Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 194:sta
  1. #91
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    Varmasti kerron

    Onko törkeää tarjota 20% pienempää hintaa? Vai mitä näistä on tapana tarjota? Kuinka paljon on sopivaa tinkiä?
    Pyörä ostetaan tunteella Ostat HD jos sellasesta haaveilet Senki voi vaihtaa myöhemmin niinkuin edellä on muista vaihtoehdoista sanottu.

    Ei tinkaamisessa ole sääntöjä. Itse tarjoon pyörästä hinnan mitä olen valmis sellaisesta maksamaan. Myyjä joko myy tai pitää itsellään.
    Jos harmittaa että ei ollut valmis myymään siihen rahaan ja edelleen haluat sen. Niin sit täytyy miettiä haluatko sen
    niin kovaa että olet valmis maksamaan siitä

    Itse yleensä tarjoon vähän alle sen mitä olen valmis maksamaan, kun kuvittelen että siten pääsee helpommin haluamaani summaan.
    Mutta vastapuoli ei välttämättä tingi eurookaan. Jokasella kun on omat kuvitteelliset säännöt tinkaamisesta
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  2. #92
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti

    Tutkittuani nyt kaikenlaista ajatus: harrikan on hyvä olla 2004 tai uudempi.....meneekö näin? Jokin iso muutos moottorin kiinnityksessä joka vaikuttaa tärinään....ehkäpä?
    -04 Sportereihin tehtiin selkeä mallipäivitys. Ehkä tärkeimpänä juttuna moottorivaihteistopaketti kiinnittyi runkoon kumityynyin (aiemman "kovan" metalli vasten metallia kiinnityksen sijaan). Eli vastaava mikä esim. Dyna-malleissa oli 90-luvun alusta asti. Tekee sen että tyhjäkäynnillä kone hyppii ja melskaa rungossa edestakas mutta kun ollaan matka-ajon kierroksilla niin vatkaaminen katoaa. Tätä vanhemmissa on aina ja koko ajan ohjastangossa tuntuvaa tärinää. Tärinät ovat joko hyvä tai huono juttu, riippuen kuinka syvällä olet HD-kultissa. Ylipappi/-papitar ei mitenkään uskottavasti voi ajaa kumityynyvehkeillä mutta rivijäsenille se sallitaan, mukavuustekijä.

    Tuo ei ollut ainoa muutos. Moottoriakin uudistettiin, olikohan niin että kaasutin korvautui ruiskulla. Myös pyörien muotoilu uudistui jossain määrin. Sitä en muista milloin ABS-jarrut tuli, saattaa olla hieman uudempaa perua.

    Tätä edeltävä päivitys oli -93, muistaakseni siinä tuli 5-vaihteinen vaihdelaatikko ja hihnaveto. -85 taas oli todella raju vuosi kun Rautapää -moottori korvautui uudemmalla Evolution-moottorilla. Rautianen edustaa ns. syvää päätyä.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 24.05.2021 klo 19:26.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  3. #93
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    -04 Sportereihin tehtiin selkeä mallipäivitys. Ehkä tärkeimpänä juttuna moottorivaihteistopaketti kiinnittyi runkoon kumityynyin (aiemman "kovan" metalli vasten metallia kiinnityksen sijaan). Eli vastaava mikä esim. Dyna-malleissa oli 90-luvun alusta asti.
    Sillä erotuksella, että sportsterissa on kolme uniball-niveltä pitämässä moottorin liikkeen vain ylös-alas suuntaan. Dynassa on edessä ja takana vain kumityynyt ja niiden väsähtäessä vatkausta onkin sitten enemmän. Erityisesti etummainen on altis hajoamaan ja sitten kone kolisee kuin työmaakypärä pesukoneessa.

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Tuo ei ollut ainoa muutos. Moottoriakin uudistettiin, olikohan niin että kaasutin korvautui ruiskulla. Myös pyörien muotoilu uudistui jossain määrin. Sitä en muista milloin ABS-jarrut tuli, saattaa olla hieman uudempaa perua.
    Ruisku tuli 2007 mallista eteenpäin kaikkiin ainoaksi vaihtoehdoksi. ABS-jarrut tulivat Sportsterissa 2014 malliin ja samalla tuli avaimeton käynnistys. Ohjauslukko on edelleen mekaaninen.

    Harrikan jousitusta haukkuvat eivät ole väärässä. Vakiona se on matkalehmiä lukuunottamatta luokattoman huono. Kaikkiin omiin pyöriin olen laittanut taakse Progressiven iskarit ja keulaan on lisätty oikeasti toimiva vaimennin, sekä vaidettu jouset (Progressive tai Wilbers).

    Jos vertaa japsikustomeihin, niin niissä vakiojousitus on eri tavalla huono. Muutamaan yleisempää malliin löytyy jotain, mutta harrikoihin löytyy käytännössä kaikkiin.
    2x HD, 2x Savage
  4. #94
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti

    Harrikan jousitusta haukkuvat eivät ole väärässä. Vakiona se on matkalehmiä lukuunottamatta luokattoman huono. Kaikkiin omiin pyöriin olen laittanut taakse Progressiven iskarit ja keulaan on lisätty oikeasti toimiva vaimennin, sekä vaidettu jouset (Progressive tai Wilbers).
    No niin tätipä googletteli Progressiven iskarit nää ois reilu 300 jos oikein katoin. Jouset jäi vielä hakematta, koska selailu on ihan käsittämätön miks ei voi hakea jonku tietyn merkin kaikkia osia vaan sun täytyy selata kaikkiin maailman mopoihin tulevat iskarit, jouset, madallussarjat yms härpäkkeet ja toivoa että joskus tulee oikea eteen tai sitte näitä osaa käyttää vain miehet
    Mutta tuo oli hyvä tieto. Mitähän muuta on semmosta pakko vaihtaa juttua?
    Huolestuttavasti oli tosi paljon pyöristä mitä oon kattonu myyty, pitää pistää töpinäksi
  5. #95
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    miks ei voi hakea jonku tietyn merkin kaikkia osia vaan sun täytyy selata kaikkiin maailman mopoihin tulevat iskarit, jouset, madallussarjat yms härpäkkeet ja toivoa että joskus tulee oikea eteen tai sitte näitä osaa käyttää vain miehet
    Koska internetti ei ole vielä ihan valmis.
  6. #96
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Koska internetti ei ole vielä ihan valmis.
    Naisten vaatteiden yms kohdalla se on ollut valmis jo pitkään
  7. #97
    Totanoin.. En kyllä näe että olisi pyörään mitään pakko vaihtaa juttuja, jos kerran aiemmatki omistajat ovat pärjänneet ilman...?
    Varsinkin jos omia kilometrejä alla 0.

    Kyllä itelläkin on ajatuksena mennä omalla vessalla joskus radalle. Ja näitä "pakko vaihtaa" juttuja on liuta.
    Alusta, renkaat, jarrut kevennys yms..
    Mutta silti ajattelin aloittaa homman sillä että menisin teknisesti kunnossa olevalle harjoittelemaan ja pikkuhiljaa toteamaan/oppimaan huomaamaan mitä haluan seuraavaksi paremmaksi.

    Eihän nollakokemuksella välttämättä edes huomaa eroa niissä mitä internetviisaat sanoi pakko vaihtaa jutuiksi.
    Monet ei edes osaa perustella mielipiteitään kuin sanomalla "ku muutki".

    Fiiliksellä pyörä alle. Nauttii ja fiilistelee sit hipostelua siinä ohessa
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  8. #98
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    Harrikassa ei ole jousia ja sillä ei 100 kilometriä pidempää pätkää voi ajaa. OK
    Tää nyt on sitten vaan kuulopuheta, mutta joku cannonballi tai enkeli tms. jossain tien varren kioskilla jutteli, notta kun oli jostain rallista tullu kiireellä, niin jalat oli ollu ihan rätit. Jalat ko oli ollu silleen eessä ja polvet levällään ja ilmavirta oli painanu vielä enemmän levälleen. Siinä vastaan pistäessä oli väsynneet...
    Relax!
  9. #99
    Kukaan ei tiedä paremmin kuin internetissä.

    Seitsemän Italialaista tallissa, en siis tiedä mistään mitään... Varsinkaan Harrikoista.
    Paitsi sen, sen että pikkupärrä on harlikka, eli naisoletetuille sopiva ja isompi on harrikka, joka sopii muun sukupuolisille.
  10. #100
    Lainaa blåbär racing kirjoitti Katso viesti
    Totanoin.. En kyllä näe että olisi pyörään mitään pakko vaihtaa juttuja, jos kerran aiemmatki omistajat ovat pärjänneet ilman...?
    Varsinkin jos omia kilometrejä alla 0.
    :
    Ei ne varmaan ookkaan mitään pakko vaihtaa juttuja. Oletan kuitenkin haluavani ajaa pitkää matkaa, joten asia on hyvä ottaa huomioon. Ja nyt ku tietää, voi myynti-ilmotuksia katsella vähän viisampana josko jossain vaikka näitä parannuksia on tehty. Ja samoin miettiä budjettia sen mukaan josko aikoo jotakin remppaa tehdä. Äläkä huoli en mä nyt meinaa tuunata koko pyörää uusiksi ennen ensimmäistäkään ajokilometriä . Minusta on aivan mahtavaa, että monet täällä on jaksaneet vastailla ja selittää ja kykenen kyllä suodattamaan informaatiota. Kyllä täällä nyt selvästi on niitäkin joilla ihan oikeassa elämässä on pyörä ja paljon tietoa ja sitte on niitä muita
  11. #101
    Sulla hyvä asenne ja internet oikolukutaito

    Eikä muakaa kannata kuunnella. Oon niitä "muita"
    Meen mielummin ite perse edellä ku muiden ohjaamana

    Sori oftopic
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  12. #102
    Nyt on kaupoista sovittu ja sunnuntaina mulla on oma HD
  13. #103
    No hienoa. Onnittelut. Laita kuva.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  14. #104
    Hienoa, tästä se harrastus lähtee!
    Onnellisia ilometrejä!
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  15. #105
    Vähän myöhässä, mutta täällä on jo moni kertonu saman eli tunteella ja sitä oletkin noudattanut. Itsellä on ollu customi, enduro, kyykky ja matkasportti ja kaikista olen tykännyt. Mikään ei ole menny no no listalle.

    Nälkä kasvaa syödessä ja pari pyörää tai oikeastaan kolme pitäisi olla tallissa. Matkaenduro, naku räppäilyyn ja vanha hd harrastepyöränä.

    Metsään ei mene valinta kun itse tykkää. Onnittelut hankinnasta ja paljon huolettomia kilsoja.
  16. #106
    Onnittelut! Nyt ei muuta kuin maantietä mittailemaan.
    2x HD, 2x Savage
  17. #107
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    ... tai oikeastaan kolme pitäisi olla tallissa. Matkaenduro, naku räppäilyyn ja vanha hd harrastepyöränä....
    Aivan. Jos kukkaro antais myöten, ideaaliratkaisu olis eri pyörä joka tarpeeseen, eikä mikään "yks sopii kaikkeen" kompromissi.

    Naku on jo, matka baikki ja mobilisti 6-syl benelli vielä jostain ni avot...

    nimimerkki "lotto vetämässä"
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  18. #108
    Elsa.jpg

    Tässä se nyt on mun ikioma, 150 km ajoin jo eilen, vaikken osaa
  19. #109
  20. #110
    Näyttää ihan uudenveroiselta. Kelien puolesta hyvä harjoitella huomisesta alkaen.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  21. #111
    Kovaa ajoa sitten vaan
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  22. #112
    Onnittelut hienosta pyörästä!
  23. #113
    Noni, siitä lähtee maailman paras addiktio käyntiin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #114
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Komia peli!
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  25. #115
    On hieno (minulla on samanlainen, mutta harmaa ) Näyttää, ettei olisi muuta tehty kuin putket vaihdettu - mikä takaa kohtuullisen huolettomat kilometrit.

    Kyllä nyt kelpaa harjoitella.
    2x HD, 2x Savage
  26. #116
    Hieno laite ja varmasti juuri sitä, mitä moottoripyöräilyltä haetkin
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  27. #117
    Sitten vaan lisää naatiskelua kerran kelitkin suosii
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #118
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    On hieno (minulla on samanlainen, mutta harmaa ) Näyttää, ettei olisi muuta tehty kuin putket vaihdettu - mikä takaa kohtuullisen huolettomat kilometrit.

    Kyllä nyt kelpaa harjoitella.
    Pyörä näytti livenä paremmalta ku kuvassa, onneksi kun sitä 400km menin hakemaan
    Putket vaihdettu, jahah hyvä tietää , onkohan nää nyt sitte hyvät vai huonot putket. Se setä ei tuntunu tietävän pyörästä tuon taivaallista, ei ollu kauheesti ajellut ja turhaksi todennut.
    Kivalta tuntu ajaa, vieläkö harjoittelulla tulee varmuutta ja ei tarvi puristaa rystyset valkosena tankoa niin ajamisesta tulee varmaan mukavaa. Pieniä kenguru ominaisuuksia meillä on tuossa vaihteiden vaihtamisessa mutta kuka sen sanoo että ei vois moottoripyöräillä loikkimalla
  29. #119
    Siitä se tulee harjoituksen myötä rentous ajamiseen, eikä tarvitse jännittää ja puristaa tankoa. Vaihteetkin rupeaa vaihtumaan jouheasti
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #120
    Jaa...olin väärässä, mutta ei ollut onneksi eka kerta. Tällä kertaa AP ostikin pyörän. Onnittelut ja hyviä kilometrejä
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen