Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 194:sta
  1. #61
    Excelillä on pilattu monta hyvää asiaa..
    mutta joku roti rahankäytössä.
  2. #62
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyörän hankinnassa kun käyttää järkeä, niin ainoa vaihtoehto on olla ostamatta.
    Järkiperäisesti ajattelevat hankkivat pyöräksi Hondan ja ajavat autona joko Octavialla tai Corollalla.

    Ja siinä ei ole mitään vikaa, ovat varmasti valintoihinsa hyvin tyytyväisiä.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  3. #63
    Mites olis Yamahan XVS950 Bolt?

    Selkeesti HD Sportsterin kilpailijaksi suunniteltu ja livenä todella muodokkaan makea kapistus kapeine vyötärölinjoineen ja muhkeine koneineen. Mä yllätyin todella ku yhden livenä ekaa kertaa näin.

    Lisäksi on varmaan pikkusporaa parempi ominaisuuksiltaan... Alusta, jarrut & kulkupuoli
    Yamaha XVS950 Bolt, Suzuki GS1000G sivuvaunu & Kawasaki GPZ900R
  4. #64
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    "Parhaat neuvot Harrikkaa harkitsevalle naiselle näyttää tällä palstalla tulevan heiltä, joilla sitä ei koskaan ole ollut eikä tule ? "

    Ja siihen on syynsä.
    Juu on huomattu, että tää mun Harrikan osto aikomus saa kovasti vastatuulta kaikilta ja luultavasti just heiltä joilla sitä ei ole ollut eikä tule

    No mulla on onneksi omaa tahtoa riittävästi, nyt vaan puntaroin, että onko viisaampaa harjotella jollaki halvalla ja ostaa sitte vai ostaa heti, mutta siitä mun pää ei oo kääntynyt etteikö se joskus tule olemaan nyt vai heti don't know
  5. #65
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    Juu on huomattu, että tää mun Harrikan osto aikomus saa kovasti vastatuulta kaikilta ja luultavasti just heiltä joilla sitä ei ole ollut eikä tule

    No mulla on onneksi omaa tahtoa riittävästi, nyt vaan puntaroin, että onko viisaampaa harjotella jollaki halvalla ja ostaa sitte vai ostaa heti, mutta siitä mun pää ei oo kääntynyt etteikö se joskus tule olemaan nyt vai heti don't know
    Mulla on itellä ollu pikkasen isompi HD & lisäksi silloisella kumppanilla oli samaan aikaan HD:n ihan uusi 883 Spora. Perustuen noihin muistoihin ja siihen faktaan että nykyisellä kumppanilla on nyt juuri allaan Yamahan XVS950 Bolt > Niin ihan rehellinen mielipide on vain se, että mitattavissa / havaittavissa olevilla suureilla harva HD on ns. tätä päivää.

    Mutta, samaan hengenvetoon täytyy todeta että tämä harrastuskin harvemmalla meistä on pelkkien mitattavissa olevien suureiden orjailua...

    HD-hommissa on oma viehätyksensä ja tuosta lähteestä itsekkin aikoinaan maistaneena sen ymmärrän varsin hyvin. Ei vain lopulta oikein ollut se oma juttu ja vaihtoon meni ne rojut. Mutta kuten joku ilmiselvästi elämänkouluja tässä suhteessa jo läpikäynyt totesi tuolla aikaisemmin: Hankit minkä tahansa ensipyörän niin todennäköisesti se toimii hyvänä mittarina sille mikä lopulta on se sun juttu. Ajamalla se siitä selviää
    Yamaha XVS950 Bolt, Suzuki GS1000G sivuvaunu & Kawasaki GPZ900R
  6. #66
    Varmaan 30-40 vuotta sitten japsipyörien kuumimmalla valtakaudella jos joku osti HD:n, niin teki sen omasta tahdosta ja välittämättä muiden mielipiteistä.
    Nyt HD on valtavirtaa ja tilanne on päinvastoin. Vaatii enemmän omaa tahtoa ostaa kuussatanen Honda.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  7. #67
    Nää on muuten hyviä ketjuja. Monta sivua aina ehdotuksia ja usein lopputulos on se, että ap ei osta mitään
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  8. #68
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Oikeesti mielenkiintoinen ketju. Mä olen Wanha HD vihaaja. Johtuen 80-luvun kevari ajasta. Silloin Viikottain joku hieltä haiseva partajeesus aina sano, että osta HD. Vaikka mulla oli äidin ostama tuliterä italialainen piikki alla. No mä en kenenkään hyväksyntää kaivannut. Mutta olis ollu kiva jos partajeesuksilla olisi edes ollut jonkin merkkinen moottoripyörä. Mutta taisivat olla juuri niitä ravintolabikereita.
    Nyt muutamalla tutulla on juuri tämmöinen amerikkalainen moottoripyörä ja mä olen kysellyt että miksi? Se että vasemmistolaiset ja kommarit vihaa niitä sai mut melkeen haluamaan yhden talliini. Mutta yleisin vastaus on että kaikki muut pyörät on tehty silmittömään kaahaamiseen ja se ei kiinnosta. Siis onko customin omistaminen merkki pelosta? Tarve esittää kovaa "jätkää" tai ajatus jäänyt Hurriganes aikakaudelle. Se oli kovin kun ei ollut muuta tarjolla. Vai kenties kuvitelma ihailijoista kun putputtaa kohti auringonlaskua. Siinä vaan on se riski että luulee näyttävänsä coolilta nuorison todetessa OKAY BOOMER.

    Älkää suuttuko. Tämä on vain minun näkemys. Jos tämänkin jälkeen HD kiinnostaa niin sitten se on sun juttu
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  9. #69
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Siis onko customin omistaminen merkki pelosta?
    Mä luulen, että sä olet ymmärtänyt asian hieman väärin päin. Ainakin itse voin hyvinki kuvitella ostavani hoodeen jossain välissä – mieluusti jäykkäperäisen ja jollain springeri-keulalla. Niillä on kiva ajaa iisimmin. Ominaisuudet lujempaa ajaessa on hieman kyseenalaiset ja töitä saa tehdä ihan eri tavalla. Jollain uudella kyykyllä ei kakssataa tunnu just miltään. Hoodella tuntuu jo pienempikin nopeus.
    Tämän takia mä en oikein välitä sporttipyöristä – ainakaan mä en saa niistä mitään irti missään tolkullisissa nopeuksissa kadulla.
    Toisaalta, kun mulla sen pienen hetken oli Virago 750, ja sillä ajelin, niin olihan silläkin kiva tyrkätä mutkatiellä niin kovaa kuin vehkeestä lähti. Taisi se yli 170 mittariin ottaa ja kaikki maassa joka mutkassa. Oli meinaan dopamiinia verenkierrossa. Toisaalta sillä ei kyl ollut kiva ajaa hitaasti. Hölmö pyörä, en oikein ymmärrä, mitä sillä oli haettu.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #70
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen muutamia päiviä ajellu hoodeella Stadin kesäillassa. ohikulkijoiden reaktiot oli kyllä jotain outoa. Jengi näytti peukaloa ja hymyilee. Siis ihailua vai pelkoa? En tiedä. Mutta siihen tunteeseen voi jäädä tietenkin koukkuun. Mun unelma on olla mielummin vaikka näkymätön. Kyykkypyörää en suosittele jos ei ajatus ole edes osittain ratapäivissä. Mutta rauhallisempaan ajeluun on Matka- adve- ja kaiken maailma retro ja perus naku vehkeitä tarjolla. Amerikassa vietän aika suuren osan lomistani ja siellä on kyllä hoodeet kadonnu jonnekkin maaseudulle. Koska kadulla ainoat pyörätyypit on oikeasti caferacerit- isot advet ja vanhat kyykkypyörät (90-08). Mun näkemys rajoittuu tosin vain LA- death valley-Las vegas seuduille.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  11. #71
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ominaisuudet lujempaa ajaessa on hieman kyseenalaiset ja töitä saa tehdä ihan eri tavalla. Jollain uudella kyykyllä ei kakssataa tunnu just miltään.
    Ha ha, tuli mieleen yksi battle of brits. Adrenaliiniä ja suuria tunteita tikkarivauhdeissa. Meinasin, että vois pyyhkiä pölyt ja käydä pari kurvia ajamassa BSA:lla kesällä, ekaa kertaa sit vuoden 2017
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #72
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä myös oli haaveilevat katseet ennen eka pyörän ostoa kustomeissa, Triumph America, ehkä Shadow, sen tyyppistä. Royal Enfieldissäkin oli sitä jotain, varsinkin tuunattuna yksinkertaiseksi papattimeksi.

    No, ostin sitten halvan peruspyörän Yamaha XJ600 jolla pyörin mutkateitä pitkin eteläsuomea ja Pirkanmaata heti alkuun kymmenen–viistoistatuhatta vuodessa. Siitä se suunta kääntyi melkein heti Nykyään alla on 600 kuutioinen japsikyykky ja ajan oikeastaan pääasiassa radalla. Enpä olisi todellakaan uskonut. Jossain vaiheessa kyllä taas alle tulee varmaan retkeilymopo lisäksi jolla voi nuohota noita syrjäseutujen hiekkaisia ja ehkä jopa polkuisia teitä. Kustomia tuskin tulee, koska tällä hetkellä mikään ole niin tylsää kuin ajaa isoa tietä suoraa moottoripyörällä. Tuolla kuussatasella kyykyllä menee 500 kilsan pikkutie-retkeilypäivä helposti.

    Satula vaikuttaa todella paljon jalkojen ylettymiseen maahan. Itse olen 187 pitkä ja tuo kyykky normaalisatulalla ei tuota tietysti minkäänlaista ongelmaa. Jalat maassa ja polvet koukussa melkein. Sitten kun vaihdan ratailukäyttöön tehdyn satulan joka on vähän leveämpi suora vanerilevy joka on vain parisenttiä korkeammalla, saan ihan kunnolla varpustamalla yrittää ylettyä maahan asti.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #73
    Ostat vaan sen Hoodeen.
    Täällä on niin kyykky orjentointunutta sakkia että ei osata muuta.
    Aina se oma tapa harrastaa on paras ja sitten sitä koitetaan järjellä puolustaa.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  14. #74
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Nää on muuten hyviä ketjuja. Monta sivua aina ehdotuksia ja usein lopputulos on se, että ap ei osta mitään
    Niin onhan se ihan hirveetä, että moottoripyöräkeskustelussa keskustellaan sivutolkulla moottoripyöristä

    Mutta kohtalo/karma or whatever ilmoitti mulle eilen, että kyllä se on HD törmäsin sattumalta baarissa naiseen jolla sportster ja joka ystävällisesti heti lupas, että saan kyllä kokeilla ja harjotella hänen pyörällä.
    Miehillä (no joo yleistän) tuntuu olevan pyöriin vähän sellanen avioliitto suhde että sillä ei muut ajele
  15. #75
    Hyvä että pääset kokeilemaan jonkun pyörää, tuskin tulee ostokuume hellittämään ja kohta olet jo kauppoja tekemässä
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #76
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    saan kyllä kokeilla ja harjotella hänen pyörällä
    Kokeiluun liittyen;
    Jos jalat loppuu kesken, niin silloin kannattaa madaltaa ja kaventaa satulaa. Muutamakin sentti satulassa, varsinkin leveydessä, tekee ihmeitä.
    Ja jos mahdollista, vaihtaa mopoon perää madaltavat ns koiranluut. Sportsterissa tosin tuota mahdollisutta ei ole (koska ei ole linkkua/koiranluita), mutta monessa mopossa on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #77
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kokeiluun liittyen;
    Jos jalat loppuu kesken, niin silloin kannattaa madaltaa ja kaventaa satulaa. Muutamakin sentti satulassa, varsinkin leveydessä, tekee ihmeitä.
    Ja jos mahdollista, vaihtaa mopoon perää madaltavat ns koiranluut. Sportsterissa tosin tuota mahdollisutta ei ole (koska ei ole linkkua/koiranluita), mutta monessa mopossa on.
    Kävin autokoululla testaamassa yltääkö jalat maahan HONDA CBF600S varpaat nippanappa, ilmoitettu istuinkorkeus 785mm

    HARLEY-DAVIDSON XL883 SPORTSTER, ilmoitettu istuinkorkeus 693mm

    Toivottavasti tuo 88mm riittää siihen että kantapäätki sais maahan. On noita myynnissä low ja superlow sportstereita, ehkä ostan semmosen. En tosin löydä mistään tietoa mikä noissa istuinkorkeus
  18. #78
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    Kävin autokoululla testaamassa yltääkö jalat maahan HONDA CBF600S varpaat nippanappa, ilmoitettu istuinkorkeus 785mm

    HARLEY-DAVIDSON XL883 SPORTSTER, ilmoitettu istuinkorkeus 693mm

    Toivottavasti tuo 88mm riittää siihen että kantapäätki sais maahan. On noita myynnissä low ja superlow sportstereita, ehkä ostan semmosen. En tosin löydä mistään tietoa mikä noissa istuinkorkeus
    https://cycle-ergo.com/
    Tuolta vaan ihmettelemään, löytyy istuinkorkeus ja paljon muuta kivaa tietoa:
    -2011 883 superlow korkeus 677mm
    -2011 1200 low korkeus 686mm

    Syöttämällä omat tiedot pääset arvioimaan sekä ajoasentoa, että jalkojen yltämistä maahan.
    ZZR1400
  19. #79
    Jalkojen yltämisessä maahan istuinkorkeus on lähtökohta mutta lisäksi vaikuttaa istuimen leveys. Eli pääseekö pudottaa jalat suoraan kohti tonttia vai ollaanko leveässä haara-asennossa.

    Ihan aloittelijan epävarmaa fiilistä tämä ei auta, mutta kun kokemus hieman karttuu, niin huomaa että liikennevaloissa laitteen pitämiseksi pystyssä riittää että kunhan toisen jalan varpaankärjet yltää maahan niin kaikki on kunnossa. Toki sitten käytännön sujuvampi käyttö (parkkiruudusta poistyöntely yms. ) vaatisi jo päkiöitä mukaan.

    Sportster-mallisarjan eri versioiden väliset erot ovat pieniä, tarkoittaa että jos esim. sitä Superlow:ta ei löydy markkinoilta valmiina niin sellaisen voi vain muutaman osan vaihtamalla, kohtuullisin kustannuksin, versioida itsekkin. Ja yksi Harrikan omistamisen hyvistä puolista on että tarvikevalmistajia on pilvin pimein, välttämättä ei tarvitse tyytyä tehtaan omiin osiin. Satulaa voi ohennuttaa tietyillä suutareilla tai ostaa kokonaan valmiin uuden matalamman. Takaiskunvaimentimia saa lyhyempinä jne.

    Ajomonojen pohjiin saanee laitettua korotusta?

    Loppuun motivaatiovideo: lyhkänen nainen ja korkee BMW:
    Viimeksi muokannut: TIJ; 22.05.2021 klo 18:55.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #80
    Me ei vaan olla Jocelinin veroisia kuskeja, ihan.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  21. #81
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Maksamaton mainos, ainakin Daytonalla on korotettuja ajosaappaita: Kliks
    1000
  22. #82
    Lainaa Tiinuliinu kirjoitti Katso viesti
    Niin onhan se ihan hirveetä, että moottoripyöräkeskustelussa keskustellaan sivutolkulla moottoripyöristä
    Olisi pitänyt kirjoittaa, että:"...ap tulee järkiinsä eikä osta mitään"
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  23. #83
    meidän martta osti pyörän pari kevättä sitten. 2008 honda cbf 600 ja oliko 18tkm ajettu. sen mitä ajoin sen kaupasta pihaan aikanaan, niin hyvä ajaa, kevyt ja ketterä. peruspyörä ja perustekniikkaa. sekä ruisku niin ei tartte kaasarien kans tapella. kahvalämppärit toki asensin, vaikka ei kuulemma niitä tarvinnut. no ekalla reissulla ne oli jo päällä.

    välillä meinaa myydä sen pois, mutta oon toppuutellu myyntiä. jos vaikka innostuu vielä ajamaan enemmänkin. apinalla kuitenkin ajaa joka kesä ku se on pieni, niin saattaa innostua isomman kans vielä. ja jos niin käypi niin löydä sitte taas hyvä jostain..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #84
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Olisi pitänyt kirjoittaa, että:"...ap tulee järkiinsä eikä osta mitään"
    Tässä lukenut tuon kikkoja ketjun ja todennut että tää lajihan on maailman vaarallisin, ratsastus ei oo mitään verattuna tähän pyörä kaatuu anycase aina ja kokoajan ja kaikki on liukasta aina ja jatkuvasti ja kukaan ei nää sua kuitenkaan järkiinsä tuleminen ei ois huono juttu. Mutta monellako asialla tässä on järjen kans mitään tekemistä ja harvoin niissä järkevissä jutuissa on mitään hauskaa niinku vaikka skodassa....
  25. #85
    Unohdit hirvet ja peurat sekä autoilijat jotka yrittää murhata sut

    Jos riskejä alkaa miettimään niin on parempi pysytellä sohvalla ja varoa ettei mitään vaan tapahdu. Kaatoja ja kolautuksia on odotettavissa pyörän kanssa, joku selviää ilman näitä ja toisilla sattuu tämän tästä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #86
    Osta HD ettei jää harmittamaan. Mutta muista varata puppea varusteisiin, ts. HD vaatteisiin. Jos sinulla on HD niin kaikissa vaatteissa pitää lukea Hartsa Daavidinpoika, maailman pitää saada tietää
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  27. #87
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Osta HD ettei jää harmittamaan. Mutta muista varata puppea varusteisiin, ts. HD vaatteisiin. Jos sinulla on HD niin kaikissa vaatteissa pitää lukea Hartsa Daavidinpoika, maailman pitää saada tietää
    Myös kirjakaupassa täytyy käydä ostoksilla...
  28. #88
    Täällä alkaa olla samanlainen meno kuin lahkolaisten kokouksista. Toivottavasti Tiinuliinua ei polteta roviolla vääräuskoisena noitana...
    Fireball
  29. #89
    No kerro sitten,minkälainen kinneri tuli hankittua.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  30.  
  31. #90
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    No kerro sitten,minkälainen kinneri tuli hankittua.
    Varmasti kerron

    Nyt tuli sitten työpaikallakin asiantuntevaa mielipidettä mun moottoripyörän ostoon. Ihmiseltä jolla ei ole moottoripyörää . Harrikassa ei ole jousia ja sillä ei 100 kilometriä pidempää pätkää voi ajaa. OK

    Tässä nyt pikkuhiljaa valjennut on harrikkaihmiset, bemari-ihmiset ja muut jotka ovat paljon joustavampia vaihtoehdoille ihmiset

    Tutkittuani nyt kaikenlaista ajatus: harrikan on hyvä olla 2004 tai uudempi.....meneekö näin? Jokin iso muutos moottorin kiinnityksessä joka vaikuttaa tärinään....ehkäpä?

    Onko törkeää tarjota 20% pienempää hintaa? Vai mitä näistä on tapana tarjota? Kuinka paljon on sopivaa tinkiä?
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen