En löytänyt ilmapalloa mutta kortsuja on onneksi jättipakkaus. Lukumäärällisesti siis.
https://www.youtube.com/watch?v=wxftOwC5Z_k
Oli ylimääräinen huohottimen letku niin helppo testata. Penkin päällä kuvatussa oli yksisuuntavena paikallaan ja koneen sivulla kuvatussa ei. Kone oli vasta auki vaihteistovaurion vuoksi ja todellä vähän kulumisjälkeä joten uskallan olettaa että ohivuoto on varsin vähäistä.
Vähän eroa pallon täyttymisnopeudessa on joten sanoisin että kampikammiossa on pienempi keskimääräinen paine kun vena on paikallaan. Molemmissa tapauksissa kyllä liike käy ulospäin.
Viimeksi muokannut: marko.fzs; 23.04.2021 klo 22:03.
Ennen puhuttiin kylmälimasta. Se tiivistyy kylmiin pintoihin, kuten öljykorkki, venttiilikoppa, jne. toiset öljyt tekee tätä enemmän ja toiset ei. Jotkut moottorit enemmän kuin toiset. Sattumien summa. Ei ole vaarallista, poistuu kun antaa moottorin lämmetä kunnolla, niinkuin tuolla aikaisemmin kerrottiin.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Miula on ilmajäähy yks'pyttynen nelitahti Cagiva.
Keväällä ja syksyllä pätkäajossa lohkon öljysilmä on maitokahvin värinen.
Sitten kun käy ajamassa koneen kunnolla lämpimäksi, niin öljysilmä on muuttunut mustaksi.
Joten kyseessä on enempi ominaisuus meidän leveyspiireillä kuin vika.
Kun taas kaks'pyttysellä Ducatilla ei ole sitä ongelmaa, öljysilmä pysyy mustana.
https://youtube.com/shorts/p2duJsOcQS0?feature=share
Pyörä varmaan rikki.
Ehkä tämä oli tässä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Eikun nythän tämä muuttui mielenkiintoiseksi. Tuo nelonenhan käyttäytyy ihan eri tavalla. Kasissa on tosin tasapainoakselin sisään tehty semmoinen separaattoriviritys joka vatkaa enimmät öljyt pois huohotuksesta ja sen reiät ei kovin isot ole. Se saattaa tasata tuota virtausvaihtelua.
Saatan jatkaa tutkimuksia vaimon pikkunelarilla.
Sitten on neloskoneet joiden kampikammion tilavuusvaihtelu on tosi pientä, pl Crossplanet kun niiden kampura on sellainen vänkkyrä.
Kiehtovaa.
Ootko kokeillut tossa kasissa yhdistää noi letkut, vaikka joku muovipussi väliin.
Elämä on onneksi mutkikasta
Enpäs muuten hetkeen ole nauranut yhtä hyvin kuin noita Mikeyx:n tekstejä lukiessa. Saako näitä tilattua jostain päivän piristykseksi?![]()
Superbike #7
Tuossa on vain tuo yksi yhteys ulkoilmaan. Sumppu huohottaa etupytyn kanteen ja sieltä sitten tuohon samaan linjaan.
Tämä huohotushomma on ihan omana asianaan mielenkiintoinen ja siihenkin on käytetty tehtailla aikaa ja aivosoluja.
Olen siinä käsityksessä että ihan ekoissa LC8:eissa ei tuota separointitoimintoa tasapainoakselissa ollut ja ne kun kaatoi vasemmalle kyljelle ja sitten pamautti käyntiin niin oli vähän enemmän öljyä imupuolella. Vaimon Shercon 250 nelarissa on hauska pikkuseparaattori tasapainoakselin päässä, siitä kuva ohessa. Siellä KotariWhatsapissa taisi olla juttua että uudemmat kasit hönkii takapytyn kannesta ulos ja niissä ei vissiin ollut mitään öljynerottelua tahi yksisuuntavenaa?
Ducatin 2V koneissa on semmoinen apilanlehtimäinen reedvena estämässä takaisinvirtausta, separointia niissä ei mielestäni ole.
Ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen mutta kun ollaan siitä yhtä mieltä että huvikseen talvella tallissa kaasuttelusta ei ole mopolle hyötyä niin pärjännemme sillä. Kampikammion kaasunvaihto on mielenkiintoisempaa ja luulen että huohotuksen toteutus vaikuttaa myös aika paljon siihen, kuinka paljon ulkoilma voi käydä koneen sisällä kurkkimassa.
Tuohon Seikkailu R:n kysymykseen, oliko Sinulla tuossa joku toinen huohotuslinja vielä vapaana?
Jäi vaivaamaan kun ei pussi pullistunut yhtään ja minulla selvästi tavaraa tuli säkkiin.
Nythän se huohotti tuon pussin ohi venttiilikopasta runkoon, ja sieltä ulos siitä irrotetusta letkusta ja varsinaisesta huohotuksesta ilmaboxiin.
Eli mitään painetta/alipainetta ei tuollai pääse syntymään tässä konetyypissä.
Letkun olisi yhtä hyvin voinut tökätä vaikka ölyntäyttönkorkin tilalle, sama syke olisi löytunyt sieltä.
https://m.youtube.com/watch?v=-xdOIk...ature=youtu.be
Ilmaboksin huohotusletku on näköjään rikki.
Taidan lähteä ajelemaan
Elämä on onneksi mutkikasta