensiini... ja kierroksista boxeri kyllä tykkää enemmän kuin esim. V2.
    Fireball
  24. #24
    JTMakinen
    Myös satulan muoto ja leveys vaikuttaa siihen miten hyvin ylettyvät jalat maahan, kuin myös se onko lyhyt jalkainen kuten minä. 178cm pituisena oli LT:n kanssa kantapäät ilmassa, tosin eipä se minua ikinä haitannut kummemmin... ehkä oli tottunut että useilla pyörillä sama juttu. LT kylläkin mielestäni kiikkerämpi siirrellä kuin esim. GL 1800... molemmat olen saanut paikallaan myös kaadettua, ja ylös saaminen yhtä helvettiä yksin.

    Mtakavarustellut isot customit tarjoavat erittäin matalat satulakorkeudet ja varusteltuina suojaavat kohtuullisen hyvin viimalta ja sateeltakin.
  25.  
  26. #25
    Lainaa JTMakinen kirjoitti Katso viesti
    molemmat olen saanut paikallaan myös kaadettua, ja ylös saaminen yhtä helvettiä yksin.
    Son tekniikkalaji. Jos on kaatunu vasemmalle kyljelle, niin narunpätkä tms. sidontavälinen auttaa. https://youtu.be/m2MBD9A6IQc
    Relax!