Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    [ATTACH=CONFIG]23369[/ATTACH

    ] Työkaveri löysi cafe-racerin Helsingin Myllärinpolulta. Poliisille on tehty ilmoitus.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Näyttää ihan duunikaverin laitteelta...mä varmistan siltä ja jos on niin huhuilen tarkempia koordinaatteja vielä.
    Superbike #7
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näyttää ihan duunikaverin laitteelta...mä varmistan siltä ja jos on niin huhuilen tarkempia koordinaatteja vielä.
    Eipäs ollutkaan sama laite, vaikka jostain tuo on tosi tutun näköinen, ei vaan yhtään saa päähän, että mistä, mutta eiköhän poliisi ole tavoittanut jo omistajan.
    Superbike #7
  4. #4
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eipäs ollutkaan sama laite, vaikka jostain tuo on tosi tutun näköinen, ei vaan yhtään saa päähän, että mistä, mutta eiköhän poliisi ole tavoittanut jo omistajan.
    Eikös tuo ollut myynnissä jollain orgin jäsenellä Pohjois-Suomessa pari vuotta sitten. Mäkin olen varma, että olen nähnyt kuvia tuosta jo aiemmin.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  5. #5
    Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

    Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

    -Ile-
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ileumi kirjoitti Katso viesti
    Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

    Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

    -Ile-
    Huonosti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Lainaa ileumi kirjoitti Katso viesti
    Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

    Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

    -Ile-
    Alkuperäisen kunnon mukaan, ellei pyörää ole käyty näyttämässä vakuutustarkastajalle rakentamisen jälkeen.

    Vakuutustarkastajan kanssa voi rakennetulle prätkälle neuvotella lunastusarvoksi vaikka 15 000€, jonka perusteella lasketaan sitten vakuutusmaksun hinta.

    Nettimoton perusteella lunastushinta olisi 1500€ +- 100€
  8. #8
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäisen kunnon mukaan, ellei pyörää ole käyty näyttämässä vakuutustarkastajalle rakentamisen jälkeen.

    Vakuutustarkastajan kanssa voi rakennetulle prätkälle neuvotella lunastusarvoksi vaikka 15 000€, jonka perusteella lasketaan sitten vakuutusmaksun hinta.

    Nettimoton perusteella lunastushinta olisi 1500€ +- 100€
    Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.
  10. #10
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.
    Mutta eikö ole hyvä, että asiakkaalla on se mahdollisuus.
    Siis jos rakentaa tonnin pyörää 15 000 eurolla.
    Jollain summalla jokainen huippunäyttelyprätkän aihio on ostettu, jotkut saatu jopa ilmaiseksi.
  11. #11
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.
    Hmm... Eihän vakuutuksen hinta taida muutenkaan juuri korreloida pyörän arvon kanssa? Saman joutuu maksamaan tonnin romulle kuin juuri kaupasta haetullekin, noin pääpiirteissään.

    Olen kertaalleen tehnyt vähän tämän suuntaisen operaation vakuutusyhtiötä vaihtaessani. Kyseessä siis 80-luvun alun pyörä, jota on rakenneltu sen verran, että jopa ihan realistinen arvokin on jotain muuta kuin normaalilla vastaavalla. Yhtiöstä ohjeistivat olemaan yhteydessä johonkin vakuutustarkastajaan. Lähettelin sitten sille tietoja muutoksista ja joitakin kuvia. Oli kuulemma sillä hyvä. Mitään korvausarvoa tms. ei kuitenkaan tuossa yhteydessä määritelty, eli en tiedä mitä sitten lopulta korvaisivat jos siihen jouduttaisiin. Veikkaan, että olisi jonkinlainen neuvotteluprosessi edessä, jonka tulos olisi sitten jotakin. Joka tapauksessa vakuutusmaksuihin tällä ei ollut mitään vaikutusta.

    Kaverilta pöllittiin joskus aikanaan reilummin rakenneltu mopo. Ymmärtääkseni sai siitä lopulta jonkun ihan säällisen korvauksen, siis selvästi "listahintaa" isomman.
    Arttu
  12.  
  13. #12
    Itse sain ohjeet vakuutustarkastajalta, joka sanoi, että kun hommat hoitaa etukäteen, niin jälkikäteen on vähemmän neuvoteltavaa.

    Joten, jos on omasta mielestä pyörä on arvokkaampi kuin vastaava vakio nettimotossa, niin kannattaa kääntyä vakuutuyhtiön puoleen aiheen kanssa.
    Siis jos haluaa, että köpelösti käydessä saa jotain takaisin vakuutuksesta.

    Alkuperäiskuntoisesta ja vähän ajetusta neuvottelu ei ehkä ole niin hankala kuin satoja tunteja käsityötä vaatineesta näyttelykappaleesta, josta pitä laskea hinta joka osalle ja muutokselle.