Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moro,

    Trumpan tyhjäkäynti falskaa, ei tahdo pysyä käynnissä itekseen ilman ryyppyä. Lämpimänäkin sammahtelee sinne tänne. Tyhjäkäynti ainakin ilmeisesti liian matala, mutta voiko ongelmaa olla jossain muuallakin?

    Mites tuota säädetään? Viimeksi olen räplännyt mopon kaasareita, joten aikaa on kulunut ja palikat monimutkaistuneet. Toimiiko kuitenkin samalla logiikalla, eli yhtä ruuvia muljuuttamalla säätyy käynti?

    Jos joku osaisi vielä liitteenä olevista kuvista paikantaa oikeat paikat olisin todella kiitollinen!

    Eipä anna älypuhelimen ladata kuvia, kokeilen koneella.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Mömmis; 02.05.2021 klo 19:57.
  2. #2
    Osittain tukkeutunut tyhjäkäyntipiiri ja / tai imuvuoto.
  3. #3
    Tyhjäkäynnin säätöruuvi näyttäis olevan tuossa ylemmässä kuvassa kaasarin alapuolella oleva pylpyrä, josta lähtee vaijeri kaasarin alle. Siitä ihan sormin kääntämällä saa kierroksia säädettyä. Kiristämällä yleensä tulee lisää kierroksia ja löysäämällä kierrokset laskee.
    Säätö on ensiapua oireisiin, mutta voi olla että joudut silti kaasarit purkamaan ja putsaamaan jos ei säädön jälkeen ala käydä kunnolla.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  4. #4
    Omassa -98 Thunderbird Sportissa aikoinaan viallinen kampiakselin asentoanturi (pick up coil sensor, crank position sensor tms.) aiheutti kaikenlaista ongelmaa... moottori ei meinannut käynnistyä, ottaa kierroksia eikä käydä oikein huonostikaan tyhjäkäynnillä.

    Kannattaa se anturi tarkistaa, löytyy moottorin oikealta sivuposkelta. Englannista tilasin uuden ja se oli helppo vaihtaa itse.
    CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
  5. #5
    Lainaa Rupsu kirjoitti Katso viesti
    Omassa -98 Thunderbird Sportissa aikoinaan viallinen kampiakselin asentoanturi (pick up coil sensor, crank position sensor tms.) aiheutti kaikenlaista ongelmaa... moottori ei meinannut käynnistyä, ottaa kierroksia eikä käydä oikein huonostikaan tyhjäkäynnillä.

    Kannattaa se anturi tarkistaa, löytyy moottorin oikealta sivuposkelta. Englannista tilasin uuden ja se oli helppo vaihtaa itse.
    Tutulta tuntuu ja luulen, että omassa tuo pitää vaihtaa.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  6. #6
    Lainaa Rupsu kirjoitti Katso viesti
    Omassa -98 Thunderbird Sportissa aikoinaan viallinen kampiakselin asentoanturi (pick up coil sensor, crank position sensor tms.) aiheutti kaikenlaista ongelmaa... moottori ei meinannut käynnistyä, ottaa kierroksia eikä käydä oikein huonostikaan tyhjäkäynnillä.

    Kannattaa se anturi tarkistaa, löytyy moottorin oikealta sivuposkelta. Englannista tilasin uuden ja se oli helppo vaihtaa itse.
    Miten tämän voi tarkastaa? Mistä tunnistaa viallisen? Vai hankkiiko vain palikan ja katsoo lähtikö toimimaan?
  7. #7
    Tuossa on ollut samanlaista ongelmaa.
    https://www.thetriumphforum.com/thre...-problem.5920/
    Kohdan #18 kuvissa anturin paikka näkyy hyvin

    Itse ostin mitään mittailematta uuden palikan kun ongelmat alkoivat ja sen jälkeen riumppi pelitti hienosti. Pystyneekö vanhan anturin oikeaa toimintakuntoa mitenkään tarkistamaan... paha mennä sanomaan, enpä tiiä.
    Viimeksi muokannut: Rupsu; 03.05.2021 klo 01:57.
    CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
  8.  
  9. #8
    Aamulla säätelin tyhjäkäyntiruuvia ja ongelmat katosivat kuin tuhka tuuleen! Ei tarvinnut pumpata kaasua valoissa eikä pyörä sammunut kertaakaan tuo tyhjäkäyntiruuvi itsessään oli jännä säädettävä, kun ottaa kierrokset takaisin päin mitä siihen pistää? Onko ihan tarkoituksella näin? Hieman hankala tehdä pilkuntarkkaa hienosäätöä käyntiin.