Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Aika hupaa ovat sporttinakit takana apinassa, joten fundeerasin että miten kävisi jos touringnakkeja taakse sovittelisi. Pysyykö tiellä jos pitää esim. vauhdikkaasti paeta zombeja?
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  2. #2
    Saattaa olla etteivät riitä jos vetelet alastarolla 1,20 aikoja muuten pitäisi riittää ihan normiajossa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Pitää. Piste.

    Antaa luottoa myös kostealla asfaltilla.

    Paras valinta pelkkään katuajoon Suomessa.

    Ainoa miinus, ettei profiili ole yhtä terävä kuin sporttisissa, mutta eipä Taunoa paljoa tartte kammeta, vaikka alla olisi sukset.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Esimerkiksi Pilot Road voisi toimia aika hyvin Tuonossa
  5. #5
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Esimerkiksi Pilot Road voisi toimia aika hyvin Tuonossa
    Itselläni on vanhemmassa Tuonossa Road5. Onhan se keskialueella sporttikumeja tahmeampi, mutta toimii myös mukavammin röpelöisillä teillä.
    Mutkassa ainakin omilla vauhdeillani rengas tuntuu aivan vakaalta.

    Pidemmän päälle en ole huomannut renkaan rajoittavan ajonautintoa. Toinen samanlainen rengassetti menossa.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  6. #6
    kunhan ei sitten hairahdu pilot road GT:n, ne ovat jo paivamman pään touring-rekikäyttöön
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #7
    Jos tourinkipalloja tilailen niin merkki ja malli on Mitas Touring Force, hinta on edullinen ollen saturaisen kantturoissa vaikka ovat erittäin hyvät. Edessä voi pitää Sport Force+:aa koska kuluu erittäin paljon hitaammin kuin takanen. Saman pari oli Z900:ssa, takana Touring ja edessä Sport ja hyvin toimivat yhteen, jopa puoli kahteen
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  8. #8
    Itsellekkin tilasin viime viikolla tuonoon juurikin misukan (pilot) road 5, kokemuksia ei vielä ole siis..
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  9. #9
    Minulla oli noi Pilot Road viitoset Shiverissä, siinä ne ainakin toimi ihan hyvin.
  10. #10
    Minulla oli ex Busassa Misukan Pilot Road 4 GT renkaat. Olin erittäin tyytyväinen niihin. Voin suositella.

    Nykyisessä Kwakissa (ZZR 1400) on Misukan Road 5. Pari tankillista olen vasta ehtinyt ajaa niillä ja mitään valittamista en ole keksinyt. Aika näyttää onko yhtä kulutuskestävä rengas kuin Pilot Road 4.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  11. #11
    PR4 GT oli yhden kesän gessussa. hyvin kesti sateessa vetää baanaa sen 160 lasissa. vois joskus toistekki laittaa, kun tietää, että vaan asvaltilla ajelee pitemmän reissun.. tuli siellä saksan maalla eksyttyä navin kans yhdelle sorapolullekki niillä renkailla. lehmät katteli pitkään navetan takana, että mikä siellä kömyää menemään..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #12
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    kunhan ei sitten hairahdu pilot road GT:n, ne ovat jo paivamman pään touring-rekikäyttöön
    Hyvin näyttää toimivan supermotossakin kalellaan Pirelli Angel GT ainakin takarenkaana
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  13. #13
    Mulla PR5:t toimineet erittäin hyvin K1300S:ssä. Nyt alkaa etunen olla finaalissa n. 18tkm:n jälkeen ja ootellaan aikaa renkaan vaihtoon Motovillessä. Takasella ajelisi vielä hieman pidempään mutta samalla vaihdetaan molemmat nakit. Tolla setillä käyty kerran keski-euroopan turneella ja radalla sekä ajettu kakspäällä. Eipä ole koskaan ajettu samalla setillä näin pitkään joten kulutuskestävyys tuntuisi parantuneen joka kerta uuden PR version myötä. Voin suositella näitä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #14
    Kylmin huulin tilasin taakse kaksi ja eteen yhden palleroisen, ettei alvariinsa tarvitse hypätä postissa. 1- 3 nakkia toimitus 25 € ja 4 - 6 toimitus 50 €, joten kannattaa aina tilata joko kolme tai kuusi rengasta eikä mitään siltä väliltä. Sportit ovat nyt merkeillä 3 vk jälkeen (reilu 2 tkm ajoa), muutaman pikkureissun varmaan kärsii tehdä ennen verkoilla olemista.

    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  15. #15
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Kylmin huulin tilasin taakse kaksi ja eteen yhden palleroisen, ettei alvariinsa tarvitse hypätä postissa. 1- 3 nakkia toimitus 25 € ja 4 - 6 toimitus 50 €, joten kannattaa aina tilata joko kolme tai kuusi rengasta eikä mitään siltä väliltä. Sportit ovat nyt merkeillä 3 vk jälkeen (reilu 2 tkm ajoa), muutaman pikkureissun varmaan kärsii tehdä ennen verkoilla olemista.
    Mielenkiintoista kuulla, että miten tuo halpistouringkumi käyttöäsi kestää. Jos tuossa yllä jlik sanoo, että 18tkm jälkeen PR5-setissä etunen alkaa olla loppu ja takana olisi vielä pintaa, niin pikaisella matematiikalla tuolla mitaksella pitäisi selvitä se kymppitonni tai enemmänkin, jotta km-kustannus olisi sama.
  16. #16
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoista kuulla, että miten tuo halpistouringkumi käyttöäsi kestää. Jos tuossa yllä jlik sanoo, että 18tkm jälkeen PR5-setissä etunen alkaa olla loppu ja takana olisi vielä pintaa, niin pikaisella matematiikalla tuolla mitaksella pitäisi selvitä se kymppitonni tai enemmänkin, jotta km-kustannus olisi sama.
    Touring Force oli Z900:ssa alla, oli erittäin hyvä rengas, hinta on edullinen, mutta sana 'halpis' viittaisi huonoon laatuun, joka ei pidä paikkaansa. Samassa fillarissa Michelin Road 5 (sellaista rengasta kuin Pilot Road 5 ei ole olemassa, viitannet Road 5:een) oli huono kokemus, kehitti 'shoulderin' ja tuntui todella kovalta enkä luottanut pitoon, ei enää koskaan MR5:sta minulle.

    Edit: Mitas vs. Michelin kesto oli Z:ssa samaa luokkaa, kymppi tai vajaa ja olivat paahtoleipää. Saa nähdä nyt kun hummia on enempi miten Tourinki kestää, olen tyytyväinen jos pääsisi 6 tuusaa etenemään. Time will tell.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  17. #17
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Touring Force oli Z900:ssa alla, oli erittäin hyvä rengas, hinta on edullinen, mutta sana 'halpis' viittaisi huonoon laatuun, joka ei pidä paikkaansa. Samassa fillarissa Michelin Road 5 (sellaista rengasta kuin Pilot Road 5 ei ole olemassa, viitannet Road 5:een) oli huono kokemus, kehitti 'shoulderin' ja tuntui todella kovalta enkä luottanut pitoon, ei enää koskaan MR5:sta minulle.
    Halpis on ehkä huono termi, koska jokainen tulkitsee sitä eri tavalla. Itse olen sitä mieltä, että 100€ renkaasta ei teknisesti ole kertakaikkiaan mahdollista tehdä yhtä hyvää kuin tuplasti kalliimmasta. Ei se sinänsä tarkoita sitä, että halvan renkaan pitää olla absoluuttisesti huono. Voi olla että se edullisempi on jossain yksityiskohdassa jopa parempi, mutta sitten taas käytäntö on usein osoittanut, että kulutuskesto on se ensimmäinen asia mistä joudutaan tinkimään, jos pito halutaan kalliimman renkaan tasolle.

    Tuo pilot-sanasta saivartelu on vähän turhaa... neljässä sukupolvessa se on ollut mukana, niin menee ainakin seuraavat neljä sukupolvea ennen kuin se jää pois arkikielestä.

    Tuohon kovalta tuntumiseen ja luottamuksen puutteeseen vaikuttanee se millaisilla renkailla on aiemmin ajanut. Oma kalusto on ollut aina naku/sporttouring-osastoa, eikä yhdessäkään ole ollut sporttikumeja alla, niin meikäläisen perstuntumaan tuo road5 on kyllä pitävin ja luottamusta herättävin kumi koskaan. Vertailukohtiin menee tyypillisesti pyörien ensiasennus-bridgestoneja, metzelerin z-sarjaa, ja sitten micheliniltä pr2, pr3 ja pr4 / pr4gt. Se on kyllä totta, että kulmikas olkapää noihin kaikkiin on kulunut helposti.
  18. #18
    Noita Touring Mitaksia tai Mitaksen Sport Forceja tekisi mieli kokeilla. Mikään rengas ei ole minulla kestänyt pitkään, joten vähän skeptinen olen kun kaikki kehuvat kuinka takakumi kestää kymppitonnin tai kaksi oli mikä tahansa. Mitaksista ei ole juuri kovinkaan pahaa arvostelua kuulunut.

    Mitas on vanha Tsekkiläinen merkki ja kova sana sora-/kurapuolella. Kotarissa minulla ollut Mitaksia hyvin kokemuksin. Mitas on nykyään Trelleborgin omistuksessa. Tekee paljon renkaita maatalouskoneisiin, lentokoneisiin ja moottoripyöriin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #19
    Mulla oli multissa mitas sport 190/55. Ei ollu Keminmaalla muuta tarjolla kun z8 hajosi terävään kiveen. Ihan hyvä kumi, taisi kestää sen 5000km.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    10 tkm voi takagummi kestää hyvänä jos mopsissa ei ole tehoja liikaa tai ajotyyli on mallia raahallinen. Eli en tule sellaista Taunon kanssa näkemään Zetassa Dunlop esiasennuspaska kesti öbaut 6 tkm, MR5, Angel 2 ja Mitas Touring kestivät 10 tkm luokkaa. Tosiaan se max 6 tkm saattaa olla maksimi Taunolla millä tahansa nakilla, tai sitten on turhaan ostanut tehokkaan mopon kun ajelee kuin mummo sunnuntaina kirkkomatkalla, saaressa.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  21. #21

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    https://gp-reifen.com/?site=shop&art...81118000000153

    Mulla on r1:ssä takana tuollanen. Ajanu vasta 1500km itse (oli käytetyssä pyörässä alla),mutta tuo ei tunnu kuluvan mihinkään. Toimii ihan hyvin sen mitä katurenkaan tarvii toimia. Ei yllätä kylmänä... Paistokin taitaa olla jostan 16 hujakoilta. Mistään wi nouse niin hymy huulille kuin onnistuneesta nuukailusta, niin ostin 20€ käytetyt ratakumit seuraavaksi.
    Niitä en suosittele tourinkiin tai joka päiväiseen ajoon, vaikka saisit ilmaiseksi.
    ---
  22. #22
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Pilot Powereilla menty ties kuinka monetta vuotta putkeen. Kestää mitä kestää, sitten uutta alle.
    Arvostan kaarrepitoa, kun tulee kanttailtua aina kun tilaisuus ja päätiet eivät enää juurikaan kiinnosta.
    Tässä just suunnittelen että miten kävisi Sallassa ajamatta pääteitä. Powerit on mutkissa hyvät, pelkkää suoraan posotusta päätietä kestävät huonommin.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  23. #23
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Pilot Powereilla menty ties kuinka monetta vuotta putkeen. Kestää mitä kestää, sitten uutta alle.
    Arvostan kaarrepitoa, kun tulee kanttailtua aina kun tilaisuus ja päätiet eivät enää juurikaan kiinnosta.
    Tässä just suunnittelen että miten kävisi Sallassa ajamatta pääteitä. Powerit on mutkissa hyvät, pelkkää suoraan posotusta päätietä kestävät huonommin.
    Koitahan vaihtelun vuoksi jotain jäykkäreunaisempaa kumia. Saatat yllättyä mutka-ajon vakaudesta.
    Ja kuten jo aikaisemminkin todettu, katuajossa ei pito lopu hyvillä tourinkikumeillakaan.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  24. #24
    Itse tykkään pilot powerissa hinnasta, rengastyön helppoudesta ja siitä, että se on tosi herkkä ohjautumaan ja samalla riittävän vakaa mutkassa kallellaan. Minä en tykkää kauheasti joistakin touringkumeista, koska ovat niin kankeita taittaa mutkaan. Toki ovat vakaita köröttää isoa tietä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #25
    Yhdyn Powerikuoroon. Halpa rengas ja kiva ajaa. Oli hetken jotkut halvalla saadut Metz Z6:t alla mutta nakkasin puolikuntoisina kierrätykseen kun alkoi tympiä pyörän kankeus. Partasutikin alkoi taas tuntua partaveitseltä.
    Poweri edessä ja Road takana olisi ehkä matkailuhenkisempi valintani jos moista miettisin. Se kombo oli ihan kotoisan tuntuinen.
  26. #26
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Yhdyn Powerikuoroon. Halpa rengas ja kiva ajaa. Oli hetken jotkut halvalla saadut Metz Z6:t alla mutta nakkasin puolikuntoisina kierrätykseen kun alkoi tympiä pyörän kankeus. Partasutikin alkoi taas tuntua partaveitseltä.
    Pakko tähän tarttua sen verran, että muistettakoon, että melkein 20 vuotta vanhan rengasmallin pohjalta ei kannata liikaa tehdä johtopäätöksiä siitä, mitä nykyaikaiset touringkumit ovat.
  27. #27
    No tuo on kyllä ihan totta.
  28. #28
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa myös huomioida, että Powerikin on sitä ikäluokkaa, että sekin alkaa saada ostaa väkeviä Alkosta.

    Näiden vuosien aikana on renkaiden suhteen tapahtunut oikeasti aivan uskomattomia asioita. Vaikka ne onkin halpoja ja ihan ookoo renkaita, mä en ostaisi ykkös- tai kakkosmallin Powereita mihinkään käyttöön, koska modernit kumit on kaikin puolin niin paljon parempia. Eikä tartte ostaa ihan uusimpia, vaan pykälää-paria tuoreempaa mallia olevat.

    Uudemmat touringirenkaat pitävät Powereita paremmin ja tarjoavat vastaavaa tai jopa parempaa käsiteltävyyttä – sekä kestävät huomattavasti pidempään.

    Itse asiassa katukäytön sporttirenkaat ja sporttiset tourinkirenkaat alkaa ominaisuuksiltaan olla jo melko lähellä toisiaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Koitahan vaihtelun vuoksi jotain jäykkäreunaisempaa kumia. Saatat yllättyä mutka-ajon vakaudesta.
    Ja kuten jo aikaisemminkin todettu, katuajossa ei pito lopu hyvillä tourinkikumeillakaan.
    Oisko sulla ollut paineet pahasti alakanttiin, jos rengas on aiheuttanu epävakautta mutka-ajossa?
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oisko sulla ollut paineet pahasti alakanttiin, jos rengas on aiheuttanu epävakautta mutka-ajossa?
    Road5 tuntui kallellaan vakaammalta kuin Power. Saattoi taas olla väärä havainto ja tuntemus.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen