Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Ostin syksyllä paljon "kehutun" kyseisen kypärän ja nyt kaksi reissua tehneenä olen todella pettynyt.
    Aikaisemmat kypärät olleetC2 ja C3 jotka ollleet hiljaisia.
    Kypärä sinällänsä istuu hyvin ja tuntuu hyvältä mut mut se meteli on hirveä tuntuu että koko päälaki toimisi siinä kaikupohjana, onko muilla ollut samanlaisia oireita ja onko niihin saatu ratkaisua?
    Ja en tarkoita pelkästään ilmavirran suhinoita vaan myös moottori ym. äänet tulevat aivan ihmeellisesti kypärän sisään, meteli hiljenää kun kääntää kypärän ns. sivuttain tai laittaa käden niskan taakse...
    Luisto oikaistaan KAASULLA.......
  2. #2
    Kolmella motskarilla ja yhdellä skootterilla ajeltu moisella potalla ja ei itellä ole onkelmia melun kanssa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Itsellä ollut nuo kaikki Schubertin mallit C2 lähtien.
    Kaksi edellistä oli C3:ia ja nyt on C4 Pro.
    Ei ole ollut minullakaan ongelmia melun suhteen C4 Prossa.

    Uusi C4 Pro tuntui oston jälkeen edelliseen C3:een verrattuna hiljaisemmalta, mutta osasyynä voi olla se, että edellinen kypärä oli jo vähän löystynyt.

    Minulla on sellainen käsitys, että melu tulee kypärään helposti alhaalta päin, jos kypärän kaulus ei ole hyvin asetettu.
  4. #4
    Kannattaa tarkistaa (varmaankin olet), että kaikki fyllingit on kunnolla paikallaan.. Kuulostaa nyt hieman erikoiselta tuo moottoriäänien selvä kuuluminen jne... Olethan saanut varmasti ehyen kypärän? Kuulostaisi tosiaan siltä, että ääni pääsee alakautta sisään tai hiljeneekö jos laittaa tuuletusaukot kiinni (testimielessä) Tai uudelleenkiinnittää visiirin.. joskus pieni säätövirhe aiheuttaa voimakasta melua. Shoein mukana tuli öljypullo jolla ilmeisesti pitäisi öljytä tiivisteet, onkohan tiivisteet kuivahtanut ja päästä ääntä visiirin välistä sisään?
    Viimeksi muokannut: mkukka; 10.05.2021 klo 10:26.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  5. #5
    Itsellä c4 basic ja sr2, eikä noista kumpikaan ole mitään hiljaisia kypäriä, vaimolla oli c3 ja palautti kun ei ollut tyytyväinen melutasoon.Ihmetellyt mikä schubertti on ylipäätään hiljainen
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  6. #6
    No nii kypärää pidin tosissaan vain kax n. 2000Km reissua ja pari lyhyempää. Nyt sain aikasex viime viikolla vietyä ostopaikkaan takas. Kuulemma ensin menee Duelille tutkittavax ja sit ehkä tehtaalle Saksaan, harmi että liikkeessä oli myyjänä nuori ja kokematon myyjä, ei ehkä ymmärtänyt kaikkea mitä yritin selittää. Oli kyllä ystävällinen ja muuten mukava. Nyt ootellaan vaan yhteydenottoa että mikä on kohtalo. Kesän reissujen aikana tuli useammankin Ko. kypärän omistajan kanssa juteltua ja yleinen mielipide tuntu olevan että laatu on heikentynyt.
    Luisto oikaistaan KAASULLA.......
  7. #7
    Lainaa PutKari kirjoitti Katso viesti
    No nii kypärää pidin tosissaan vain kax n. 2000Km reissua ja pari lyhyempää. Nyt sain aikasex viime viikolla vietyä ostopaikkaan takas. Kuulemma ensin menee Duelille tutkittavax ja sit ehkä tehtaalle Saksaan, harmi että liikkeessä oli myyjänä nuori ja kokematon myyjä, ei ehkä ymmärtänyt kaikkea mitä yritin selittää. Oli kyllä ystävällinen ja muuten mukava. Nyt ootellaan vaan yhteydenottoa että mikä on kohtalo. Kesän reissujen aikana tuli useammankin Ko. kypärän omistajan kanssa juteltua ja yleinen mielipide tuntu olevan että laatu on heikentynyt.
    Muotoilu on muuttunut, itse piti ottaa XL vanhan (tavallinen C3) L koon sijasta.
    Mutta muuten olen aika tyytyväinen ollut, tosin Senan kypäräkameran asennukselle ei ollut kunolla tilaa ja ne
    alkuperäiset kuulokkeet+mikki eivät tietenkään tuohon sopineet.
  8. #8
    Kun itse katselin C4:ää, kertoivat että muoto on pitkulaisemmalle pään muodolle kuin C3:ssa. Tästä johtunee koon muutos.

    Ja omalla kuupalla kaikki kypärät on vaatineet tulpat, joten äänettömyys on jäänyt toissijaiseksi valintaperusteeksi.
  9. #9
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Kun itse katselin C4:ää, kertoivat että muoto on pitkulaisemmalle pään muodolle kuin C3:ssa. Tästä johtunee koon muutos.
    Saman huomasin itsekin. C3 Pro istuu hyvin mutta sama koko C4 Pro:ssa on liian iso. Sitten kun ottaa pienemmän koon painaa otsasta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  10. #10
    Ostin tuollaisen C4 Pron. Pitäisikö näiden olla tosiaan jotenkin niin äänieristettyjä että ilman korvatulppia pärjäisi? Oon luullut aina ettei niin hiljasta kypärää ole, etteikö korvatulppia maantie tai ainakin moottoritienopeuksissa tarvitsisi. Ei ainakaan itselle oo tuo sen hiljaisempi kuin vanha Shoei RAID 2 ellei jopa enemmän suhinat kuulu, mutta en kyllä odottanut mitään erityistä tuolla saralla kun ei koskaan tiedä miten omassa pyörässä muutenkin sattuu ilmavirta osumaan kypärään. Sitten jos avaaa ne venttiilit ja erityisesti sen päälaella olevan, niin sitten kyllä suhisee ja tukka pöllyää kun puhaltaa suoraan päälakeen sieltä venttiilistä .

    Moottoriäänet ja puhe kuuluu kyllä selvästi läpi, kuuluu vaikka olis korvatulpatkin. Ei siis mitää äänieristä varsinaiseti mun mielestä, mutta ei kyllä toimi kaikukoppanakaan niikuin aloituspostaajalla.

    Korvatulpat on kyllä pakolliset maantienopeuksissa jos ei itselleen kuulovauriota halua. Voiko toi sitten olla jotenkin epäsopiva tai miten tuon pitäisi asettua tuosta kaulan ja leuan ympäriltä? Pitääkö leuan jäädä sinne leukaosan sisäpuolelle? Itsellä kyllä jää sinne leukaosan sisäpuolelle, mutta kun itsellä ei mitenkään massiivinen tuo leuka ole niin saa kypärää kääntämällä ulkopuolelle.

    Tuossa kypärässä häiritsee itseä tuo erityisesti pystysuunnassa rajoittunut näkökenttä. Jos on kovin etukeno ajoasento niin yläreuna voi rajoittaa liikaa näkyvyyttä kauas tai pitää yrittää nostaa päätä kokoaika ylöspäin. Itsellä jo Honda VFR 800:n kans siinä rajoilla, kun melko etukeno ajoasento tuon pyörän kans itsellä, vaikka lähtökohtaisesti tuo lienee vielä kaukana sieltä sporttisemmasta päästä. Meneeköhän tuo kypärä mulla jotenkin liikaa etukenoon vai onko tuo vain tuon ominaisuus?
    Honda VFR 800 -04
  11. #11
    Lainaa mikkox9x kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuollaisen C4 Pron. Pitäisikö näiden olla tosiaan jotenkin niin äänieristettyjä että ilman korvatulppia pärjäisi? Oon luullut aina ettei niin hiljasta kypärää ole, etteikö korvatulppia maantie tai ainakin moottoritienopeuksissa tarvitsisi. Ei ainakaan itselle oo tuo sen hiljaisempi kuin vanha Shoei RAID 2 ellei jopa enemmän suhinat kuulu, mutta en kyllä odottanut mitään erityistä tuolla saralla kun ei koskaan tiedä miten omassa pyörässä muutenkin sattuu ilmavirta osumaan kypärään. Sitten jos avaaa ne venttiilit ja erityisesti sen päälaella olevan, niin sitten kyllä suhisee ja tukka pöllyää kun puhaltaa suoraan päälakeen sieltä venttiilistä .

    Moottoriäänet ja puhe kuuluu kyllä selvästi läpi, kuuluu vaikka olis korvatulpatkin. Ei siis mitää äänieristä varsinaiseti mun mielestä, mutta ei kyllä toimi kaikukoppanakaan niikuin aloituspostaajalla.

    Korvatulpat on kyllä pakolliset maantienopeuksissa jos ei itselleen kuulovauriota halua. Voiko toi sitten olla jotenkin epäsopiva tai miten tuon pitäisi asettua tuosta kaulan ja leuan ympäriltä? Pitääkö leuan jäädä sinne leukaosan sisäpuolelle? Itsellä kyllä jää sinne leukaosan sisäpuolelle, mutta kun itsellä ei mitenkään massiivinen tuo leuka ole niin saa kypärää kääntämällä ulkopuolelle.

    Tuossa kypärässä häiritsee itseä tuo erityisesti pystysuunnassa rajoittunut näkökenttä. Jos on kovin etukeno ajoasento niin yläreuna voi rajoittaa liikaa näkyvyyttä kauas tai pitää yrittää nostaa päätä kokoaika ylöspäin. Itsellä jo Honda VFR 800:n kans siinä rajoilla, kun melko etukeno ajoasento tuon pyörän kans itsellä, vaikka lähtökohtaisesti tuo lienee vielä kaukana sieltä sporttisemmasta päästä. Meneeköhän tuo kypärä mulla jotenkin liikaa etukenoon vai onko tuo vain tuon ominaisuus?
    Avattavat taitaa kaikki olla enempi tourinkiin tarkoitettuja. Ehkä sporttikäyttöön tarkoitetussa aukko on asemoitu paremmin yläviistoon niettä näkee tienkin eikä vaan mittaristoa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12.  
  13. #12
    Lainaa mikkox9x kirjoitti Katso viesti
    Tuossa kypärässä häiritsee itseä tuo erityisesti pystysuunnassa rajoittunut näkökenttä.
    Ei kokemusta C4 malleista, mutta C3 malleissa tämä samainen vaiva itseäni häitsee eniten.