Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    En löytänyt ilmapalloa mutta kortsuja on onneksi jättipakkaus. Lukumäärällisesti siis.
    https://www.youtube.com/watch?v=wxftOwC5Z_k
    Oli ylimääräinen huohottimen letku niin helppo testata. Penkin päällä kuvatussa oli yksisuuntavena paikallaan ja koneen sivulla kuvatussa ei. Kone oli vasta auki vaihteistovaurion vuoksi ja todellä vähän kulumisjälkeä joten uskallan olettaa että ohivuoto on varsin vähäistä.
    Vähän eroa pallon täyttymisnopeudessa on joten sanoisin että kampikammiossa on pienempi keskimääräinen paine kun vena on paikallaan. Molemmissa tapauksissa kyllä liike käy ulospäin.
    Viimeksi muokannut: marko.fzs; 23.04.2021 klo 22:03.
  2. #32
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    - kampikammiossa on moottorin käydessä aina ylipaine
    Eikös tää riipu moottorista? Esim. yksmukisessa männän liikkuessa ylös voisi kuvitella olevan alipaineen.

    Lajin halpuus viehättää.
  3. #33
    Ennen puhuttiin kylmälimasta. Se tiivistyy kylmiin pintoihin, kuten öljykorkki, venttiilikoppa, jne. toiset öljyt tekee tätä enemmän ja toiset ei. Jotkut moottorit enemmän kuin toiset. Sattumien summa. Ei ole vaarallista, poistuu kun antaa moottorin lämmetä kunnolla, niinkuin tuolla aikaisemmin kerrottiin.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  4. #34
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    En löytänyt ilmapalloa mutta kortsuja on onneksi jättipakkaus. Lukumäärällisesti siis.
    https://www.youtube.com/watch?v=wxftOwC5Z_k
    Oli ylimääräinen huohottimen letku niin helppo testata. Penkin päällä kuvatussa oli yksisuuntavena paikallaan ja koneen sivulla kuvatussa ei. Kone oli vasta auki vaihteistovaurion vuoksi ja todellä vähän kulumisjälkeä joten uskallan olettaa että ohivuoto on varsin vähäistä.
    Vähän eroa pallon täyttymisnopeudessa on joten sanoisin että kampikammiossa on pienempi keskimääräinen paine kun vena on paikallaan. Molemmissa tapauksissa kyllä liike käy ulospäin.
    Mutta missä on poksaus jos liike on vain ulospäin. Vai menisikö sitä myös vähän sisään? Määräthän on pieniä kuten on männänrenkaiden ohikin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  5. #35
    Miula on ilmajäähy yks'pyttynen nelitahti Cagiva.
    Keväällä ja syksyllä pätkäajossa lohkon öljysilmä on maitokahvin värinen.
    Sitten kun käy ajamassa koneen kunnolla lämpimäksi, niin öljysilmä on muuttunut mustaksi.

    Joten kyseessä on enempi ominaisuus meidän leveyspiireillä kuin vika.

    Kun taas kaks'pyttysellä Ducatilla ei ole sitä ongelmaa, öljysilmä pysyy mustana.
  6. #36
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    https://youtube.com/shorts/p2duJsOcQS0?feature=share

    Pyörä varmaan rikki.
    Ehkä tämä oli tässä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #37
    Eikun nythän tämä muuttui mielenkiintoiseksi. Tuo nelonenhan käyttäytyy ihan eri tavalla. Kasissa on tosin tasapainoakselin sisään tehty semmoinen separaattoriviritys joka vatkaa enimmät öljyt pois huohotuksesta ja sen reiät ei kovin isot ole. Se saattaa tasata tuota virtausvaihtelua.
    Saatan jatkaa tutkimuksia vaimon pikkunelarilla.
    Sitten on neloskoneet joiden kampikammion tilavuusvaihtelu on tosi pientä, pl Crossplanet kun niiden kampura on sellainen vänkkyrä.
    Kiehtovaa.
  8. #38
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Ootko kokeillut tossa kasissa yhdistää noi letkut, vaikka joku muovipussi väliin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Enpäs muuten hetkeen ole nauranut yhtä hyvin kuin noita Mikeyx:n tekstejä lukiessa. Saako näitä tilattua jostain päivän piristykseksi?
    Superbike #7
  10. #40
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    https://youtube.com/shorts/p2duJsOcQS0?feature=share

    Pyörä varmaan rikki.
    Ehkä tämä oli tässä.
    Pussi kytkimen päältä lähtevässä huohotuksessa?

    Mites tuosta irroitettu putki, kannesta runkoputkeen ja sieltä edelleen suodatinkoteloon menevä huohotus, tukittu?
  11. #41
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Pussi kytkimen päältä lähtevässä huohotuksessa?

    Mites tuosta irroitettu putki, kannesta runkoputkeen ja sieltä edelleen suodatinkoteloon menevä huohotus, tukittu?
    Ei mä olin vaan ton yhden irti alapäästä jä siihen letku ja pussipäähän. Jotenkin putken tukkiminen tuntuu huonolta idealta. Tietty efekti olis varmaan isompi.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #42
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ootko kokeillut tossa kasissa yhdistää noi letkut, vaikka joku muovipussi väliin.
    Tuossa on vain tuo yksi yhteys ulkoilmaan. Sumppu huohottaa etupytyn kanteen ja sieltä sitten tuohon samaan linjaan.
    Tämä huohotushomma on ihan omana asianaan mielenkiintoinen ja siihenkin on käytetty tehtailla aikaa ja aivosoluja.
    Olen siinä käsityksessä että ihan ekoissa LC8:eissa ei tuota separointitoimintoa tasapainoakselissa ollut ja ne kun kaatoi vasemmalle kyljelle ja sitten pamautti käyntiin niin oli vähän enemmän öljyä imupuolella. Vaimon Shercon 250 nelarissa on hauska pikkuseparaattori tasapainoakselin päässä, siitä kuva ohessa. Siellä KotariWhatsapissa taisi olla juttua että uudemmat kasit hönkii takapytyn kannesta ulos ja niissä ei vissiin ollut mitään öljynerottelua tahi yksisuuntavenaa?
    Ducatin 2V koneissa on semmoinen apilanlehtimäinen reedvena estämässä takaisinvirtausta, separointia niissä ei mielestäni ole.
    Ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen mutta kun ollaan siitä yhtä mieltä että huvikseen talvella tallissa kaasuttelusta ei ole mopolle hyötyä niin pärjännemme sillä. Kampikammion kaasunvaihto on mielenkiintoisempaa ja luulen että huohotuksen toteutus vaikuttaa myös aika paljon siihen, kuinka paljon ulkoilma voi käydä koneen sisällä kurkkimassa.

    Tuohon Seikkailu R:n kysymykseen, oliko Sinulla tuossa joku toinen huohotuslinja vielä vapaana?
    Jäi vaivaamaan kun ei pussi pullistunut yhtään ja minulla selvästi tavaraa tuli säkkiin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  13. #43
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ei mä olin vaan ton yhden irti alapäästä jä siihen letku ja pussipäähän. Jotenkin putken tukkiminen tuntuu huonolta idealta. Tietty efekti olis varmaan isompi.
    Nythän se huohotti tuon pussin ohi venttiilikopasta runkoon, ja sieltä ulos siitä irrotetusta letkusta ja varsinaisesta huohotuksesta ilmaboxiin.
    Eli mitään painetta/alipainetta ei tuollai pääse syntymään tässä konetyypissä.
    Letkun olisi yhtä hyvin voinut tökätä vaikka ölyntäyttönkorkin tilalle, sama syke olisi löytunyt sieltä.
  14. #44
    Lainaa Jussi6 kirjoitti Katso viesti
    Liekö omassa pikkuzetorissa liian kuuma termostaatti vai mikä mutta sitä ei mun ajotyylillä saa kevätkelissä kunnolla lämpimäksi ajamalla. Tyhjäkäynnillä onnistuu kyllä ja paikallaan laulattamalla, mutta ajossa lämmöt lähtee aina laskemaan ajon myötä mittarissa. Jäin tuota pähkimään pikku pakkasilla kun yski kiihdytyksissä. Ohjekirjaa tavaamalla ja termarinkin keittämällä pähkäilin että noin kylmillä tulpilla tehty kone on tehty rapeampaan menoon, joka ei multa jäisellä tiellä taitu. En ole tuota koskaan kesäkelissä koittanut joten aika senkin tietty vasta tuossa näyttää. Aiemmalla ilmajäähdytteisellä jossa ei ole lämpömittaria ei ole tuotakaan joutavaa huolta kun käy kaikilla säillä ja kierroksilla yhtä vähäeleisesti.
    Ei mee itelläkä z750 about ikinä satkuun, no jos keskustassa ajaa valoista valoihin ruuhka-aikana ni sit menee, mut sanotaan että jos ulkona alle 20c ni kyllä on työmaa saada edes 90c.
    Z750
  15.  
  16. #45
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    https://m.youtube.com/watch?v=-xdOIk...ature=youtu.be
    Ilmaboksin huohotusletku on näköjään rikki.
    Taidan lähteä ajelemaan
    Elämä on onneksi mutkikasta
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12